Κώστας Καραμανλής: «Δυνατότητα οδήγησης για νέους άνω των 17 ετών με συνοδό – Φρένο σε φαινόμενα διαφθοράς με τέσσερις δικλείδες ασφαλείας»


 

Το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αναμόρφωση της εκπαίδευσης και των εξετάσεων των νέων οδηγών, παρουσίασαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός Μεταφορών, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Το νομοσχέδιο εντάσσεται στο ολοκληρωμένο σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την οδική ασφάλεια. «Γιατί οδική ασφάλεια, το έχουμε ξαναπεί, σημαίνει καλύτεροι δρόμοι, καλύτερα οχήματα, Αλλά πρώτα απ’ όλα σημαίνει και καλύτεροι οδηγοί», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι μπαίνει φρένο σε φαινόμενα διαφθοράς που είναι κοινό μυστικό ότι υπάρχουν στις εξετάσεις για τις άδειες οδήγησης, και οριστικό τέλος στο επικίνδυνο ελληνικό φαινόμενο, ορισμένοι νέοι οδηγοί, πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν να οδηγούν.

Υπενθύμισε ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση το μόνο το οποίο είχε κάνει ήταν ένα πολύ πρόχειρο νομοσχέδιο, το οποίο δεν έλυσε κανένα πρόβλημα, αντιθέτως δημιούργησε νέα. Άλλες διατάξεις δεν εφαρμόστηκαν ποτέ, όπως ήταν η διάταξη για τις κάμερες που με τα τεράστια προβλήματα που είχε απορρίψει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Και άλλες οδήγησαν σε ένα απίστευτο τέλμα στην πράξη, με αποτέλεσμα, τον Ιούλιο του 2019 πάνω από 150.000 υποψήφιοι οδηγοί να βρισκόταν όμηροι, περιμένοντας να δώσουν εξετάσεις. Ο κ. Καραμανλής είχε τότε επαναφέρει προσωρινά το παλιό σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών για να ξεμπλοκάρει επιτέλους η κατάσταση και δεσμεύτηκε για ένα νέο, σύγχρονο σύστημα εξέτασης που να λύνει τα υπάρχοντα προβλήματα και να μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη.

Το νομοσχέδιο, εξήγησε ο κ. Καραμανλής, διασφαλίζει πρώτα απ’ όλα, αδιάβλητες εξετάσεις, κυρίως με τέσσερις τρόπους:

Πρώτον, κάμερα μέσα στο όχημα κατά την διάρκεια της εξέτασης. Το πιο σημαντικό είναι ότι έχει ήδη εξασφαλιστεί η συγκατάθεση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Γιατί σε αντίθεση με το παρελθόν, η συγκεκριμένη διάταξη είναι καλά μελετημένη, πολύ προσεκτικά διατυπωμένη και σέβεται τα προσωπικά δεδομένα. Ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε ότι οι κάμερες θα ανήκουν στο υπουργείο, θα εγκαθίστανται στο όχημα ειδικά για τις εξετάσεις και το υλικό θα αποθηκεύεται και θα διατηρείται για ρεαλιστικό χρονικό διάστημα.

Σε αυτό το χρόνο, το υλικό μπορεί να εξεταστεί, είτε δειγματοληπτικά, είτε αν γίνει κάποια καταγγελία. Το πιο κρίσιμο όμως είναι ότι σε αυτό το διάστημα, αν ο νέος οδηγός προκαλέσει ατύχημα, τότε αυτομάτως το καταγεγραμμένο οπτικοακουστικό υλικό θα εξεταστεί για να διαπιστωθεί αν έχει υπάρξει παρατυπία κατά την εξέταση του, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Το δεύτερο εργαλείο με το οποίο αυξάνεται η αξιοπιστία των εξετάσεων, είναι ότι πλέον διευρύνεται το σώμα των εξεταστών. Πέρα από τους ήδη υπάρχοντες, δίνεται η δυνατότητα και σε όποιον άλλον δημόσιο υπάλληλο το επιθυμεί, αφού περάσει φυσικά τη σχετική εκπαίδευση και πιστοποιηθεί, να γίνει και αυτός εξεταστής. «Έτσι σπάμε τα κυκλώματα, ενώ θα έχουμε καλά εκπαιδευμένους και περισσότερους εξεταστές, ώστε να προχωράει και πιο γρήγορα το πρόγραμμα των εξετάσεων», τόνισε ο κ. Καραμανλής. Διευκρίνισε δε ότι δεν θα υπάρχουν ιδιώτες εξεταστές.

