Ο εορτασμός της Προστάτιδος του Αμυνταίου Αγίας Παρασκευής

Στίς 26 Ἰουλίου ἡ ἐκκλησία τιμᾶ τήν μνήμη τῆς Ἁγίας Ἐνδόξου Ὀσιοπαρθενομάρτυρος Παρασκευῆς, ἡ ὁποία τυγχάνει Προστάτιδα καί Ἔφορος τῆς πόλεως τοῦ Ἀμυνταίου. Στίς φετινές λατρευτικές ἐκδηλώσεις θά λάβει χώρα ἡ Ἐνθρόνιση τῆς Ἱερᾶς Ἐφεστίου Ἱστορικῆς καί Θαυματουργοῦ Εἰκόνος τῆς Ἁγίας, πού ἐφεξῆς θά φυλάσσεται μόνιμα στόν ὁμώνυμο Ἱερό Ναό της.

ΔΕΥΤΕΡΑ 25 ΙΟΥΛΙΟΥ 2022
19:00 Πανηγυρικός Ἑσπερινός, μετ’ Ἐνθρονίσεως Ἱερᾶς Εἰκόνος Ἀρτοκλασίας, Θείου Κηρύγματος καί Περιφορᾶς Ἱερᾶς Εἰκόνος.

21:00 Ἱερὰ Παράκλησις στην Ἁγία Παρασκεύη.

ΤΡΙΤΗ 26 ΙΟΥΛΙΟΥ 2022
07:15 Πανηγυρικὸς Ἑόρτιος Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία μετά Θείου Κηρύγματος. Ἁγιασμός.

Κατά τήν διάρκεια τῶν Ἀκολουθιῶν θά ψαλλεί γιά πρώτη φορά εἰδική Ἱερά Ἀσματική Ἀκολουθία πρός τιμήν τῆς Ἁγίας Ἐνδόξου Ὀσιοπαρθενομάρτυρος Παρασκευῆς Προστάτιδος καί Ἐφόρου τοῦ Ἀμυνταίου, ποίημα τοῦ Ἄρχοντος Ὑμνογράφου τῆς τῶν Ἀλεξανδρέων Ἐκκλησίας κ. Χαράλαμπου Μ. Μπούσια.

5 σχόλια στο άρθρο “Ο εορτασμός της Προστάτιδος του Αμυνταίου Αγίας Παρασκευής

  1. Η Αγία Παρασκευή γεννήθηκε στη Ρώμη (138 – 160 μ.Χ.).

    Μετά το θάνατο των γονέων της μοίρασε την περιουσία της στους φτωχούς και ανέπτυξε ιεραποστολική δραστηριότητα. Η δράση της προκάλεσε τον ειδωλολάτρη αυτοκράτορα Αντωνίνο, ο οποίος της υποσχέθηκε υλικά αγαθά στην περίπτωση που θα θυσίαζε στα είδωλα. Βλέποντας όμως πως η Αγία αρνήθηκε, την υπέβαλε στο βασανιστήριο της πυρακτωμένης περικεφαλαίας και στη συνέχεια την έβαλε σε ένα λέβητα με καυτό λάδι και πίσσα. Επειδή όμως είδε την Αγία άθικτη, πλησίασε το πρόσωπο του στον λέβητα – καθώς δεν μπορούσε να εξηγήσει πώς η αγία είχε μείνει ανέπαφη – για να δοκιμάσει αν πράγματι είναι καυτό, και αμέσως τυφλώθηκε.
    Η Αγία με προσευχή έδωσε στον Αντωνίνο το φως του, με αποτέλεσμα να πιστέψει στο Χριστό ή κατ’ άλλους να σταματήσει τους διωγμούς εναντίον τους. Ελευθέρωσε πάντως την Αγία Παρασκευή, η οποία συνέχισε να κηρύττει το Ευαγγέλιο μέχρι που έφτασε στην Ελλάδα.
    Στα Τέμπη ένας ειδωλολάτρης άρχοντας την υπέβαλε σε φρικτά βασανιστήρια και θάνατο με αποκεφαλισμού.www.saint.gr

  2. Η Θεία Πρόνοια μέσω του “σπερματικού λόγου” (όπως τον ονόμασαν οι Πατέρες της Εκκλησίας) φώτισε κάποιους Έλληνες της Αρχαιότητας και έτσι άφησαν εκατοντάδες χρόνια πρίν τον Χριστό προφητείες για την έλευσή Του.

    Οι προφητείες των αρχαίων Ελλήνων δίνουν λεπτομερέστατα στοιχεία για τον Χριστό (γέννηση Του από την Παρθένο Μαρία, θεανθρώπινη φύση Του, θαύματα Του, Σταύρωση, Κάθοδος στον Άδη και Ανάσταση Του, τρείς υποστάσεις του Θεού).
    Αυτό ακριβώς αναγνωρίζει και ο μεγάλος μας εκκλησιαστικός συγγραφέας Κλήμης ο Αλεξανδρεύς (2ος αιώνας μ.Χ), ο οποίος στο έργο του Στρωματείς (5,13) δηλώνει απερίφραστα: «Ούκ οίμαι υπό Ελλήνων σαφέστερον προσμαρτυρήσεσθαι τόν Σωτήρα ημών» δηλαδή «δεν είναι δυνατόν, νομίζω, να προαναγγελθεί σαφέστερα από τους Έλληνες ό Σωτήρας μας».

    Βλέπουμε λοιπόν ότι οι σοφοί Έλληνες της αρχαιότητας όχι μόνο πίστευαν σε ένα Θεό αλλά μίλησαν κιόλας για την τριαδικότητα Του, για την διττή φύση του Χριστού, για την Σταύρωση και την Ανάστασή Του.
    Αποδεικνύεται πως περίμεναν καρτερικά την έλευση του Χριστού για αιώνες. Γι’ αυτό και όταν έγινε η συνάντηση Χριστού και Ελλήνων, ο Χριστός είπε: «Ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή ο Υιός του Ανθρώπου» (Κατά Ιωάννην -12,23) δηλαδή «έφτασε ή ώρα να δοξαστεί ο Υιός του Ανθρώπου (=ο Χριστός)». Και έτσι έγινε.

Γράψτε απάντηση στο Ανώνυμος Ακύρωση απάντησης

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.