Ω, πόσο γλυκές είναι οι αφορμές των παθών – Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου



Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου:

Χριστός Ανέστη !

Η Βιολογία της Β΄ Λυκείου ασχολείται με την υγεία του ανθρώπου, με το περιβάλλον και με την θεωρία της εξέλιξης.
Επειδή αυτά είναι θέματα ζωής, κάμνω το μάθημα διαλογικά και επιδιώκω να παίρνουν υπεύθυνα θέση οι μαθητές σε ότι θίγεται στο μάθημα. Στο μάθημα για το AIDS το ενδιαφέρον των μαθητών ήταν όπως καταλαβαίνετε αυξημένο και η συζήτηση επεκτάθηκε πέρα από το βιβλίο και επέμειναν οι μαθητές στο αν μεταδίδεται το AIDS με κάθε είδους σεξουαλική επαφή, και στους τρόπους προφύλαξης. Δεν νομίζω ότι είναι παιδαγωγικό να θεωρούμε κάποια θέματα «ταμπού» και να αποφεύγουμε να μιλάμε γι’ αυτά, όταν μάλιστα θίγονται στο μάθημα και υπάρχουν ερωτήσεις.

Έτσι συζητήθηκαν αρκετά γύρω από το σεξ. Μπορεί η Ορθόδοξη Εκκλησία να θεωρεί σοβαρές αμαρτίες – αστοχίες, και σωστά κάμνει, την ομοφυλοφιλία, το στοματικό και πρωκτικό σεξ και άλλα περί το σεξ, αλλά για τις φυσικές επιστήμες δεν υπάρχει καλό και κακό, είναι ηθικά αδιάφορες. «Αν δεν υπάρχει Θεός όλα επιτρέπονται» έλεγε ένας φιλόσοφος.

Τις μέρες εκείνες που γινόντουσαν αυτές οι συζητήσεις στην τάξη η κρατική τηλεόραση έδειξε ένα ντοκιμαντέρ του 2018 με θέμα «σεξ χωρίς συναίνεση» και το είχε αναρτημένο μετά στο διαδίκτυο. Στο ντοκιμαντέρ υπήρχαν συνεντεύξεις γυναικών οι οποίες όταν ήταν στο Λύκειο έτυχε για κάποιους λόγους, σε εκδρομές, σε προγράμματα Erasmus, σε κατασκηνώσεις, μετά από διασκεδάσεις, είτε έχοντας πιει είτε όχι, να ξαπλώσουν στο ίδιο κρεβάτι με κάποιο αγόρι. Το αγόρι τις πίεζε να κάνουν σεξ κι αυτές, είτε έλεγαν ευγενικά ότι δεν θέλουν, είτε είχαν παγώσει και δεν έλεγαν τίποτα. Τελικά το αγόρι προχώρησε στην σεξουαλική πράξη.

Τώρα, μετά από χρόνια, έλεγαν αυτές οι γυναίκες ότι αυτό ήταν βιασμός γιατί έπρεπε το αγόρι να μην προχωρήσει αφού αυτές αρνιόντουσαν, έστω ευγενικά, ή αφού το έδειχναν με την παγωμάρα τους. Είχαν όμως και κάποιους ενδοιασμούς, επειδή δεν έδειξαν την άρνησή τους με πιο έντονο τρόπο.

Έτσι τους πρότεινα για να προβληματιστούν, αν θέλουν, να δουν αυτό το ντοκιμαντέρ μια που αφορούσε νέους της ηλικίας τους. Έγινε μάλιστα και μια μικρή συζήτηση στην τάξη, επειδή είχε και σχέση με τους τρόπους μετάδοσης του AIDS. Όλοι οι μαθητές όπως κι εγώ, συμφωνήσαμε με τις γυναίκες αυτές ότι ήταν βιασμός, αφού δεν υπήρχε η δική τους συγκατάθεση.

