Ερωτήσεις του Κυριάκου Βελόπουλου στη Βουλή που αφορούν τη Δυτική Μακεδονία για το υποκατάστημα του ΟΠΕΚΑ, το σιδηροδρομικό δίκτυο και τη σήραγγα της Κλεισούρας

 

ΠΡΟΣ : Τον κ. Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ.Βρούτση

ΘΕΜΑ : «Η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας δεν διαθέτει υποκατάστημα ΟΠΕΚΑ (ΟΓΑ)»

Σύμφωνα με δημοσιεύματα των ιστοτόπων (Agronews 03/12/2019, prlogos.gr 4/12/2019), απίστευτη ταλαιπωρία και δυσβάσταχτο κόστος είναι υποχρεωµένοι να υφίστανται οι εν ενεργεία και οι συνταξιούχοι αγρότες των τεσσάρων περιφερειακών ενοτήτων της ∆υτικής Μακεδονίας, προκειμένου να εξυπηρετηθούν σε ζητήµατα που άπτονται του κλάδου ασφάλισής τους.

Η τοπική περιφέρεια δεν διαθέτει υποκατάστηµα του ΟΠΕΚΑ (ΟΓΑ).

Αποτέλεσµα; Όσοι χρειάζονται βεβαίωση ασφάλισης να υποχρεώνονται να µεταβούν ή στο υποκατάστηµα Θεσσαλονίκης και να παρακαλέσουν να τους εξυπηρετήσουν ή στα κεντρικά του ΕΦΚΑ στην Αθήνα, χάνοντας κατ’ ελάχιστο µια ηµέρα από τη δουλειά τους, συν το, διόλου αµελητέο κόστος των µεταφορικών εξόδων, που επιβαρύνει την τσέπη τους.

Οι δυτικομακεδόνες αγρότες που βρίσκονται σε αυτή τη δυσάρεστη θέση αναφέρουν πως, στις απόπειρες που κάνουν να τηλεφωνήσουν στα κεντρικά του ΟΠΕΚΑ (ΟΓΑ) στην Αθήνα, σχεδόν ποτέ δεν το σηκώνει κανείς.

Το αλαλούµ αυτό, όπως είναι φυσικό, έχει κάνει έξαλλους τους αγρότες της περιφέρειας ∆υτικής Μακεδονίας µε τους επιτελείς του ΕΦΚΑ, διότι αισθάνονται πως αντιµετωπίζονται ως «αποπαίδια», σε σχέση µε τους συναδέλφους τους σε άλλες περιφέρειες της χώρας, όπου λειτουργούν υποκαταστήµατα του ΟΠΕΚΑ (ΟΓΑ).

Να σηµειωθεί πως, το 2014 είχε λειτουργήσει και στην περιοχή υποκατάστηµα του ΟΓΑ, µε περιορισµένες, όµως, αρµοδιότητες, το οποίο µε τη δηµιουργία του ΕΦΚΑ, το 2017, καταργήθηκε εκ νέου και έκτοτε ο αγροτικός κόσµος ολόκληρης της ∆υτικής Μακεδονίας είναι αναγκασµένος να σηκώνει… σταυρό µαρτυρίου για να εξυπηρετηθεί.

Με βάση τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1.Για ποιό λόγο η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας δεν διαθέτει υποκατάστηµα του ΟΠΕΚΑ;

2. Tι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο, ώστε να λυθεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι Δυτικομακεδόνες αγρότες;

Ο ερωτών βουλευτής
ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ


ΠΡΟΣ : Τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ.Καραμανλή

ΘΕΜΑ : «Η Δυτική Μακεδονία χάνει το τρένο»

Η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου είναι στρατηγικός στόχος της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Μεταφορών για την περίοδο 2014-2025, γιατί μειώνει δραστικά το μεταφορικό κόστος στις χώρες της Ευρώπης και συμβάλλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ως μεταφορικό μέσο χαμηλής ρύπανσης .

Για τη Δυτική Μακεδονία ως έργο 1ης προτεραιότητας στους σιδηροδρόμους ονοματίστηκε το έργο «Κατασκευή νέας μονής Σιδηροδρομικής Γραμμής Καλαμπάκα – Κοζάνη».

