Εκπτώσεις μέχρι 70% υπόσχεται η τοπική αγορά!



agora_kozanis_nixta_m.aleksandrouΤη Δευτέρα 16 Ιουλίου αρχίζουν οι θερινές εκπτώσεις, με την τοπική αγορά της Κοζάνης και τους εμπόρους της περιοχής να τις περιμένουν «πως και πως». Οι θερινές εκπτώσεις θα κρατήσουν μέχρι και τις 31 Αυγούστου και στο διάστημα αυτό οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν συμφέρουσες αγορές σε προϊόντα όπως είδη ένδυσης και υπόδειξης και είδη για το σπίτι, που σε τοπικό επίπεδο θα φτάσουν και το 70%, σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο!

Κάλεσμα στον κόσμο της περιοχής να στηρίξει την τοπική αγορά, αφού πρώτα κάνει την απαραίτητη έρευνα αγοράς στα καταστήματα της περιοχής, έκανε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης Δημήτρης Αθανασιάδης, τονίζοντας μάλιστα πως το ποσοστό των εκπτώσεων φέτος θα φτάσει μέχρι και το 70%. Η αγορά δεν κινήθηκε το περασμένο διάστημα και οι λεγόμενες προωθητικές ενέργειες όπως είναι το δεκαήμερο προσφορών δεν βοήθησαν τους εμπόρους ώστε να ανακάμψουν, αφού η κίνηση στα καταστήματα της Κοζάνης ήταν αισθητά μειωμένη κατά τη διάρκεια του δεκαημέρου. «Βλέπουμε πως κάθε χρόνο πάμε όλο και χειρότερα. Δεν υπήρχε κίνηση στα καταστήματά μας κατά τη διάρκεια του δεκαήμερου προσφορών, ενώ φαίνεται πως ο κόσμος περιμένει τις θερινές εκπτώσεις».

Σε ό,τι αφορά τις εκπτώσεις, ο κ. Αθανασιάδης τόνισε πως τα ποσοστά τους θα κινηθούν σε πολύ υψηλά επίπεδα, φτάνοντας μέχρι και το 70% και πιστεύοντας ότι «θα μπορέσουν κάποιοι να ρευστοποιήσουν τα εμπορεύματά τους και να καλύψουν κάποιες από τις υποχρεώσεις τους. Οι υποχρεώσεις είναι πολλές, η αγορά, δυστυχώς πάει από το κακό στο χειρότερο. Πιστεύουμε ότι είναι μια καλή ευκαιρία να καλύψει η αγορά κάποιες από τις ανάγκες της».  Παράλληλα, ο ίδιος κάλεσε τον κόσμο να στηρίξει την τοπική αγορά αφού «τιμές θα υπάρχουν και θα είναι καλές. Ο κόσμος να κάνει την έρευνά του πρώτα και να δει ποιες είναι οι συμφέρουσες αγορές που μπορεί να κάνει. Γιατί εμείς πιστεύουμε ότι υπάρχουν…», κατέληξε.

Ο δεκάλογος των εκπτώσεων!

«Σε μια εποχή που η χρηματοοικονομική κρίση είναι το κυρίαρχο θέμα, έχει αγγίξει για τα καλά την τσέπη μας η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει συρρικνωθεί όσο ποτέ, και το εισόδημά μας είναι περιορισμένο έως ανύπαρκτο, όλοι έχουμε αρχίσει να σκεφτόμαστε πως θα ξοδέψουμε λιγότερα, η περίοδος των εκπτώσεων πρέπει αφ’ ενός να αξιοποιηθεί από εμάς, ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες μας με αγορές φθηνές και καλές και αφ’ ετέρου να μας προβληματίσει, ώστε να επαναπροσδιορίσουμε τις πραγματικές μας οικονομικές δυνατότητες», σημειώνει η ΕΚΠΟΙΖΩ.

Η οργάνωση των καταναλωτών υπενθυμίζει τα σημεία εκείνα που πρέπει να προσέξουν οι αγοραστές ώστε να είναι επιτυχημένες οι αγορές τους, και να μην ξεχνούν το τρίπτυχο: ελέγχω – συγκρίνω – επιλέγω ποιότητα και τιμή των προϊόντων

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές:

1. Να αγοράζουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Να προγραμματίζουν και να καταγράφουν τις ατομικές – οικογενειακές τους ανάγκες.

2.Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόντα δεύτερης διαλογής, ελαττωματικά κλπ.

3. Να κάνουν έλεγχο αγοράς πριν και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνούν ότι οι τιμές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα.

4. Να είναι εγκρατείς στις αγορές, να μην παρασύρονται από το κλίμα φτήνιας, των ευκαιριών των εκπτώσεων.

5. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης που ίσως είναι και πλασματικό.

6. Να θυμούνται ότι στα προϊόντα τα οποία είναι σε προσφορά δεν γίνονται αλλαγές. Πρέπει βέβαια να ενημερώνεται ο καταναλωτής και να υπάρχει σχετική σήμανση.

7. Να μην ξεχνούν ότι οι αγορές με πιστωτικές κάρτες έχουν ακόμα πολύ υψηλό επιτόκιο. Όχι στην αλόγιστη χρήση των πιστωτικών καρτών και των καταναλωτικών δανείων.

8. Να ελέγχουν πάντα την τελική τιμή του προϊόντος και ιδίως όταν αγοράζουν με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες, πόσες και πόσο είναι οι δόσεις, ποιο είναι το συνολικό επιτόκιο (ΣΕΠΠΕ) και οι τυχόν άλλες επιβαρύνσεις. Η τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται αν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.

9. Να προσέχουν να μην υπερβαίνουν το όριο στις πιστωτικές κάρτες γιατί τότε θα πληρώσουν επί πλέον τόκους και το προϊόν θα τους στοιχίσει ακριβότερα.

10.Να μην ξεχνούν να ζητούν τη νόμιμη απόδειξη, την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης που μπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα. Το ότι είναι περίοδος εκπτώσεων δεν αναιρεί αυτά τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις υποχρεώσεις του εμπόρου, εφόσον το προϊόν είναι ελαττωματικό είναι υποχρεωτική η αλλαγή ή η επιστροφή του.

Τι πρέπει να ελέγχουν οι καταναλωτές:

– Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στο κατάστημα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη έγγραφη αναγγελία ότι πραγματοποιεί εκπτώσεις.

– Να αναγράφονται διπλές τιμές στα προϊόντα, δηλαδή η αρχική τιμή και η τιμή των εκπτώσεων ή να αναγράφεται το ποσό της έκπτωσης για συγκεκριμένες κατηγορίες ομοειδών προϊόντων σε πινακίδα με την προϋπόθεση βέβαια ότι σε κάθε είδος υπάρχει η αρχική τιμή.

– Στις προσφορές πρέπει να υπάρχει ανηρτημένη πινακίδα που να ενημερώνει ότι γίνονται προσφορές. Επίσης το προϊόν πρέπει να έχει δύο τιμές αρχική και η τιμή προσφοράς (όχι σε ποσοστό έκπτωσης).

– Στις προσφορές συνήθως αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, εάν μετανιώσουμε δεν έχουμε δυνατότητα αλλαγής.

Τέλος εάν διαπιστώσουν οι καταναλωτές ότι οι εκπτώσεις είναι πλασματικές, παραπλανητικές ή ανακριβείς ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση πρέπει να το καταγγείλουν στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

από τον Πρωινό Λόγο

 

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.