Άρθρο του Απόστολου Παπαδημητρίου για την μετατροπή του ναού της Αγίας Σοφίας σε τζαμί

Πολύς ο λόγος, προφορικός και γραπτός, τις προηγηθείσες ημέρες, εν όψει της απόφασης της τουρκικής κυβέρνησης για μετατροπή του ναού της Αγίας Σοφίας σε τζαμί και πάλι. Ίσως για πρώτη φορά, μετά δεκαετίες, όχι μόνο ο ελληνικός λαός, αλλά και αρκετοί «φίλοι» και «εταίροι» μας τοποθετήθηκαν επί του θέματος τονίζοντας ότι οφείλει η Τουρκία να σεβαστεί μνημείο της παγκόσμιας κληρονομιάς, όπως έχει ο ναός χαρακτηριστεί από την UNESCO. Η υποκρισία στο μεγαλείο της! Αν εξαιρέσουμε μερικές ταπεινές, πλην αγνοούσες το παρασκήνιο ψυχούλες, οι λοιποί μένουμε παγερά αδιάφοροι για την εξέλιξη. Απλά θέλουμε να δείξουμε ότι, ως πολιτισμένοι και καλλιεργημένοι, έχουμε ευαισθησία σε θέματα πολιτισμού. Μάλιστα οι εμφορούμενοι από κοσμικό πνεύμα διακατεχόμενοι από αποστροφή για κάθε λατρεία προς τον Θεό προτιμούν γι’ αυτό και μόνο τον λόγο να παραμείνει ο ναός μουσείο. Θα επιχειρήσουμε το ξεσκέπασμα της υποκρισίας με κάποιες απλές επισημάνσεις.

Ο ιερός ναός της του Θεού σοφίας και όχι κάποιας αγίας Σοφίας εγκαινιάστηκε το 537 μ.Χ. επί αυτοκράτορος Ιουστινιανού. Αποτελεί όντως θαυμαστό αρχιτεκτόνημα, το οποίο άντεξε επί 1500 έτη, αν και κτισμένο σε έντονα σεισμογενή περιοχή. Ο ιερός ναός είναι σημείο αναφοράς εκείνων των Ελλήνων, που αντιστέκονται ακόμη στην παντελή εκδυτικισμό της χώρας μας και του λαού της. Πόσοι όμως απέμειναν; Οι πλείστοι, έχοντες υιοθετήσει το «πνεύμα» του Κοραή, το δυτικό δηλαδή πνεύμα, διαδίδουν με άκρα ελαφρότητα ασύστολα ψεύδη σε βάρος της Ρωμανίας, της χιλιόχρονης αυτοκρατορίας, η οποία παραμένει στην ιστορία με τον ψευδεπίγραφο τίτλο βυζαντινή! Συνεπώς αδυνατώ να πιστέψω ότι πονούν αυτοί που σπιλώνουν καθημερινά, προφορικά και γραπτά, τον πολιτισμό της ρωμηοσύνης, εξαίρετο δείγμα του οποίου είναι και ο εν λόγω ναός. Αυτοί έφθασαν να διαδίδουν ψευδέστατα ότι εκείνοι πού έκτιζαν περικαλλείς ναούς, οι χριστιανοί δηλαδή, αφάνιζαν τα μνημεία του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, τον οποίο θαυμάζουν και κληρονόμοι του οποίου ισχυρίζονται ότι είναι σήμερα οι πολιτισμένοι δυτικοί!