Όμως, τους είπα, ότι ήταν λάθος των κοριτσιών αυτών, αφού δεν είχαν επιθυμία για σεξ, να ξαπλώσουν με ένα αγόρι στο ίδιο κρεβάτι, επειδή η σεξουαλική επιθυμία είναι πολύ έντονη στον άντρα από την ίδια την φύση, που θέλει να εξασφαλίσει την διαιώνιση του είδους. «Τα νιάτα είναι τώρα / και καίνε σαν φωτιά» που λέει και το τραγούδι της Ελευθερίας Αρβανιτάκη. Κάποιοι μαθητές διαφώνησαν με αυτή την άποψη λέγοντας ότι είναι πολύ γλυκό να ξαπλώνουν με ένα κορίτσι, όπως και ξαπλώνουν στις πολυήμερες εκδρομές, χωρίς να κάνουν σεξ. Τους θύμισα την παροιμία «η στάμνα πολλές φορές πάει στην βρύση για νερό, αλλά μια φορά θα σπάσει».

Όταν, στην προ κορονοϊού εποχή, πήγαιναν πολυήμερες εκδρομές οι μαθητές, κάποιοι συνάδελφοι ευχόντουσαν αστειευόμενοι «περισσότεροι να επιστρέψουν, μην επιστρέψουν λιγότεροι». Ο υπουργός παιδείας της προηγούμενης κυβέρνησης δήλωνε γελώντας ότι στις πολυήμερες εκδρομές πολλές μαθήτριες μένουν έγκυες. Και σίγουρα υπήρξαν πολύ περισσότερες σεξουαλικές επαφές απ’ αυτές που κατέληξαν σε εγκυμοσύνη. «Νάξερες πόσες νεανικές ψυχές καταστρέφονται στις πολυήμερες εκδρομές !» μου είχε εκμυστηρευτεί ένας καλός Πνευματικός. Τι λόγο θα δώσουμε οι καθηγητές στον Θεό ;

Η συζήτηση αυτή με τους μαθητές που θύμισε τα λόγια του σοφού ασκητή αγίου Ισαάκ του Σύρου : «Ω, πόσο γλυκές είναι οι αφορμές των παθών ! ». Πόσο γλυκό είναι για τον άντρα να ξαπλώσει στο κρεβάτι με μια όμορφη γυναίκα, αλλά δεν θα κάνει σεξ. Πόσο γλυκό είναι για τον αλκοολικό να βλέπει τα ποτά μέσα στα μπαράκια, αλλά δεν θα πιει.

Πόσο γλυκό είναι για τον παθιασμένο τζογαδόρο να βλέπει τους άλλους να παίζουν, αλλά αυτός δεν θα παίξει. Πόσο γλυκό είναι για τον φιλήδονο να βλέπει αισθησιακές ταινίες, αλλά δεν θα επιδιώξει να ικανοποιηθεί με κανένα τρόπο.

Οι μαθητές όπως και πολλοί από μας, δεν γνωρίζουμε ότι στα πάθη μπλέκουμε μόνοι μας, αλλά δεν μπορούμε να απαλλαγούμε μόνοι μας. «Τω πάθει Σου Χριστέ παθών ηλευθερώθημεν, και τη αναστάσει Σου εκ φθοράς ελυτρώθημεν, Κύριε δόξα Σοι» (από τον αναστάσιμο εσπερινό του α΄ ήχου) .

26 σχόλια στο άρθρο “Ω, πόσο γλυκές είναι οι αφορμές των παθών – Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου

  1. Καλή ανάσταση..βλέπω ν αργήσει όμως for you!!
    Ίσως φταίνε τα φεγγάρια,ίσως φταίνε οι εκδρομές..
    Όταν τα μάτια βλέπουν απο τις χαραμάδες….

  2. Το πάσχα που αργεί....

    - Edit

    Απαντήστε

    Ημερα αναστασης,ημερα χαρας και ειναι ημερα για τετοια λογια;
    Τα επιχειρα της οργανωσιακης ζωης καποιων,ευτυχως καποιων και οχι ολων!
    Ευτυχως οχι ολων!!
    Θου Κυριε φυλακην τω στοματι μου!
    Αρθρο αναστασης,αρθρο πασχαλιας!
    Αρθρο δασκαλου ” χημικου” του 21 αι

  3. Ειχαμε εναν καθηγητη εκεινα τα χρονια που,στο μαθημα του ολοι οι συμμαθητες μου ,εκτος δυο- τριων,τον περιγελουσαν στην ωρα του μαθηματος του!!
    Εμεις οι δυο- τρεις,παιδια του οικοτροφειου,τον λυπομασταν!!
    Οταν οι μαθητες γελανε και λυπουνται τον δασκαλο…..
    Δεν γελουσαμε, οχι για τι ζουσαμε στο οικοτροφειο,αλλα γιατι οι γονεις μας οι αγραμματοι μας εμαθαν,να αγαπαμε τους δασκαλους μας!!!!

