Προς Αντιρρησίες Εμβολιασμού – Γράφει ο Παναγιώτης Αντωνιάδης


 

Γράφει ο Παναγιώτης Αντωνιάδης, Τριτοετής Προπτυχιακός Φοιτητής, Τμήμα Νομικής, Πανεπιστήμιο Κύπρου:

Η νέα τάξη πραγμάτων είναι πλέον τόσο γνώριμη και πηγαία στη ζωή μας που μία μακροσκελής επισήμανσή της θα καθίστατο κοινότυπη και πλεονάζουσα. Η επιταγή για καθιέρωση μίας ασφαλούς post-covid εποχής απαιτεί, σύμφωνα με τα επιστημονικά δεδομένα, υψηλή εμβολιαστική κάλυψη, εξελικτικά μάλιστα αυξανόμενη όσο διαμορφώνονται νέες μεταλλάξεις του ιού. Το πρωτοφανές αυτό οικουμενικό όραμα ομοιάζει με αίτημα, ή καλύτερα κάλεσμα, μεταξύ αλλήλων για συμπόρευση προς μία βιώσιμη και μόνιμη λύση. Οι «αντιρρησίες» σ’ αυτό το όραμα συμπολίτες μας είναι οι δέκτες του παρόντος άρθρου – ανοιχτής επιστολής.

Το Σύνταγμα διαφυλάσσει ατομικές ελευθέριες, συμπεριλαμβανομένου και του δικαιώματος εκάστου στην ιδιωτική και οικογενειακή ζωή του Αρ. 15, όπως και του Αρ. 8 της ΕΣΔΑ. Επέμβαση στα δικαιώματα γίνεται επιτρεπτή μόνο κατ’ εξαίρεση, όπως με την επίκαιρη ειδική περίσταση της δημοσίας υγείας. Προσβάλλεται δηλαδή το συνταγματικό δικαίωμα της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής, υπό την προϋπόθεση ότι πληρούται η αυστηρή και σαφής περίσταση αυτή. Αρχές, οι οποίες πρέπει να κατευθύνουν τον Νομοθέτη, είναι η αρχή της αναλογικότητας, ωφελιμότητας, νομιμότητας κ.α.

Πρόσφατη απόφαση του Επαρχιακού Λευκωσίας επιβεβαίωσε την αναλογικότητα των μέτρων αναχαίτισης της πανδημίας και τόνισε την καίρια προϋπόθεση της δημόσιας υγείας. Ακόμη, αναφέρθηκε και στο αμφιλεγόμενο θέμα του υποχρεωτικού εμβολιασμού σε συγκεκριμένες ομάδες του πληθυσμού, παραθέτοντας τη θεμελιακή απόφαση του ΕΔΑΔ Vavřička v. the Czech Republic. Εν προκειμένω, κρίθηκε πως ο υποχρεωτικός εμβολιασμός σαν ιατρική πράξη χωρίς τη συγκατάθεση του δέκτη είναι καταρχήν παράφορη επέμβαση στο δικαίωμα της ιδιωτικής ζωής. Συμπλήρωσε όμως ότι μία τέτοια υποχρέωση μπορεί να κριθεί επιβεβλημένη όταν εξυπηρετεί νόμιμο σκοπό, δηλαδή τον σκοπό της δημοσίας υγείας, κι άρα αναγκαίο περιορισμό σε μία δημοκρατική κοινωνία. Αποφάσεις δικαστηρίων σε Ελλάδα, ΗΠΑ κ.α. όχι μόνο επιβεβαίωσαν τη σαφή και ιδιάζουσα περίσταση που δικαιολογεί τον εν λόγω περιορισμό, ενώ επέτρεψαν υπό περιστάσεις υποχρεωτικό εμβολιασμό, πρακτική ήδη ισχύουσα σε πολλές έννομες τάξεις.

Παρ’ όλ’ αυτά, η νομική αποκωδικοποίηση του προβλήματος δεν θα ικανοποιήσει τον φανταστικό χαρακτήρα – αποδέκτη της παρούσας επιστολής. Οπότε, θα ήθελα να απευθυνθώ άμεσα σε αυτόν και να σκιαγραφήσω το προβληματικό προφίλ του αντιρρησία, με σκοπό να αναστατώσω και να επαγρυπνήσω.

