Η απαξίωση των αρίστων – Γράφει ο Απόστολος Παπαδημητρίου



Ο νέος ελληνισμός διέρχεται την τρίτη μεγάλη παρακμή κατά τη μακραίωνη ιστορία του. Το πλέον θλιβερό γνώρισμα της παρακμής είναι η μη αίσθηση της βίωσής της. Τα υγιή αισθητήρια αμβλύνονται και οι κοινωνίες καθίστανται έρμαια δημαγωγών, οι οποίοι διαθέτουν διαχρονικά δύο πολύ ισχυρά όπλα. Είναι άκρως επιτήδειοι στο να ψεύδονται και να κολακεύουν. Σήμερα, χάρη στην εκπληκτική τεχνολογική πρόοδο, τα μέσα στη διάθεση των δημαγωγών είναι τρομακτικά. Οι κοινωνίες βομβαρδίζονται και είναι έρμαια της ψευδολογίας και της παραπληροφόρησης. Υπό τις επικρατούσες συνθήκες είναι εξαιρετικά δύσκολο όχι μόνο να διακηρυχθούν αλήθειες, αλλά, το θλιβερότερο, να γίνουν πιστευτές, καθώς οι πλείστοι έχουν εθιστεί στα ψεύδη!

Το πρώτο μεγάλο ψέμα, το οποίο η υποτελής στους ξένους «προστάτες» ελληνική Πολιτεία καθοδηγούμενη διέσπειρε στον λαό μας είναι η στρεβλή εικόνα της χιλιόχρονης αυτοκρατορίας μας, της Ρωμανίας, την οποία οι εμπαθείς και ανθέλληνες αποκάλεσαν, μετά τον αφανισμό της Βυζαντινή. Έχοντας εκείνοι βιώσει τη μεσαιωνική βαρβαρότητα της φεουδαρχίας με την ευλογία του παπικού ολοκληρωτισμού, αισθάνονταν έντονη την πρόκληση του λαμπρού ρωμαίικου πολιτισμού. Γι’ αυτό και λυσσαλέα πολέμησαν τη ρωμηοσύνη. Κατά την πρώιμη τουρκοκρατία με ραδιουργίες, που εξύφαναν σε βάρος της υπόδουλης Εκκλησίας στην οθωμανική αυλή.

Κατά την όψιμη με την εργώδη προσπάθεια να μεταλαμπαδεύσουν στους ομογενείς σπουδαστές στη Δύση τις φιλοσοφίες, που με το προσωπείο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων οδήγησαν τη Δύση στην αποϊεροποίηση των πάντων και σήμερα αυτή δρέπει τους πικρούς καρπούς!

Η διανόηση στη Δύση καυχάται ότι ανακάλυψε κατά την περίοδο της λεγόμενης Αναγέννησης, το αρχαίο ελληνικό πνεύμα. Πώς το ανακάλυψε; Μέσω των ριψάσπιδων Ελλήνων –Ρωμηών λογίων, που κατέφυγαν στη Δύση, καθώς η άλωση της Βασιλεύουσας των πόλεων ήταν πλέον αναμενόμενη. Και πού βρήκαν αυτοί τα πολλά χειρόγραφα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, τα τόσο πολύτιμα, πριν από την ανακάλυψη του Γουτεμβέργιου; Στα ορθόδοξα μοναστήρια. Οι μοναχοί όχι μόνο δεν τα κατέστρεψαν, όχι μόνο δεν τα απαξίωσαν, αλλά τα αντέγραψαν με μακροχρόνια υπομονή, αν και αρκετά από αυτά δεν είχαν να προσφέρουν πνευματική ωφέλεια, πνευματική με την εκκλησιαστική έννοια του όρου. Είχαν διαχρονικά οι αντιγραφείς ως πρότυπα τους μεγάλους Πατέρες του 4ου αιώνα μ.Χ. Αυτούς που μελέτησαν σε βάθος τη γνώση και τον στοχασμό των αρχαίων προγόνων μας στις πιο σπουδαίες Σχολές του καιρού τους. Οι άγιοι Αθανάσιος, Βασίλειος, Γρηγόριος, Χρυσόστομος και πολλοί άλλοι υπήρξαν κορυφαίοι από πλευράς γνώσεων.

