Αργοναυτική εκστρατεία και σύγκρουση με τους Προϊστορικούς κατοίκους της Δυτικής Μακεδονίας – Του Σταύρου Π. Καπλάνογλου

5e6h756h75we67gw5e67y35675665

Με την τοπική παράδοση της Φλώρινας έχουν σχέση τα ονόματα των Αργοναυτών ΛΥΓΚΕΑΣ- ΚΑΛΑΙΣ – ΖΗΤΗΣ ,την αντίστοιχη της Καστοριάς με τους Διόσκουρους ΚΑΣΤΟΡΑ – ΠΟΛΥΔΕΥΚΗ

Του Σταύρου Π. Καπλάνογλου

Στην προηγουμένη ανάρτηση μας περιγράψαμε, γενικά, το φαινόμενο της πειρατείας στην αρχαία Ελλάδα και αναφέραμε την ένταξη σε αυτή την έντονη δραστηριότητα και των Τυρρηνών.

Κλείνοντας, μάλιστα, την σχετική δημοσίευση αναφέραμε και ορισμένα σχετικά περιστατικά, ένα εκ των οποίων ήταν και η σύγκρουση των Τυρρηνών πειρατών με τους Αργοναύτες.

Η Αργοναυτική εκστρατεία, στην οποία θα αναφερθούμε σήμερα, έχει ενδιαφέρον, καθώς διάφορες τοπικές παραδόσεις, στη Δυτ. Μακεδονία, μιλούν για κάποια ονόματα Αργοναυτών .

Σήμερα, πάρα πολλοί πιστεύουν ότι ο μύθος των Αργοναυτών αντικατοπτρίζει αληθινά γεγονότα και τις διαδοχικές προσπάθειες των κατοίκων του ελλαδικού χώρου, να αποκτήσουν πολύτιμα μέταλλα και στη συνέχεια τα πολύτιμα ,επίσης, σιτηρά. Στοιχεία δείχνουν, ότι η αναζήτηση για το χρυσόμαλλο δέρας ενδέχεται να βασίστηκε σε κάποιο αληθινό ταξίδι προς την Κολχίδα.

Έτσι, ώστε να ξαναθυμηθούμε την όλη ιστορία, θα ακολουθήσει μια περίληψη της εξέλιξης του μύθου

Ο Ιάσων, , ήταν ο νόμιμος διάδοχος του θρόνου της Ιωλκού, τον οποίο ο θείος του, Πελίας, είχε σφετεριστεί από τον πατέρα του Αίσονα. Ο Ιάσων μεγάλωσε στο Πήλιο. Την ανατροφή του είχε αναλάβει ο Κένταυρος Χείρων. Όταν ο Ιάσων ενηλικιώθηκε, επέστρεψε στην Ιωλκό, με σκοπό να διεκδικήσει το θρόνο της πόλης.

Ο Πελίας είχε λάβει ένα χρησμό σύμφωνα με τον οποίο ο θρόνος του κινδύνευε από έναν μονοσάνδαλο. Μόλις είδε πως ο Ιάσων φορούσε μόνο ένα σανδάλι, καθώς είχε χάσει το άλλο διασχίζοντας ένα ποτάμι, και προκειμένου να τον εξοντώσει, του ανέθεσε να ταξιδέψει στην Κολχίδα και να φέρει πίσω στην Ιωλκό το χρυσόμαλλο δέρας. Το χρυσόμαλλο δέρας ήταν, κατά τον μύθο, μια ολόχρυση προβιά ενός κριαριού που είχε αφιερωθεί στον Δία.

Γι’ ,αυτό το σκοπό ο Ιάσων οργάνωσε την Αργοναυτική εκστρατεία .Η εκστρατεία ονομάστηκε έτσι, από το πλοίο του Ιάσονα, την Αργώ, την οποία κατασκεύασε ο Άργος ο Θεσπιεύς, γιος του Φρίξου. Για πλήρωμα, αλλά και για βοήθεια στην κατασκευή κάλεσε ό,τι πιο εκλεκτό υπήρχε στον Ελλαδικό χώρο.

Η ανταπόκριση στο κάλεσμα του Ιάσονα ήταν θαυμαστή: πενήντα ήρωες από όλο το μυκηναϊκό κόσμο έσπευσαν στο πλευρό του. Τα ονόματα, τα οποία παραθέτει ο Απολλόδωρος στα Αργοναυτικά, πιστοποιούν ότι ο Ιάσων επάνδρωσε την Αργώ με άριστους συνταξιδιώτες.

Σύμφωνα με το μύθο, ο ναυπηγός Άργος είχε ως αρωγό του την Αθηνά, θεά της σοφίας, προστάτιδα των επιστημών και της μηχανικής.

