Εκκλησία και πόλεμος – Άρθρο του Απόστολου Παπαδημητρίου



Πανηγυρίζουμε εφέτος την διακοσιοστή επέτειο από την έναρξη του αγώνα των προγόνων μας για την αποτίναξη του ζυγού της δουλείας και την απόκτηση της πολυπόθητης εθνικής ελευθερίας. Δυστυχώς δεν έχουμε τις προϋποθέσεις να γιορτάσουμε τη θαυμαστή όντως αυτή επέτειο με τον πρέποντα τρόπο. Δεν είναι μόνο οι εξωτερικές δυσμενείς συγκυρίες, που εμποδίζουν τις συνάξεις, είναι και το πνεύμα ηττοπάθειας και συμβιβασμού, από το οποίο έχουμε κυριευθεί. Αυτό δεν μας επιτρέπει να κοιτάξουμε κατάματα εκείνους που θυσιάστηκαν, για να είμαστε εμείς ελεύθεροι να ειρωνευόμαστε, να χλευάζουμε και να απαξιώνουμε πλήρως εκείνα, που εμφύσησαν σ’ αυτούς το πνεύμα αυταπάρνησης και θυσίας. Οι οπαδοί του ιδεολογικού και πρακτικού υλισμού, που έχει σαρώσει τη νεοελληνική κοινωνία, επιχειρούν πλέον όχι την ιστορική λήθη, αλλά κάτι πολύ χειρότερο, τη διαστρέβλωση της ιστορικής αλήθειας, ώστε μέσω στρεβλής ερμηνείας της ιστορίας να επιβεβαιωθεί το υλιστικό κοσμοείδωλο.

Κύριος στόχος των υλιστών ιστορικών αναλυτών, μαρξιστών και αστών, παραμένει η Εκκλησία. Παράλληλα βάλλεται και το έθνος στη βάση του προλεταριακού διεθνισμού ή της νέας τάξης πραγμάτων (παγκοσμιοποίησης). Οι υλιστές ως Εκκλησία εννοούν τον κλήρο αποκόπτοντας από αυτή τον πιστό λαό, με φανερό σκοπό να στρέψουν τον ανερμάτιστο εν πολλοίς Νεοέλληνα κατά του κλήρου. Η ρηχή και επιφανειακή προσέγγιση του θρησκευτικού φαινομένου τους οδηγεί στην υποστήριξη της θέσης ότι οι θρησκείες είναι κατασκευάσματα, που σκοπό έχουν να υποτάξουν τους λαούς, μέσω κλίματος φόβου, στους κρατούντες. Τον ρόλο αυτό αναλαμβάνει σε κάθε θρησκεία το ιερατείο, το οποίο καρπώνεται από τους κρατούντες για την υπηρεσία του αυτή διάφορα προνόμια. Και δεν γίνεται διάκριση της Εκκλησίας του Χριστού από οποιαδήποτε θρησκεία. Για την επιβεβαίωση της υλιστικής ιδεοληψίας επιτρέπεται η διαστρέβλωση της ιστορικής αλήθειας! Έτσι προβάλλεται η Εκκλησία (ο κλήρος δηλαδή και ιδίως οι επίσκοποι) ως συνεργάτης του κατακτητή κατά την περίοδο της δουλείας. Από εμπαθή μάλιστα εχθρό της Εκκλησίας έχει γραφή ότι ποτέ, κατά τη διάρκεια της δουλείας, δεν πέρασε από το νου εκκλησιαστικού προσώπου σκέψη για την αποτίναξη του ζυγού. Και αυτά ασφαλώς θα δίδασκε στους μαθητές του, ως πανεπιστημιακός, προκειμένου να μορφωθεί νέο σώμα γενιτσάρων.

Κατ’ αρχήν πρέπει να επισημάνουμε ότι πλείστοι όσοι πολέμιοι της Εκκλησίας αισθάνονται άφατη ικανοποίηση προβάλλοντας τις αδυναμίες των μελών της Εκκλησίας, λαϊκών και, κυρίως, κληρικών. Αποφεύγουν κατά κανόνα να ασκήσουν κριτική στη διδασκαλία του Χριστού, καθώς δεν έχουν το σθένος να την αντικρούσουν. Μεταξύ των 12 στενών μαθητών του Χριστού, ένας τον πρόδωσε. Προδότες της πίστης εμφανίστηκαν πολλοί στο διάβα των αιώνων. Η προδοσία αυτών έδωσε ακραία την ικανοποίηση στους υλιστές να χλευάσουν τον Χριστό, ως σπορέα ουτοπίας, και την Εκκλησία.