Το τρίτο εργαλείο είναι ότι δημιουργείται ένας νέος θεσμός, οι επόπτες. Αυτοί θα είναι καταρχάς μέλη της Ελληνικής Αστυνομίας, όσοι το επιθυμούν, οι οποίοι επίσης θα περνούν από ειδική εκπαίδευση και θα λαμβάνουν πιστοποίηση, ώστε στη συνέχεια να μπαίνουν μέσα στο όχημα κατά την εξέταση και να εποπτεύουν τη διαδικασία, είτε δειγματοληπτικά είτε επειδή υπάρχουν υπόνοιες. Εάν δεν μπορεί το προσωπικό της ΕΛΑΣ να καλύψει το έργο αυτό, στο Μητρώο Εποπτών θα μπορεί να εγγραφεί το ένστολο προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Η τέταρτη αλλαγή την οποία εξετάζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει να κάνει με τη θέση του εκπαιδευτή κατά την εξεταστική διαδικασία. «Η σκέψη μας ήταν, και ως τώρα παραμένει, η θέση του να είναι στο πίσω κάθισμα ώστε να μην έχει τη δυνατότητα να παρέμβει υπέρ του εξεταζόμενου. Έχει γίνει αρκετή συζήτηση για το θέμα, δεν σας κρύβω ότι ορισμένα από τα επιχειρήματα που έχουμε ακούσει εναντίον αυτού του μέτρου είναι σοβαρά και το ξανασκεφτόμαστε. Άλλωστε έχουμε αυτή τη δυνατότητα ακριβώς επειδή με όλα τα άλλα μέτρα έχουμε ήδη βάλει πολλές σημαντικές ασφαλιστικές δικλείδες στη νέα διαδικασία. Δεν είμαστε δογματικοί, δεν είμαστε κολλημένοι, αν τελικά δούμε ότι κάτι δεν είναι σωστό το αλλάζουμε», σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι με αυτές τις παρεμβάσεις διασφαλίζεται πως οι εξετάσεις πλέον θα είναι αδιάβλητες και άρα, πως θα έχουμε πολύ καλύτερους νέους οδηγούς στο δρόμο.

Δυνατότητα οδήγησης για νέους από 17 ετών με συνοδό

Τόνισε επίσης ότι: «Πλέον έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε και ένα βήμα παραπάνω προς τους νέους μας. Καθιερώνουμε, λοιπόν, την δυνατότητα εξέτασης για νέους 17 ετών» και πρόσθεσε: «Προχωράμε και στο επόμενο βήμα. Θεσπίζουμε τη δυνατότητα οδήγησης για νέους 17 ετών, όπως συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίοι θα μπορούν πλέον να οδηγούν κανονικά, αρκεί να έχουν και έναν έμπειρο οδηγό δίπλα τους».

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι αυτός: «Είναι άλλος ένας τρόπος να δείξουμε ότι εμπιστευόμαστε τα παιδιά μας, τους νέους μας. Τους έχουμε δώσει τη δυνατότητα να ψηφίζουν, τους έχουμε φορτώσει γενικά η αλήθεια είναι με ευθύνες και υποχρεώσεις, νομίζω ότι είναι δίκιο να τους δώσουμε και μία νέα δυνατότητα, την οποία στο κάτω κάτω αξίζουν».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών διευκρίνισε στη συνέχεια απαντώντας σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις, ότι η οδήγηση πριν τα 18 έτη με συνοδηγό ισχύει σε χώρες όπως η Ιταλία, η Γαλλία και η Γερμανία. Οι 17άρηδες λοιπόν θα έχουν τη δυνατότητα όχι μόνο να δώσουν θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις οδήγησης, αλλά να οδηγούν και ένα χρόνο με συνοδό και υπό αυστηρές προϋποθέσεις εντός της Περιφέρειας όπου κατοικούν.

Ο συνοδός θα πρέπει να είναι άνω των 25 ετών, να είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης τουλάχιστον 5 χρόνια και στην εφαρμοστική απόφαση που θα ακολουθήσει θα προβλέπεται και να έχει και «καθαρό δίπλωμα», δηλαδή καθαρό point system.

Εφόσον ο 17χρονος οδηγός κατά τη διάρκεια του έτους αυτού δεν εμπλακεί σε ατύχημα, όταν κλείσει τα 18 θα έχει πλέον το κανονικό δίπλωμα οδήγησης, διαφορετικά θα πρέπει να δώσει ξανά εξετάσεις.

