Γ. Ζεμπιλιάδου: «Μεθοδεύσεις του κ. Καρυπίδη θέτουν σε κίνδυνο τις υποθέσεις Αναργύρων και Ακρινής!» – Η απάντηση της Περιφέρειας



zempiliadou_georgia_1Επικίνδυνος και επιζήμιος εν γνώσει του, ή λόγω άγνοιας και αδυναμίας άσκησης των καθηκόντων του;

Το ερώτημα αφορά τον Περιφερειάρχη κ. Θ. Καρυπίδη και δημιουργείται εξ αιτίας της επίσημης απάντησης που έλαβε ο συνδυασμός μας στην επερώτηση που κατέθεσε προς το Περιφερειακό Συμβούλιο σχετικά με το θέμα της μετεγκατάστασης του οικισμού των Αναργύρων.

Πριν αναφερθούμε στα όσα αποκαλύπτει η απάντηση, να υπενθυμίσουμε πως:

– οι κ. Καρυπίδης και Σταθάκης (Υπ. Ανάπτυξης), έκαναν σαφές εξαρχής ότι η αναγκαστική απαλλοτρίωση θα γίνει υπέρ και με δαπάνη του Ελληνικού Δημοσίου με αιτιολογία την ταχύτητα και τις άμεσες ενέργειες που απαιτούσαν οι περιστάσεις.

– οι ίδιοι δεσμεύθηκαν ότι στο πρώτο Νομοσχέδιο που θα κατατίθετο εντός του Ιουνίου στη Βουλή θα συμπεριλαμβανόταν και η τροπολογία για τους Ανάργυρους. Η δέσμευση αυτή δεν τηρήθηκε και τελικά η τροπολογία κατατέθηκε στη Βουλή προς ψήφιση με τρίμηνη καθυστέρηση.

Η καθυστέρηση αυτή μόνο τυχαία δεν ήταν και αυτό γιατί ο κ. Καρυπίδης , όπως θα φανεί πιο κάτω, την “αξιοποίησε” για ν’ απαλλάξει τη ΔΕΗ από τις ευθύνες της και την Κυβέρνηση από τις υποχρεώσεις της απέναντι στους κατοίκους.

Να λοιπόν τι αποκαλύπτει η απάντηση της Περιφερειακής αρχής προς το Συνδυασμό μας:

Ο κ. Καρυπίδης με την επιστολή του στην αρμόδια Επίτροπο κ. Κρέτσου (19.6.17) χαρακτηρίζει το φαινόμενο της κατολίσθησης φυσική καταστροφή!
Ειδικότερα στην τελευταία παράγραφο της επιστολής του προς την Ευρωπαία Επίτροπο αναφέρει «… να συνδράμετε, μέσω του Ταμείου Αλληλεγγύης της ΕΕ και με κάθε άλλο οικονομικό μέσο, με τρόπο δίκαιο και αποτελεσματικό …. για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από μια μείζονα φυσική καταστροφή, όπως η κατολίσθηση της 10ης Ιουνίου, στην περιοχή και στο Ορυχείο Αμυνταίου του Νομού Φλώρινας…».

Δηλαδή, πριν καν βγει το πόρισμα της ΔΕΗ ο Περιφερειάρχης είχε ήδη αποφανθεί και επίσημα απαλλάσσει τη ΔΕΗ από κάθε ευθύνη!
Γιατί το κάνει αυτό;

Η εύκολη απάντηση είναι ότι το έκανε για να διευκολύνει την Κυβέρνηση και να αντλήσει κοινοτικούς πόρους για να προβεί στην αναγκαστική απαλλοτρίωση και τις κοινωνικές παροχές προς τους κατοίκους.

Αυτό φυσικά δεν θα ήταν κακό αν δεν δημιουργούσε τεράστια προβλήματα και δεν έκρυβε κινδύνους σε όλα τα ζητήματα που αφορούν στα δικαιώματα των κατοίκων και τη μετεγκατάσταση του οικισμού, κυρίως όμως αν δεν άφηνε εύλογα ερωτήματα για τους πραγματικούς λόγους.