Παράλληλα απαξιώνουν στο έπακρο την καρτερία εκατομμυρίων μαρτύρων της πίστης κατά τους τρείς πρώτους μετά Χριστόν αιώνες. Και επαναλαμβάνουν το ίδιο με τους νεομάρτυρες της τουρκοκρατίας, με τη θυσία των οποίων δεν ασχολούνται διόλου! Και είναι εύκολα εξηγήσιμο αυτό. Για τους υλιστές μοναδικό κίνητρο των ανθρωπίνων ενεργειών ή παραλείψεων είναι το οικονομικό! Πώς να εξηγήσουν με το ιδεοληπτικό αυτό κριτήριο την καρτερία στα βασανιστήρια και τη θυσία του βίου;

Ο Χριστός είναι ο άρχων της ειρήνης, συνεπώς η διδασκαλία του είναι καταγγελτική του πολέμου, ως εκδήλωσης ακραίων παθών, φιλαρχίας και φιλαργυρίας. Βέβαια σε λόγο του ανέφερε ότι ήλθε να βάλει φωτιά στον κόσμο. Η αντιπαράθεση όμως είχε θύματα μόνο μεταξύ εκείνων που αποδέχθηκαν τη διδασκαλία του και προσπάθησαν να την εφαρμόσουν στον βίο τους. Γι’ αυτό και η πλήρης απαξίωση των μαρτύρων της πίστης από τους υλιστές. Πίσω από τους μάρτυρες στοιχήθηκαν κατά την τουρκοκρατία οι όσιοι και οι νεομάρτυρες, με κορυφαίο τον και εθναπόστολο άγιο Κοσμά τον Αιτωλό. Αν υπήρχε πολλαπλασιασμός των παραδειγμάτων αυτών, τότε θα βλέπαμε επαναλαμβανόμενο το φαινόμενο της μεταστροφής των νέων δημίων, όπως είχε συμβεί κατά το τέλος του αρχαίου κόσμου. Όμως, όπως είχε τονίσει ο άγιος Κοσμάς το Γένος μας είχε αγριέψει. Γι’ αυτό και είχε ανάγκη από πνευματική καλλιέργεια. Το πνεύμα είναι άκρως κακοποιημένη λέξη από την υλιστική ιδεολογία. Σχετίζεται με τα γράμματα και τις τέχνες. Οι υλιστές είναι ανήμποροι να εννοήσουν την πνευματική ελευθερία υπό συνθήκες εθνικής ή κοινωνικής δουλείας. Γι’ αυτούς η ελευθερία ολοκληρώνεται με την αποτίναξη των εξωτερικών ζυγών, δουλείας και κοινωνικής αδικίας. Η περί παθών και περί καταπολέμησης αυτών μέσω της άσκησης διδασκαλία φαίνεται αποκρουστική. Γι’ αυτό, αν και δουλωμένοι στα πάθη αυτοπροβάλλονται ως απελευθερωμένοι. Απελευθερωμένοι από τί; Από τις περί Θεού δεισιδαιμονίες απαντούν με περισσή καύχηση.