Εξετάζεται επίσης το ενδεχόμενο σε περίπτωση εμπλοκής του 17χρονου οδηγού σε τροχαίο, να φέρει ευθύνη και ο συνοδός οδηγός.

«Δίνουμε τη δυνατότητα υπό συγκεκριμένους και αυστηρούς περιορισμούς να οδηγούν και όσοι δεν έχουν κλείσει το 18ο έτος ηλικίας τους», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Τόνισε επίσης ότι με αυτό το μέτρο εκφράζεται η εμπιστοσύνη της πολιτείας προς το νέο σύστημα και τους ανθρώπους, εκπαιδευτές και εξεταστές, που είναι υπεύθυνοι για να αποκτήσουν άδεια οδήγησης οι νέοι οδηγοί.

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει πολλά ακόμη ουσιαστικά μέτρα, τόσο για την καλύτερη και πιο σύγχρονη εκπαίδευση των υποψηφίων οδηγών, όσο και για την διεύρυνσή της σε ομάδες πληθυσμού που μέχρι σήμερα δεν είχαν αρκετή προσοχή από την πολιτεία. «Προσαρμόζουμε τα δεδομένα στις ανάγκες των συμπολιτών μας με αναπηρίες και τους δίνουμε πολλές νέες δυνατότητες για να εκπαιδευτούν καλύτερα και να εξεταστούν ευκολότερα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής. Σημείωσε ότι το ίδιο ισχύει και για όσους υποψήφιους οδηγούς δεν μιλούν καλά ελληνικά. Ενώ υπάρχουν προβλέψεις και για μια σειρά ακόμα ζητήματα, όπως είναι για παράδειγμα αυτό των ιστορικών οχημάτων.

Μιχάλης Παπαδόπουλος: Ήρθε η ώρα να γυρίσουμε σελίδα

Από την πλευρά του ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι σκοπός του νομοσχεδίου είναι να δημιουργηθεί ένα σύστημα που θα διασφαλίζει όσο καλύτερα το αδιάβλητο της διαδικασίας και σχολίασε: «Το ακούμε όλοι από τα μαθητικά μας χρόνια πόσο δεν είναι αδιάβλητη η διαδικασία. Ήρθε η ώρα να γυρίσουμε σελίδα».

Ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι το σχέδιο νόμου δίνει εξίσου μεγάλη βαρύτητα στο σκέλος της εκπαίδευσης, όπως και στη χρήση της τεχνολογίας στην εξέταση. Ειδικότερα:

· Αναδιαμορφώνεται και απλουστεύεται η ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης

· Χρήση οπτικοακουστικού υλικού για τη διαδικασία εξέτασης

· Έλεγχος ταυτοπροσωπίας των υποψηφίων

· Απαγόρευση χρήσης κινητών τηλεφώνων, ακουστικών ή οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή έξυπνης συσκευής κατά την εξέταση

· Ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όσων δε γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα με τη βοήθεια ακουστικών.

· Ειδική θεωρητική εξέταση επίσης κωφών και βαρήκοων υποψηφίων με την προβολή βίντεο

· Η πρακτική δοκιμασία θα γίνεται σε κανονικές συνθήκες πχ και με βροχή

· Δικαίωμα ελεύθερης οδήγησης έως πέντε λεπτά, χωρίς να υπόκεινται σε αξιολόγηση, προκειμένου οι υποψήφιοι να εξοικειώνονται με το όχημα εξέτασης

· Επιτροπή Εποπτείας και Ενστάσεων

· Οι υποψήφιοι οδηγοί και οδηγοί έχουν δικαίωμα να υποβάλουν ένσταση κατά του αποτελέσματος, αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο

· Ιδρύονται ιδιωτικά Κέντρα Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ατόμων με κινητικά προβλήματα (τύπου «ΗΝΙΟΧΟΣ»)

Ιστορικά οχήματα

Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε επίσης ότι το Σχέδιο Νόμου διαμορφώνει ένα ξεκάθαρο πλαίσιο για τα ιστορικά οχήματα. Συνοπτικά: Ο χαρακτηρισμός ενός οχήματος ως όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος γίνεται με σχετική βεβαίωση που χορηγείται αποκλειστικά από φορείς που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα, για οχήματα τουλάχιστον 30 ετών.