  4. Συγχαρητήρια κ. Παπαδόπουλε ! ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ !!

    Οι πικραμένοι της ζωής δεν σας αντέχουν ! Τα πάθη τους ξέρουν να τα υπηρετούν αλλά δεν θέλουν τον Λυτρωτή ΙΗΣΟΥ , ψάχνουν στους σκουπιδότοπους !

    Την ώρα που ο Χριστός πέθαινε το έργο που επετέλεσε φαινόταν αδύναμο, οικτρό, καταδικασμένο σε απώλεια. Ο τολμηρότερος από τους μαθητές του τον είχε αρνηθεί μετά βλασφημίας. Στην καλύτερη περίπτωση θα μπορούσαν οι αμαθείς, πτωχοί και χωρίς ελπίδα μαθητές του να ιδρύσουν μια παρασυναγωγή στην Γαλιλαία. Ποιά δύναμη τους έδωσε τη δυνατότητα να υποτάξουν πνευματικά τον κόσμο ; Mιά μόνο δυνατή απάντηση υπάρχει. Η ανάσταση του Χριστού.

  5. Το ποιος είναι πικραμένος άσε να το κρίνει κάποιος άλλος.
    Αυτό το άρθρο κ.Παπαδοπουλε είναι εντελώς απαράδεκτο και χωρίς νόημα.
    Αφήστε τη νεολαία ήσυχη αυτή ξέρει καλύτερα .
    Αυτό το τροπάρι σας κουράζει και δεν ωφελεί κανέναν

    1. Κ.Παπαδοπουκε
      Θα συμφωνήσω με σας στο εξής:το σεξ χωρίς την συναίνεση και των δύο ατόμων που συμμετέχουν στην ερωτική πράξη είναι απορριπτεο
      Όμως εσείς απορρίπτετε κάθε τι που θεωρείτε απαγορευμένο,.Από που προέρχεται αυτή η απαγόρευση?ποιος θα μπορούσε να πει τι είναι καλό και τι κακό όταν οι άνθρωποι συνευρίσκονται ερωτικά?
      Ο έρωτας είναι μια πράξη που δεν ενοχλεί κανέναν και δεν υπάρχουν μέτρα και σταθμά,αυτό είναι που σας ενοχλει .
      Όταν λοιπόν ένας αρθρογράφος σχολιάζει τέτοια θέματα τι περιμένετε από τον κάθε σχολιαστή?
      Τι επιχειρήματα αναζητάτε αφού η θέση σας είναι ακλόνητη και παγερά αρνητική?
      Καλό θα ήταν η εκκλησία να ασχολείται με θέματα που δεν ενοχλούν κανέναν,ώστε ναναι πιο κοντά στο ρόλο της που από ανέκαθεν υπερβαίνει.
      Ίσως τότε γίνει πιο προσιτή σε πολλούς.
      Έχετε τόσα πολλά θέματα γιατί να καταναλώνεστε με τα τελείως προσωπικά?

      1. Γιατί αυτοί (και ο Κοντογιώργης) για όλα έχουν άποψη.Ολα τα σφάζουν,όλα τα μαχαιρώνουν.Πότε θα αρχίσουν να γράφουν συνταγές για μαρμελάδες,δεν ξέρω…

  6. Προς σχολιαστη!!
    Μαθε παραεκκλησιαστικο,παραοργανωσιακο καταλοιπο,δεν φτανει που σταυρώνετε με τις υποκρισιες σας χιλιαδες χρονια τον Χριστο,δεν τον αφηνετε και ν αναστηθει!
    Ειναι ομολογια πιστεως του κ.Παπαδοπουλου το σημερινο ” αρθρο” η οθωμανικο δικαιο;
    Τον λυτρωτη Χριστο δεν τον αφηνουμε σε χέρια σκοταδιστων,αρνητων,κολλυβογραμματων και ψεκασμενων!
    Ειναι ομολογια πιστεως το παραπανω αρθρο με τις παρα φύσιν αναφορες του;
    Φολκλορικο καταλοιπο,αν αδειαζει η εκκλησια απο νεους φταις και Ε ΣΥ!!!

