«Δος μου ένα παιδί να εξομολογηθώ» – Μια παράσταση που προσβάλλει τον πολιτισμό μας – Της Γιάννας Γκουτζιαμάνη



Το έργο σε δύο πράξεις.

Συγγραφέας, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής: «πασίγνωστος ηθοποιός και σκηνοθέτης».
Παίζουν οι ηθοποιοί: 14χρονα αγόρια, απροστάτευτα προσφυγόπουλα.

Πράξη πρώτη:
Το έργο γράφεται σε μελετημένους αυτοσχεδιασμούς
Ο χρόνος διαρκεί κάποιες δεκαετίες.

Ο χώρος-η σκηνή: Το σπίτι του σκηνοθέτη. Το σκηνικό πίνακας με νεαρό αγόρι γυμνό. Η πόρτα του και οι κουρτίνες κλειστές για το κοινό της Αθήνας. Βλέπει μόνο τα νεαρά αγόρια που καταφτάνουν στη σκηνή από τους δρόμους και τις πλατείες, όπου αναζητούσαν τα όνειρά τους. Ο ρόλος τους σχεδόν πανομοιότυπος: να ικανοποιήσουν τα αδηφάγα ένστικτα του ισχυρού άντρα. « Κι εκεί στα 14 μου κλέψαν τη χαρά μου, μικρό παιδί…». Γονυπετείς θυσιάζονται στο βωμό της αυταρέσκειας του ισχυρού. Οι κραυγές του πόνου και του φόβου τους φτάνουν στο κοινό σαν ψίθυροι και φήμες που αιωρούνται, αλλά κανείς δεν είδε.

Πράξη δεύτερη:
Παίζεται σε παρόντα χρόνο
Ο χώρος-η σκηνή είναι έξω, στο δρόμο για το δικαστήριο.
Η ροή του έργου διακόπηκε απρόσμενα. Επήλθε ηχηρά η πτώση του ισχυρού αλαζόνα.

Ο σκηνοθέτης έχασε τον έλεγχο. Ξαναπαίζεται η πρώτη πράξη στη δημόσια θέα. Μόνο που τώρα το έργο το γράφουν τα τότε δεκατετράχρονα. Αφηγείται το καθένα τη δική του ιστορία. Το κοινό βλέπει το νεαρό αγόρι, γονυπετή ικέτη να ζει απροστάτευτο τη φρίκη: Ο αδίστακτος ισχυρός ασελγεί στο σώμα του και στην ψυχή του αδύναμου. Είναι αυτή η σταγόνα που θα κάνει να ξεχειλίσει η οργή του θεατή. Εκείνος ζει την ψυχολογική βία ένα χρόνο τώρα.

Ο μεγάλος «θεατράνθωπος» μεθυσμένος από την υποκριτική του διαστροφή, ικανοποιεί στο σκοτάδι του σπιτιού του τον διεφθαρμένο σεξουαλισμό του στο όνομα της αρχαιοελληνικής λατρείας και έξω απολαμβάνει τη λάμψη και τα προνόμια του εκλεκτού της εξουσίας. Είναι η καλλιτεχνική βιτρίνα της.

Το κοινό πλέον είναι το πανελλήνιον και όχι μόνο. Βλέπει και ακούει τα πάντα.

Ο άλλοτε λαμπερός αλαζόνας έγινε ξαφνικά μικρό φοβισμένο ανθρωπάκι. Μια μαριονέτα, που άλλοι πιο ισχυροί, οι άνωθεν έκοψαν τα σχοινιά και σωριάστηκε στο έδαφος. Η πτώση του θορύβησε. Δεν γίνεται οι κάτω να έρθουν επάνω και να ορίζουν την πορεία του έργου. Φωνές ακούγονται από τα «παράθυρα»: είναι ο κορυφαίος, δεν μπορεί, δεν γίνεται να σπιλωθεί, όλα είναι φήμες. Δεν υπάρχουν αποδείξεις. Ώσπου ήρθαν και οι αποδείξεις. Θέλει τόλμη να σπάσει το θύμα το φόβο και να σταθεί απέναντι στο σύστημα.