Η διαπρεπής ιστορικός της βυζαντινής ιστορίας, η κυρία Γλύκατζη, που όλοι οι «προοδευτικοί» και «υπέρμαχοι» των δικαιωμάτων των γυναικών αναφέρουν με το επώνυμο Αρβελέρ, τόνισε πρόσφατα ότι η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί συνιστά δεύτερη άλωση και καταδεικνύει τη βαρβαρότητα της Τουρκίας! Όμως ακραία βαρβαρότητα αποτέλεσε η λεηλασία του ναού από τους σταυροφόρους και οι ασχήμιες τους εντός του ναού (όργια με ιερόδουλες, που έσερνε μαζί του ο «ιερός» συρφετός). Οι Τούρκοι κατακτητές επέφεραν λιγότερες καταστροφές στον ναό και μάλιστα σύμφωνες με την θλιβερή πίστη τους, η οποία απαγορεύει την απεικόνιση ιερών προσώπων! Τη βαθειά του λύπη εξέφρασε και ο πάπας της Ρώμης, ο οποίος όμως ακόμη δεν ζήτησε συγγνώμη, που ευλόγησε τη λεηλασία εκείνη και τα όργια. Και όταν επισκέφθηκε το 2014 την Κωνσταντινούπολη και έγινε δεκτός με τιμές, δεν τόλμησε να αρθρώσει λόγο, όπως και ο δέσμιος των Τούρκων και άλλων πατριάρχης, για τα εγκλήματα με θύματα χριστιανούς, ορθοδόξους, μονοφυσίτες και ρωμαιοκαθολικούς αλλά και μουσουλμάνους ακόμη στη Συρία και στο Ιράκ, και θύτες τους δολοφόνους του ΙΚΙΛ (ISIS), τους οποίους ολόθερμα στήριζε η Τουρκία, η Σαουδική Αραβία και όλες οι δυτικές χώρες! Και κάθε άνθρωπος, ως εικόνα Θεού, είναι υπέρτερη αξία από το οποιοδήποτε ανθρώπινο κατασκεύασμα.

Κόπτονται δήθεν όλοι αυτοί οι θιασώτες του παγκόσμιου πολιτισμού για την απόφαση μετατροπής του περικαλλούς ναού σε τέμενος. Πόσο γρήγορα λησμόνησαν τη φοβερή καταστροφή άλλου μνημείου από τους ταλιμπάν στο Αφγανιστάν. Είχαν ανατινάξει εκείνοι τους υπερμεγέθεις σκαλιστούς σε βράχο βούδες για τον ίδιο λόγο που οι Τούρκοι ασβέστωσαν τα ψηφιδωτά του ναού της του Θεού Σοφίας. Αλλά οι ταλιμπάν υπήρξαν δημιούργημα της «πολιτισμένης» Δύσης. Τηρούν άκρα σιωπή για τη λεηλασία του μουσείου της Βαγδάτης και πολλών αρχαιολογικών τόπων στη Συρία από τους δολοφόνους και συνάμα εμπόρους έργων τέχνης. Βέβαια κλεπταποδόχοι υπήρξαν οι «πολιτισμένοι» δυτικοί, που κόσμησαν αρκετά φθηνά τις ιδιωτικές τους συλλογές, καθώς προς το παρόν, δεν έχουν το θράσος να στολίσουν τα μουσεία τους, όπως κατά τον 19ο αιώνα και άλλους πριν από εκείνον! Αν ήταν δυνατόν οι Τούρκοι να αποσπάσουν τμήματα των ψηφιδωτών του ναού και να τα πουλήσουν στους «πολιτισμένους», δεν θα αρνούνταν να τα αγοράσουν. Αυτό άλλωστε έπραξαν μετά τη λεηλασία πληθώρας μνημείων της κατεχόμενης βόρειας Κύπρου!

Ασφαλώς υπάρχουν και Τούρκοι ενάντιοι προς την πρόσφατη απόφαση του Ερντογάν, ο οποίος ενδιαφέρεται πρωτίστως να ικανοποιήσει το τμήμα του λαού που τον στηρίζει πολιτικά. Είναι οι θιασώτες του κεμαλισμού. Αυτοί τάσσονται υπέρ της άποψης των οργανωτών της γενοκτονίας των χριστιανών της Μικράς Ασίας, καθ’ υπόδειξη των «πολιτισμένων» Γερμανών συμβούλων της Τουρκίας. Στα πλαίσια της μετατροπής της Τουρκίας σε λαϊκό κράτος ο Κεμάλ είχε μετατρέψει (1934) το από της αλώσεως τέμενος της του Θεού Σοφίας σε μουσείο. Αυτό αποσιωπάται σήμερα κατά τρόπο εντυπωσιακό. Όμως οι βάρβαροι Τούρκοι σουλτάνοι κατά τη μακραίωνα κατοχή του ελληνικού και αρμενικού χώρων δεν διανοήθηκαν ποτέ, παρά τις αγριότητές τους, να διαπράξουν γενοκτονία σε βάρος των χριστιανικών πληθυσμών. Όλοι αυτοί, που αντιπολιτεύονται τον Ερντογάν, θα τολμήσουν ποτέ να αναγνωρίσουν τη γενοκτονία που διέπραξαν οι πρόγονοί τους;