Χορηγούνται άδειες και ειδικές πινακίδες κυκλοφορίας από τις Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών. Περιορίζεται δηλαδή ο ρόλος των νομικών προσώπων που χορηγούσαν μέχρι τώρα πινακίδες. Θα δίνουν απλώς τη βεβαίωση του χαρακτηρισμού.

Η άδεια κυκλοφορίας έχει διάρκεια πέντε έτη.

Τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος θα κυκλοφορούν υπό τους όρους να περνούν ΚΤΕΟ σε ετήσια βάση και να είναι ασφαλισμένα, ενώ καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας, με εξαίρεση τα οχήματα άνω των 45 ετών, και ειδικότερα:

· Επιβατικά αυτοκίνητα έως 999 κυβικά: 50 ευρώ

· Από 1000 έως 1999 κυβικά: 100 ευρώ

· Άνω των 2000 κυβικών: 200 ευρώ

· Μοτοσικλέτες έως 250 κυβικά: 20 ευρώ

· Μοτοσικλέτες πάνω από 250 κυβικά: 50 ευρώ

Καθιερώνεται ένα μεταβατικό στάδιο 18 μηνών ώστε να μην υπάρξει κενό στην κυκλοφορία των ιστορικών αυτοκινήτων.

Όσον αφορά στα ταξί, διευκρινίζεται ότι όσα θα έπρεπε να είχαν αντικατασταθεί λόγω παλαιότητας το 2019 και έχουν πάρει ήδη παράταση έως το τέλος του έτους, δεν θα έχουν δικαίωμα σε νέα παράταση άδειας κυκλοφορίας. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσανατολίζεται σε παράταση ενός έτους για όσα με βάση το όριο ηλικίας θα έπρεπε να αντικατασταθούν το 2020 και το 2021.

Στόχος η εφαρμογή σε έξι μήνες

Ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Τρίτη ξεκινά η συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής και καθώς θα έρθει με την κανονική κοινοβουλευτική διαδικασία, αναμένεται να ψηφιστεί στο τέλος της ερχόμενης εβδομάδας ή στις αρχές της επόμενης.

Πρόσθεσε μάλιστα ότι: «Έχουμε βάλει ένα φιλόδοξο στόχο για το πότε θα εφαρμοστεί. Θέλουμε έξι μήνες για τη δευτερογενή νομοθεσία. Θα κάνουμε αγώνα δρόμου, ώστε μέσα στο εξάμηνο στην ουσία να εφαρμόζεται το νομοσχέδιο».

Τι θα γίνει με το δακτύλιο

Ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε ανακοινώσεις για το δακτύλιο τις επόμενες ημέρες και πιθανότατα την ερχόμενη εβδομάδα και ανέφερε ότι:

1. Κατόπιν εντολής του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ο δακτύλιος ισχύει ξανά από τις 25 Οκτωβρίου, για να αντιμετωπιστεί το αυξημένο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της Αθήνας.

2. Θα περιοριστούν κατά πολύ οι εξαιρέσεις και τα παραθυράκια. Το θέμα θα συζητηθεί σε σύσκεψη με τα συναρμόδια υπουργεία την Παρασκευή.

3. Σίγουρα θα εξαιρούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

4. Επειδή θα υπάρξουν αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν, είναι αυτονόητο ότι για κάποια πράγματα θα υπάρξει και μία μεταβατική περίοδος.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι στο ζήτημα εμπλέκονται: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Δήμος Αθηναίων, άλλοι Δήμοι της Αττικής, Περιφέρεια και τόνισε ότι υπάρχει απόλυτη συνεργασία.

6 σχόλια στο άρθρο “Κώστας Καραμανλής: «Δυνατότητα οδήγησης για νέους άνω των 17 ετών με συνοδό – Φρένο σε φαινόμενα διαφθοράς με τέσσερις δικλείδες ασφαλείας»

  1. Αχλάδα(=ενετικό πλοιο!ουρά= η πρυμνη( στελιος)