Αγαπητέ/ή,

Ως φιλελεύθερος, δε μπορώ παρά να σου παραθέσω τη δική μου οπτική περί ελευθερίας, την οποία, κατ’ εμέ, καπηλεύεσαι αλαζονικά.

Ελευθερία, η οποία δε δύναται να συνάδει με την αστική φιλελεύθερη δημοκρατία, είναι αναρχία και φασισμός. Το έννομον του περιορισμού της ελευθερίας του πολίτη γίνεται αποδεκτό από έναν ευνομούμενο δημοκράτη, όταν υφίσταται σαφής νομική βάση. Τον διακατέχει αισθητική, που αφενός δεν ανέχεται κράτη-πατέρες που τον ετεροκαθορίζουν και τον αναθρέφουν νήπιο πολιτότητας, και αφετέρου δεν επιτρέπει σε θρησκοληψίες και ανυπόστατες προπαγάνδες να τον ευνουχίζουν κοινωνικά. Τα θέλγητρα της ευθυνοφοβίας, της κοινωνικής καχεκτικότητας, της νοητικής αεργίας δε δελεάζουν τον ελεύθερα ενημερωμένο και σκεπτόμενο πολίτη.
 

 
Τουναντίον όμως αγαπητέ/ή, εσύ γνωρίζεις συνειδητά και περήφανα ότι αναλαμβάνεις μηδενικό βάρος ευθύνης που άλλοι πρόθυμα έχουν ανασηκώσει. Ευχαριστείς παιδαριωδώς και ανόητα άλλους που έχουν εμβολιαστεί, γνωρίζοντας πως σε αυτούς διανέμεται το δικό σου μερίδιο προσφοράς, φωλιάζοντας στο πίσω βάθρο της κοινωνίας, κρυμμένος πίσω από το δάκτυλό σου, ευελπιστώντας να λησμονηθεί η δική σου απραξία. Τρέχεις πίσω από αχαΐρευτους, ρεζιλεμένους και περιθωριοποιημένους για να προσδόσεις στη στάση ζωής σου την όποια υποτυπώδη επιστημονική υπόληψη.

Μεμψιμοιρείς, απέχεις, απουσιάζεις. Η απουσία σου δεν είναι αντίστοιχη αυτής του Παλληκαρίδη, τον οποίο μεγαλεπήβολα μπορεί να τιμάς, αλλά σαν αυτή Ματσάκηδων και Ελπιδοφόρων από την εκστρατεία, σύσσωμου του κυπριακού επιστημονικού χώρου, για διαχείριση της πανδημίας. Αποθεωμένοι ιατροί – παρίες, που δε συμμερίζονται το scientific logical consensus της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας, ενώ πολλάκις διέσπειραν fake news, ατιμώνοντας το λειτούργημα που επιτελούν. Παραδείγματα δηλώσεων για «πειραματικά εμβόλια», ενώ διανύουμε το τέλος της Φάσης ΙV, κάτι που εξ ορισμού έχει ολοκληρωθεί στη Φάση ΙΙΙ, και νοουμένου των 5 δισ. χορηγημένων δόσεων, είναι εν δυνάμει εγκληματικά.

Η όποια κοινωνική και επαγγελματική καταξίωσή σου είναι φευγαλέα και απατηλή. Ως επαγγελματίας δεν κρίνεσαι μόνο από στείρα παραγωγή έργου, αλλά ως διανοούμενος, ικανός να αντιληφθείς βασικές επιστημονικές ενδείξεις και πορίσματα. Να χρησιμοποιείς cost-benefit προσεγγίσεις, χωρίς όμως η μόνη μεταβλητή στη συλλογιστική σου να είναι ο εαυτός σου και η όποια διαστρεβλωμένη ιδέα έχεις για την ασφάλεια των εμβολίων.

Ο φόβος σου για το εμβόλιο είναι υπαρκτός αλλά όχι εύλογος υπό τις περιστάσεις, εάν αναλογιστείς inter alia την επιστημονική κατάρτιση των αρμοδίων που εφηύραν, παρασκεύασαν, ήλεγξαν, διένειμαν και συστήνουν τα σκευάσματα. Αμελείς να μελετήσεις επιστημονική βιβλιογραφία, γίνεσαι θύμα και θύτης παραπληροφόρησης. Επιδερμικά ενημερωμένος, ξεχνάς ότι, αν και ο καθένας έχει δικαίωμα στην άποψή του, η κάθε άποψη δεν έχει την ίδια βαρύτητα.