Το πλοίο που κατασκευάστηκε ήταν πρότυπο για την εποχή του , ήταν κωπήλατο με 50 κωπηλάτες [μονήρης πεντηκόντορος] και ένα κατάρτι με καραβόπανο υφαντό, εμβαδού 55 τ.μ.,πολύ ελαφράς κατασκευής, έτσι ώστε, αν χρειαζόταν, το πλήρωμα να μπορεί να το βγάζει στην στεριά. Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκε τοπική ξυλεία από το Πήλιο από έλατο,μελιά, οξιά βελανιδιά και πεύκο. Είχε και 2 πέτρινες άγκυρες, μήκος 28,50μ. πλάτος 4,20 μ και εξωτερικό ύψος 1.95μ., ενώ ανέπτυσσε ταχύτητα 8,50 ναυτικών μιλίων την ώρα (μεγίστη εκτιμώμενη ).

Μετά την κατασκευή του στις Παγασές, ξεκίνησε από το λιμάνι της Ιωλκού διέσχισε το Αιγαίο, με στάση για μεγάλο διάστημα στην Λήμνο, μπήκε στα στενά του Ελλησπόντου και έφθασε στον Κύζικο, όπου τον φιλοξένησε ο βασιλιάς του τότε νησιού Κύζικος. Η Αργώ απέπλευσε, αλλά, δυστυχώς το πλοίο αναγκάστηκε να επιστρέψει, γιατί έπεσε σε σφοδρή θύελλα. Οι Κυζικιανοί τους περάσαν για εχθρούς και ακολούθησε μάχη, όπου ο Ιάσων από λάθος σκότωσε τον βασιλιά. Το ταξίδι συνεχίστηκε, μέχρις ότου έφθασαν στην έξοδο του Βοσπόρου και έπεσαν στις Συμπληγάδες πέτρες, τα πελώρια βράχια στην έξοδο για την Μαύρη θάλασσα. Η διαδρομή, στη συνέχεια, ήταν περιπετειώδης και επικίνδυνη μιας και η”Αξινος θάλασσα”, όπως την έλεγαν τότε, κάθε άλλο παρά φιλόξενη ήταν. Η διαδρομή που ακολούθησε, από το ξεκίνημα μέχρι τον τόπο προορισμού της, η Αργώ, φαίνεται, σύμφωνα με τους ιστορικούς, να ήταν μια και συγκεκριμένη.

Τελικά , θα φθάσουν στην Κολχίδα, τη σημερινή Γεωργία, κοντά στον ποταμό Φάση και μετά από πολλές νέες περιπέτειες φέρνουν την αποστολή εις πέρας με την βοήθεια της Μήδειας, ξακουστής μάγισσας και κόρης του βασιλιά της Κολχίδας, Αιήτη, ο οποίος είχε υπό την κατοχή του το Χρυσόμαλλο δέρας.

Για το ταξίδι της επιστροφής υπάρχουν πολλές εκδοχές. Καμία από αυτές δεν υποστηρίζει ότι ακολούθησαν την ανάστροφη πορεία, μέσω του Ευξείνου Πόντου, καθώς οι Αργοναύτες φοβόντουσαν την αγριότητά του. Σε μια από τις φώτο-ιστορίες, που ακολουθούν τοποθετήσαμε κάποιες από αυτές τις διαδρομές επιστροφής, χωρίς να δώσουμε περισσότερες πληροφορίες, για τους κινδύνους που διέτρεξαν, μέχρι να φθάσουν στην Ιωλκό και να παραδώσουν στον βασιλιά το χρυσόμαλλο δέρας.

Η συνέχεια για τον Ιάσονα, παρά τη φήμη που είχε το χρυσόμαλλο δέρας ότι έφερνε καλή τύχη, στον ίδιο έφερε μάλλον ατυχία .Ο Πελίας δεν κράτησε τον λόγο και δεν παρέδωσε τον θρόνο ,ο γάμος με την Μήδεια δεν είχε καλή εξέλιξη. Αργότερα,ξαναπαντρεύτηκε και τελικά, ευρισκόμενος στον Ισθμό της Κορίνθου, πάνω στην γερασμένη Αργώ έπεσε το κατάρτι και τον σκότωσε.

Και μια αναφορά σε λίγα από τα τοπωνυμία που ακούσθηκαν, κατά την διήγηση στην Αργοναυτικής εκστρατείας

ΙΩΛΚΟΣ

Η Ιωλκός ήταν αρχαία πόλη της Θεσσαλίας, στη σημερινή Μαγνησία, στους πρόποδες του Πηλίου. Βρισκόταν κοντά στην παραλία του Παγασητικού κόλπου. Αναφέρεται από τον Όμηρο στην Ιλιάδα και από σειρά άλλων αρχαίων συγγραφέων (Ησίοδος, Πίνδαρος, Σιμωνίδης, Ευριπίδης, κ.ά.).Ως μυθικός ιδρυτής της Ιωλκού αναφέρεται ο Κρηθέας, γιος του θεού Αιόλου, τον οποίο διαδέχθηκε ο Πελίας .

ΠΑΓΑΣΑΙ [6.500 π.Χ. – 330 μ.Χ.]