    - Edit

    Απαντήστε

    Διπλωμα οδηγησης στα 17!!
    Δυο χρονια τωρα με την πανδημια τα λεωφορεια,σαραβαλα βογγανε παστωμενα απο υπεραριθμους επιβατες και συ και ο αλλος πορφυρογεννητος,κληρονομικω δικαίω πολιτικισκοι,μεριμνατε και τυρβαζετε περι πολλων επουσιοδών!
    Μεγαλη επιτυχισ!
    Πολιτικο αλμα!
    Απο τα 18 στα 17 το διπλωμα!!
    Τωρα ηρεμησαν ολοι οι γονεις,απο αυριο θα σε ανακηρυξουν προστατη των νεων οδηγων,των ανηλικων,κατι απο Α.Χριστοφόρο!!
    Να ψηφιζουν οι νεοι στα 17 δε θελετε,να οδηγουν θελετε!!
    Δεν ειναι ωριμοι για το εκλεγειν,αλλα ειναι ωριμοι για το οδηγειν!!
    Μικρε συνεχιστή του νεποτισμού,τα πολιτικα ατυχηματα,λαθη πολιτικων επιλογων διορθωνονται,τα οδικα ατυχηματα αφηνουν,αν αφηνουν πληγες αγιατρευτες!!!
    Πολλη αγαπη απο χθες και οι 2 Αντουανετειοι,παντεσπανάτοι που δε σπουδασαν ποτε σε ελληνικα σχολεια- πανεπιστημια με επαγγελμα ,αν ε π π α γ γ ε λ τ ο ι,ο ενας σχολικα γευματα και σε 17 χρονους μαθητες σχολειων και ο αλλος διπλωμα στα 17!!!
    Πολλη αγαπη ,σκετος σασμός!!
    Απο την μια κατηγορουν τους νεους,μαθητες,φοιτητες για καταληψεις,διαδηλωσεις και απο την αλλη τους ταίζουν με συσσιτια και ικανοποιώντας τους αιτηματα για διπλωματα!!
    Κατι ερχεται!
    Καποιο λακκο εχει η φαβα!!
    Πισω εχει η αχλαδα την ουρα..
    Ηδη χθες ενας φοιτητης κατηγγειλε ξυλοδαρμο γιατι ειναι υπερ της αστυνομιας στα πανεπιστημιακα ιδρυματα..
    Λες να ηλθε η ωρα ενεργοποιησης του παραπανω ελεγκτικού οργανου;
    Αρχιζουν τα οργανα;
    Αν μπορουσατε εσεις οι δυο ειδικα,θα βαζατε τους 16 χρονους να εργαζονται στα εργοστασια για να μη σπουδαζουν στα ελληνικα πανεπιστημια στα οποια εσεις δε μπορεσατε να εισαχθειτε. ως πορφυρογεννητοι και αδουλευτοι,αλλα οικονομικα εξασφαλισμενοι και εσεις και οι 14 γενιες των γεννηματων σας!!
    Να ειχα τωρα εκεινη την γκλιτσα απο κρανια..με ρόζους που βόσκαγα τα γιδια 10 χρονών αγορι που λεει και το δημωδες ασμα και 17 χρονων φερναμε βολτα δυο καζανια γαλα και το βιβλιο ανοιχτο διπλα στα βαρελια της φετας,τα πρωτα μου γραφεια…σε σχημα στρογγυλο…
    Πορφυρογεννητοι σας πηρε ο πονος και για τους νεους!!!!

  2. Φυσιογνωμιστης;( στελιος)