Και να γιατί.

Η κ. Κρέτσου στην απάντηση της (18.7.17) αναφέρει επί λέξει ότι «… πρέπει να αποδειχθεί ότι η κατολίσθηση είναι φυσικής προέλευσης και δεν συνδέεται με κανένα τρόπο με την επιτόπια βιομηχανική δραστηριότητα ιδίως επειδή είναι γνωστό ότι η επιφανειακή εξόρυξη προκαλεί κατολισθήσεις..» και ακόμα ότι « …θα πρέπει ωστόσο να ληφθεί υπόψη ότι το Ταμείο Αλληλεγγύης μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για την κάλυψη του κόστους δημοσίων δράσεων έκτακτης ανάγκης και ανάκτησης. Οι ασφαλισμένες ζημίες, συμπεριλαμβανομένων όλων των ιδιωτικών ζημιών που υπέστησαν ιδιοκτήτες κατοικιών ή επιχειρήσεις καθώς και οι ζημίες που αποδίδονται σε τρίτους δεν μπορούν να αποζημιωθούν…»

Δηλαδή, οι κοινοτικοί πόροι καλύπτουν μόνο τις Δημόσιες Υποδομές και όχι τους κατοίκους.
Εδώ όμως υπάρχει ένα τεράστιο, ναι μεν αλλά, που αφορά τα εξής επίσημα έγγραφα:

· του καθηγητή κ. Λέκκα ( επιστολή προς κ, Καρυπίδη 10.7.17 ο οποίος αναφέρει ότι το κατολισθητικό φαινόμενο οφείλεται: «…στον συνδυασμό πολύπλοκων γεωλογικών, νεοτεκτονικών, υδρογεωλογικών και γεωτεχνικών συνθηκών και κυρίως ανθρώπινων παρεμβάσεων..»),

· την έκθεση αυτοψίας που διενέργησε στις 13/7/2017 η άτυπη υπηρεσιακή επιτροπή της Περιφέρειας η οποία στην 3η παράγραφο της έκθεσης αυτοψίας αναφέρει ότι «… δεδομένου πως η κατολίσθηση δεν ήταν φυσική καταστροφή αλλά προέρχεται από τις ανθρωπογενείς και έτσι δεν μπορούν να εφαρμοσθούν υφιστάμενοι νόμοι …»)

Τα παραπάνω έγγραφα θα γίνονταν κάποια στιγμή γνωστά στην Ε. Ε. και σ’ αυτή την περίπτωση πέρα από την καταρράκωση του κύρους του θεσμού της Περιφέρειας θα ζητούνταν και η άμεση επιστροφή των πόρων που θα είχαν εκταμιευθεί, συν φυσικά την επιβολή ποινής με περικοπή ευρωπαϊκών κονδυλίων!

Συνειδητοποίησε, λοιπόν, ο κ. Καρυπίδης τι έκανε και σε ποια περιπέτεια πάει να μπλέξει την Περιφέρεια και τους κατοίκους των Αναργύρων;

Τα δυσάρεστα όμως δεν σταματούν εδώ.

Με την τροπολογία που κατατέθηκε μόλις χθες (20.9.17) ουσιαστικά μπαίνει ταφόπλακα στις μετεγκαταστάσεις των Αναργύρων και της Ακρινής.

Και αυτό γιατί ενώ ήμασταν σε φάση υπογραφής του Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ), που ήταν κατατεθειμένο στο Υπουργείο από τον Ιούνιο του 2013, αντί να φροντίσουν να υπογραφεί άμεσα καθώς έτσι θα ξεκινούσαν οι μετεγκαταστάσεις και οι αναγκαστικές απαλλοτριώσεις με αποζημιώσεις Δημόσιων και Ιδιωτικών περιουσιών στους δύο οικισμούς, τώρα τις στέλνουν στα αζήτητα.