Οι αρχαίες Παγασές ταυτίστηκαν, με την περιοχή της μετέπειτα Δημητριάδας. Η πόλη των Παγασών γνώρισε μεγάλη ακμή, κατά τους αρχαϊκούς και κλασικούς χρόνους, όταν αποτελούσε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Θεσσαλίας. Αλλά η μεγάλη ακμή του, σημειώθηκε στην Εποχή του Χαλκού, όταν ανέπτυξε εμπορικές επαφές με το βορειοανατολικό Αιγαίο, τις Κυκλάδες και τη νότια ηπειρωτική Ελλάδα. Ο χώρος αυτός, που συνδέεται με τη ναυτική παράδοση της περιοχής και διατηρεί ακόμη και σήμερα τον αλιευτικό, ναυπηγοεπισκευαστικό και εμπορικό χαρακτήρα του, είναι δικαιολογημένο να υποθέσουμε, ότι θα μπορούσε να σχετίζεται με το μύθο της αργοναυτικής εκστρατείας και την κατασκευή της Aργούς.

ΣΥΜΠΛΗΓΑΔΕΣ ΠΕΤΡΕΣ

Ο Στράβων, ο Ηρόδοτος και ο Ευριπίδης πίστευαν πως ήταν η είσοδος του Βοσπόρου από τον Εύξεινο Πόντο. Οι Συμπληγάδες Πέτρες στην ελληνική μυθολογία φέρονταν ως δύο πολύ μεγάλοι βράχοι προ θαλάσσιου στενού (διαύλου), που ενώνονταν και αποχωρίζονταν συνεχώς, έτσι ώστε να είναι αδύνατο το ασφαλές πέρασμα ενός πλοίου. Το πρώτο πλοίο που κατάφερε, τελικά, τον ασφαλή διάπλου ήταν το πλοίο «Αργώ», με τους Αργοναύτες, με τη βοήθεια της θεάς Ήρας, πιθανότατα αφού έχασε την πρύμνη του.

ΚΟΛΧΙΔΑ

Η Κολχίδα (Κολχίς) ήταν αρχαίο βασίλειο της Γεωργίας στη Δυτική Γεωργία , στα ανατολικά παράλια του Ευξείνου Πόντου και νότια του Καυκάσου

Γεωγραφικά, η περιοχή περιλαμβάνει τις περιοχές της σημερινής Αμπχαζίας και του Βατούμ(Δυτική Γεωργία) και της Ριζούντας στην Τουρκία.

Ανέκαθεν, ιστορικώς, η Κολχίδα αναφέρεται ως τόπος πλούσιος τόσο στη γεωργία, λόγω του ευνοϊκού κλίματος, όσο και σε ορυκτά. Ήταν γνωστή, κυρίως για τον χρυσό και ανέπτυξε, ιδιαίτερα, την χρυσοχοϊκή τέχνη,

Το 630 π.Χ. περίπου, ιδρύθηκαν οι αποικίες Διοσκουριάδα (Σοχούμ) και Φάσι, από Μιλήσιους

ΠΟΤΑΜΟΣ ΦΑΣΙΣ

Το ποτάμι, όπου κατά τον μύθο βρισκόταν το Χρυσόμαλλο δέρας. Ο Φάσις (σημερινή ονομασία: Ριόνι ) είναι ποταμός που αναφέρεται στα Αργοναυτικά και ρέει στα δυτικά της Δημοκρατίας της Γεωργίας, ο οποίος αποτελούσε το όριο μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Ο Φάσις δεχόταν τα νερά του Ίππου και του Γλαύκου, σχηματίζοντας έναν μεγάλο ποταμό.

Όχι μόνον ο ποταμός Φάσις, αλλά και άλλα ποτάμια της περιοχής έδειξαν μετά, από έρευνες ότι είχαν περιεκτικότητα σε χρυσό, πολύ μεγάλη, που εξηγεί πως δημιουργήθηκαν οι θρύλοι .Και από την εποχή του Ρωμαίου ιστορικού, που άκουγε στο όνομα Αππιανός ο Αλεξανδρεύς (90-170 π. Χ) πίστευαν ότι είχε ιστορική βάση ο μύθος των Αργοναυτών που ξεκίνησαν εκστρατεία, για να βρουν το χρυσόμαλλο δέρας στην Αρχαία Κολχίδα και ότι βασικός σκοπός τους ήταν να μάθουν την τεχνική συλλογής ψηγμάτων χρυσού από τις κοίτες των ποταμών.

Σήμερα, πιστεύεται ότι το χρυσόμαλλο δέρας αντικατοπτρίζει την τεχνική της συλλογής του χρυσού ,από τα τότε χρυσοφόρα ποτάμια στην περιοχή. Η συλλογή του γινόταν με ειδικά ξύλινα πλαίσια, που είχαν μέσα και προβιές, που στήνονταν στα ποτάμια, για να «πιάνουν» τα ψήγματα χρυσού που παρέσυραν τα νερά.