Η Εκκλησία δεν ευλογεί όπλα. Αυτό δεν το συνειδητοποίησαν ούτε τα μέλη της. Έτσι αντί να προβάλλουν τον άγιο Κοσμά, τον με μεγαλύτερη προσφορά από κάθε άλλο πρόσωπο κατά την τουρκοκρατία, επιχειρούν την αντίκρουση των ψευδολόγων υλιστών με την προβολή των κληρικών που έλαβαν μέρος σε πολεμικές επιχειρήσεις πριν αλλά και κατά την επανάσταση. Και υπήρξαν πολλοί αυτοί. Η Εκκλησία δεν ευλογεί όπλα, δείχνει όμως κατανόηση στην ανθρώπινη αδυναμία. Ασφαλώς εξισλαμίστηκαν πολλοί λόγω φιλαργυρίας ή κατάρρευσης της αντοχής (ο εξισλαμισμός αφήνει παντελώς αδιάφορους τους υλιστές). Η καρτερία των εμμενόντων στην πατρώα πίστη δοκιμαζόταν. Οι νεομάρτυρες δεν επαρκούσαν για να εντείνουν την καρτερία των δοκιμαζομένων. Έτσι οι εξεγέρσεις φάνταζαν ως λύση. Η Εκκλησία θεωρεί συγγνωστή την αδυναμία αυτή των μελών της και ο κλήρος ευλόγησε κατ’ επανάληψη όπλα αγωνιστών. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις πρωτοστάτησε στους αγώνες. Και εδώ τίθεται το καίριο ερώτημα: Είναι συγγνωστό ο κληρικός να κρατά όπλο με το χέρι που κρατά το άγιο δισκοπότηρο; Και αυτό συνέβη και δεν είναι λίγα τα θύματα κληρικοί που έπεσαν σε πολεμικές επιχειρήσεις. Η Εκκλησία δείχνει κατανόηση και σ’ αυτή την αδυναμία των μελών της. Ο κλήρος της Εκκλησίας χρεώθηκε έναντι του Θεού, για να πιστώσει το Γένος, προκειμένου να διεξαγάγει τον αγώνα για την απόκτηση της εθνικής του ελευθερίας. Το γένος, αγριεμένο από τα πάθη του, όπως είχε τονίσει ο άγιος Κοσμάς, μη έχοντας πνευματική ελευθερία, δεν αξιοποίησε την εθνική του απελευθέρωση. Υποτάχθηκε στους εγκόσμιους «σωτήρες» του, οι οποίοι ως «προστάτες» του επιδίωξαν με κάθε τρόπο να το κάνουν να λησμονήσει ότι οι πρόγονοί του πολέμησαν για «του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδας την ελευθερία». Το έστρεψαν αυτοί εναντίον της πατροπαράδοτης πίστης, την οποία πλέον απαξιώνει και χλευάζει. Συμπληρώθηκαν διακόσια έτη από την έναρξη του αγώνα και το τάμα των αγωνιστών προς τον σωτήρα Χριστό παραμένει ανεκπλήρωτο. Και μας βρήκαν μύριες συμφορές.

Και εμείς μη έχοντας διάθεση αυτοκριτικής και χωρίς πνευματική καθοδήγηση πορευόμαστε ανερμάτιστοι, υποταγμένοι στις βουλές των ισχυρών, των νέων δημίων μας, χωρίς αγωνιστική διάθεση για υπέρβαση των αδυναμιών μας και υπεράσπιση των δικαίων μας που καταπατούνται βάναυσα. Μας αρκεί να τρεφόμαστε με την ψευδαίσθηση ότι είμαστε ελεύθεροι. Ελεύθεροι δεσμώτες των παθών και των αδυναμιών μας.

«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»

