1ο Βραβείο στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Πτολεμαΐδας για την προώθηση της φιλαναγνωσίας σε παιδιά και νέους

edyukesdyukdeyukyukyu

Το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ- Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου απένειμε το 1ο Βραβείο σε πρόγραμμα για την προώθηση της φιλαναγνωσίας σε παιδιά και νέους απονεμήθηκε στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Πτολεμαΐδας για το πρόγραμμα «Φιλαναγνωστικές Χειραψίες»

Στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Πτολεμαΐδας απονεμήθηκε το φετινό βραβείο για την προώθηση της φιλαναγνωσίας σε παιδιά και νέους, του Ελληνικού Τμήματος της ΙΒΒΥ – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, για το πρόγραμμα της «Φιλαναγνωστικές Χειραψίες».

Πρόκειται για ένα βραβείο που απονέμεται σε σχολείο, βιβλιοθήκη ή άλλο φορέα, καθώς και σε φυσικό πρόσωπο που εκπονούν και υλοποιούν ανάλογα προγράμματα.

Η απονομή του βραβείου, το οποίο αθλοθετείται από τις εκδόσεις Πατάκη, πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Παρασκευής 30 Μαρτίου 2018 στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την ετήσια γιορτή για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, στον Πολυχώρο του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μέσα σ’ ένα κλίμα συγκίνησης. Το βραβείο παρέλαβαν ο Δήμαρχος Εορδαίας Σάββας Ζαμανίδης και η υπεύθυνη της Δ.Β.Π. και του προγράμματος Σοφία Καλμανίδου. Την αποστολή συνόδευσαν η πρόεδρος του ΚΟΙΠΠΑΠ Μαρία Κύρκα, εθελοντές της ομάδας και παιδιά που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.

Οι «Φιλαναγνωστικές Χειραψίες» της Δ.Β.Π.

Η Δημοτική Βιβλιοθήκη Πτολεμαΐδας ξεκίνησε τη διαμόρφωση του προγράμματος «Φιλαναγνωστικές Χειραψίες» προκειμένου να καλλιεργηθεί η φιλαναγνωσία των παιδιών της περιοχής, επιλέγοντας ως βασικό μοχλό ανάπτυξης του τη “Δημιουργική Γραφή”.

Οι στόχοι που τέθηκαν από την αρχή ήταν:
• η καλλιέργεια της αναγνωστικής απόλαυσης
• η άσκηση δεξιότητας της προσεκτικής ακρόασης
• η καλλιέργεια δεξιότητας αναδιήγησης ιστοριών, συναισθημάτων ή καταστάσεων
• η ανάπτυξη δυνατότητας κατανόησης κειμένου
• η άσκηση σε τεχνικές γραφής
• η ανάπτυξη συνεργατικής ικανότητας
• η ανάπτυξη επικοινωνιακής ικανότητας
• η εξοικείωση με τη λειτουργία ομάδων
• η δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, και
• η δημιουργία «κοινότητας αναγνωστών».

Έτσι δημιουργήθηκαν και τα ανάλογα εργαστήρια, όπως:
της δημιουργικής γραφής,
της αφήγησης,
της πολυφωνικής ανάγνωσης,
της βιβλιοδεσίας, και
της κατασκευής παιχνιδιών.

Σε ό,τι αφορά τη βιβλιογραφία πάνω στην οποία στηρίχτηκε το όλο πρόγραμμα, αυτή ήταν κατά κύριο λόγο της γνωστής συγγραφέως παιδικών βιβλίων κ. Μαρίας Παπαγιάννη, που επιλέχθηκε για να είναι και η πρώτη καλεσμένη συγγραφέας.

Ο τίτλος του προγράμματος διαμορφώθηκε, λοιπόν, σε «Φιλαναγνωστική χειραψία με τη συγγραφέα Μαρία Παπαγιάννη» και ξεκίνησε ακολουθώντας μια κυκλική πορεία, που άλλοτε ξεκινούσε και άλλοτε κατέληγε σ’ ένα βιβλίο της συγγραφέως.

Η Δ.Β.Π. και οι συμπαραστάτες της.

Την ευθύνη του όλου σχεδιασμού και της υλοποίησης του προγράμματος που εξελίχθηκε σε δύο κύκλους, δίμηνης διάρκειας ο καθένας, από τον Ιανουάριο μέχρι το Μάιο του 2017, την είχε βέβαια η Δημοτική Βιβλιοθήκη Πτολεμαΐδας, αλλά σημαντική ήταν και η συμβολή
του Συλλόγου «Φίλοι της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πτολεμαΐδας»
του Βιβλιολογείου «Μίμης Σουλιώτης» της Παιδαγωγικής Σχολής του Π.Δ.Μ.
της Διεύθυνσης Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Κοζάνης- Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων
των εκδόσεων Πατάκης.

Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει στην ομάδα εθελοντών που συγκροτήθηκε από βιβλιοθηκονόμους, δασκάλους, νηπιαγωγούς, βρεφονηπιοκόμους, η οποία συνέβαλε καθοριστικά την πραγματοποίηση των εργαστηρίων, όπως και στους γονείς και μέλη του Συλλόγου «Φίλοι της Δημοτικής Βιβλιοθήκης» που υποστήριξαν τα προγράμματα με διάφορες κατασκευές, απαραίτητες για τη λειτουργία τους.

Τα παιδιά μυήθηκαν στην ανάγνωση.

Η επιτυχία του προγράμματος φαίνεται και από τον αριθμό των παιδιών που συμμετείχαν καθώς στα εργαστήρια που πραγματοποιούνταν σε εβδομαδιαία βάση στο χώρο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης συμμετείχαν 80 μαθητές, από την πρώτη έως και την έκτη τάξη του Δημοτικού.

Παράλληλα μαθητές νηπιαγωγείων και τάξεις Δημοτικών σχολείων επισκέφθηκαν τη ΔΒΠ, παρακολούθησαν τη δημιουργική φόρμα φιλαναγνωσίας, παρέλαβαν τη βαλίτσα ιστοριών και συνέχισαν να δουλεύουν δημιουργικά και να παράγουν ιστορίες στις σχολικές τάξεις.

Σχολιάστε