Το κοινό συνέρχεται από το σοκ, ανατριχιάζει, εξοργίζεται και απαιτεί να γίνει η κάθαρση. Ο γυμνός βασιλιάς να δεχτεί την τιμωρία: Να γίνει αυτός ικέτης γονυπετής μπροστά στο χορό των νεαρών «ηθοποιών» του. Να δει στα μάτια τις ρημαγμένες ψυχές στα σακατεμένα κορμιά. Να ακούσει την ιστορία τους. Να γίνουν άσβεστοι εφιάλτες οι κραυγές τους και ο βουβός πόνος και φόβος που κουβαλάνε σε όλη τους τη ζωή. Να μάθει ότι η λέξη παιδί σημαίνει: παιχνίδι, προστασία, αθωότητα, δικαίωμα, ιδανικό.

Οι φωνές πληθαίνουν και δυναμώνουν. Η οργή του κοινού ξεχείλισε από το ανοσιούργημα που τελέστηκε από τον ισχυρό στον αδύναμο. Οι δονήσεις είναι ισχυρές. Τρέμει το σύμπαν.

Ένας θεατής αναρωτιέται με αγωνία. Πώς θα ξαναβρούμε τη λυτρωτική μας σχέση με την τέχνη; Το θέατρο υπάρχει για να θεραπεύει και όχι για να ανοίγει πληγές.

Και ψιθυρίζει ασυναίσθητα το τραγούδι: Δος μου ένα παιδί να εξομολογηθώ…

Γκουτζιαμάνη Γιάννα

8 σχόλια στο άρθρο “«Δος μου ένα παιδί να εξομολογηθώ» – Μια παράσταση που προσβάλλει τον πολιτισμό μας – Της Γιάννας Γκουτζιαμάνη

  1. Επίκαιρο !…
    Μια Γαλλίδα κυρία, δημοσιοποιώντας τη σεξουαλική κακοποίηση που βίωνε ως ανήλικη στα χέρια ενός αδίστακτου παιδεραστή συγγραφέα – κυνηγού ανηλίκων -, «ξεβράκωσε» κυριολεκτικά ολόκληρη την «προοδευτική» διανόηση της Γαλλίας. Ηχηρά ονόματα, – επιστήμονες, φιλόσοφοι, συγγραφείς, φεμινίστριες, πολιτικοί αλλά και εφημερίδες – τα οποία διαμόρφωσαν τα πιστεύω τουλάχιστο μιας γενιάς, εκθρονίστηκαν από το πάνθεο των ανθρωπιστών, όταν ήρθαν ξανά στη δημοσιότητα η αγωνία και ο αγώνας του για τη νομιμοποίηση της παιδεραστίας. «Νους απομακρυσμένος από το Θεό, λένε οι Πατέρες, θηριώδης ή δαιμονιώδης». Vincent Held Crépuscule de la Banque nationale suisse, Après la crise και Une civilisation en crise

  2. ……Ο άλλοτε λαμπερός αλαζόνας έγινε ξαφνικά μια μαριονέτα, που άλλοι πιο ισχυροί, έκοψαν τα σχοινιά και σωριάστηκε στο έδαφος………
    Πλήρης δικαίωση των αιωνίου κύρους λόγων της ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ :
    ἅμα τῷ δοξασθῆναι αὐτοὺς καὶ ὑψωθῆναι ὡσεὶ καπνὸς ἐξέλιπον.
    εἶδον τὸν αλαζόνα ὑπερυψούμενον καὶ ἐπαιρόμενον ὡς τὰς κέδρους τοῦ Λιβάνου·
    καὶ παρῆλθον, καὶ ἰδοὺ οὐκ ἦν καὶ ἐζήτησα αὐτόν, καὶ οὐχ εὑρέθη ὁ τόπος αὐτοῦ.