  7. Οσο πιό κομπλεξικός κανείς -σε θέματα σεξουαλισμού- τόσο πιό ”καλός” χριστιανός;Αυτό αποδεικνύει,τουλάχιστον,ο αρθρογράφος.

    1. Εσύ που κατηγορείς ανθρώπους ,όσους δεν τηρούν το αυστηρό γράμμα του χριστιανισμού,εσύ που ρίχνεις βολές σε όσους θεωρείς πικραμένους ανιχνευτές σκουπιδοτοπων,καλό θα ήταν να μάθεις πως υπάρχουν άνθρωποι που είναι μακριά από την θρησκοληψία σου και είναι μάχιμοι,έντιμοι,υπερασπίζονται τους αδύναμους,σέβονται τους συνανθρώπους τους,ηθικοί,ευαίσθητοι και με ιδανικά.
      Σου έχουμε απαντήσει πως θεωρούμε υποκριτικό τον τρόπο που υμνείς τον Λυτρωτή και από την άλλη κρύβεις μίσος για ότι είναι αντίθετο στο δικό σου τρόπο σκέψης!
      Μήπως έχεις το αλάθητο του Πάπα?
      Υ,Γ.αν καταφέρεις και μαλακώσεις την ψυχή σου ,αγαπήσεις τους ανθρώπους με τα ελαττώματα τους,αλλάξεις τον πύρινο λόγο σου,ίσως καταφέρεις να κερδίσεις την πρώτη θέση στον Παράδεισο.
      Προς το παρόν όμως ζεις και πρέπει νασαι πιο ανθρώπινος.Φιλικη συμβουλή!

  8. το θράσος του ανθρώπου-για έναν πρόκειται-έπιασε ταβάνι. Επειδή η αναπνοή του μυρίζει άσχημα θα ευχόταν να μην υπάρχουν καθόλου μύτες στον κόσμο κι ας υπάρχουν τριαντάφυλλα και αρωματικά φυτά για ευφροσύνη.

    Προσευχηθείτε και γι΄αυτόν, έχει ανάγκη το έλεος του Θεού. Αλλά με τέτοια μούτρα δεν μπορεί να τραβήξει την προσοχή ”Του”.

    1. Ανώνυμε των 21:47
      Η δική σου μύτη είναι ευαίσθητη (απέκτησες αυτήν την ευαισθησία μέσα στις οργανώσεις που ευωδιάζουν λιβάνι).Ευχαριστούμε πολύ για τις προσευχές σας στο Θεό για μας τους κολασμένους ανά την γη,να χαμένος κόπος,δε σωζόμαστε με τίποτε!
      Αλήθεια ποια είναι τα τριαντάφυλλα που ευωδιάζουν?
      Τα μόνα τριαντάφυλλα που ξέρω εγώ και έχουν καταπληκτική μυρωδιά είναι στον κολασμένοι κήπο μου και είναι Βουλγαρικα!
      Όσο για τα μούτρα μου μπορεί να μην είναι και τα πιο ωραία,όμως κάθε φορά που τα κοιτώ στον καθρέπτη διακρίνω καλοσύνη και όχι υποκρισία!
      Έμαθα από παιδί να μυρίζω την υποκρισία και να διακρίνω το ψεύτικο από το αληθινό!

  9. Η κουλτούρα των χριστιανικών εκκλησιών (ορθόδοξων, καθολικών και προτεσταντικών) έχει άγρια μεσάνυχτα σε θέματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Η φιλοσοφία της εξαντλείται στο να χαρακτηρίζει αμαρτίες τις διάφορες σεξουαλικές συμπεριφορές (ομοφυλοφιλία, πορνογραφία, αυνανισμός, πορνεία, μοιχεία κλπ). Μέχρις εκεί. Ακόμα χειρότερα, μπορεί κάποιες φορές να επιβάλλει και επιτίμια φορτώνοντας τους χριστιανούς με δυσβάσταχτες και ανώφελες ενοχές και τύψεις.

    Εγκλωβισμένη στην κάλπικη εικόνα της ιερής, αγίας οικογένειας, αγνοεί ή ακόμα χειρότερα αποσιωπεί (χάριν ίσως και μιας τοξικής πατριαρχίας) πως η σεξουαλική συμπεριφορά και έκφραση κάθε ανθρώπου έχει τις αιτίες της στα βιώματα και τις σχέσεις του με τους γονείς του. Όταν οι σχέσεις αυτές είναι δυσλειτουργικές, επειδή οι γονείς είναι ανεπαρκείς, θεμελιώδεις ανάγκες του παιδιού παραβλέπονται. Ως εκ τούτου, μια προβληματική ερωτική συμπεριφορά δεν θα αργήσει να έρθει, για να τις ικανοποιήσει.