Υπάρχουν έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στην περιοχή Σβανέτι της Γεωργίας, οι οποίες έδειξαν, ότι σε αυτή την περιοχή, ήταν δυνατόν να συλλέξει κανείς πολύ χρυσό από τα ποτάμια, χρησιμοποιώντας μεθόδους μοναδικές με την χρήση των προαναφερθείσας μεθόδου και ότι ήταν ήταν ένα πραγματικό γεγονός. Ο βασικός στόχος της αργοναυτικής εκστρατείας, λοιπόν, ήταν η απόκτηση χρυσού και μέσω της τεχνικής απόληψης χρυσού, μέσω προβιών. Το “δέρας”, λοιπόν, ήταν το τελικό αποτέλεσμα αυτής της τεχνικής εξόρυξης ψηγμάτων χρυσού, μια “χρυσή” προβιά, δημιουργώντας, έτσι, τον θρύλο του “Χρυσόμαλλου Δέρατος” στον πολιτισμένο κόσμο.

Ιδιαίτερα στον ποταμό Φάσι, αυτή η διαδικασία γινόταν με προβιές, κυρίως προβάτων, τις οποίες βουτούσαν οι μεταλλευτές μέσα στο ποτάμι, όπου και εγκλωβίζονταν τα ψήγματα του χρυσού. Στη συνέχεια, οι προβιές στέγνωναν και τινάζονταν για να συλλεχθεί ο χρυσός ή καίγονταν, για να ξεχωρίσουν οι σβώλοι του χρυσού.

με την πάροδο του χρόνου και την εξέλιξη των τεχνικών, οι προβιές τοποθετούνταν σε σταθερά ξύλινα ρείθρα μέσα στην κοίτη του ποταμού.

Σημειώνεται ότι οι κάτοικοι της Ιωλκού, από όπου ξεκίνησε ο Ιάσονας, είχαν γνώσεις μεταλλευτικής και μεταλλουργίας, καθώς στην περιοχή του Πηλίου έχουν βρεθεί μεταλλοφόρες περιοχές, με έντονη την παρουσία ορυκτών του σιδήρου, του μολύβδου και του χαλκού.

ΕΠΟΧΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ

Ο θρύλος (ιστορία;) των Αργοναυτών χάνεται σε βάθος χιλιετιών, με τη δράση να τοποθετείται πριν τον Τρωικό Πόλεμο (κατά τον 13ο π.Χ αιώνα), ενώ θεωρείται ότι η Αργώ είναι ένα πλοίο, που πρωτοκατασκευάστηκε τον 14ο αιώνα.

Οι πρώτες αναφορές για την Αργοναυτική εκστρατεία προέρχονται από την εποχή του Ομήρου (9ος με 8ο π.Χ αιώνα), και, πέρα από το μύθο, η εξιστόρηση της Αργοναυτικής Εκστρατείας παρέχει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις κοινωνίες της Εποχής του Χαλκού, αλλά και την εξέλιξη του πολιτισμού στην περιοχή κατά τη συγκεκριμένη περίοδο.

Η Αργοναυτική εκστρατεία ήταν και αυτή μια κοινή Ελληνική συνεργασία. Πραγματοποιήθηκε λίγα χρόνια μετά το Μίνωα και πριν από τη ναυτική εκστρατεία της Τροίας, αφού τα μέλη του πληρώματος του πλοίου Αργώ, με το οποίο έγινε η εκστρατεία αυτή (όπως π.χ. ο Θησέας, ο Ηρακλής κ.α.) ήταν λίγο νεώτεροι του Μίνωα.

Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΥΡΡΗΝΟΥΣ

Ο ΓΛΑΥΚΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΘΗΔΟΝΑ

Στην σειρά των βιβλίων που έχει γράψει ο Ι. Κακριδής για την μυθολογία της Ελλάδος μιλά για την Αργοναυτική Εκστρατεία και αναφέρει ότι:

1. Ο Γλαύκος από την Ανθηδώνα ήταν και ο κατασκευαστής και τιμονιέρης της Αργούς. Σε μια ναυμαχία με τους Τυρρηνούς, ήταν ο μόνος από τους Αργοναύτες, που δεν τραυματίστηκε, αλλά, τελικά, τον κατάπιε η θάλασσα. Όμως, ο Δίας τον λυπήθηκε και τον μεταμόρφωσε σε θαλάσσιο θεό, πράγμα ,που, μόνο, ο Ιάσονας πιστοποίησε.

ΟΙ ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ ΚΑΙ Η ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Στην έρευνα που κάναμε είδαμε ότι υπάρχουν ονόματα Αργοναυτών που έχουν σχέση με την τοπική παράδοση

Οι Αργοναύτες αυτοί είχαν εξαιρετικές ικανότητες. Υποστήριζαν ότι μπορούσαν να δουν, ως και με ακτίνες Χ ή τηλεσκόπιο (Λυγκεύς) και πετούσαν (Ζήτης και Καλαϊς, αλλά και οι Διόσκουροι [Κάστωρ και Πολυδεύκης]).