Θυμίζουμε ότι τον Μάιο του 2016 έγινε ευρεία σύσκεψη στο γραφείο του τότε αρμόδιου Υπουργού κ. Σκουρλέτη, στην οποία συμμετείχαν οι πέντε βουλευτές της Π.Ε. Κοζάνης και ο βουλευτής Φλώρινας της ΝΔ, ο Περιφερειάρχης, ο Δήμαρχος Κοζάνης, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων του Δήμου Κοζάνης, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Περιβάλλοντος και ανέργων Ακρινής και ο εκπρόσωπος των Αναργύρων, με αίτημα να προχωρήσουν οι διαδικασίες από εκεί που είχαν μείνει και το Π.Δ. να βγει μέσα στο 2016.

Ο Υπουργός δεσμεύτηκε τότε ότι θα ξεκινήσει άμεσα με τη σύσταση επιτροπής προκειμένου να γίνει το Επιχειρησιακό Σχέδιο και να βγει το Π. Δ. Σε δεύτερη φάση θα κηρύσσονταν η απαλλοτρίωση, αφού πρώτα έβγαινε το απαραίτητο Φ.Ε.Κ. Η ΑΝΚΟ υπέβαλλε για λογαριασμό της Επιτροπής αυτής εκ νέου το Σχέδιο για την έκδοση του ΠΔ μέσα σε μια βδομάδα (άλλωστε όπως ειπώθηκε ήταν έτοιμο από τον Ιούνιο του 2013) και έκτοτε το θέμα ξεχάστηκε.

Τώρα με την τροπολογία που κατατέθηκε φαίνεται ότι η ιστορία του Π.Δ. ξεκινά και πάλι από την αρχή καθώς στην παρ 2 του άρθρου 147 ρητά αναφέρεται ότι η ΔΕΗ θα υποβάλλει «Σχέδιο»! (παρ2. Για το σκοπό αυτόν η ΔΕΗ Α.Ε, κατ΄ ανάλογη εφαρμογή των προβλεπομένων επί μεταφοράς οικισμών εγκατεστημένων πάνω σε εδάφη με λιγνιτοφόρα κοιτάσματα αναλαμβάνει την υποχρέωση να υποβάλει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το συντομότερο δυνατόν από την δημοσίευση του παρόντος νόμου, σχέδιο για την απαλλοτρίωση του οικισμού της Ακρινής και μετεγκατάστασης των δύο οικισμών,)

Με τον τρόπο αυτό , αντί να πιεσθεί το ΥΠΕΚΑ να υπογράψει το έτοιμο Σχέδιο που από τον Ιούνιο του 2013 ήταν κατατεθειμένο στο Υπουργείο από την αρμόδια Επιτροπή και το οποίο επικαιροποιήθηκε επί Σκουρλέτη τον Μάιο του 2016, βρίσκει την ευκαιρία για να ξεκινήσει τη διαδικασία από την αρχή.

Έτσι κερδίζει χρόνο η ΔΕΗ και η Κυβέρνηση και φυσικά χάνει η περιοχή και κυρίως οι κάτοικοι!
Πάντως η τροπολογία που έρχεται προς ψήφιση για την αναγκαστική απαλλοτρίωση των Αναργύρων έχει ένα θετικό στοιχείο. Φαίνεται να βάζει όντως ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα στο θέμα της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης.

Θετικό στοιχείο που δεν μπορεί να ισοφαρίσει δύο σημεία ιδιαίτερα αρνητικά.
Το πρώτο είναι αυτό που ήδη αναλύθηκε και αφορά τις μετεγκαταστάσεις των οικισμών που φαίνεται να ξεχνιούνται!

Το δεύτερο αρνητικό σημείο είναι η παράγραφος 4 η οποία παραπέμπει όλες τις αποφάσεις οικονομικής στήριξης των κατοίκων σε Υπουργικές Αποφάσεις χωρίς να βάζει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης («4. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του καθ΄ ύλην αρμοδίου Υπουργού δύνανται να ρυθμίζονται όλα τα ειδικά θέματα που αφορούν στη κοινωνική αποκατάσταση και οικονομική στήριξη των κατοίκων του οικισμού των Αναργύρων , μέχρι τη συντέλεση της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης.»)