  10. Η εκκλησια με τους εκπροσωπους της,τους οργανωσιακους,παραεκκλησιαστικους βγαζουν φλυκταινες ακουγοντας για το μαθημα της σεξουαλικης αγωγης στα σχολεια και απο την αλλη παραεκκλησιαστικοι,οργανωσιακοι αναφερονται στο μαθημα της βιολογιας σε θεματα σεξουαλικης αγωγης,μιλωντας στα παιδια μονο για ακροτητες και παρα φυσιν προβληματικες ερωτικες συμπεριφορες!
    Ποσο επικινδυνο!πόσος εκφυλισμος!!!

    1. Ανώνυμε των 21:47/2-5-21
      Από μικρό παιδί έμαθα από τους δασκάλους μου πως ο ένας θεός είναι θεός της αγάπης και του ελέους.
      Έμαθα επίσης ότι δεν επιλέγει τα μούτρα των ανθρώπων που θα ευλογήσει,εσύ μιλάς για έναν θεό που κάνει διακρίσεις.Η αλήθεια είναι πως έχω λιγάκι μπερδευτεί από εσάς όλους που μιλάτε με εμπάθεια και οργή λες και είστε οι εκλεκτοί του Θεού!
      Ο τρόπος που επιλέγετε να κηρυξετε τον λόγο του απομακρύνει και τον πιο καλοπιστο θνητό,δε θα αναφερθώ και στον ταλιμπανισμο πολλών ομοίων σας που αναφέρει πολλάκις κάποιος φίλος σχολιαστής!
      Στο σημείο αυτό δραττομαι της ευκαιρίας να σας αναφέρω πως κακώς θεωρείτε πως ένας είναι ο σχολιαστής που ενοχλούν τα λόγια του.
      Βλέπετε έναν και είναι πολλοί,τα λεγόμενά σας προκαλούν τα πλήθη!
      Δεν είναι κακό να χαλαρώσετε λιγάκι και να αναθεωρήσετε τον τρόπο σκέψης και δράσης!
      Αλλοιως δε θαστε οι εκλεκτοί του Θεού που λατρεύετε.Ο απεσταλμένος του στη γη ήταν ταπεινός και έριχνε τα μάτια του στους πτωχούς,στους αμαρτωλούς ,στις πόρνες και στους απελπισμένους γενικότερα!Εσείς έχετε ξεφύγει από τον δρόμο που χάραξε εκείνος!

  11. Παπαδόπουλος Χαράλαμπος

    - Edit

    Απαντήστε

    Ο σχολιασμός, έστω και ανώνυμα, αν δεν είναι σοβαρός υποβιβάζει τον σχολιαστή μπροστά στον εαυτό του. Και σοβαρός σχολιασμός είναι όχι αυτός που εκφέρει απλώς κρίσεις και χαρακτηρισμούς, αλλά αυτός που με επιχειρήματα δείχνει συγκεκριμένα που και γιατί έχει λάθος ο αρθρογράφος.

    1. Ανώνυμε των 10:07
      Θα μπορούσα και γω με τη σειρά μου να σου πω πως είσαι ένας,ο συνήθης ύποπτος που η ειρωνεία του πιάνει ταβάνι.Δε θα το κάνω όμως γιατί μου είναι αδιάφορο ποιος είσαι και τι πιστεύεις.
      Ένα θα σου πω για να τελειώνουμε αυτόν τον διάλογο τον άχαρο:μπορεί ναχω πολλά ελαττώματα,μπορεί ναμαι μια κοινή θνητή,μπορεί να χω περάσει από σαράντα κύματα όμως έχω ένα χάρισμα που δεν το διαπραγματεύομαι:μισώ την υποκρισία.
      Δε βλέπω εχθρούς παντού,εάν διακρίνω κάτι καλό το λέω,αν δω το στραβο επίσης,δε δεσμεύομαι από στερεότυπα,αναθεωρω όταν κάνω λάθος και γενικά κυλω τη ζωή μου με γνώμονα την καλοσύνη,ελπίζοντας πάντα πως όταν στο τέλος θα κάνω τον λογαριασμό τα συν θα ναι πιο πολλά από τα πλυν!
      Εάν ο Θεός με δικάσει με αυστηρά μέτρα μάλλον η κόλαση θάναι η οριστική κατοικία μου!
      Θάχουμε την ευκαιρία να τα λέμε και από κει,αφού μια πόρτα ενώνει με τον παράδεισο!
      Καλημέρα εύχομαι!