Φλώρινα

Η αρχαία ονομασία της περιοχής ήταν Λυγκηστίς, που ήταν ένα αυτόνομο αρχικά μακεδονικό κρατίδιο, στο οποίο κατοικούσαν συγγενή ελληνικά-μακεδονικά φύλλα δωρικής καταγωγής, και το οποίο ο Φίλιππος Β’ ένωσε με το δικό του μεγάλο μακεδονικό βασίλειο. Η περιοχή οφείλει την ονομασία της στον πρώτο μυθικό βασιλιά της, τον ήρωα και αργοναύτη Λυγκέα. ). Τους αμέσως επόμενους αιώνες, ελληνόφωνα φύλα, όπως οι Αχαιοί και οι Αιολείς μετανάστευσαν νοτιότερα, υπό την πίεση των Βρυγών. Αυτό οδήγησε σε νέα μετανάστευση νοτιότερα κατά τον 11ο αιώνα π.Χ. που έμεινε γνωστή ως κάθοδος των Δωριέων.

Όρος Βόρας [Καιμακτσαλάν]

Κατά την Ελληνική μυθολογία, στο Βόρα κατοικούσε ο Βορέας, ενώ κατά τον Ελλάνικο, ο Βορέας ήταν η προσωποποίηση του όρους Βόρα της Μακεδονίας. Οι δυο γιοι του Βορέα, Καλάις και Ζήτης πήραν μέρος στην Αργοναυτική Εκστρατεία ως Αργοναύτες.

Ζήτης

Με το όνομα Ζήτης στην ελληνική μυθολογία είναι γνωστός ο ένας από τους Βορεάδες. Πατέρας του ήταν ο Βορέας . Αδέλφια του ήταν ο Κάλαϊς, η Κλεοπάτρα και η Χιόνη. Ο Ζήτης και ο Κάλαϊς ήταν ονομαστοί για την ικανότητά τους να διασχίζουν με μεγάλες ταχύτητες τους αιθέρες, καθώς ήταν κι αυτοί φτερωτοί όπως και ο πατέρας τους. Ο Υγίνος γράφει, ότι οι φτερούγες τους ήταν κολλημένες στα πόδια τους και ότι τα μαλλιά τους ήταν γαλανά, ενώ αλλού ο ίδιος γράφει πως είχαν φτερά και στο κεφάλι τους.

Καλάις

Αδελφός του Ζήτη, επίσης, πτερωτός. Αναφέρονταν ως ωραίοι και ευκίνητοι αέρινοι ήρωες. Τόσο ο Καλάις, όμως, όσο και ο αδελφός του Ζήτης φονεύθηκαν από τον Ηρακλή, στην Τήνο.

Καστοριά

To όνομα της πόλης έχει συνδεθεί ,επίσης, με τον Κάστορα, καθώς στην τοπική μυθολογία αναφέρεται ,πως η πόλη κτίστηκε το 840 π.Χ. από τον αδελφό του Πολυδεύκη, μετά από χρησμό,που έλαβε από το Μαντείο των Δελφών.

Μάλιστα, στην παράδοση γίνεται αναφορά και στο σπήλαιο που υπάρχει στην Καστοριά και τον δράκοντα, που υπήρχε εκεί.

11 σχόλια στο άρθρο “Αργοναυτική εκστρατεία και σύγκρουση με τους Προϊστορικούς κατοίκους της Δυτικής Μακεδονίας – Του Σταύρου Π. Καπλάνογλου

  1. Παντελής Βλαχάκης

    - Edit

    Απαντήστε

    Τι είναι οι Συμπληγάδες πέτρες? Η ζώνη αστεροειδών ΆΡΗΣ + ΓΩ (γή) ΑΡΓΩ
    ΆΡΗΣ + Μίνη (φεγγάρι) = ΑΡΗΜΙΝΙΑ = ΑΡΜΕΝΙΑ
    Σκύλλα = ή Γλώσσα (SKILLED) και Χάρυβδη = Χορδές + Αυδή = Χόρυβδη ή κοινώς Χάρυβδη
    Σκύλλα και Χάρυβδη = ό θεός να σε φυλάει από τής κακές γλώσσες (skilled) και της φωνές τών ανθρώπων