Το έργο αποτελεί τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας που συνδέει την Δυτική Μακεδονία (Φλώρινα, Αμύνταιο, Πτολεμαΐδα, Κοζάνη, Γρεβενά, Καστοριά) απευθείας με τον ΠΑΘΕΠ και την Αθήνα και με τα λιμάνια εξόδου προς Δυτική Ευρώπη με δύο βασικά τμήματα:

Α) τη νέα μονή γραμμή Καλαμπάκα-Κοζάνη (με σύνδεση και των τμημάτων Φλώρινας, Αμυνταίου, Πτολεμαΐδας, Γρεβενών-Σιάτιστας μήκους 105χλμ.

Β) το τμήμα Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα μήκους 152χλμ. Αυτό το τμήμα θα ενώσει σιδηροδρομικά την Δυτική Μακεδονία με την Ηγουμενίτσα, κύριο λιμάνι εξόδου προς Ιταλία και Δυτική Ευρώπη, αλλά και με το εσωτερικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας για τα εμπορευματικά φορτία με τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Το έργο προβλέπεται να συνδεθεί και με το Αλβανικό σιδηροδρομικό δίκτυο με το τμήμα Φλώρινα – Κρυσταλλοπηγή – Καστοριά – Πόγραδετς.

Σήμερα οι κρατικοί χειρισμοί δείχνουν να μην κατανοούν την βαρύνουσα σημασία των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών για την Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας. Τα έργα στρατηγικής σημασίας παραμένουν στα κρατικά συρτάρια. Από αυτή την τεράστιας σημασίας εξέλιξη, η Δυτική Μακεδονία φαίνεται να μένει εκτός.

Με βάση τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1.Η Δυτική Μακεδονία θα μένει εκτός κατασκευής των σιδηροδρομικών δικτύων;

2.Ποια είναι η θέση της κυβέρνησης ως προς την κατασκευή της σιδηροδρομικής Γραμμής «Καλαμπάκα – Κοζάνη».

Ο ερωτών βουλευτής

ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ


ΠΡΟΣ : Τον κ. Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών.

ΘΕΜΑ : «Κατασκευή της σήραγγα της Κλεισούρας στην Δυτική Μακεδονία».

Κύριοι Υπουργέ,

Σύμφωνα με δημοσίευμα του ιστότοπου prlogos.gr (16/10/2019), για την εδώ και χρόνια απαραίτητη κατασκευή της σήραγγα της Κλεισούρας γίνεται λόγος για ένα «ανταποδοτικό έργο με πολλά οφέλη για όλη την περιφέρεια. Συγκεκριμένα, θα συνδέσει την Καστοριά με την Εορδαία και το Αμύνταιο, θα συντελέσει στην γρηγορότερη πρόσβαση στο Μποδοσάκειο Νοσοκομείο, όπως και τον τουρισμό της περιοχής. Πρόκειται για ένα έργο που θα κοστίσει 70 εκατομμύρια ευρώ και η κατασκευή του, εφόσον εγκριθεί, θα διαρκέσει 28 με 31 μήνες. »

Η αναγκαιότητα του έργου τονίζεται επίσης σε δημοσίευμα του ιστότοπου alphafm.gr/archives/84790, όπου αναφέρεται ότι,

«το έργο αυτό είναι έργο «Σημαία» για την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας είναι ένα καθαρά περιφερειακό , αναπτυξιακό έργο , το οποίο συνδέει δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Δυτικής Μακεδονίας με αντίθετα χαρακτηριστικά : την Πτολεμαίδα, που είναι το μεγαλύτερο ενεργειακό κέντρο της χώρας με υποβαθμισμένο περιβάλλον και την Καστοριά , που είναι το τουριστικό κέντρο της περιφέρειας μας με το καλύτερο φυσικό περιβάλλον. Αυτός ο συνδυασμός δημιουργεί ένα ισχυρό δίπολο στην περιφέρειά μας».

Με βάση τα ανωτέρω δημοσιεύματα,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός,

Θα προχωρήσει το Υπουργείο στην κατασκευή της σήραγγας της Κλεισούρας ώστε και να αναπτυχθεί η οικονομία της περιοχής και να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων, ιδίως της Καστοριάς, οι οποίοι επιτέλους θα έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση προς το Μποδοσάκειο Νοσοκομείο της Πτολεμαΐδας;

Ο ερωτών βουλευτής

ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.