Σ’ όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προστεθούν και κάποιες αναφορές του κ. Περιφερειάρχη που άλλα είναι εξόφθαλμα ψεύδη και άλλα αποδεικνύουν τη γνωστή άγνοια και επιπολαιότητα του.

Το ψέμα του αφορά αυτό που είπε στη δήλωσή του στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ότι, δήθεν, για πρώτη φορά μπαίνει σε νόμο η μετεγκατάσταση της Ακρινής!

Στην ελληνική δημοκρατία άγνοια Νόμου δεν επιτρέπεται για κανένα απλό πολίτη. Πόσο μάλλον για έναν Περιφερειάρχη που παριστάνοντας το… γνώστη και τον… υπεύθυνο είτε δε γνωρίζει είτε αποκρύπτει σκοπίμως πως στο Νόμο 3937 / 2011 και στο άρθρο 28, αναφέρεται πως «Μετεγκατάσταση οικισμών Ακρινής Νομού Κοζάνης και Αναργύρων
Νομού Φλώρινας»

Το ρεσιτάλ άγνοιας του, που δεν ταιριάζει με το θεσμικό του ρόλο και την τριετή παρουσία του στη θέση του, συνεχίστηκε με την απάντησή του στην επερώτησή μας στο Περιφερειακό Συμβούλιο, σύμφωνα με την οποία ο Περιφερειάρχης θεωρεί ότι μέσω της απάντησης της κ. Κρέτσου δίνεται για πρώτη φορά η δυνατότητα χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ των υποδομών σε νέο οικισμό.

Τον παραπέμπουμε στα έργα υποδομής του Νέου Κλείτου που χρηματοδοτήθηκαν από το προηγούμενο ΕΣΠΑ και θα του λέγαμε να μην εκπλήσσεται! Αν είχε φροντίσει να ενημερωθεί θα ήξερε πως τέτοιες υποδομές έχουν χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ χωρίς να ζητηθεί καμιά άδεια, από κανέναν Επίτροπο γιατί αυτό είναι κατοχυρωμένο με την έγκριση του Προγράμματός του.

Δυστυχώς εκτός από το ψέμα και την άγνοια έχουμε και μια απόκρυψη σημαντικού στοιχείου, το οποίο ήρθε σε γνώση μας λόγω της επερώτησής μας και αφορά στο σχέδιο του Π. Δ. όπως επικαιροποιήθηκε από τον κ. Σκουρλέτη.

Στο 3ο Άρθρο του σχεδίου του Π.Δ. αναφέρεται ρητά ότι: «Οι αποζημιώσεις που θα επιδικαστούν από τα Δικαστήρια για τους ιδιώτες ιδιοκτήτες, θα καταβληθούν στο σύνολό τους στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για τη συντέλεση της απαλλοτρίωσης. Πέραν της αποζημίωσης των ιδιωτών, κανένα άλλο ποσό που αφορά δημόσιες ή δημοτικές εκτάσεις, έργα υποδομής, κοινωφελείς εγκαταστάσεις κλπ, δεν θα καταβληθεί, δεδομένου ότι το Δημόσιο και η ΔΕΗ αναλαμβάνουν τη Δαπάνη για τους νέους οικισμούς. Ιδιαίτερα οι Δήμοι θα παραιτηθούν των αποζημιώσεων, προκειμένου να συντελεσθεί η απαλλοτρίωση».

Το ερώτημα που τίθεται είναι σαφές. Γιατί ζητείται από τους Δήμους να παραιτηθούν των αποζημιώσεων; Ποιος τους κατοχυρώνει ότι οι υποδομές αυτές θα γίνουν, με μια ΔΕΗ υπό πώληση και ένα Δημόσιο που μέχρι σήμερα καμιά υποχρέωση του απέναντι στους ανθρώπους αυτούς δεν εκπλήρωσε;

Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν, για μια ακόμα φορά, πόσο επικίνδυνος είναι ο κ. Καρυπίδης για τους κατοίκους και τον τόπο μας.