    Ο σκύλος, τά Σκῦλα, και η Σκύλλα
    Σκῦλα Βαβυλὼν τῆς Βασιλίδος Σιών, καὶ δορύκτητον ὄλβον ἐδέξατο
    Βαβυλώνα (λέει) που δέχτηκες τα “ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ” της Βασιλικής Σιών καὶ τὸν λεηλατημένο πλοῦτο της = (παρμένο με τα όπλα “δόρυ”)
    Σκύλος = δεξιοτέχνης, Καλιτέχνης…Μάστορας (δουλεύω σαν το σκύλο)
    Σκῦλα, τα έργα τέχνης
    Σκύλλα (με δύο λάμβδα και οξύα) όμως είναι και η γλώσσα
    Η σκύλλα και ή Χάρυβδη
    Όλοι μας εχούμαι μέσα μας, στο σώμα μας, και τη σκύλλα, και τη χόρυβδη-χάρυβδη….τα μυθικά αυτά τέρατα που πάντα μαγεύουν τη φαντασία…
    Όμως, όταν Χάσουν τον έλεγχο γείνονται το τέρας με τα κοφτερά δόντια….., (πιός είδε το θεό και δεν τον φωβήθηκε)
    Μόνο με τη Δωρική γραφή θα καταλάβουμε την σημασία των λέξεων «Σκύλλα και Χάρυβδη» που είναι η Γλώσσα μας “SKILLED = επιδέξια σε όλα τα επίπεδα” και Χάρυβδη = η Αυδή (φωνή) μας πού βγαίνει από τις φωνητικές χορδές (χάρυβδη) του λάρυγγα μας, αυτές οι δύο όταν δέν επικοινωνήσουν με το μυαλο τότε χάνουμε τον έλεγχο, (κλαύτα Χαράλαμπε)
    Στη μέση αυτού του βράχου (λέει) βρισκόταν η σπηλιά της Σκύλλας (ή στοματική κυλότητα) + Βράχο = ομιλώ/μονολογώ… βράχο-βράχο , τον καημό μου)…
    Δυτικά, η σπηλιά άνοιγε προς τη μεριά του αδιαπέραστου Ερέβους. Φάρυγγας (σκοτάδι κάτω) Μέσα στη σπηλιά (στόμα) κατοικούσε η Σκύλλα, (γλώσσα) όπου σαν σκυλί γάβγιζε (Γ = στη Γή, -αύγιζε “γαύγιζε”= Φώτηζε φοβερά. …”από αύω αυγή και Αύγουστος”
    Τα έξι τρομερά κεφάλια της βρίσκονταν το καθένα πάνω σε ένα μακρύ λαιμό… = μάζες διαπλεκόμενων δεσμίδων μυικών ινών
    Στην κορυφή του βράχου, ο οποίος δεν ήταν τόσο ψηλός όσο ο απέναντι βράχος της Σκύλλας, βρισκόταν μια αγριοσυκιά =(ή Σταφυλή)
    Η ίδια η Χάρυβδη (φωνητικές χορδές) ήταν αόρατη…….όταν το στόμα ανοίξη δεν φαίνονται οι φωνητικές χορδές ή αλιώς Χάρυβδη

  2. Παντελής Βλαχάκης

    - Edit

    Απαντήστε

    Ιωλκός, Πελίας, Θεσπιεύς, Φρίκσος = Φρίξος, = αυτός που ρίχνει Φως….= συμβολικά όλα τα ονόματα αυτά…. Ίήσων = Ιάσων, Ιηε Φοίβε όπως… Ιησού Χριστέ, Ιητήρ ό Ιατρός, Αιθήρ Νάυς, η Αθηνά, = “Ναύτης του Αιθέρος” Αιγαίο εδώ, δεν είναι το Αιγαίο πέλαγος στην σημερινή Ελλάδα,
    Τέρρα,Τεροία, Τροία = ή Γή,

  3. Παντελής Βλαχάκης

    - Edit

    Απαντήστε

    Δωρικά ο Χρυσός ονομάζεται “GOLD” επομένως, GOLD-HIDA ή Κολχίδα = Πάλλη ή Γή όπου υπάρχει Χρυσός, το Χ στην Κολχίδα = Χώμα/γής, Δωρικά ο Χρυσός ονομάζεται “GOLD” επομένως, GOLD-HIDA ή Κολχίδα = Πάλλη ή Γή όπου υπάρχει Χρυσός, το Χ στην Κολχίδα = Χώμα/γής, 50 κωπηλάτες = 50 όλοι κι’ όλλοι μέσα στη Σκάφος της Άργους,
    Αυτά, από την πολιτική άποψη υπάρχει και η Θεολογηκή άποψη από την ίδια Ιστορία….όπου αυτό το Σκάφος της Άργούς αλλού το συναντάμε ως ή Κυβωτός του ΝΩΕ….
    Ο Νόας ήταν αυτός που ενόησε “τί μέλλη γενέσθαι” = την Καταστροφή που τους περίμενε εκεί που ζούσαν τότες, Αυτήν τήν καταστροφή, την αποθανάτησαν από τη γή μετά που πάτησαν το πόδι τους εδώ, με το σημείο που σήμερα όλοι ξέρουμε ως, το “Αστέρι τής Βεργίνας”…… ένας Πλανήτης κυριολεκτικά νά εκτινάσσεται στο διάστημα…!