Οι διανοούμενοι, κατά την περίοδο του λεγόμενου διαφωτισμού, αγνόησαν προκλητικά όλους τους μεγάλους εκκλησιαστικούς άνδρες. Εμφορούμενοι από πνεύμα ελευθεριότητας απέτυχαν παταγωδώς να εννοήσουν σε βάθος τον στοχασμό των προγόνων μας. Σκοπός της παιδείας εκείνων ήταν η μόρφωση καλού καγαθού πολίτη. Το καλός αναφερόταν στο σώμα, το αγαθός στο πνεύμα, την ψυχή. Είναι αναμφισβήτητο ότι η νέα πίστη μειώνει σημαντικά την αξία της σωματικής άσκησης, εντείνει όμως στο έπακρο την καλλιέργεια του αγαθού. Έχει πλέον στη διάθεσή της στοιχείο εξαιρετικά σημαντικό, το οποίο έλειπε από τον αρχαίο κόσμο. Έχει πρότυπο, τον Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό, ο οποίος καθιστά χωρίς νόημα τον ιδεαλισμό, αυτό το σπουδαίο οικοδόμημα του κόσμου της αγνωσίας της Αλήθειας, η οποία πλέον έχει αποκαλυφθεί με την ενανθρώπιση του Θεού. Η Δύση καυχάται ότι ανακάλυψε τον ιδεαλισμό. Δεν τον ανακάλυψε παρά για να τον στρεβλώσει στο έπακρο. Όχι μόνο για τη διάπλαση του αγαθού πολίτη δεν νοιάστηκε, αλλά αγνόησε κατά τρόπο προκλητικό την ουσιώδους σημασίας διδαχή περί αποφυγής της «ύβρεως», η οποία επέσυρε την μήνιν των θεών. Και αυτό, επειδή πορεύτηκε ερήμην του αποκαλυμένου Θεού, τον οποίο απώθησε αρχικά εκτός ιστορίας (δεϊσμός) και στη συνέχεια τον αρνήθηκε (υλισμός).

Έχοντας ως πρότυπα οι στοχαστές της Δύσης τους σχολαστικούς θεολόγους του ρωμαιοκαθολικισμού, επιδόθηκαν στη σώρευση γνώσεων.

Οι θεολόγοι της Δύσης θεωρούσαν τη γνώση ως μέσο προσέγγισης προς τον Θεό, οι στοχαστές ως μέσο για να επιχειρηματολογήσουν για την μη ύπαρξή του. Το πνεύμα της Ορθοδοξίας ήταν ανυπόφορο στον αλαζόνα δυτικό άνθρωπο. Στο επίκεντρο της διδασκαλίας του Ευαγγελίου δεν ήταν πλέον απλά η αποφυγή της ύβρεως, αλλά η άκρα ταπείνωσις κατά το πρότυπο του Χριστού. Και η ταπείνωση επέρχεται με την άσκηση και όχι με τη σώρευση γνώσεων. Η άσκηση είναι προϋπόθεση για τον φωτισμό, προς απόκτηση θείας γνώσεως, και τη θέωση κατά χάριν. Αλαζόνας στο έπακρο ο δυτικός αρνείται πεισματικά την ταπείνωση.

Δουλικά μιμούμενος το πρότυπό του πορεύεται και ο Νεοέλληνας. Από τότε που δολοφονήσαμε τον Καποδίστρια, τον άνθρωπο του Θεού, με την ευρεία γνώση της διεθνούς διπλωματίας και το ταπεινό ορθόδοξο φρόνημα πορευόμαστε σε δρόμο αυτοκαταστροφής με οδηγούς κυβερνήτες υποχείρια ξένων, οι οποίοι νέμουν την εξουσία στις μικρές και αδύνατες χώρες. Η διαγραφή της Ρωμανίας από την ιστορική μνήμη του Έλληνα, ο οποίος κατά τα φερέφωνα των ξένων απόκτησε εθνική συνείδηση μετά το σχηματισμό του νεοελληνικού κράτους, είναι διαγραφή από τη μνήμη ενός λαμπρού παρελθόντος, ενός λαμπρού πολιτισμού, ο οποίος ευτελίζεται με τον όρο βυζαντινισμός. Ο εξόριστος επί δεκαετίες Αθανάσιος, ο πρόμαχος της Ορθοδοξίας, ο πανεπιστήμων μέγας Βασίλειος, ο απτόητος στις απειλές της εξουσίας, Ο υψιπέτης Γρηγόριος, γνώστης σε βάθος και της γλώσσας του Ομήρου, ο θαυμάσιος πολέμιος των αυθαιρεσιών της εξουσίας και υπέρμαχος των φτωχών, Ιωάννης ο Χρυσόστομος, και πολλοί άλλοι θαυμάσιοι, τόσο κατά την γνώση, όσο και κατά το ήθος, είναι άκρως ανεπιθύμητοι. Γι’ αυτό και επιχειρείται η ταπείνωσή τους με πρώτη λαμπρή την επιτυχία του κόσμου να ταυτιστεί ο φωστήρας της οικουμένης με τον θλιβερό γεράκο, πρότυπο του αστικού καταναλωτισμού!