Ενδεχομένως, να χρησιμοποιείς ένα προσωπείο ευπρέπειας. Δεν επιθυμείς να κριθείς κοινωνικά ως υπόλογος των πράξεών σου, αλλά θες να ελίσσεσαι καιροσκοπικά σαν φίδι πάνω στον κόρφο όσων εμβολιαστήκαν. Υπομένεις με νεύρο και πυγμή, παθιάζεσαι, γίνεσαι ένα στον όχλο συνωμοσιολόγων και απαίδευτων.

Είσαι νέος/α, που αναμένεις κουτοπόνηρα σε ανοσίες φυσικές αγέλης, αγνοώντας τον κίνδυνο που έχουν άλλες ομάδες συμπολιτών σου από τη διασπορά του ιού και τη διαιώνιση νέων μεταλλάξεων στις οποίες δυνητικά μπορεί να συμβάλεις.

Καταχράσαι τη θρησκεία σου, σκέπτεσαι πως στην ατόφια ανωτερότητά της δεν πρέπουν ανθρώπινες επεμβάσεις, ούτε επιστημονικά τερτίπια. Διόρθωσέ με αν παρεκτρέπομαι, αλλά γιατί ο εμβολιασμός δεν θεωρείται πράξη υψίστης χριστιανικής αλληλεγγύης;

Πρόθεσή μου δεν είναι η προσβολή, ούτε η στοχοποίηση.

Η χρήση ενός αορίστου υποκειμένου με βοήθησε να συνοψίσω όλα τα ανησυχητικά μοτίβα συμπεριφοράς που εντοπίζονται σε μερίδα συμπολιτών μας και να δημιουργήσω έναν αλλιώτικο, και αρκετά επικίνδυνο, Frankenstein. Το μήνυμά μου, ωστόσο, απευθύνεται στον κάθε λογής αντιρρησία, από τον πιο φανατισμένο μέχρι τον λιγότερο διστακτικό. Γιατί, ευτυχώς ή δυστυχώς, ουδείς ό νοείς μεν οίδεν, ό δε ποιείς βλέπει.


29 σχόλια στο άρθρο “Προς Αντιρρησίες Εμβολιασμού – Γράφει ο Παναγιώτης Αντωνιάδης

  1. Αερολογίες.
    Δεν κατενόησες την πανδημία και δεν σέβεσαι τα στοιχειώδη δικαιώματα του άλλου. Γιά να μην κινδυνεύσεις εσύ πρέπει να εμβολιαθώ εγώ !!! Ούτε λογικά, ούτε επιστημονικά, ούτε συνταγματικά, ούτε ηθικά δεν στέκει .
    Θα το κατανοήσεις όταν έρθει η παραλλαγή ωμέγα.

  2. Μπουρου Μπουρου στην πλατεία κουμουνδουρου.. Στο άρθρο βλέπω ένα παιδάκι να προσπαθεί να δικαιολογησει στον πατέρα του τα λεφτά που του έφαγε στις σπουδές και συνεχίζει να του τρώει χρησιμοποιώντας φαντεζι λέξεις σχεδόν όπως μιλάνε οι πολιτικαντηδες…ασε μας ρε πιτσιρίκο.. Αν έκανες το εμβόλιο γιατί μας ζαλίζεις? Μήπως τραβάς νταλκα και ανησυχείς για μένα που δεν το έκανα αλλά πέρασα κορωνοιο και απλά γελάω με τις υπερβολές σας? Κάντε μας την χάρη όλοι και να κοιτάει ο καθένας την πάρτυ του.. Όπως μας μάθανε έτσι κ αλλιώς τελευταία