  4. Παντελής Βλαχάκης

    - Edit

    Απαντήστε

    Από την Ομήρου Οδύσεια
    Ἄνδρα μοι ἔννεπε, Μοῦσα, πολύτροπον, ὃς μάλα πολλὰ
    πλάγχθη, ἐπεὶ Τροίης ἱερὸν πτολίεθρον ἔπερσε·
    πολλῶν δ’ ἀνθρώπων ἴδεν ἄστεα καὶ νόον ἔγνω…

    Πες μου (λέει) Ω μούσα για τον Άνδρα αυτών τον πολύτροπο/Πολυμήχανο (που έχει πολλούς τρόπους να λύνει προβλήματα) Που όμως έπαθε πλλα ώσπου να κατάκτηση (έπερσεν = κατέκτησε) το Ιερό Κάστρο της Τροίας, όπου πολλών ανθρώπων τα Α’ΣΤΕΑ και ενόησε τήν κουλτούρα τους….(πώς τέλως πάντων ζούσαν αυτοί οι Άνθρωποι)
    1) ANDRAN = D.N.A.R.N.A επομένως, γενικά ο Άνθρωπος
    2) Τέρρα, Τεροία, Τροία = η Γή
    3) ‘Α-‘στεα μέ Άλφα αρνητηκό = άστεα και αυτό βγαίνει από “Σίτος” σιτάρι… από εδώ το CITY Δωρικώς.
    Σίτυ = οχυρωμένη περιφέρεια όπου όλοι οι κάτικοί τρώνε σιτάρι κάτι που δεν υπήρξε στη γή πριν έρθει ο Έλλην άνθρωπος…”ΕΛΛ-ΗΝ” = Ελλ = Θεός, HN = Ήτο = ήρθε από πάνω…..
    Αστυ = περιφέρεια όπου έμεναν άνθρωποι πριν από εμάς, που σιτάρι δεν έχουν δεί ποτέ…ΣΙΤΥ και Α’ ΣΤΥ
    Αστός = ο άνθρωπος πριν από εμάς που δεν έχει δοκιμάσει ποτέ του ψωμί….

  5. Παντελής Βλαχάκης

    - Edit

    Απαντήστε

    Από την Ομήρου Οδύσεια
    Ἄνδρα μοι ἔννεπε, Μοῦσα, πολύτροπον, ὃς μάλα πολλὰ
    πλάγχθη, ἐπεὶ Τροίης ἱερὸν πτολίεθρον ἔπερσε·
    πολλῶν δ’ ἀνθρώπων ἴδεν ἄστεα καὶ νόον ἔγνω…

    Πες μου (λέει) Ω μούσα για τον Άνδρα αυτόν τον πολύτροπο/Πολυμήχανο (που έχει πολλούς τρόπους να λύνει προβλήματα) Που όμως έπαθε πλλα ώσπου να κατάκτηση (έπερσεν = κατέκτησε) το Ιερό Κάστρο της Τροίας, όπου πολλών ανθρώπων τα Α’ΣΤΕΑ είδε
    και ενόησε τήν κουλτούρα τους….(πώς τέλως πάντων ζούσαν αυτοί οι Άνθρωποι)
    1) ANDRAN = D.N.A.R.N.A επομένως, γενικά ο Άνθρωπος
    2) Τέρρα, Τεροία, Τροία = η Γή
    3) ‘Α-‘στεα μέ Άλφα αρνητηκό = άστεα και αυτό βγαίνει από “Σίτος” σιτάρι… από εδώ το CITY Δωρικώς.
    Σίτυ = οχυρωμένη περιφέρεια όπου όλοι οι κάτικοί τρώνε σιτάρι κάτι που δεν υπήρξε στη γή πριν έρθει ο Έλλην άνθρωπος…”ΕΛΛ-ΗΝ” = Ελλ = Θεός, HN = Ήτο = ήρθε από πάνω…..
    Αστυ = περιφέρεια όπου έμεναν άνθρωποι πριν από εμάς, που σιτάρι δεν έχουν δεί ποτέ…ούτε δοκιμάσει έχουν,
    ΣΙΤΥ και Α’ ΣΤΥ
    Αστός = ο άνθρωπος πριν από εμάς που δεν έχει δοκιμάσει ποτέ του ψωμί….

  6. Παντελής Βλαχάκης

    - Edit

    Απαντήστε

    Από, ΣΙΤΟΣ Ιωαννικά, CITOS Δωρικα, έχουμε: City, καί Citizen, City… Εννοείτε ότι ήταν περιτοιχισμένος τόπος όπου οι άνθρωποι έχτηζαν τα σπίτια τους και οι κερκόπορτες του τοίχους έκλειναν τη νύχτα… Πόλης/Πολιτεία από ΠΟΛΟΣ….Πολεύουν (δωρικά) και παλεύουν Ιωννικά, οι άνθρωποι γιά τήν καθημερινότητα τους….από εδώ έχουμε Πολιτεία, POLICE, Πουλί,, Πουλάρι,

  7. Παντελής Βλαχάκης

    - Edit

    Απαντήστε

    Όμηρος = Σημείο αναφοράς της Ελληνικής γλώσσας, Ομήρισα = συνάντησα
    Ό Όμηρος ονομάζετε και ‘Ομαυδος

  8. Παντελής Βλαχάκης

    - Edit

    Απαντήστε

    Συμπληγάδες πέτρες μεταγλωττίζεται στην Αγγλική προφορά ώς, swarm of intertwined rocks….= ή ζώνη αστεροϊδών