ΟΙ άγιοι προκαλούν και θα προκαλούν, όσο εντείνεται η αποϊεροποίηση των δυτικών κοινωνιών. Προκαλούν, επειδή δεν αρκέστηκαν στα λόγια τα παχιά και τα μεγάλα των θλιβερών κατά τον προσωπικό τους βίο στοχαστών της νεωτερικότητας. ΟΙ εκκλησιαστικοί άνδρες περιφρόνησαν όλα εκείνα, για τα οποία εμείς παθιάζουμε, ηδονές, χρήμα και δόξα! Γι’ αυτό και είναι ανυπόφοροι. Και επειδή «δημοκρατία» έχουμε και το κοινοβούλιο εξυπηρετεί τη φιλοσοφία της άρχουσας τάξης, λαμβάνονται κατά καιρούς θλιβερές αποφάσεις. Οι ανοικτά εχθρικοί προς την πίστη κομματικοί σχηματισμοί αποφασίζουν να καταστεί αργία η ημέρα της εορτής των υποτιθεμένων προστατών της ανύπαρκτης παιδείας μας! Έτσι οι μαθητές δεν θα εκκλησιαστούν ούτε θα ακούσουν κάτι ωφέλιμο για τους τυπικά τιμώμενους, αλλά θα κατακλύσουν τις καφετερίες, για να «εκπαιδευτούν κοινωνικά»! Οι άλλοι σχηματισμοί, που υποκριτικά εμφανίζονται προασπιστές των ιερών και των οσίων της καταρρέουσας φυλής μας, επανορθώνουν. Και τί θα γίνει, αν εκκλησιαστούν κάποιοι μαθητές περί το τέλος της θείας Λειτουργίας; Φολκλορική θα είναι η παρουσία τους στον ναό και θα προκληθούν θετικές εντυπώσεις στο «συντηρητικό» εκλογικό σώμα.

Η βιούμενη παρακμή δεν επιτρέπει σε κανένα να συνειδητοποιήσει ότι δεν απαξιώνονται οι Τρείς μέγιστοι φωστήρες. Η ιστορία θα απαξιώσει εμάς τους ανερμάτιστους, ανεπαρκέστατους και ανίκανους να σταθούμε στο ύψος των κρισίμων περιστάσεων.

«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»

17 σχόλια στο άρθρο “Η απαξίωση των αρίστων – Γράφει ο Απόστολος Παπαδημητρίου

  1. Ανερμάτιστοι άνθρωποι, με πρόδηλα προβλήματα στη συγκρότηση της προσωπικότητάς τους, δηλώνουν «προοδευτικοί» ώστε με τη χρήση της λέξεως-κλειδί της Μεταπολίτευσης να αποκτήσουν μια άτυπη ασυλία για τις αθλιότητες που διαπράττουν.

  2. Η μεγάλη προσφορά της τόσο κακής ”δύσης” (Διαφωτισμός) είναι πως ο κάθε άνθρωπος μπορεί ελεύθερα να πράττει αυτό που νομίζει σωστό (χωρίς να θίγει την ελευθερία του άλλου).Χωρίς καταναγκασμό.Κάτι που δεν μπορούν να αποδεχθούν οι θρησκοταλιμπάν όλων των θρησκειών.Γιατί αυτοί θέλουν φοβισμένα (ταπεινωμένα) άτομα.Αρα εύκολα χειραγωγήσιμα.