  12. Κ.Παπαδοπουκε
    Θα συμφωνήσω με σας στο εξής:το σεξ χωρίς την συναίνεση και των δύο ατόμων που συμμετέχουν στην ερωτική πράξη είναι απορριπτεο
    Όμως εσείς απορρίπτετε κάθε τι που θεωρείτε απαγορευμένο,.Από που προέρχεται αυτή η απαγόρευση?ποιος θα μπορούσε να πει τι είναι καλό και τι κακό όταν οι άνθρωποι συνευρίσκονται ερωτικά?
    Ο έρωτας είναι μια πράξη που δεν ενοχλεί κανέναν και δεν υπάρχουν μέτρα και σταθμά,αυτό είναι που σας ενοχλει .
    Όταν λοιπόν ένας αρθρογράφος σχολιάζει τέτοια θέματα τι περιμένετε από τον κάθε σχολιαστή?
    Τι επιχειρήματα αναζητάτε αφού η θέση σας είναι ακλόνητη και παγερά αρνητική?
    Καλό θα ήταν η εκκλησία να ασχολείται με θέματα που δεν ενοχλούν κανέναν,ώστε ναναι πιο κοντά στο ρόλο της που από ανέκαθεν υπερβαίνει.
    Ίσως τότε γίνει πιο προσιτή σε πολλούς.
    Έχετε τόσα πολλά θέματα γιατί να καταναλώνεστε με τα τελείως προσωπικά?

    1. Παπαδόπουλος Χαράλαμπος

      - Edit

      Απαντήστε

      “Ο έρωτας είναι μια πράξη που δεν ενοχλεί κανέναν και δεν υπάρχουν μέτρα και σταθμά,αυτό είναι που σας ενοχλει .” Πιστεύω να καταλαβαίνετε οτι αυτή ειναι μια προσωπική σας άποψη, όπως και τα υπόλοιπα που λέτε, και τις σέβομαι. Έτσι και η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει τις απόψεις της και τις καταλαβαίνουν αυτοί που ειναι ζωντανά μέλη της, και γι’ αυτούς τις γράφω, οταν τύχει και τις γράψω. Οι άλλοι μπορούν σχολιάσουν τα υπόλοιπα με επιχειρήματα, κι ας ζουν την ζωή τους κι ας αφήσουν κι εμας να ζούμε την δική μας. Δεν τους πέφτει λόγος να υποδεικνύουν στην εκκλησία τι πρέπει να κάμνει, ας μην ασχολούνται. Μήπως εμένα μου πέφτει λόγος να υποδείξω τι να πιστεύουν και πως να ζουν οι μουσουλμάνοι, οι ινδουϊστές και όλοι οι άλλοι ;

  13. Κ.Παπαδοπουλε
    Εσείς ασχολείστε με το τι κάνει ο ένας και ο άλλος.Εαν απευθύνεστε στους πιστούς σας και στο δικό σας κοινό,ποιος είναι ο λόγος αφού οι οπαδοί σας γνωρίζουν τα πρέπει που επιβάλλει η θρησκεία.
    Μήπως τα επαναλαμβάνετε για να κρατάτε ασφυκτικά αυτό το κοινό γιατί φοβάστε να μη παρασυρθεί?
    Κανείς δεν σας υποδεικνύει τι πρέπει να πιστεύετε και τι όχι,όμως όταν μέσα από τη διδασκαλία σας έστω και στο μάθηοτης Βιολογίας διδάσκετε στα παιδιά ποιο είναι το ορθο και ποιο το λάθος θα μπορούσε κανείς να πει ότι προσπαθείτε να επιβληθείτε.
    Και αυτός είναι ο στόχος σας.
    Όμως δεν είναι της αρμοδιότητας σας.