  3. Το παραεκκλησιαστικο καταλοιπο πηρε δυο λογια απο την Π.Δ για να ισχυροποιησει τον ταλιμπανισμο του,ο αστοιχειωτος,ο αμορφωτος,ο αγραμματος!
    στην Π.Δ το νομιμο για τους αλλους λαους ηταν το παρανομο για ΤΟΝ,ΤΟΝ Ισραηλ
    Ναι η οχι;
    Ο,τι θεωρουσαν νομιμο στην παλαια διαθηκη,ο χριστος το ανετρεψε!!
    μας εφερες παραδειγμα της Π.Δ.!!εκει μεσα γεννηθηκε η ανομια,η παρανομια και ο βιασμος της ανθρωπινης αξιοπρεπειας!!
    Αγραμματε παραεκκλησιαστικε,ο πεθερος την πρωτη νυχτα του γαμου των γυιών του,κοιμοταν με τις νυφες του!!!και την δευτερη νυχτα οι γυιοι του κοιμοταν με τις νυφες του!!ναι η οχι;
    βλεπε να ξεστραβωθεις την ζωη του πατριαρχη Ιακωβ!!
    Οι αγραμματοι ανθρωποι εχουν μια αξιοπρεπεια,οι σκοταδιστες,οι παραεκκλησιαστικοι και αμβροσιονιστες αγραμματοι ειναι ε π ι κ ι ν δ υ ν ο ι!!

  4. Παραεκκλησιαστικα καταλοιπα,υπολειμματα του σκοταδισμου,ανοιξτε τα ματια σας,γιατι φοβαστε τον ηλιο της λογικης;
    Οταν ο πατριαρχης Ιακωβ πλαγιασε με την Ραχηλ και την Λεια,τις νυφες του,εκεινη την στιγμη διαπραχθηκε το μεγαλυτερο εγκλημα κατα της ανθρωπινης αξιοπρεπειας,βιαστηκαν οι γυναικες ολες εκεινης της εποχης,της σημερινης εποχης και ολες οι αγεννητες γυναικες!!
    Ουαι υμιν φολκλορικα καταλοιπα,ιησουιτες!!
    Στεναζει το διαδικτυο απο χιλιαδες βιασμους καθολικων ιερεων,ανθρωπων που ξεφτιλιζουν σωματα και ψυχες άωρων ανθρωπων!
    Και λιγοτερα εγκληματα αλλων ομολογιων!
    Και περιπτωσεις ‘ ορθοδοξων ιερεων!!
    Α! Μπα!θα πει καποιος αμβροσιονιστης,αυτοι ειναι καθολικοι!!
    Βρε πονηρες φυσεις οι καθολοκοι ιερεις τον Χριστο μας λατρευουν η τον Βουδα;
    Υπερτερουν τα εγκληματα στην καθολικη εκκλησια,γιατι εκει ισχυει η αγαμια του κληρου!!
    Αν υπηρχε και στην ορθοδοξια η αγαμια του κληρου,μηπως ξεπερνουσαμε και τις ” αγιες πραξεις των καθολικων”;
    Ερχεστε και με τα Μικυ Μαους του αμβροσιου και του Καντιωτη να μας μαθετε την Π.Δ και την εκκλησιαστικη ιστορια!!
    Εξω απ τους παραεκκλησιαστικους,υπαρχουν συμμαθητες μου,συμφοιτητες μου που φορεσαν το τιμημενο ρασο και πορευονται με αξιοπρεπεια τον δρομο του Διακονου Χριστου,πραγματικοι φιλοι του Ξενου Χριστου!!
    Μαθετε εξωεκκλησιαστικα καταλοιπα και το παρακατω!!
    ” ο πάπας Ιωαννης ,αποφασισε να αποκαταστησει τον Γαλιλαιο και να παραδεχτει την θεωρια του- οτι πραγματι η γη κινειται!!!
    Ποτε; Το 1980!!…
    Οι ανθρωποι μεσαιωνιστες,τορκεμαδες,ιεροεξεταστες του Διαφωτισμου,του ορθου λογου,χθες εφτασαν στον πλανητη Αρη και εσεις οι μεταλλαξεις του ” αγιου” καντιωτισμου και του Θεοκτονου σκοταδισμου σας,αναρωτιεστε ακομα αν γυριζει ο ηλιος η γη!!!
    Για σας και τους κλωνους σας.ολους τους υποκριτες και τυπολατρες και ευσεβιστες που σκιζετε τα ιματια του Χριστου και ακολουθειτε ” αγιους” που αφοριζουν μεγαλους και μικρα παιδια( Δωρα Χρυσικου) ,για σας ο Αισχυλος ειπε: Μισώ ολους τους Θεούς!!!