    1. Αγαπητέ – ή Καταμάγια
      Δεν γνωρίζω αν το ψευδώνυμό σου είναι αρσενικού ή θηλυκού γένους, για να σε προσφωνήσω επακριβώς.
      Διαπίστωσα ότι σε απασχολούν διαρκώς τα άρθρα μου, τα οποία σχολιάζεις όχι απλώς επικριτικά, αλλά με έντονα εκδηλούμενο πάθος. Αυτό σε εμποδίζει να δεις την πραγματικότητα.
      Γράφεις ότι χάρη στον «διαφωτισμό» ο κάθε άνθρωπος μπορεί ελεύθερα να πράττει αυτό που νομίζει σωστό (χωρίς να θίγει την ελευθερία του άλλου)! Εσύ πόσο ελεύθερος -η αισθάνεσαι στο καταφύγιο της ψευδωνυμίας σου; Αναρωτήθηκες ποτέ πόσο σωστό είναι αυτό που ο καθένας μας θεωρεί σωστό; Οι κρατούντες αστοί, οπαδοί του «διαφωτισμού» και ανατροπείς της φαύλης εξουσίας των «ευγενών», θέλουν όλο τον κόσμο δικό τους. Είναι σωστό; Είναι σωστό να προκαλούν πολέμους, να καταληστεύουν τον πλούτο των φτωχών χωρών, να οδηγούν χώρες σε πτώχευση; Συντάσσεσαι με τους δημίους της χώρας μας;
      Εμμέσως πλην σαφώς με χαρακτηρίζεις θρησκοταλιμπάν! Άραγε μελέτησες έστω και μία φορά από περιέργεια την Καινή Διαθήκη, ώστε να βρεις επιχειρήματα, για να ασκήσεις την πολεμική σου κατά της πίστης. Αναρωτήθηκες μήπως εσύ που φαντάζεις απελευθερωμένος είσαι ο πλέον χειραγωγήσιμος;
      Για να λύσουμε κάποιες παρεξηγήσεις, σε προσκαλώ στην εκπομπή μου. Δεν πιστεύω να την αγνοείς. Πολύ φοβούμαι όμως ότι δεν θα εγκαταλείψεις το καταφύγιο της ψευδωνυμίας. Πάντως εγώ σου δίνω την ευκαιρία.
      Αναμένω κλήση στον αριθμό : 6977 749240.
      Χωρίς φόβο και χωρίς πάθος
      Απόστολος Παπαδημητρίου

      1. Ούτε με γνωρίζετε,ούτε σας γνωρίζω,κε Παπαδημητρίου.Οπότε η πραγματική μου ταυτότητα δεν ενδιαφέρει κανένα.Διαβάζω τα άρθρα σας,όπως και όλα τα άλλα,και κρίνω σύμφωνα με την κρίση μου.Κόσμια,νομίζω.Αν σας ενοχλεί η αρνητική κριτική,τι να σας πω…μπορείτε να μου αρνηθείτε το σχολιασμό.Θα το σεβαστώ.Αυτό που με ενοχλεί είναι όχι η πίστη σας (αυτό άλλοστε είναι αναφαίρετό σας δικαίωμα) αλλά η εμμονή να θεωρείτε πως πρέπει όλοι οι Ελληνες να ακολουθούν τα προστάγματα της εκκλησίας και των,αυτής, Πατέρων,Αγίων,Οσίων κλπ.Οποιος ακολουθεί άλλη κοσμοθεωρία είναι ηδονιστής,αμαρτωλός,ανερμάτιστος,ανεπαρκής κλπ.Είστε εναντίον της Δύσης,αυτών που μας απελευθέρωσαν απο τον οθωμανικό ζυγό.Τη στιγμή που η εκκλησία αφόριζε τους επαναστάτες.Είστε εναντίον της Δύσης,που παρ’ όλες τις αδυναμίες και ατέλειες,είναι μια όαση ειρήνης σε όλο τον κόσμο.Είναι η Δύση που σέβεται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια,την ελευθερία της επιλογής σε πάρα πολλά ζητήματα,την αρμονική συμβίωση διαφορετικών θρησκειών,ήθη και εθίμων,διαφορετικής,εν τέλει,καταγωγής και νοοτροπίας κοινωνικών ομάδων.Ωφείλουμε πολλά σε αυτήν τη Δύση και ως χώρα.Αναρωτηθείτε,πότε η χώρα έζησε ειρηνικότερα,ανέβασε το βιοτικό της επίπεδο,γνώρισε κοινωνική ειρήνη,ψηφίζοντας νόμους για την προστασία αποκλεισμένων μειονοτήτων (γνωρίζετε τι εννοώ) απο την περίοδο της ένταξής μας στην ΕΕ.Για μένα,για να μην κουράζω,ένα ανεξίθρησκο κράτος είναι το ιδεατό.Για εσάς,προφανώς,είναι ένα θεοκρατικό,με την εκκλησία να έχει τον πρώτο λόγο σε όλα.Εκεί είναι η διαφορά μας.ΥΓ. Η καταμάγια.Ενα πανί που αποτελούνταν απο κουρέλια και χρησίμευε να σκουπίζουν το φούρνο μετά (και πριν) το φούρνισμα.