10 σχόλια στο άρθρο “Εκκλησία και πόλεμος – Άρθρο του Απόστολου Παπαδημητρίου

  1. Εν οψει του εορτασμου των διακοσιων χρονων απο την ελληνικη επανασταση,αρχισε η συλλογη υπογραφων για την αρση του καταπτυστου κειμενου του αφορισμου της επαναστασης που υπεγραψε ο Γρηγοριος ο Ε’ και 22 ακομη Μητροπολιτες!!
    Το πληρες κειμενο της συλλογης υπογραφων υπαρχει στο διαδικτυο!!
    Το 1805 οταν οι αγγλοι απειλουσαν την Κωνσταντινουπολη,ο Γρηγοριος ο Ε,οχι μονο μισθωσε 3.000 εργατες,αλλα οπως γραφει ο Mendelson,” μετεσχε μετα ζηλου των οχυρωματικων εργασιων ,ορύσσων ο ιδιος ιδίοις χερσιν ωστε να επισυρει και αυτου του Σουλτανου την ευμενή προσοχη”
    Παραμονες της Επαναστασης,ο Υψηλαντης εγραφε στους Φιλικους στην Κωνπολη” προς τουτους μη δωσετε πιστιν,μητε εις τον αγιώτατον ,καλογηρον( τον πατριαρχη), ουτε εις τους στενους φιλους αυτου”
    Επισης ο Κολοκοτρωνης,οχι μονο εστειλε απο την Χαλκιδικη την παραπανω επιστολη στον Γρηγοριο τον Ε’,αλλα το το 1833 σε ομιλια του σε φοιτητες στην Πνύκα,αναφερθηκε με πικρια και απεχθεια σ’ αυτον!
    Ο ανωτερος κληρος και το μακρυ εισπρακτικο χερι της τουρκικης διοίκησης,” τεθορυβημενοι,τεταραγμενοι και κατεπτοημενοι” εκαναν το παν για να μην εκραγει η Επανασταση!!
    Και οταν αυτη αναψε για τα καλα,συρθηκαν και εκεινοι,εκόντες άκοντες!!
    Αν ηταν στο χερι τους,ακομη θα ειμασταν σκλαβοι στους τουρκους!!
    Στην προσπαθεια τους να καταπνιξουν την Επανασταση,Έξαρχοι του πατριαρχειου περιετρεχαν την τουρκοκρατούμενη Ελλαδα και καθε Κυριακή αφόριζαν στις εκκλησιες καθε εναν που σηκωνε το γιαταγανι και το τουφεκι εναντιον των τουρκων και με γελοία φληναφήματα,οπως” ας μην χασωμεν δια μιαν ψευδην και ανύπαρκτον τάχα ελευθερίαν του παρόντος βίου,τους αμαράντους στεφάνους αιωνίου μακαριοτητας” η “ελευθερια εν τω ουρανω και υποταγη επι της γης” κρατουσαν τον λαο ραγια και υποτελη των τουρκων!!!
    Ενας αλλος δεσποτης ο Πορφυριος της Αρτας,οχι μονο αφόρισε τους Σουλιώτες,αλλα στρατολογησε και 500 αγροτες,τους οπλισε και τους εστειλε να πολεμησουν εναντιον των Σουλιωτών Ο δε μητροπολιτης Πάργας Ιγνατιος απειλουσε με αφορισμό τους Αρτινούς εαν προσέτρεχαν σε βοηθεια των Σουλιωτών!!!
    Και ο Παλαιων Πατρων τον εθνεγέρτη Παπαφλεσσα αποκαλούσε” χυδαίο,απαίδευτο,άπειρο,φτωχό,ποταπό που κατηντησε εις αχαλίνωτον ενθουσιασμόν”
    Περασαν διακοσια χρονια απο την επανασταση…….
    Μηπως ηλθε ο καιρος το 2021 να αρχίσει η αλλη επανασταση της εκκοσμίκευσης του ελληνικού κράτους;γενοιτο!
    Η αφορισμένη επανασταση και οι αφορισμενοι του αγωνα πρεπει καποτε να δικαιωθουν….
    Αξίζει ενα Ζητω! στον Παπαφλεσσα που η εκκλησια αποκαλουσε”αλιτηριο,απατεώνα,εξωλέστατο και ασυνείδητο”
    Ενα Ζητω! στα αφορισμενα παλικαρια του ’21!
    Ενα Ζήτω!στον λαό που η εκκλησια αποκαλουσε: χυδαιο,απαίδευτο,άπειρο,φτωχό,φτωχο και ποταπό λαό ….που καταντησε ” εις αχαλινωτον ενθουσιαμον”
    Εξωλέστατος!!!ποιός;ο Παπαφλέσσας!!
    Παραεκκλησιαστικα καταλοιπα και εκεινης και της σημερινης παραεκκλησιας….
    Εξωλεστατος και ξελεστατος!!
    απο το εξωλης: διεφθαρμενος και ανηθικος!
    Ποιός; ο Παπαφλεσσας!!
    ” τα παιδια του Μωάμεθ θα σκοτώσουν τα παιδια του Ροβεσπιερου”
    Για ολα φταει ο διαφωτισμος και οχι οι γενιτσαροι της παραεκκλησιας…
    Για ολα φταιει ο Ρήγας και ο Κοραης……τα παιδια του Ροβεσπιερου…