Κατά της απόφασης μετατροπής του ναού εκ νέου σε τέμενος τάχθηκαν πολλοί στη χώρα μας, λαϊκοί και, ιδίως, κληρικοί, υποστηρίζοντας σε συγχορδία ότι η απόφαση συνιστά έγκλημα κατά του πολιτισμού! Αλλά η κριτική πρέπει να ασκείται υπό ορθόδοξο πνεύμα. Πόσοι μέχρι τώρα απόγονοι των «σταυροφόρων» εισέρχονταν στον ναό με παντελή έλλειψη σεβασμού προς την ιερότητα του χώρου, με ανεπίτρεπτες ενδυμασίες, που μόνο στα μοναστήρια μας πλέον εκφράζεται παράκληση να μην εισέρχονται, όσοι τις φέρουν; Ο μουσουλμάνος οπωσδήποτε θα σεβαστεί την ιερότητα του χώρου περισσότερο. Σε τελευταία ανάλυση έχουμε επαναφορά καθεστώτος, το οποίο ίσχυσε ευθύς μετά την άλωση της Πόλης. Και η Δύση δεν έπαψε να στηρίζει και το σημερινό καθεστώς της Τουρκίας, το ισλαμικό, στο οποίο έχει αναθέσει ρόλο ηγετικό στην ανατολική Μεσόγειο, όπως φαίνεται από τις τελευταίες εξελίξεις στην πολύπαθη Λιβύη. Ας θυμηθούμε και την προαιώνια ρήση του Αννίβα: Αλλοίμονο στους ηττημένους!

Η Πόλη δεν αλώθηκε με την πρόσφατη απόφαση του Ερντογάν. Δεν είχε αλωθεί ούτε, όταν την κατέλαβαν οι «σταυροφόροι». Τότε ένας άφρων ηγέτης με πάθος για εξουσία τους έφερε προ των τειχών. Η Πόλη αλώθηκε τη 12η Δεκεμβρίου 1452, όταν σε εφαρμογή των αποφάσεων της εκβιαστικής συνόδου Φεράρας-Φλωρεντίας τελέστηκε το πρώτο συλλείτουργο στον περικαλλή ναό σε ένδειξη υποταγής των ορθοδόξων στο αλαζονικό πάθος του πάπα για άσκηση εξουσίας, πάθος, που κατέστη απύθμενο με την προσθήκη του αλαθήτου στις τόσες κακοδοξίες του. Τότε οι πρόγονοί μας, οι βυζαντινοί για τους άσπονδους εχθρούς της Ρωμηοσύνης, εγκατέλειψαν τον Θεό και επικέντρωσαν όλες τις ελπίδες τους στη Δύση. Και η Πόλις εάλω. Παρηγορεί ο λαός την Παναγία με το «σώπασε κυρά Δέσποινα και μη πολυδακρύζεις πάλι με χρόνους με καιρούς, πάλι δικά μας θάναι»!

Γελούν ειρωνικά οι «ανήκοντες εις την Δύσιν», όταν κάποιοι διαχέουν λόγο του νέου αγίου μας, του οσίου Παϊσίου. Είναι δυνατόν; Υπό τις παρούσες συνθήκες, ασφαλώς όχι. Οι συνθήκες όμως μεταβάλλονται, κάποιες φορές και ραγδαιότατα.