        1. ΓΝΩΜΗ ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΝΟΥ
          Σύμφωνα με τις κατοχυρωμένες αρχές της δημοκρατίας, η ελευθερία της γνώμης είναι δικαίωμα και του τελευταίου των πολιτών, η άποψη εξαίρεσης της Εκκλησίας από το δικαίωμα αυτό εξηγείται από τη δύναμη της επιρροής που διαθέτει και τους κινδύνους που συνεπάγεται αυτό για το πολιτικό σύστημα και ιδιαίτερα για τα επικρινόμενα πρόσωπα.
          Ο Χριστός με τη διδασκαλία του ασκούσε κοινωνική κριτική και καταδίκη των ασκούντων την εξουσία στο εβραϊκό ποίμνιό τους, δηλ. των γραμματέων και φαρισαίων, που δεν ήταν μόνο θρησκευτικοί αλλά και πολιτικοί ηγέτες του λαού τους.
          Η Χριστιανική Εκκλησία έχει όχι μόνο δικαίωμα αλλά και καθήκον να παρεμβαίνει στην πολιτική ζωή για να υπερασπιστεί τις αξίες πάνω στις οποίες έχει θεμελιωθεί.
          Δεν κάνουν πολιτική οι κληρικοί . Η κριτική που κάνουν απορρίπτεται όχι γιατί δεν συνάδει προς τη Χριστιανική διδασκαλία, αλλά επειδή ενοχλούνται οι άρχοντες και υπονομεύεται η αξιοπιστία τους.
          Η Εκκλησία υποχρεούται να ασκεί κριτική στην κρατική εξουσία, εάν η αυτή παραβιάζει τις θεϊκές εντολές , όταν ποδοπατεί την ηθική και το δίκαιο, όταν οι αδύνατοι παραμερίζονται χάριν των ισχυρών.
          Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος , Οικουμενικός Πατριάρχης. Για τα εμπρηστικά κηρύγματά του κατά της αυτοκράτειρας Ευδοξίας από τον άμβωνα της Αγίας Σοφίας «πάλιν Ηρωδιάς μαίνεται….» καθαιρέθηκε από Πατριάρχης και εστάλη στην εξορία. Όχι για θεολογικούς λόγους αλλά για την κριτική στην εξουσία.
          Ο Γιάννης Μαρίνος είναι Έλληνας δημοσιογράφος. Εκδότης-διευθυντής του οικονομικού-πολιτικού περιοδικού Οικονομικός Ταχυδρόμος, το οποίο εκδιδόταν από τον Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη.

        2. Σισανίου & Σιατίστης Παύλος 12 Νοεμβρίου 2018
          «Τις προηγούμενες ημέρες ήμουν στο Βέλγιο. Σε ένα ουδετερόθρησκο κράτος. Εκεί η Πολιτεία πληρώνει τους Ιερείς ενώ παρέχει άδεια εποχικού οχήματος στον Ιεράρχη. Το μάθημα των θρησκευτικών είναι υποχρεωτικό τόσο στα βελγικά όσο και στα ευρωπαϊκά σχολεία. Το περιεχόμενο το ορίζει μόνο η Εκκλησία. Μπορούμε να έχουμε ένα τέτοιο ουδετερόθρησκο κράτος; Αμφιβάλλω. Στο Βέλγιο μπορεί ο κάθε υπουργός και βουλευτής να έχει τις προσωπικές του απόψεις. Δεν τις περνά στο κράτος, όμως. Στην Ελλάδα, τις ιδεοληψίες προσπαθούν να τις περάσουν στους νόμους. Και το 1952 που έγινε απαλλοτρίωση και το κράτος υποσχέθηκε πέντε πράγματα αλλά τήρησε ένα».