  2. -Κύριος στόχος των υλιστών ιστορικών αναλυτών, μαρξιστών και αστών, παραμένει η Εκκλησία.
    -Αποφεύγουν κατά κανόνα να ασκήσουν κριτική στη διδασκαλία του Χριστού, καθώς δεν έχουν το σθένος να την αντικρούσουν.
    – πλείστοι όσοι πολέμιοι της Εκκλησίας αισθάνονται άφατη ικανοποίηση προβάλλοντας τις αδυναμίες των μελών της Εκκλησίας, λαϊκών και, κυρίως, κληρικών. Αποφεύγουν κατά κανόνα να ασκήσουν κριτική στη διδασκαλία του Χριστού, καθώς δεν έχουν το σθένος να την αντικρούσουν.
    – Γι’ αυτό, αν και δουλωμένοι στα πάθη αυτοπροβάλλονται ως απελευθερωμένοι.
    -τρεφόμαστε με την ψευδαίσθηση ότι είμαστε ελεύθεροι. Ελεύθεροι δεσμώτες των παθών και των αδυναμιών μας.

    Ο λόγος του αρθρογράφου καθαρός, αληθινός, χωρίς φόβο και χωρίςπάθος, χωρίς προκατάληψη, με γνώση και παρρησία καταπέλτης στα κεφαλάκια των αναίτια μισούντων πρωτίστως το Χριστό (το Φως, την Αλήθεια και τη Δικαιοσύνη).

  3. Ο λογος του “αρθρογραφου” υποκριτικος,με φοβο και παθος,γεματος προκαταληψη με επιλεκτικη μνημη και ” γνωση,” με αποκρυψη της αληθειας,καταπελτης στα κεφαλια αυτων που μισουν την γνωση,τον ορθολογισμο και τον διαφωτισμο!
    Δυο φορες επικινδυνος ο λογος του,πρωτον γιατι προσπαθει ως τυπολατρης και ιησουιτης να δικαιωσει την δεσποτοκρατια της παρα -εκκλησιας εκεινης της εποχης και δευτερον προσπαθει και σημερα ,μετα απο διακοσια χρονια να παρουσιαζει ως προτυπα ανθρωπους που συνεργαστηκαν με τον τουρκο κατακτητη!!
    Ποιο φως βρε σκοταδιστη του μεσαιωνα,ιεροεξεταστη- σχολιαστη;
    Ποια αληθεια και ποια δικαιοσυνη;
    Πνευματικα ταραγμενα ανθρωπακια,τι σχεση εχει ο λογος του χριστου με τους δεσποταδες που πουλουσαν την αξιοπρεπεια ενος ολοκληρου λαου , για να ζουν αρμονικα με τον κακακτητη;
    Τι σχεση εχει ο λογος του χριστου με τους ταλιμπανιστες εκεινης της εποχης,τους άνευρους,τους οσφυοκαμπτες;
    Τι σχεση εχουν τα μεγαλα λογια του χριστου με τους αλλους ταλιμπανιστες που κρυφτηκαν στην γερμανικη κατοχη,εκτος απο τρεις μορφες που αντισταθηκαν( βλεπετε τυπολατρες και σχολαστικοι τον βιο και την πολιτεια του Επισκοπου Ιωακειμ της Κοζανης) τι σχεση εχει ο καθαρος λογος του χριστου με τον ταλιμπανιστη,σκοταδιστη και μισανθρωπο καντιωτιστη που αφοριζε,ως βασανιστης,ο,τι περνουσε μπροστα απο το επισκοπειο του;τι σχεση εχει η εκκλησια με την παραγκα του αμβροσιοταλιμπανιστη,του χαφιε της Μακροννησου,το παλικαρι της τριανδριας των ψύλλων,του πνευματικου πατερα του χρυσσυγιτισμου,του ψεκασμου και των αρνητων;
    Γλυκαναλατα ανθρωπακια δεν δισταζετε να καλυπτετε αβελτηριες,λαθη,σφαλματα σκοταδιστων της παρα- εκκλησιας με λιγο χριστο και λιγο ευαγγελιο..
    Θα μας κανετε και κηρυγμα των λογων του χριστου!!
    Παντοτε αποντες απο τα μεγαλα προσκλητηρια οι θεομπαιχτες,οι φαρισαιοι,οι ιησουιτες!!
    Και τωρα με τον κορονοιο αποκαλυφθηκε η γυμνια σας!!
    Αποντες απο την πρωτη στιγμη!
    Σας τα ειπε ο Ανθιμος ο Αλεξανδρουπολεως,με τα κηρυγματα τα οργισμενα σκοτωσατε τον θεο!
    Μηπως και ο Ανθιμος ειναι απιστος και πολεμιος του χριστου;
    Τι χρείαν εχετε αλλων μαρτύρων;
    Με τα θεοκτονα και σκοταδιστικα σας κηρυγματα ,κανατε πιο ισχυρο και πιο βλαπτικο τον κορονοιο!
    Ερχεται η ωρα ,μετα κορονοιου,ακομα μια φορα,οπως το ’21, θα μετρηθειτε,θα ζυγισθειτε και ελλιπεις θα βρεθειτε!!!
    Ο κοσμος σας γυριζει την πλατη,σας βαρεθηκε με τα λογια χωρις αντικρυσμα!!!!
    Ολοι εσεις οι παρα- εκκλησιαστικοι ,οι εξω- εκκλησιαστικοι απ’ αρχης πριονιζετε το δενδρο της εκκλησιας και απο το 1907 και μετα σχεδον το ξεριζωσατε..
    Θα μας μιλησετε και για τον λογο του χριστου!!
    ” παντα ουν οσα εαν ειπωσιν υμιν τηρειν,τηρειτε και ποιειτε,κατα δε τα εργα αυτων μη ποιειτε λεγουσι γαρ,και ου ποιουσι”
    Ματθ23,3!!
    Για ποιους ειπωθηκαν αυτα τα λογια;για το ιερατειο που τον σταυρωσε και το ιετατειο που τον στσυρωνε στην τουρκικη κατοχη,γερμανικη κατοχη,χουντικη κατοχη και τωρα στην κατοχη του κορονοιου.(πιο πολυ απόντες, πιο επικινδυνοι)
    Θεολογικα μαθηματα στους ψεκασμενους και στους αρνητες…
    Την κριτικη στην διδσσκαλια του χριστου την κανετε εσεις ιησουιτες και τυπολατρες,εμεις κανουμε κριτικη στους υποταγμενους,σκοταδιστες και της τουρκοκρατιας και στους καντωτιδες και αμβροσιους και ολους τους αρνητες!!
    Που φτασαμε!!!
    Οι σκοταδιστες,οι μισανθρωποι να μιλανε για φως και αγαπη χριστου!!!