«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»

 
 

Goody’s Burger House Κοζάνης | Υπηρεσία delivery και take away για τις αγαπημένες σας γεύσεις
Ταμειακές Μηχανές στην Κοζάνη | Πώληση και τεχνική υποστήριξη ταμειακών μηχανών από τη Webtouch
Δημιουργίες Like a Dream | Τα πάντα για τον στολισμό ενός ονειρεμένου γάμου και βάφτισης
Kaplanoglou Photography | Νέα πακέτα γάμου και βάφτισης για τις ανάγκες και απαιτήσεις σας

 

 
 
 

6 σχόλια στο άρθρο “Άρθρο του Απόστολου Παπαδημητρίου για την μετατροπή του ναού της Αγίας Σοφίας σε τζαμί

  1. ”Καλύτερα φέσι τουρκικό παρά τιάρα παπική”!Ο σουλτάνος έκανε καλύτερη συμφωνία με το ιερατείο!Τους έδινε πιό πολλά!Εσοδα απο γιορτές,ανέπαφη εξουσία και δώρα τεράστιες περιοχές!Αυτό που λενε ”εκκλησιαστική περιουσία” για ναδικαιολογήσουν την αναίσχυντη μισθοδοσία τους απο τα πενιχρά έσοδα του κράτους!Μπίζνες,γιάβρου μ’!

  2. Άντε πάλι οι Δυτικοί,έχουν την τιμητική τους ως συνήθως !!!Κλάψα,κλάψα,κλάψα!!! Να μας πει ο κος Π’δημητρίου για τό τζαμί του Αλκαζάρ επάνω στην Εγνατία στη Θεσ/νίκη που το ελληνικό κράτος το έκανε τσοντάδικο για δεκαετίες,χα χα χα!!! Τόσος σεβασμός αντίστροφα για τα μουσουλμανικά μνημεία !!! ΚΑΛΆ ΤΟΥΣ στόλισε ο Γιαννακίδης του Protagon όλους αυτούς τους αρχι-υποκριτές!!! Το άρθρο του εδώ:
    “Οταν το Αλκαζάρ έπαιζε πορνό Πηγή: Protagon.gr”
    https://www.protagon.gr/apopseis/editorial/44341157207-44341157207

  3. Ειστε πολυ ολιγος για να αμφισβητειτε την προσφορα του δασκαλου του γενους Κοραη!
    Τον Θεολογο,φιλολογο,στοχαστη,διανοητη,διαφωτιστη,καθηγητη ιατρικης στο Παρισι!μεγαλωσαμε με τετοιες μεγαλες μορφες!στις αιθουσες των σχολειων μας,ειχαμε παντα τις φωτογραφιες μεγαλων Ελληνων!
    Ενα σας ενοχλει!ο Κοραης ηταν οπαδος του διαφωτισμου!τις ιδεες της γαλλικης επαναστασης,ηθελε να τις κανει φλογα και φωτια για να ξυπνησει το σκλαβωμενο γενος!
    Ποιοι δεν ηθελαν να ξυπνησει το γενος;ποιοι η θελαν το σαρικι του Παπα;
    Ποιοι αφοριζαν τον διαφωτισμο και τον πολιτισμο;ποιοι θελαν οι Ελληνες να ειναι ραγιαδες;ποιοι μαχονταν τα ελευθερα και μορφωμενα πνευματα;ποιοι πολεμησαν τον Ρηγα,τον Κολοκοτρωνη και τον Κοραη;
    Ποιοι αφορισαν τον Ρηγα μια βδομαδα πριν τον στραγγαλισουν αστυνομικοι αυστριακοι και τουρκοι;
    Ποιοι ηθελαν τον αφορισμο του Κοραη;αλλα δεν το πετυχαν γιατι ηταν ανιψιος του Επισκοπου Βουλγαριας;
    Τι ειπε ο Κολοκοτρωνης οταν πηρε στα χερια του τον αφορισμο απο τον Πατριαρχη;ακουσε τι ειπε”μου εδωσες εναν αφορισμο στο χαρτι!
    Εγω τον αφορισμο θα στον γραψω στο κουτελο σου!
    Και ηθελε απο την ταραχη του(Κολοκοτρωνης ηταν αυτος!),να καψει το μοναστηρι που ειχε καταφυγει ο Πατριαρχης!
    Ποιοι ηθελαν το γενος να κοιμαται;
    Αφοριζεται Ο Ρηγας;αφοριζεται ο Κολοκοτρωνης,αφοριζεται ο Κοραης!
    Αν πηγατε στο δημοτικο σχολειο,δεν ειδατε ποτε Τον Κολοκοτρωνη και τον Κοραη και τον Ρηγα αγκαλιασμενους με το κεφαλι ορθιο!
    Να κοιταζουν απο τον τοιχο μικρους μαθητες και να λενε”τον αγωνα τον καλο τον αγωνιστικαμε,τον δρομο τον τελειωσαμε,το στεφανι δοξης ,θα στολισει το μετωπο μας,ευχομαστε και εμεις αγαπημενα μας παιδια να μεινετε ορθιοι!
    Ευχομαστε και εμεις αγαπημενα μας παιδιαΨΗΛΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ!
    Ειμαστε απογονοι αυτων των γιγαντων και οχι απογονοι φολκλορικων καταλοιπων του παρελθοντος,που αφοριζαν λιονταρια του πνευματος!
    ο Κοραης και το πνευμα του δεν μπαινουν σε εισαγωγικα!σε εισαγωγικα μπαινει η εμπαθεια και η ειρωνεια!
    Τις πετρες τις ριχνουμε τις καρυδιες που εχουν πολλα καρυδια!
    Ειδικα του Κολοκοτρωνη!