        3. H επέτειος του ’21
          Ο κ. Νίκος Δήμου έγραψε στο «Βήμα» της Κυριακής 11 Αυγούστου ότι «την Ελλάδα δεν την απελευθέρωσαν οι Ελληνες, αλλά οι Μεγάλες Δυνάμεις, αφού ο Ιμπραήμ είχε καταλάβει όλη τη χώρα», επανέλαβε δε πρότασή του η εθνική εορτή (της 25ης Μαρτίου) «να μετατεθεί στις 8 Οκτωβρίου, επέτειο της Ναυμαχίας του Ναυαρίνου, οπότε πραγματικά απελευθερώθηκε η Ελλάδα, χωρίς Παναγίες και μοναστήρια».
          Ο Βύρων Θεοδωρόπουλος, αναγνωρισμένος ως μία από τις κορυφαίες μορφές που λάμπρυναν το διπλωματικό σώμα της χώρας, για το ίδιο ζήτημα γράφει τα εξής στο σύγγραμμά του «Οι Τούρκοι και εμείς», Α΄ τόμος, σελ. 54:
          «Υπάρχει η τάση μεταξύ των Τούρκων να αποδίδεται η ευτυχής για τους Ελληνες κατάληξη του Αγώνα στην επέμβαση των Τριών Δυνάμεων. Η άποψη αυτή παραγνωρίζει ότι οι στρατιωτικές επιτυχίες των Ελλήνων, που έδειξαν στα δύο πρώτα χρόνια της Επαναστάσεως ότι αυτά που συμβαίνουν στην Ελλάδα δημιουργούν μια νέα πολιτική πραγματικότητα που οι Μεγάλες Δυνάμεις δεν μπορούσαν να αγνοήσουν. Ακόμη και αργότερα όμως, όταν οι πολεμικές εξελίξεις έγιναν ολοένα και πιο δυσμενείς για τους Ελληνες, η επίμονη συνέχιση του αγώνα, ιδίως μετά την πτώση του Μεσολογγίου και μέχρι το 1829, δεν άφησε να χαλαρωθεί το ενδιαφέρον των Μεγάλων Δυνάμεων, δείχνοντας ότι υπήρχε φωτιά κάτω από τη στάχτη των ερειπίων που άφησε ο Ιμπραήμ».
          το ’21, είναι μια σπαρακτική ιστορία αιμάτων, μαρτυρίου, θυσιών που δικαιούνται τουλάχιστον τον σεβασμό μας,

          αναρωτιέμαι ποιος είναι άραγε πιο κοντά στην αλήθεια, ο κ. Νίκος Δήμου ή ο νηφάλιος την παρατήρησιν και την κρίσιν Βύρων Θεοδωρόπουλος;

        4. Ξεχνάμε ότι η «Ευρώπη» χάρισε τη Μικρασία, τον Πόντο και την Ανατολική Θράκη στον Κεμάλ, τη μισή Κύπρο στους διαδόχους του, τη Βόρεια Ηπειρο στους Αλβανούς, την Ανατολική Ρωμυλία στους Βουλγάρους, τη Μακεδονία στους αργοφτασμένους Σκοπιανούς. Θέλει την Ελλάδα εδαφικά ελάχιστη, γραφικό προτεκτοράτο, αρχαιολογικού ντιλεταντισμού. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 22-9-19

        5. Αγαπητή Καταμάγια
          Έσπευσες να απαντήσεις στο σχόλιό μου, όχι όμως στα ερωτήματα που έθεσα. Αυτό φανερώνει αδυναμία σου στον διάλογο. Εξυμνείς στο έπακρο τη Δύση, χωρίς να απαντάς στις ενστάσεις μου. Μιλάς για ελευθερία και ειρήνη που απολαμβάνεις. Αναρωτήθηκες πόσα εκατομμύρια συνανθρώπων μας δεν απολαμβάνουν τα αγαθά αυτά εξ αιτίας της Δύσης; Μήπως κλεισμένος στο καβούκι σου έχεις χάσει την επαφή με τον υπόλοιπο κόσμο; Μήπως γι’ αυτό και δεν θέλεις να γνωριστούμε;
          Μη έχοντας διαβάσει από περιέργεια την Καινή Διαθήκη, με κατηγορείς ότι είμαι υπέρμαχος θεοκρατικού καθεστώτος! Μπορείς να βρεις κάποια φράση στα άρθρα μου, που να το αποδείχνει; Αυτοί που θαυμάζεις εσύ, χωρίς να ξεκαθαρίζεις και ποιοί είναι, καταπατούν σήμερα βάναυσα το Σύνταγμα της χώρας. Δεν έχω αντίρρηση να μετατραπεί η χώρα μας σε λαϊκό (ουδετερόθρησκο) κράτος υπό έναν όρο: Να προηγηθεί δημοψήφισμα. Βλέπεις όμως ότι οι οπαδοί (=υποταγμένοι) της Δύσης, που σέβεται δήθεν την ελευθερία, περιφρονούν τον λαό και τον θεωρούν ανώριμο για λήψη σοβαρών αποφάσεων!
          Συνέχισε να σχολιάζεις, δεν με ενοχλεί. Μάθε όμως τί σημαίνει κοσμιότητα, τί χλευασμός και τί συκοφαντία.
          Θα επανέλθω μόνον, αν τολμήσεις να γνωριστούμε.
          Απόστολος παπαδημητρίου

