Άρθρο του Λευτέρη Ιωαννίδη για τα προβλήματα και τις προοπτικές του αεροδρομίου «Φίλιππος» Κοζάνης



Τα προβλήματα της αεροπορικής σύνδεσης της Κοζάνης με την Αθήνα και η εγκατάσταση της Egnatia Aviation στο «Φίλιππος» δείχνουν τον δρόμο για την αξιοποίηση του Αεροδρομίου της Κοζάνης, του Λευτέρη Ιωαννίδη

Το τελευταίο διάστημα επικρατεί μεγάλη αβεβαιότητα για την λειτουργία του αεροδρομίου της Κοζάνης ως συνέπεια των οικονομικών προβλημάτων της Astra Airlines που εκτελεί το δρομολόγιο Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά – Αθήνα.

Πρέπει να αναφερθεί ότι για την διατήρηση αυτής της αεροπορικής σύνδεσης, η εταιρεία επιδοτείται από τον κρατικό προυπολογισμό με ποσόν που υπερβαίνει τις 600.000 ευρώ ετησίως, δεδομένου ότι η επιβατική της κίνηση δεν ξεπερνά τους 500 επιβάτες ετησίως. Η δε υφιστάμενη σύμβαση ισχύει μέχρι το 2022. Συνυπολογίζοντας την συνεχή αναβάθμιση των οδικών αρτηριών, η χρήση του αεροπλάνου γίνεται λιγότερο ανταγωνιστική.

Είναι σαφές λοιπόν ότι, όχι μόνο μακροπρόθεσμα, αλλά και βραχυπρόθεσμα, τίθεται ένα σοβαρό ζήτημα βιωσιμότητας του αεροδρομίου μας.

Ποια είναι όμως η ιδανική λύση για την καλύτερη αξιοποίηση του αεροδρομίου μας;

Η παρουσία της Egnatia Aviation στην Κοζάνη, εδώ και 2 χρόνια περίπου, δείχνει ένα ξεκάθαρο δρόμο ανάπτυξης και αξιοποίησης επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που δεν υπήρχαν στον ορίζοντα της περιοχής.

Τώρα είναι η ευκαιρία και η ανάγκη για την Κοζάνη να αποκτήσει αεροδρόμιο με χαρακτήρα γενικής αεροπορίας, όπως συμβαίνει σε πολλές περιοχές της Ευρώπης. Τώρα είναι η ευκαιρία και η ανάγκη για την Κοζάνη να διατηρήσει και να αναβαθμίσει το αεροδρόμιο ώστε να παρέχει υπηρεσίες, όχι μόνο σε επιβατικές πτήσεις, αλλά ευρύτερα αεροπορικές. Η δε αξιοποίησή του προς αυτήν την κατεύθυνση μπορεί να αποτελέσει αναπτυξιακό εργαλείο που θα φέρει προστιθέμενη αξία στην περιοχή, θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας, θα συμβάλλει στην οικονομία. Οι συνθήκες και η γεωγραφική τοποθεσία του αεροδρομίου μας είναι ιδανικές για κάτι τέτοιο.

Σήμερα στην Κοζάνη, εκπαιδεύονται περίπου 100 μαθητές στην Σχολή Εκπαίδευσης Επαγγελματιών Πιλότων Αεροσκαφών Αερογραμμών «Egnatia Aviation». Είναι αναγκαίο να δοθεί η δυνατότητα αύξησης αυτού του αριθμού, καθώς επίσης και η δυνατότητα ανάπτυξης δραστηριοτήτων, όπως :

Μετατροπή του αεροδρομίου σε πύλη εισόδου της χώρας
Έναρξη Ιδιωτικών Πτήσεων – VIP Πτήσεις
Λειτουργία υποδομών ως βάση συντήρησης αεροσκαφών εγχώριων και γειτονικών χωρών
Δημιουργία ευρύτερων αεροπορικών υποδομών υποστήριξης
Ανάπτυξη Αεροπορικών Επαγγελμάτων
Ανάπτυξη Αεροτουρισμού
Ανάπτυξη Αεραθλητισμού

Οι δυνατότητες είναι πραγματικά μεγάλες, όπως εξάλλου διαφαίνεται ως τώρα με την Egnatia Aviation.

Στην παρούσα φάση απαιτείται όραμα και πολιτική βούληση και έπειτα να δρομολογηθούν οι διαδικασίες για δημιουργία υποδομών ώστε το αεροδρόμιό μας να φιλοξενεί παράλληλα και γενικότερες αεροπορικές δραστηριότητες, καθιστώντας την Κοζάνη το επίκεντρο της Γενικής Αεροπορίας, όχι μόνο της Β. Ελλάδας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής.

2 σχόλια στο άρθρο “Άρθρο του Λευτέρη Ιωαννίδη για τα προβλήματα και τις προοπτικές του αεροδρομίου «Φίλιππος» Κοζάνης

  1. αυτοκτονησεσ και εχασεσ απο τον παππου τον μεχρι τωρα τιποτα αν μασ ενεπνεεσ θα σε ξαναβγαζαμε γιατι εχεισ ωραιεσ ιδεεσ και θα πηγαινεσ την κοζανη μας μπροστα αλλα εσυ ουτε γεια ουτε καλημερα δεν ελεγες

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.