Νέες διδακτικές προτάσεις από το 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας για τη διδασκαλία της τοπικής ιστορίας της Εορδαίας

Στις 22-24 Νοεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας και Εκπαίδευσης στη Λαμία με θέμα: «Τοπική Ιστορία και Εκπαίδευση: αναπτύσσοντας μία οργανική και αποτελεσματική σχέση μεταξύ τους». Το συνέδριο οργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Στερεάς Ελλάδας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Εργαστήριο Μουσειακής Έρευνας και Εκπαίδευσης), τη Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Μ.Π.Σ. Δημόσια Ιστορία) και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (Εργαστήριο Ιστορίας της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης).

Στο συγκεκριμένο συνέδριο συμμετείχε και το 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας, με το βιωματικό εργαστήριο «Ταξίδια με τη χρονομηχανή», πάνω στη διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας με την αξιοποίηση του οπτικοακουστικού γραμματισμού, της δημιουργικής γραφής και της ψηφιακής αφήγησης. Σε ένα δίωρο οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί ασκήθηκαν στη χρήση, την κριτική αποτίμηση και τη δημιουργία οπτικοακουστικών μηνυμάτων, καθώς και στην παιδαγωγική τους αξιοποίηση για τη συγγραφή πρωτότυπων ιστορικών διηγημάτων από τους μαθητές, στα πλαίσια ενός προγράμματος Τοπικής Ιστορίας και μιας πολύπλευρης προσέγγισης της ιστορικής γνώσης.

Η συγκεκριμένη διδακτική πρόταση εφαρμόστηκε σε μαθητές Γ΄ τάξης του 1ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας κατά τη σχολική περίοδο 2018-2019, με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, από τους φιλολόγους Γιώργο Δελιόπουλο και Βάια Γκίνου. Χαρακτηριστικά μαθητικά διηγήματα για την ιστορία της Εορδαίας μπορείτε να διαβάσετε στην ιστοσελίδα του περιοδικού Together.

0 Shares

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.