    - Edit

    Απαντήστε

    Ανθρωποι πορφυρογεννητοι,ανθρωποι γεννημενοι με στρωμενο τραπεζι ,τραπεζι αργού αρτου( Κ.Δ),που σημαινει ψωμι χωρις να εχουν δουλεψει ποτε!
    Προσωπα και χερια αδούλευτα,προσωπα και χερια σαν τα χλωρα τυρια,αγευστα και αναλατα,προσωπα και χερια σαν δεσποτικα,χωρις χαρακιες απο ανθρωπινες χαρές και πόνους,προσωπα κατασπρα που δεν τα εκαψε η αρμυράδα του ιδρωτα!
    Προσωπα που δεν τα φθειρει η φθορα του χρονου,λες και γεννηθηκαν χθες βραδυ!
    Το μονο πραγμα που καταφεραν στη ζωη τους ειναι η υπενθυμιση απ τους αλλους πως…πως ειναι πορφυρογεννητοι!!
    Και αυτοι οι ανθρωποι που δεν δουλεψαν ποτε,πορφυρογεννητοι οντες,αυτοι που δεν πονεσαν ποτε στη ζωη τους,πονανε για το λαο!!
    Ανθρωποι αγελαστοι,ψυχροι,αγευστοι,ωμοί ,πορφυρογεννητοι οντες!!
    Ανθρωποι που γελανε με την ακρη των χειλιων τους,μην ξοδεψουν λιγο χαμογελο παραπανω,ανθρωποι καρμιρηδες,πορφυρογεννητοι οντες,που γελανε την ωρα που περνανε μπροστα απο τα ΑΤΜ,μηχανηματα που τους υπενθυμιζουν το: πορφυρογεννητοι οντες!!
    Ανθρωποι που βλεπουν το καθαρο υπολοιπο με τα εκατομμυρια,πορφυρογεννητοι όντες,αλλα δε πινουν καφε σε πλαστικο,το αφηνουν για αργοτερα!!
    Τι σχεση εχουν αυτοι οι ανθρωποι με το λαο;
    Τι σχεση εχουν με τους απλους εργαζομνενους που οταν περνουν μπροστα απο ΑΤΜ ,βγαζουν βαρυ ωκεάνειο αναστεναγμο,γιατι; γιατι το μηχανημα τους υπενθυιζει πως: μετα την τελευταια αναληψη το καθαρο υπολοιπο ειναι: 0.99 λεπτα,μη πορφυρογεννητοι όντες και πως ο μηνας εχει 19 και μεχρι τις 27 τι γινεται;καθοτι μη πορφυρογεννητοι όντες!!
    Εζησα 20 χρονια στις Σερρες,γεμισε η γερμανια με σερραιους εργατες,ενα εργοστασιο απονεινε στας σερρας με μερικους εργατες να το συντηρουν για να μην πεσουν τα ντουβαρια,το Ζαχαρεως εννοω,μπαινοντας στην πολη απο τον δρομο προς και απο θεσσαλονικη και οι φιλοι μου καλοι σερραιοι ψηφιζουν δαγκωτο τον καραμανλη ,ψηφιζουν παραδοσιακα!!
    Και αν δεν ηταν η θεσνικη κοντα να πηγαινουν οι θεσνικεις για καφε,σουβλακια στον Σωτο και ακανεδες και ειδικα τωρα με την πανδημια,ουτε ποδαρι δε θα’ χε μεινει στην πολη!!
    Την πολη τη συντηρουν,οι δασκαλοι,καθηγητες και καποια τμηματα πανεπιστημιακων σχολων με τους φοιτητες των!!
    Αν δεν υπηρχαν οι παραπανω αιμοδοτες” τα σερρας” θα ησαν πριν την 29 Ιουνιου 1913,ημερα απελευθερωσεως της!!
    Και το παραδοξο!!!
    Οπως εδω εχουμε την 11 Οκτωβριου,οδο που περασε ο εληνικος στρατος αμα τη απελευθερωσει της πολεως,εκει εχουν την 11ης Μεραρχιας!!
    Την οδο αυτη την μεγαλυτερη της πολεως περασε ο απελευθερωτικος στρατος την 29 Ιουνιου,ερχομενος απο θεσνικη και ακουσον!ακουσον!
    Την οδο αυτη την μ ε τε ν ο μ α σ α ν σε ….σε Κ.Καραμανλη!!
    Και τα κοκαλα των γενναιων πολεμιστων της 11ης Μεραρχιας τριζουν και αναπαμό δεν εχουν!!
    Αν δεν υπηρχε ο ελληνικος στρατος σημερα στο νομο σερρων θα υπηρχε μονο το Κιοπκιουί( τουρκικη ονομασια που σημαινει το χωριο=koy που φτιαχνουν κιούπια,το χωριο του Κ.καραμανλη,το οποιο αργοτερα ονομασθηκε Πρωτη!!
    Τωρα εχουμε εξωστρεφεια,δικαιη μεταβαση,πρασινη μεταβαση,με την Ιστορια θα ασχολουμαστε;
    Καθε πρωι επι 20 χρονια διεσχιζα την Μεραρχιας και νομιζα πως ακουγα τα χαρουμενα γελια των στρατιωτων μπροστα στο σχολειο μου και αυτα τα χαρουμενα γελια εφταναν μεχρι το Δημαρχειο στο τερμα της οδου….Κ.Καραμανλη σημερα…

  3. Φυσιογνωμιστης;( στελιος)

    - Edit

    Απαντήστε

    Μια κατεπειγουσα διορθωση!
    Επειδη υπηρετησα,ως εφεδρος αξιωματικος ,στην 11η Μεραρχια που εδρευει στην πολη της Δραμας,εκ παραδρομης εγραψα11η Μεραρχια των Σερρων,στις Σερρες εδρευει η 10η Μεραρχια!!

  4. Απριλη του 67 ,18 χρονών και;

    - Edit

    Απαντήστε

    Ευτυχώς,θα είχα και τύψεις!
    73 plus;να προσέχεις!!
    Ηρέμησε δεν ξαναγραφω εδώ,..

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.