  4. Ο Θεός είπε: “Τι ναό μπορείτε να μου χτίσετε εσείς, που ο ουρανός είναι θρόνος μου και η γη υποπόδιό μου;”.

    Ο Θεός σιχαίνεται την Αγιά Σοφιά σας. Να γίνει τζαμί, καλύτερα να γκρεμιστεί κι εντελώς. Δε θα λατρεύετε εσείς το Θεό της αγάπης σε εντυπωσιακούς ναούς, όταν παιδάκια στον κόσμο, για τα οποία κόπτεστε κατά τ’ άλλα, λιμοκτονούν.

    Βέβαια, χρειάζεται ταπείνωση να αποδεχτείτε την απόλυτη αδυναμία σας να κάνετε το οτιδήποτε για να σωθείτε. Είναι πιο εύκολο να κάνετε το Θεό θρησκεία και να τον υπηρετείτε.

    Όμως ο Θεός δε χρειάζεται υπηρέτες. Εκείνος μας υπηρετεί και ο μόνος ναός που χρειάζεται είναι ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΜΑΣ.

    Ποτέ δεν έπρεπε να γίνει ο χριστιανισμός θρησκεία. Ο Χριστός, αν όντως ήρθε, ήτανε το τέλος όλων των θρησκειών και η αρχή κάτι διαφορετικού.