Δικαιολογούν επίσης γιατί μας επιτίθεται με ανοίκειο και άκομψο τρόπο κάθε φορά που αποκαλύπτουμε, και δυστυχώς το κάνουμε συχνά, τα τραγικά λάθη, τις παραλείψεις και τις μεθοδεύσεις τους που η Δυτική Μακεδονία πληρώνει ακριβά.

Γεωργία Ζεμπιλιάδου
Περιφερειακή Σύμβουλος
Επικεφαλής του Συνδυασμού «ΕΛΠΙΔΑ»


Πέντε αλήθειες στα αμέτρητα ψέματα της Γεωργίας Ζεμπιλιάδου!

Αυτή τη φορά η Γεωργία Ζεμπιλιάδου ξεπέρασε κάθε όριο διαστρέβλωσης, επιτιθέμενη με βαρείς χαρακτηρισμούς εναντίον της περιφερειακής αρχής, μη μπορώντας προφανώς να αντέξει το γεγονός ότι όλες οι δεσμεύσεις του Περιφερειάρχη και εν προκειμένω αυτή για επίλυση του τεράστιου θέματος που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των Αναργύρων προχωρά, μετά μάλιστα και την κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή.

Επειδή, λοιπόν, στην κ. Ζεμπιλιάδου αρέσουν οι κατασκευασμένες πραγματικότητες, να της υπενθυμίσουμε μερικές αλήθειες, διαφωτίζοντας το σκοτάδι στο οποίο βρίσκεται:
Αλήθεια πρώτη: Όπως γίνεται εμφανές από την παράγραφο 2 του άρθρου 147 του Σχεδίου Νόμου για τον έλεγχο και προστασία του δομημένου περιβάλλοντος, «η αναγκαστική απαλλοτρίωση συντελείται υπέρ και με δαπάνη του Ελληνικού Δημοσίου ………………………………». Η δέσμευση υλοποιήθηκε.

Αλήθεια δεύτερη: Τα όσα καταλογίζει η κ. Ζεμπιλιάδου στην περιφερειακή αρχή για καθυστερήσεις μόνο ως άγνοια των προπαρασκευαστικών διαδικασιών μπορούν να θεωρηθούν, αφού η εισαγωγή των Σχεδίων Νόμων στη Βουλή ακολουθεί μία συγκεκριμένη διαδικασία και δεν θα μπορούσε να γίνει κάποια εξαίρεση. Η καθυστέρηση, λοιπόν, δε σχετίζεται με όσα ευφάνταστα αναφέρει η κ. Ζεμπιλιάδου, αλλά προκύπτει από τις αναγκαίες διαδικασίες.

Αλήθεια τρίτη: Οι ενέργειες του Περιφερειάρχη προς την αρμόδια Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου ήταν οι άμεσες και οι ενδεδειγμένες, ενώ η απάντηση της Επιτρόπου ενισχύει το υποβληθέν αίτημα της Περιφέρειας προς το αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης για ένταξη των έργων υποδομής των μετεγκαταστάσεων οικισμών στο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Ο Περιφερειάρχης σε καμία περίπτωση δεν αποφάνθηκε ότι η κατολίσθηση στο ορυχείο Αμυνταίου οφείλεται αποκλειστικά σε μείζονα φυσική καταστροφή, προτρέχοντας των αναμενόμενων επίσημων και τεκμηριωμένων πορισμάτων των αρμόδιων φορέων, για τα οποία είμαστε σε αναμονή της συναξιολόγησης.