  3. Για κάθε ΤΑΝΣΤΑΡΑ φοιτητή, που ορίζει με άνεση ποια μεριά της κοινωνίας πράττει ορθά , υπάρχει ένας ΤΙΤΑΝΑΣ ΒΑΘΙΩΤΗΣ που αφήνει τη καρέκλα του και δείχνει το δρόμο. Δεν με απογοητεύει ότι υπερασπίζεσαι το αφήγημα του μαζικού εμβολιασμού , ως απόδειξη ανθρωπιάς, κάθε άλλο, αγαπητέ! Στέκομαι μονάχα στους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιείς για τον συνάνθρωπο σου που τυγχάνει να μην ζει στην Γερμανία του 40′ αποφασίζοντας από μόνος του για κάθε ιατρική παρέμβαση. . Σώσε με το πτυχίο σου, συμπλήρωσε κανένα ένσημο , και μετά γίνε ο Κριτής των πάντων!
    ΥΓ. : Λόγω της παγκόσμιας φύσις του προβλήματος, καλό θα ήταν να πάρεις γραμμή τι παίζει σε κράτη λ.χ. Ισραήλ , Ηνωμένο Βασίλειο.

  4. Με αγαπη!στελιος

    - Edit

    Απαντήστε

    Μικρε άσε τις συρραφες κειμενων και ξεκαβαλικευσε,την είδες λιγο αφ υψηλου αλλα η ζωη μετα την των ανεσεων φοιτητικη ζωη σου θα σε επαναφερει στις ταξεις των εχοντων απλη και οχι υπερφιαλη λογικη!!
    Κηνσορες και τιμητες των δικαιωματων και των υποχρεωσεων μας δεν αγοραζουμε!!
    Εχεις δικαιωμα να γραφεις ο,τι θελεις αλλα στο μυαλο σου να μην αποτελουν θεσφατα!!
    Φιλικα το ΕΓΩ σου,ενα σκαλοπατι παρακατω για μεγαλυτερη σταθεροτητα….στη μεγαλη θαλασσα της ζωης σου που απλωνεται μπροστα σου!!

  5. Αν πραγματικά είσαι φιλελεύθερος δημοκράτης και όχι απλά δημοκράτης θα πρέπει να κατανοείς ότι η μονη ελευθερία που απαγορεύεται και νομημοποιεί κρατική επέμβαση είναι η βία και ο εκφοβισμός.

    Ανοίγεις πολλά θέματα αλλά θα σταθώ σε ένα που με ενόχλησε ιδιαίτερα. Γράφεις ότι “Ο φόβος σου για το εμβόλιο είναι υπαρκτός αλλά όχι εύλογος υπό τις περιστάσεις, εάν αναλογιστείς inter alia την επιστημονική κατάρτιση των αρμοδίων που εφηύραν, παρασκεύασαν, ήλεγξαν, διένειμαν και συστήνουν τα σκευάσματα.”

    Αυτοί λοιπόν που εφήβραν και κατασκεύσαν τα εμβόλια χαίρουν νομικής ασηλείας. Δηλαδή, δεν είναι υπεύθυνοι για όποιες συνέπειες προκύψουν από τον εμβολιασμό. Με λίγα λόγια, αν οι εμβολιασμένοι αύριο νοσήσουν από το εμβόλιο είναι μόνοι τους. Η κυβέρνηση θα πει ότι ο εμβολιασμός είναι εθελοντικός και δε θα μπορείς να στραφείς νομικά εναντίων των εταιριών. Σαν δικηγόρος τί σου λεέι αυτο; Μάλλον ότι οι εταιρίες έχουν καλούς δικηγόρους, ετσι; Σαν φιλελεύθερος πολίτης που θεωρείς ότι το άτομο και κατ’επέκταση οι εταιρίες έχουν ευθύνες και πρέπει να τις αναλαμβάνουν, πώς εκτιμάς την απαλλαγή τους από νομικές ευθύνες?

    Όπως γράφει κάποιος άλλος, είναι ανήθικο και παράλλογο να ζητάς να εμβολιαστώ με πειραματικό φάρμακο για να προστατέψω τον άλλο. Είναι σαν να λες ότι δυο αυτοκίνητα τρακάρουν, ο ένας οδηγός φοράει ζώνη και ο άλλος δε φοράει, να σκοτώνεται αυτός με τη ζώνη και να κατηγορείς αυτόν χωρίς ζώνη για το θάνατο του άλλου οδηγού.