  5. ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ
    Την λεξη Βουδσς τυχαια την ανεφερα στο σχολιό μου,ως δηλωτικο μιας αλλης θρησκειας!!
    Μακαρι οι βιαστες ολου του κοσμου,πριν γινουν βιαστες, να ειχαν κανει κτημα τους δυο λεξεις απο την διδασκαλια του Βουδα η τρεις λεξεις απο την διδασκαλια του χριστου,δεν θα ηταν βιαστες και οι παραεκκλησιαστικοι δεν θα ηταν παρα- εκκλησιαστικοι!!!

  6. Έτσι κάνουν Στέλιο οι “Ορθόδοξοι”. Όλο από την Παλαιά Διαθήκη παίρνουν παραδείγματα. Το Χριστό δεν τον βάζουν στο στόμα τους. Κι επειδή το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι αναρωτιέμαι μήπως και μέσα στην Ιερά σύνοδο κάνουν κουμάντο Εβραίοι.

  7. Σάπιο Μήλο,οι δικαστες του Χριστου ηταν ο Αννας και ο Καιαφας!!
    Πεθερος και γαμπρος αντιστοιχα,οικογενειοκρατια για να δικαζουν ” καλύτερα”!
    Οι ιδιοι που δικαζαν τον Χριστο,οι ιδιοι τον δικαζουν!
    Αννας δεν ηταν ο καντιωτης που εν ονοματι του Θεού αφοριζε ο,τι κολυμπουσε,περπατουσε και ίπτατο;και ενα παιδι 14 χρόνων;
    Καιαφας δεν ειναι ο συνταξιουχος μαγαλοσχημος που εν ονοματι του Θεου ηταν ο χαφιες των κομμουνιστων στην Μακροννησο;
    Αυτο το ανθρωπακι ,ο αμβροσιος παλι εν ονοματι του Θεου δεν ηταν φιλος επιστηθιος του ντερτιλη που σκοτωσε τον Μιχαλη Μυρογιαννη,ετων 20, και καταδικαστηκε σε ισοβια καθειρξη ως ενοχος ανθρωποκτονιας;αυτος το υποκειμενο που αφοριζει πολιτικους,εκτος απο την χρυση αυγη;
    Μετα τους δυο ,Αννα και Καιαφα,παρουσιαστηκε ο τριτος της οικογενειας,ο Ιωναθαν,κουνιαδος του Καιαφα!!
    Ιωναθαν δεν ειναι π.χ. ο του Πειραιως,σεραφειμ,ο και νομικος;
    Ο ανθρωπος που καθεται αναπαυτικα στην πολυθρονα του και επαναλαμβανει: στην εκκλησια δεν κολλαει ο ιός!!
    Εκανε ομως το εμβολιο απο τους πρωτους,ως ο δολιος…..
    Μπαρουφολογε,παρε την θεια κοινωνια με το ιερατειο σου ανταμα και πατε στις μοναδες που νοσηλευονται ασθενεις!!
    Ας πατε και να κοινωνησετε τους αρρωστους!
    Και αφου η κοινωνια δεν κολλαει,να κοινωνησετε και οι ιδιοι!
    Με την ιδια λαβιδα( κουταλακι) και στο τελος παλι ο μεγαλοσχημος να κοινωνησει η επι το εκκλησιαστικοτερο να κ α τ α λ υ σ ε ι την θεια κοινωνια!!
    Μπροστα στους ανθρωπους που παλευουν και βασανιζονται απο την φοβερη αρρωστια!!
    Αιντε συγχρονε ιεροεξεταστη του χριστου,αιντε στρεψόδικε,παραπλανητικε!!( παραπλανει τους ανθρωπους ,αρνουμενος την επιστημη)
    Μηπως και οι δικαστες του χριστου ,ως νομομαθεις,δεν ηταν στρεψόδικοι;δεν παραπλανησαν τον λαο και δικασαν τον χριστο;
    Προτιμουν να αντλουν οι σημερινοι φαρισαιοι χωρία απο την Π.Δ,την διαθηκη που απερριψε ο ιδιος ο χριστος!!
    Συμφωνω!!τον χριστο δεν τον βαζουν στο στομα τους,οπως το ειπες πιο πανω!!!

Γράψτε απάντηση στο στελιος!! Ακύρωση απάντησης

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.