Σε εξέλιξη Εισαγγελική έρευνα στην Κοζάνη για την Εγνατία οδό



Το χειμώνα του 2003 ο οδικός άξονας της Εγνατίας οδού Πολύμυλος – Σιάτιστα μόλις έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία και ετοιμάζονται πυρετωδώς τα πιο δύσκολα κομμάτια του έργου, με τις σήραγγες και τις κοιλαδογέφυρες.
Ένα αντίστοιχο καιρικό φαινόμενο με το προχθεσινό, έχει το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα. Κλείνει παντελώς από τα χιόνια το σημείο της οδού απο Καλαμιά έως Κοίλα.

Και τότε αποκλείσθηκαν εκατοντάδες οδηγοί και χρειάστηκε η επέμβαση της πυροσβεστικής και άλλων σωστικών συνεργείων για την απομάκρυνση του κόσμου. Ειδική επιχείρηση έγινε για τον εντοπισμό και την απομάκρυνση του βουλευτή Καστοριάς της ΝΔ, Ανέστη Αγγελή. Η Εγνατία παρέμεινε κλειστή για έξι ημέρες και η κυκλοφορία γινόταν από την παράκαμψη του Βατερού.

Ήταν το πρώτο σοκ για το τεχνικό κόσμο της περιοχής, τους εργολάβους που κατασκεύασαν το έργο, τους μηχανικούς και τα στελέχη των υπουργείων που επέβλεπαν και έβαλαν τις υπογραφές τους.
Το ”κράξιμο” φαίνεται να ήταν μεγάλο και η τότε περιφερειάρχης Μ. Σκραφνάκη, από αγωνία η αμηχανία; ανέλαβε καθήκοντα μηχανικού και επί δύο μερόνυχτα επέβλεπε το έργο του αποχιονισμού. Λίγο αργότερα οι προτάσεις που ακούστηκαν για χιονοφράκτες και διάφορα άλλα, ξεχάστηκαν από τις κορδέλες του Σουφλιά στον Πολύμυλο και του Κ. Καραμανλή στα Γρεβενά. Το ίδιο έργο επαναλήφθηκε προχθές με έναν άνθρωπο να χάνει την ζωή του και πάνω από χίλιοι ταξιδιώτες να εγκλωβίζονται στο ίδιο ακριβώς σημείο.

Επίσης, οι αρμόδιες αρχές όπως και τότε, δείχνουν κατώτερες των περιστάσεων.

– Γνώριζαν για τα καιρικά φαινόμενα, αλλά τα υποτίμησαν.
– Δεν κινητοποίησαν η ενημέρωσαν έγκαιρα την αστυνομία ώστε να μην επιτρέπει την διέλευση οδηγών χωρίς αντιολισθητικές αλυσίδες.
– Η πολιτική προστασία της εδώ Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας έκρουσε των κώδωνα του κινδύνου; Μήπως βολεύτηκε στο σλόγκαν ότι άλλος καθαρίζει την Εγνατία;

Η αλήθεια είναι ότι η περίπτωση της Εγνατίας, με τα προβλήματα από τις χιονοπτώσεις, τις καθιζήσεις του οδοστρώματος σε αρκετά σημεία, τις κατολισθήσεις και φυσικά τα πολλά ατυχήματα με αρκούδες στο κάθετο άξονα και την περιοχή των Γρεβενών, έχουν δημιουργήσει προβληματισμό στην διοίκηση της εταιρίας.
Μάλιστα, το vetonews αποκαλύπτει ότι ”σε βάρος της Εγνατίας Οδού διενεργείται προκαταρκτική εξέταση (ΑΒΜ:1078/2011) για τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, τις τρύπες και τις παράξενες κλίσεις που έχει πάρει σε ορισμένα σημεία, αλλά και ο, ανεπίτρεπτος για αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας, αποκλεισμός ταξιδιωτών και οχημάτων εξαιτίας του χιονιού”.

Η εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Κοζάνης κ. Ανδρομέδα Στεφανίδου, -τώρα υπηρετεί σε άλλη περιοχή- διερευνούσε την νομιμότητα των διοδίων θεωρώντας ότι «..με το δεδομένο των κατασκευαστικών αστοχιών, δεν δικαιολογείται η είσπραξη εσόδων για «συντήρηση» οικείων σφαλμάτων ή για τη συντήρηση ενός δρόμου που ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί .
Επίσης, διερευνούσε ακόμη και τις ποινικές ευθύνες που μπορεί να έχουν υπηρεσιακοί παράγοντες των υπουργείων και της Εγνατίας που υπόγραψαν για την καταλληλότητα του οδικού άξονα. Για την ιστορία η υπόθεση βρίσκεται στο στάδιο της προκαταρκτικής εξέτασης, χωρίς να έχουν υπάρξει αποτελέσματα μέχρι σήμερα. Οι προχθεσινές εξελίξεις με την ταλαιπωρία χιλιάδων ταξιδιωτών δημιουργεί την ανάγκη η υπόθεση να φτάσει μέχρι το τέλος και να αναδεχθούν οι υπαίτιοι που ζημίωσαν το ελληνικό Κράτος και τους πολίτες.

του Σπύρου Κουταβά
vetonews


Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.