        6. Η Ελλάδα είναι ένα θεοκρατικό κράτος.

          Να προσέχετε όταν γράφετε. Όταν ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών εκφράζει ενδοιασμούς για τα συλλαλητήρια (για τη Μακεδονία) και οι πιστοί χριστιανοί κατακλύζουν τα συλλαλητήρια , αυτό μόνον θεοκρατία δεν λέγεται. Προφανώς σας ενοχλεί ,σε βαθμό που δεν το αντέχετε, ότι ο Ελληνικός λαός δεν θέλει να αποχριστιανιστεί.

          1. Το να έχεις ουδετερόθρησκο (κοσμικό) κράτος δεν σημαίνει πως αποχριστιανίζεις τους πιστούς.Δεν είναι ρόλος του κράτους να εκχριστιανίζει ή να αποχριστιανίζει.

        7. άρθρο 13 του Συντάγματος
          Η θρησκευτική ουδετερότητα του κράτους υπό την έννοια της μη υιοθέτησης επίσημης, κρατικής θρησκείας και της ίσης μεταχείρισης όλων των θρησκειών ήδη διασφαλίζεται στο Σύνταγμα στο άρθρο 13 στο οποίο κατοχυρώνεται η θρησκευτική ελευθερία.( βλ και το άρθρο 9 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και 2 εδάφιο β του πρώτου πρόσθετου Πρωτοκόλλου)
          Η Εκκλησία της Ελλάδος διαλέγεται με το κράτος ως κοινότητα κλήρου και λαού και «είναι φορέας ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που συζητεί τα θρησκευτικά του ζητήματα με την κρατική εξουσία, όπως πράττουν και οι συμπολίτες μας άλλων ετεροδόξων και ετεροθρήσκων θρησκευτικών κοινοτήτων».
          Η αναγνώριση της ιστορικότητας και της ενεργού θρησκευτικής παραδόσεως του ελληνικού έθνους στο άρθρο 3 του Συντάγματος σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει αρνητικά την ισότιμη και πλήρη πρόσβαση κάθε πολίτη ή κατοίκου της Ελλάδας στα συνταγματικά δικαιώματα, ακόμα και εάν δεν είναι Έλληνας το γένος ή ορθόδοξος χριστιανός κατά το θρήσκευμα.
          Το ουδερόθρησκο κράτος θα αποτελεί προσπάθεια εισαγωγής μιας νέας «εθνολογίας», καθώς αποκόπτει το έθνος από ένα ουσιώδες περιεχόμενο του πυρήνα της ιστορικότητάς του, της ενεργού παράδοσής του και της παρούσης συλλογικής καθημερινότητάς του.

  3. Οι μεγάλες «αναμορφωτικές» ιδεολογίες που γέννησε η μέθη του «Διαφωτισμού» (φασισμός, ναζισμός, μαρξισμός, ελευθερία των αγορών, δηλαδή ολοκληρωτισμός της κερδοσκοπίας) έφεραν εφιαλτική απανθρωπία.
    Παταγώδης κατάρρευση όλων αυτών των ιδεολογιών .

  4. Στην Ελλάδα δεν υφίσταται έλλειμμα θρησκευτικής ελευθερίας και άρα έλλειμμα δημοκρατίας. Αναστάσιος . Μαρίνος αντιπρόεδρος επί τιμή του Συμβουλίου της Επικρατείας ΤΟ ΒΗΜΑ 22-2-2005

Γράψτε απάντηση στο Ανώνυμος Ακύρωση απάντησης

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.