  4. Προς τον ιησουιτη σχολιαστη που βλεπει μονο υλιστες και αθεους,προτεινω να διαβασει το ηχηρο μηνυμα ιερεα- ψυχιατρου προς την ιερα συνοδο για την ασυλια στους αρνητες με τιτλο” η εκκλησια μας καταντησε ομηρος φονταμενταλιστων”
    Με ενα σκληρο αρθρο εμφορτο,ωστοσο,συναισθηματων και αγωνιας για τον τροπο με τον οποιο η εκκλησια και ορισμενοι ιεραρχες και ιερεις αντιμετωπιζουν την πανδημια του κορονοιου,ο πατηρ Βασιλειος Θερμός,ψυχιατρος και καθηγητης στην εκκλησιαστικη Ακαδημια,στρεφεται εναντιον των αρνητων που ενδημουν στους κολπους της εκκλησιας και εκεινους στην ιερα συνοδο που ειτε τους υπερασπιζονται,ειτε ακομα χειροτερα υιοθετουν τις αποψεις τους!!
    πατηρ Βασιλειος Θερμός: ψυχιατρος παίδων και εφήβων.Δρ Θεολογικης σχολης παν/ μιου αθηνων.
    Αναπληρωτης καθηγητης στην Ανωτατη Εκκλησιαστικη Ακαδημια Αθηνων!!
    Τιτλος αρθρου” Η Εκκλησια μας κατάντησε όμηρος
    φονταμενταλιστών”
    Υπαρχει στο διαδικτυο!!
    Ενα αρθρο καταπελτης στην αναλγησια και υποκρισια των φαρισαιων,κληρικων και λαικων σε ολες τις εποχες και ειδικα τωρα στην εποχη του κορονοιου!!
    Δεν πιστευω ο ιγνατιος Λοιόλα,ο ιεροεξεταστης- σχολιαστης που μιλαει για υλισμους,μαρξισμους να αμφισβητει και την πίστη του πατρός Βασιλειου;με προσον τι;ενα τυπικο πτυχιο θεολογικης;
    Φολκλορικο καταλοιπο της επταετιας,εκει σε κοβω να πηρες πτυχιο ” θεολογικης”,και οι μεγαλυτεροι υλιστες δεν εκριναν αρνητικα τον λογο του Χριστου!!!!
    Εχουμε δικαιωμα να κρινουμε τους ευσεβιστες και τυπολατρες που μιλουν για τον χριστο,χωρις χριστο!
    Στο ονομα του χριστου ,μικρε ταλιμπανιστη,εγιναν τοσα εγκληματα απο ταλιμπανιστες ολων των εποχων!!