    Είναι αδιανόητο και καθόλου ηθικό να θεωρείς ότι

  6. POIA EPISTHMONIKH KATARTHSH, PIOI EFEURISAN TO EMBOLIO MIKSAR, OLA EINAI PEIRAMATA NIANIARO POU BGHKES NA TO PAIKSEIS KAI FILOSOFOS!! TI EXEIS NA PEIS SE AYTOUS POU PAITHANANE ME TO EMBOLIO KAI TOUS ALLOUS POU TOUS DHMIOURGISE TOSA PROBLHMATA?TI EXEIS NA MAS PEIS GIA KAPOIES DEKADES DISSEKATOMURIA POU KERDISANE OI FARMAKEUTIKES ETAIREIES? TI EXEIS NA MAS PEIS GIA TA 20 EKKATOMURIA STA MME TOU KOULH GIA NA PROPAGANDIZOUNE KAI NA MAS TA ZALIZOUNE KATHE MERA ME OLOUS TOUS MIZADOROUS KOLITOUS EPISTHMONES? DIABASE RE MIKSAR KAI APOPSEIS 100adwn ALLWN MEGALWN EPISTHMONWN GIA THN APOPSH TOUS GIA TA EMBOLIA! 3-4-5 DOSEIS EMBOLIASMOU KAI PALI ARRWSTENOUN METADIDOUN, AINTE MAZEPSOU NIANIARO POU BGHKES NA MAS KANEIS KAI UPODEIKSEIS!

    1. Το ότι χάνουμε την ελευθερία μας με το πιστοποιητικό υγείας που θέλουν να μας πασάρουν αυτό δεν το βλέπει κανένας δικηγορίσκος; Τζάμπα τα λεφτά που έδωσε ο πατέρας σου για να σε σπουδάσει λεβέντη, κοιτάς λεπτομέρειες και δεν μπορείς να εστιάσεις στην ουσία.

  7. Χορτάσαμε από γνώμες και προπαγάνδα για να εμβολιαστουμε. Μας ρίχνουν τις ευθύνες για το αποτυχημένο εμβόλιο. Προσπαθούν να μας πείσουν με εκβιασμούς σε όλα τα επίπεδα. Ντροπή. Αυτό είναι έλλειψη σεβασμού και ελευθερίας. Γιατί να το κάνουμε;;; Για να πηγαίνουμε για καφέ;; Γιατί αυτό μας λένε. Ας μπουν οι εμβολιασμενοι και όταν συνεχίσουν να κολλάνε θα τα ρίξουν στους ανεμβολιαστους.!!Υπάρχουν και γιατροί που είναι κατά του εμβολίου. Να εμβολιασουμε τα παιδιά;;; Έχουμε ξεφύγει πολύ.

    1. Συμφωνω απόλυτα αλλά δε χρειάζεται να βρίζουμε. Ξέρω είναι δύσκολο με όλα αυτά που συμβαίνουν.

      Σε λίγο ούτε τουαλέτα δε θα μπορούμε να παμε

    1. Ένας βλάκας πολίτης

      - Edit

      Απαντήστε

      Άντε αυτός είναι ψεκασμένος… Εσύ που ήσουν όταν τον ψέκαζαν… Εκτός και αν το aroxol έβγαλε και ατομικά μπουκαλάκια όπως έχει και για τις κατσαρίδες…

  8. Ωρύεστε διαρκώς στην πόλη για τη νέα γενιά που φεύγει σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και εξωτερικό κι όταν ένας νέος άνθρωπος τολμά να γράψει άρθρο πέφτετε να τον φάτε. Πώς ακριβώς θα κρατήσουμε τη νεολαία στην πόλη; Με το να την αποκαλούμε “κακομαθημένα νιάνιαρα”;

    1. Εντωμεταξύ το ”κακομαθυμένο νιάνιαρο” γράφει επώνυμα και με τη φωτογραφία του και οι ψέκες βρίζουν ανώνυμα…