    1. Προς Καταμαγια
      Νομίζω πως θα γράφουν συνταγές για μαρμελάδες εάν πάψουμε να ασχολούμαστε με τα άρθρα τους.
      Θα ευλογούν μόνοι τους τα γένια τους!
      Θα πουν θα πουν κάποτε θα σταματήσουν.
      Άλλωστε το να προσπαθήσει κανείς να τους πει μια γνώμη έξω από τα δικά τους στερεότυπα και να την σεβαστούν φαντάζει σαν ένας άθλος του Ηρακλή!

      1. Ελήφθη.Καλό μας κάνει,όμως,που ανοίγουν ένα παράθυρο και μας επιτρέπουν να ρίξουμε μια ματιά στο μυαλό τους.Ενα μυαλό γεμάτο φόβο,τρόμο,εφιάλτες,διαβόλους,τριβόλους,αγίους.οσίους ,κολάσεις,καζάνια,χύτρες κλπ κλπ.ΤΡΟΜΟΣ.Μόνο αυτή η λέξη περιγράφει το ”είναι” τους.Τίποτε άλλο.Είναι πραγματικά να τους λυπάσαι.Η αγάπη γιαυτούς είναι ένα μέσο να κερδίσουν την εύννοια κάποιου ”Κυρίου” που νομίζουν πως άλλη δουλειά δεν έχει παρά να ασχολείται με την μίζερη ζωούλα τους και τι @@@@@@ κάνουν στην καθημερινότητά τους.Και αυτή η ”αγάπη” είναι γεμάτη προτροπές,συμβουλές,απειλές και ό,τι τεσπα πιστεύουν πως είναι το σωστό (γιαυτούς).Για αυτό το λόγο μισούν όσο πολύ τους αλλόθρησκους και τους άθεους.Τι μπορούμε να κάνουμε όμως;Τίποτα.Ετσι τους μάθαν από μικρά,΄τέτοια μολογάν.Εγώ πάντως είχα την ευτυχία να έχω παππού,τον υπέροχο Επίκουρο,οπότε…

  14. Προς Καταμαγια
    Νομίζω πως θα γράφουν συνταγές για μαρμελάδες εάν πάψουμε να ασχολούμαστε με τα άρθρα τους.
    Θα ευλογούν μόνοι τους τα γένια τους!
    Θα πουν θα πουν κάποτε θα σταματήσουν.
    Άλλωστε το να προσπαθήσει κανείς να τους πει μια γνώμη έξω από τα δικά τους στερεότυπα και να την σεβαστούν φαντάζει σαν ένας άθλος του Ηρακλή!

    1. “Άλλωστε το να προσπαθήσει κανείς να τους πει μια γνώμη έξω από τα δικά τους στερεότυπα και να την σεβαστούν φαντάζει σαν ένας άθλος του Ηρακλή!” Μήπως άθελά σας περιγράφετε τον εαυτό σας ;

      1. Ανώνυμε των 10:07
        Θα μπορούσα και γω με τη σειρά μου να σου πω πως είσαι ένας,ο συνήθης ύποπτος που η ειρωνεία του πιάνει ταβάνι.Δε θα το κάνω όμως γιατί μου είναι αδιάφορο ποιος είσαι και τι πιστεύεις.
        Ένα θα σου πω για να τελειώνουμε αυτόν τον διάλογο τον άχαρο:μπορεί ναχω πολλά ελαττώματα,μπορεί ναμαι μια κοινή θνητή,μπορεί να χω περάσει από σαράντα κύματα όμως έχω ένα χάρισμα που δεν το διαπραγματεύομαι:μισώ την υποκρισία.
        Δε βλέπω εχθρούς παντού,εάν διακρίνω κάτι καλό το λέω,αν δω το στραβο επίσης,δε δεσμεύομαι από στερεότυπα,αναθεωρω όταν κάνω λάθος και γενικά κυλω τη ζωή μου με γνώμονα την καλοσύνη,ελπίζοντας πάντα πως όταν στο τέλος θα κάνω τον λογαριασμό τα συν θα ναι πιο πολλά από τα πλυν!
        Εάν ο Θεός με δικάσει με αυστηρά μέτρα μάλλον η κόλαση θάναι η οριστική κατοικία μου!
        Θάχουμε την ευκαιρία να τα λέμε και από κει,αφού μια πόρτα ενώνει με τον παράδεισο!
        Καλημέρα εύχομαι!

Γράψτε απάντηση στο Παπαδόπουλος Χαράλαμπος Ακύρωση απάντησης

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.