  5. Ο Καντιώτης πρέπει να ήτανε ολίγον καρναβάλι. Αφόρισε μια νεαρή ηθοποιό 13 ετών διάβασα.

    Αρχίζουν να εμφανίζονται άρθρα χωρίς δυνατότητα σχολιασμού! Πρώτα ήταν ο κύριος Χαράλαμπος. Μετά χθες διάβασα και ένα που μίλαγε για γαργαλιστικά πάθη λαγνείας σε επισκοπικούς θωκους στην Ουκρανία.

    Το στάτους κβο της “Ορθόδοξης”, δυσλειτουργικής πίστης μάλλον θεωρεί ταμπού τον οποιοδήποτε σχολιασμό σε “ορθόδοξους” χριστιανούς, γιατί άνθρωποι είναι, με πάθη, συγχωρούνται γιατί είναι “ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ” κλπ.

    Υποθέτω πως όλοι οι υπόλοιποι άνθρωποι με πάθη είμαστε σατανάδες που εχθρευόμαστε την αλήθεια, κακοί, πονηροί κλπ.

    Ας είναι!

    Σ’ όλους τους “ορθόδοξους” αφιερωμένοι οι παρακάτω στίχοι:

    <>

    (Μιλάει ο Σωκράτης μέσα από την ποίηση του Σεφέρη)

  6. Κι α με δικάσετε να πιω φαρμάκι, ευχαριστώ.
    Το δίκιο σας θα ‘ναι το δίκιο μου.
    Που να γυρνάω σε ξένους τόπους,
    Ένα στρογγυλό λιθάρι.
    Τον θάνατο τον προτιμώ.
    Ποιος πάει για το καλύτερο
    Ο Θεός το ξέρει.

  7. καταμαγια,Σαπιο Μηλο,αν ζουσε ο Λιαντινης στην εποχη του χριστου θα ηταν ο σιμων ο κυρηναιος που ξαλαφρωσε λιγο τον χριστο σηκωνοντας τον σταυρο του η θα ηταν ο νικοδημος που εμφανιζεται μετα την σταυρωση,οταν βοηθαει τον ιωσηφ της αριμαθαιας για να ετοιμασουν το σωμα του με αρωματα για την ταφη!!
    Δεν θα ηταν ουτε ο άννας η ο καιαφας,ουτε οι μεταλλαξεις αυτων,οι σημερινοι μεγαλοσχημοι που ζουν στις ανεσεις και στην πολυτελεια,οι ακαπνοι και οργισμενοι που βρισκονται ” εις τοπον και τυπον χριστου”, ποιοι;οι χορτασμενοι εις τυπον και τοπον του ανυποδητου χριστου!
    Προτεινω,αν και ειμαι σιγουρος πως το διαβασατε,το βιβλιο ” εξυπνον ενύπνιον” το βιβλιο με μερικες διαφοροποιησεις στην δημοτικη,της διδακτορικης διατριβης του( ηταν στην καθαρευουσα) με τιτλο της διατριβης”Η παρουσια του ελληνικου πνευματος στις ελεγείες του Duino του R.M.Rilke”

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.