  5. Και επειδη το θεμα επανηλθε στα του αφορισμου,ας διαβασουμε τι ειπε ο Καζαντζακης στο ακουσμα του αφορισμου του!
    ” μου δωσατε Αγιοι Πατερες μια καταρα!σας δινω μια ευχη.σας ευχομαι να’ναι η συνειδηση σας τοσο καθαρη οσο η δικια μου και να’στε τοσο ηθικοι και θρησκοι οσο εγω”
    Πρυτανευσε ομως η λογικη και η συνεση του Πατριαρχου Αθηναγορα και ο αφορισμος,εμεινε ανενεργος!
    Μπορω να δεχθω εναν ανθρωπο ο οποιος ζει μακρυα απο την οικογενεια,μακρυα απο το σχολειο,μακρυα απο την Εκκλησια,μακρυα απο την κοινωνια και να διαπραττει ακραια πραγματα!να ειναι μισανθρωπος,να προδιδει ιδεες και ιδανικα ,να ειναι εμπαθης,να δρα υπογεια,να ειναι δεσμιος κσι δουλος των παθων του!
    Δεν το χωραει η απλη λογικη,ο κοινος νους,ανθρωπος που ελαβε την ειδικη ιεροσυνη και κατεχει τον δευτερο βαθμο ιεροσυνης και κατεχει το αξιωμα του Αρχιμανδριτου, λειτουργος που διαβαζει και ερμηνευει λογον Ευαγγελικον,λειτουργος που εκφερει λογον πατερικον και Χριστοκεντρικον,αυτος ο λειτουργος του Υψιστου,να καταδιδει και να παρακολουθει αγωνιστες της Μακρονησσου!να κατασκοπευει πληγωμενες και φυλακισμενες ψυχες!ενας αρχιμανδριτης-χωροφυλακας,μεσα στους πεινασμενους,διψασμενους και βασανισμενους ανθρωπους!λειτουργος που βαφτιζε τους Ελληνες και τους χωριζε σε εθνικοφρονες και μυασματα!ανθρωπος που λιβανιζε την επταετιακλπ!κλπ!
    Αυτος ο ανθρωπος αμειφθηκε και εγινε επισκοπος!λενε τα ιερα κειμενα”ο ορεγομενος Επισκοπην τον καλο αγωνα επιθυμει”ελεος!
    Ποιον καλο αγωνα επιθυμουσε,ποιο στεφανι δοξης περιμενε να λαβει;(λογια,λογια!)
    Και οχι μονο πηρε αξιωμα και ανεβηκε τα σκαλοπατια της ιεραρχιας,αλλα και ως Επισκοπος συνεχισε να μισει την αλλη γνωμη και να εξαπολυει μυδρους και κεραυνους κατα παντων,διαφωνουντων με την αφεντια του!και απο κεκτημενη ταχυτητα συνεχιζει να αφοριζει και τωρα που δεν ειναι Επισκοπος!λεει μια τουρκικη παροιμια!πρωτα βγαινει η ψυχη και μετα βγαινει το χουι!
    Βεβαια ο μεγαλος Θεος,ο νεκρων κσι ζωντων Κριτης,βλεπει!μπορει για μας τους θνητους και χωματενιους ενα και ενα να κανουν δυο!αλλα ο Θεος αλλιως μετραει και αλλιως ζυγιζει!βλεπει με τεραστια ματια του!
    Εν κατακλειδι!
    Μπορει ο καθε αμβροσιονιστης να πει προς το τελος της ζωης του,αυτο που ειπε ο Αποστολις Παυλος”τον αγωνα τον καλο τον αγωνιστκα,την πιστη την τηρησα,τον δρομο τον τελειωσα….
    Η να πει του Καζαντζακη”ευχομαι η συνειδηση σας να ειναι τοσο καθαρη σαν την δικια μου…
    Η κλειδαρια του παραδεισου δεν ανοιγει με αφορισμους και αναθεματα!ανοιγει με καθαρη καρδια και πνευμα συντετριμενο και τεταπεινωμενο!
    Απο την αλωση την χθεσινη της ΑγιαςΣοφιας,φτασαμε στους αφορισμους!
    Αυτοι που αφοριζαν τους αγωνιστες και τα μεγαλα πνευματα,ηθελαν την Αγια Σοφια να την κατεχουν οι Τουρκοι!αν δεν υπηρχαν οι εις την διαχρονια ραγιαδιστες,ο ερνογαν δεν θα ηταν τοσο θρασυς και δειλος μαζι!
    Θρασυς γιατι μισει τον Ελληνισμο και δειλος γιατι φοβαται τους τουρκους αντιπαλους !

  6. Ολοι σιγα σιγα αρχιζουν να καταδικαζουν τον ερντογαν!εκτος απο τον Οικουμενικο Πατριαρχη!δεν ημπορει να παρει θεση γιατι ζει ως φυλακισμενος στη τουρκικη γη!και η φυλακη του γινεται πιο σκοτεινη κσι επωδυνη!γιατι;
    Γιατι οπως ο σχολιαζων τουτη την στιγμη υπηρξε εφεδρος Αξιωματικος του Ελληνικου στρατου και Ο Πατριαρχης μας υπηρξε εφεδρος Αξιωματικος του τουρκικου στρατου!
    Και οπως εμεις οι εφεδροι Αξιωματικοι οταν πηραμε τα ξιφη την ημερα της ορκομωσιας και ορκιστηκαμε πιστη στην Πατριδα,ετσι και ο Πατριαρχης ορκιστηκε πιστη στην Πατριδα του!την τουρκια!
    Δεν υπαρχουν καιροι για Χρυσοστομους Σμυρνης!περασαν οι εποχες εκεινες ανεπιστρεπτι!
    Δεν κατηγορω τον Πατριαρχη!μακρυα απο μενα αυτη η βλασφημια!
    Δεν μπορει να κανει διαφορετικα!
    Και το οτι ο οικουμενικος Πατριαρχης πρεπει να ειναι τουρκος πολιτης,ειναι μια αλλη ιστορια!
    Με το υπαρχον καθεστως εκλογης,ειναι δεμενος χειροποδαρα!

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.