  9. Ποιός είσαι εσύ που θα κρίνεις τους άλλους, ποιός σου είπε ότι δε λυπόμαστε για αυτούς που έκαναν το εμβόλιο και για αυτούς που δεν το έκαναν και μπαίνουν όλοι σε διχασμό,ο καθένας γεννιέται μόνος του και πεθαίνει μόνος του,και αναλαμβάνει τις πράξεις του χωρίς ουσιαστικά να βλάψει τον άλλο,και αυτό που λες ότι αυτοί που δεν κάνουν το εμβόλιο ουσιαστικά περιμένουν να βγάλουν άλλοι το φίδι από την τρύπα είναι πέρα για πέρα απαράδεκτο και μεγάλη προσβολή, ζήτα συγνώμη με νέο άρθρο αν έχεις λίγο τσίπα πάνω σου

  10. Με το να χαρακτιριζεις αυτους που εχουν ολο το δικαιωμα απο τον νομο να οριζουν το σωμα τους οτι ακολουθουν τους ρεζιλεμενους τους αχαίρευτους και πεπεριθωριποιημενους σε κανει εσενα ρεζιλι μικρε.γιατι αναμεσα σε αυτους που χαρακτιριζεις ειναι ανθρωποι επιστημονες .οποτε αγορι μου κατσε διαβασε και μην νομιζεις οτι καποιος εισαι γιατι βριζεις.εκτος αν το ειδες αυριανος πολιτικος ..μαλλον εεεε φτανει χωρτασαμε απο σκουπιδια

  11. Καλώς τα παιδιά τα μορφωμενα, σχολιαστές κατά των υποχρεώσεων; δήθεν; που είσαστε ψευτο πατριώτες όταν σας χρειάζεται το κοινωνικό σύνολο και η χώρα; μήπως ήσαστε κατά της υποχρεωτικής στρατιωτικής θητείας; και μας το κρύβετε; ανθελληνακια αμορφωτα ξεστραβωθειτε

  12. Σαν γνήσιος φιλελές που είσαι τι να περιμένει να ακούσει κανείς από σένα::!!!
    Εννοείται ότι οι έννοιες σεβασμός, ελευθερία κτλ σου είναι άγνωστες και θα έκανες τα πάντα για να εξαφανιστούν, σαν γνήσιο παπαγαλάκι της Δεξιάς.
    Γι’ αυτό κοίτα να διορθώσεις τις πολιτικές παρεκκλίσεις σου, και μετά γράψε και βιβλίο ακόμη.

  13. Δεν εμπιστευομαστε κυβερνισης φασιστικες οπως αυτην ποτε δεν αντιμετοπιστικε μια πανδιμια με μετρα καταστολης τα μμε μκδ εχουν επιβαλει λογοκρισια κ ποτε δεν δωθηκε πειραματικο φαρμακο σε μεγαλες μαζες κ πολλα αλλα .

  14. Οι παρενέργειες του εμβολίου είναι αρκετά συχνές και ποικίλουν από απλές μέχρι σοβαρές.Επικίνδυνη είναι όμως και η νόσηση με covid,
    περισσότερο για τους ηλικιωμένους και αυτούς που έχουν υποκείμενα νοσήματα ή ανθυγιεινό τρόπο ζωής (κάπνισμα,παχυσαρκία,κτλ).
    Αντίθετα οι κάτω των 40 την περνούν σχετικά ήπια,και οι νεότεροι και πολύ περισσότερο τα παιδιά σαν μια απλή ίωση.
    Οπότε.Ο καθένας ζυγίζει τα υπέρ και τα κατά.Είσαι 70+ παίρνεις φάρμακα για διαβήτη,υπέρταση κτλ?Κάνε το εμβόλιο.Πιο πολύ θα κινδυνεύσεις αν νοσήσεις.Είσαι νεαρός υγιής και πολύ περισσότερο παιδί κάτω των 18?Γιατί να ρισκάρεις έστω και 1 ή 3 % από μια παρενέργεια του εμβολίου.Τήρησε τα μέτρα,κι αν νοσήσεις κάθισε στο σπίτι σου μέχρι να γίνεις καλά για να μην θέτεις σε κίνδυνο τους γύρω σου.
    Απλά πράγματα.Είναι απαράδεκτο να έχουμε 67% εμβολιασμένους στις μεγάλες ηλικίες και να συζητάμε για εμβολιασμό των παιδιών.
    Αυτή είναι η ταπεινή προσωπική μου άποψη,χωρίς να πιστεύω ότι έχω το αλάθητο.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.