  9. Παντελής Βλαχάκης

    - Edit

    Απαντήστε

    ……….”Ο Ιάσων, ήταν ο νόμιμος διάδοχος του θρόνου της Ιωλκού, τον οποίο ο θείος του, Πελίας….”,

    Ιωλκός = η Γή ” Ι-ώτα = (αμφίδρομος) δύναμη κατερχόμενη… Ωμέγα = γή και η κατάληξη Λκός από το έλκει, (βαρύτητα)
    Ή Βαρύτητα είναι και ο Κέρβερος που δεν αφήνει τίποτα νά φύγει…προς τα πάνω όπως η ψυχή.
    Πελίας από Πελλός (πελλός = μεσαιωνική ελληνική πελελός, αρχαία ελληνική ἀπολωλώς (=χαμένος) του αρχ. ελλ. ρ. ἀπόλλυμι
    Δηλαδή, o Πελίαςδέν θα πρέπει να ήταν στα καλά του αφού σφαιτερίστηκε τον θρόνο…Καπ + Πέλλο (τρίχες) = καπέλο

  10. Παντελής Βλαχάκης

    - Edit

    Απαντήστε

    Cerveros (Cerberus) = Δωρική προφορά ΚΕΡΒΕΡΟΣ = ΙΩΝΝΙΚΗ,
    Cerveros ή Σέρβερος = αυτός που σερβίρει = Ο σερβιτόρος δηλαδή, Τής γής ή (του κάτω κόσμου) ο Σερβιτόρος = Βαρύτητα, λέγετε καί Κέρβερος… Ιωννική διάλεκτο μηλαμε…
    Κάτω κόσμος = η γή, γιατί ο επάνω είναι ο έναστρος ουρανός
    Ο κέρβερος (λέει) εύρήσκεται στα Τάρταρα του Άδη,
    ΤΑΡ (tar) = Πίσσα που αλλού υπάρχει πίσσα εκτός από τη γη?
    Άδης = Δημιουργία……= Πάλλη Η γή,

  11. Παντελής Βλαχάκης

    - Edit

    Απαντήστε

    ΑΔΗΣ ΆΔΩ = τραγουδώ ζωηρώς, σχολιάζω, συζητώ, ψάλλω, υμνώ,
    Πέρνω Άδεια
    ΑΔΗΣ = Δημιούργημα του θεού από Α πρωτογενές ενέργεια που συνεχώς δημιουργεί όμως: που να εύρίσκετε αρaγες αυτή η δημιουργία?
    Μα που αλλού? εδώ στη ΓΗ, η ΓΗΣ μας είναι ο ΆΔΗΣ Η γης δημιούργησε ένα δενρο, το φύλο του δένδρου δημιουργεί και παράγει χλωροφύλη και κατ’επέκταση οξυγώνο…Ολόκληρος ο πλανήτης είναι μια δημιουργία που απαύστως δημιουργεί
    Επίσης επί μέρους Δημιουργία που δημιουργεί είναι και το ανθρώπινο σώμα, είμαστε ένας άδης έχουμε αδένες που δημιουργούν όταν οι αδένες μας σταματήσουν το αποτέλεσμα είναι φανερό
    ΆΔΩ = τραγουδώ ζωηρώς, σχολιάζω, συζητώ, ψάλλω, υμνώ,
    Πέρνω ΆΔΕΙΑ
    Εάν δεν ήμουν στον άδη, πώς θα τα έκανα όλα αυτά?

    Εδώ ακριβως έρχεται να πληρωθεί το ρηθέν
    «θα ελευθερώσο αυτούς από την εξουσία του ΆΔΟΥ (σώματος των) θα λυτρώσω αυτούς από τον ΘΑΝΑΤΟΝ» Ωησε,13:14 Ησαΐας 26:19
    Η ζωή που ζούμαι εδώ στην ΓΗ (Άδη) είναι Θανή, (Σημαιοφόρος Θεολόγος) μένει να κατανωησωμαι τη θα πει Θάνατος και Ανάσταση….!

    Όταν η ψυχή του ανθρώπου εξέλθει τους σώματος, ο άδης (σώμα) εκενωθει

    Πλούτων από το Πη-λούτων (πηλός) μόνο στη γη από το ηλιακό μας σύστημα υπάρχει πηλός
    Κάτω κόσμος = η Γη γιατί ο απάνω είναι ο ουρανός
    Ταρταρος πάλη η ΓΗ διότι μόνο στη γη υπάρχει ΤΑΡ (πίσσα)
    Ο Πλούτωνας ήταν ένας από τους τρεις γιους του Κρόνου και της Ρέας….
    Ο κρόνος είναι αυτός που φοράει Κορωνα (ηλιος) και η Ρέα είναι το διάστημα για την ακρειβια, ο πλούτωνας (ΓΗ) είναι το τρίτο παιδί του κρόνου και της Ρέας (στη σειρά από τον Ήλιο)

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.