Το αντίθετο, μάλιστα, σε κάθε φάση της διαδικασίας επισήμανε την αναγκαιότητα να περιμένουν όλοι τα επίσημα συμπεράσματα. Γιατί διαφορετικά να φέρει στο Περιφερειακό Συμβούλιο προς έγκριση στις 19 Ιουλίου 2017 τη σύναψη προγραμματικής συμφωνίας με τον καθηγητή Λέκκα και το Μετσόβιο, με στόχο τη συνθετική αξιολόγηση των υφιστάμενων μελετών, δηλώνοντας χαρακτηριστικά πως «θα ακολουθήσουμε αυτό που λένε οι ειδικοί»;

Η ταχύτητα με την οποία κινήθηκε προς την κατεύθυνση της έκδοσης της επιστολής προς την κ. Κρέτσου σχετίζεται αποκλειστικά και μόνο με την επιθυμία να συμβάλλει με κάθε δυνατό τρόπο στη δημοσιοποίηση του προβλήματος στην αρμόδια Κοινοτική Αρχή και να εξασφαλίσει οικονομική υποστήριξη. Όλα τα άλλα αποτελούν σενάρια επιστημονικής φαντασίας, με μόνους αποδέκτες το ακροατήριο της κ. Ζεμπιλιάδου.

Αλήθεια τέταρτη: Σε ότι αφορά στις μετεγκαταστάσεις Ακρινής και Αναργύρων, διαπιστώνεται άλλη μία παραπληροφόρηση και κινδυνολογία εκ μέρους της κ. Ζεμπιλιάδου.
Διευκρινίζουμε ότι η ρύθμιση του άρθρου 147 ενισχύει την Ακρινή, αφού εντάσσεται και νέα έκφραση «………… για την απαλλοτρίωση του οικισμού της Ακρινής», που δεν υπήρχε στο Ν. 3937/2011 και στην ουσία προετοιμάζει το έδαφος για προώθηση και της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης της Ακρινής, με τον ίδιο τρόπο.

Είναι λάθος και παραπλανητική η άποψη ότι «μπαίνει ταφόπλακα στις μετεγκαταστάσεις των Αναργύρων και της Ακρινής», αφού:
1ον Οι διαδικασίες δεν διακόπτονται αλλά συνεχίζουν, με μόνη διαφοροποίηση την τροποποίηση του ισχύοντος Ν. 3937/2011 υπέρ των συμφερόντων της περιοχής μας.
Άλλωστε καμία διάταξη δεν καταργείται αλλά, ξεκάθαρα πλέον, προβλέπεται η απαλλοτρίωση και του οικισμού της Ακρινής και
2ον Το Προεδρικό Διάταγμα (Π.Δ.) συνεχίζει την πορεία για την υπογραφή του, όπως διαπιστώθηκε και στην πρόσφατη συνάντηση του κ. Περιφερειάρχη με τον Υπουργό Γ. Σταθάκη και τους συνεργάτες τους.

Σε ότι αφορά στην πρόβλεψη της παραγράφου 4 του άρθρου 147, αυτή θα έπρεπε να σχολιαστεί θετικά μαζί με όσα αναφέρθηκαν για τα σφιχτά χρονοδιαγράμματα, αφού για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα «κοινωνικής αποκατάστασης και οικονομικής στήριξης των κατοίκων του οικισμού Αναργύρων μέχρι τη συντέλεση της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης».

Η αναφορά του κ. Περιφερειάρχη αφορούσε στο ότι, στο άρθρο 147, με διακριτό τρόπο εντάσσεται πλέον η έννοια της απαλλοτρίωσης του οικισμού Ακρινής και όχι μόνο της μετεγκατάστασής της, όπως προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 28 του Ν. 3937/2011.

Μάλιστα, έχοντας πλήρη γνώση του άρθρου 28 του Ν. 3937/2011 πρότεινε την άμεση τροποποίησή του.

Αλήθεια πέμπτη: Σχετικά με την αναφορά της Γ. Ζεμπιλιάδου, στο άρθρο 3 του Σχεδίου Π.Δ. με τίτλο «Έγκριση μετεγκατάστασης των οικισμών Ακρινής Ν. Κοζάνης και Αναργύρων Ν. Φλώρινας», είναι εμφανής η παραπληροφόρηση, αφού πρόκειται για ένα Σχέδιο προς οριστικοποίηση με σαφέστατη διακριτή επισήμανση και με πολλά ερωτηματικά (?????) στο τέλος, ως προς την εφικτότητα ή τον τρόπο εφαρμογής.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.