Γ. Ζεμπιλιάδου για Θ. Καρυπίδη: «Επαναστάτης στη Δυτική Μακεδονία, «ναι σε όλα» στην Αθήνα!» – Απάντηση του Περιφερειάρχη: «Η «εφευρέτρια του ψέματος» Γεωργία Ζεμπιλιάδου ξαναχτύπησε…»

zempiliadou_georgia_1Πήγε, τον τούμπαραν (;), επέστρεψε. Ξεκίνησε… επαναστάτης απ’ τη Δυτική Μακεδονία και στο θέμα των νέων διοδίων ο κ. Καρυπίδης, στην Αθήνα μεταπείστηκε (ως συνήθως) και επέστρεψε φορώντας και πάλι τη στολή του κυβερνητικού εκπροσώπου.

Επειδή το θέμα των διοδίων θα αποτελεί μόνιμη αφαίμαξη του πενιχρού εισοδήματος των Δυτικομακεδόνων, γι’ αυτό αξίζει μια προσεκτική ματιά στον τρόπο που ο Περιφερειάρχης το χειρίσθηκε.

 Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Τον Ιανουάριο του  2017 γίνεται γνωστή η πρόθεση της Κυβέρνησης να αυξήσει τα διόδια στη Δυτική Μακεδονία από δύο (Πολύμυλο και Ιεροπηγή)  σε πέντε.

Το Περιφερειακό Συμβούλιο, με ομόφωνη απόφασή του στις 31 Ιανουαρίου 2017,  εξέφρασε την αγωνία των Δήμων και των Φορέων και με ψήφισμα που εξέδωσε καταδίκασε την εγκατάσταση των τριών νέων σταθμών διοδίων στην Περιφέρεια.

Στο ψήφισμα τονιζόταν ότι η Περιφερειακή οικονομία δοκιμάζεται ήδη  σκληρά από την υψηλή ανεργία και ότι οι πέντε σταθμοί προκαλούσαν «…ετεροβαρή επιβάρυνση της Δυτικής Μακεδονίας σε σχέση με άλλες Περιφέρειες, καθώς ο σταθμός διοδίων στην Ιεροπηγή υπερκαλύπτει (σημ. μαζί με τον Πολύμυλο) τη συμμετοχή της Περιφέρειάς μας στο Εθνικό κόστος μεταφορών».

Από τον Ιανουάριο μέχρι και το τέλος Μαΐου που τελικά βγήκε το γνωστό Φ.Ε.Κ. για τα διόδια,  ο κ. Καρυπίδης δεν έκανε απολύτως τίποτε. Λειτουργώντας για άλλη μια φορά ως «αναισθησιολόγος» της Κυβέρνησης, διαβεβαίωνε σε όλους τους τόνους ότι το θέμα το «χειρίζεται».

Τα  διόδια στον άξονα της Εγνατίας από 16 που προέβλεπε ο Νόμος του 2014 γίνονται πλέον και με τη «βούλα», δηλαδή την Κοινή Υπουργική Απόφαση Τσακαλώτου-Σπίρτζη (Φ.Ε.Κ. στις 29 Μαΐου),  38 (18 μετωπικοί  και 20 πλευρικοί σταθμοί).

 Η Δυτική Μακεδονία φορτώνεται με το νέο νόμο τρεις επιπλέον σταθμούς διοδίων.

Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Ό,τι ακριβώς έγινε με την πώληση της ΔΕΗ!

 Ο κ. Καρυπίδης επανέλαβε το γνωστό του ρόλο, με σοβαρή ζημιά και πάλι για τους πολίτες και τον τόπο.

Η γνωστή συνάντηση των τεσσάρων Περιφερειαρχών για την από κοινού αντιμετώπιση του θέματος, κατέληξε σε μια απόφαση που, τουλάχιστον για την Περιφέρειά μας. δεν είχε καμιά σχέση με όσα το Περιφερειακό Συμβούλιο είχε εξουσιοδοτήσει τον Περιφερειάρχη να παλέψει και να διεκδικήσει.

Αντί να ζητήσουν την κατάργηση των επιπλέον 22 διοδίων, οι 4 Περιφερειάρχες διαμόρφωσαν ένα αίτημα μάλλον καθ’ υπαγόρευση, αφού τελικά έγινε δεκτό μετ’ επαίνων από τον αρμόδιο Υπουργό.

Ένα αίτημα που προβλέπει αναλογικό σύστημα χρέωσης των διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, με μέγιστο αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο και  να μη λειτουργήσει, ούτε να κατασκευαστεί νέος σταθμός διοδίων, μετωπικός ή πλευρικός, μέχρι την εφαρμογή του αναλογικού συστήματος χρέωσης. Να υπάρξει δε και ειδική μέριμνα για τις μετακινήσεις εντός των Περιφερειακών Ενοτήτων και για τους κλειστούς αυτοκινητόδρομους.

 Όμως πουθενά στην απόφασή του το Περιφερειακό Συμβούλιο δεν εξουσιοδοτούσε τον Περιφερειάρχη να δεχθεί την αύξηση του αριθμού των διοδίων και να δεχθεί να παραμείνουν εφόσον γίνονταν «αναλογικοί». Λες και αυτό ήταν το πρόβλημα. Το πώς θα χρεώνεται το τίμημα.

Το επιχείρημα του κ. Καρυπίδη στην ενημέρωση που έκανε στο Περιφερειακό Συμβούλιο μετά από επερώτηση της αξιωματικής αντιπολίτευσης ήταν εξοργιστικό. Θα πληρώνουμε λιγότερα από τον ΠΑΘΕ! Λες και αν πουληθεί η Εγνατία ο όποιος επενδυτής προκύψει δεν θα φροντίσει να διαμορφώσει ο ίδιος το ύψος των διοδίων κατά το δοκούν.

Και όμως επιχειρήματα υπήρχαν. Οι 16 σταθμοί διοδίων κάλυπταν τις μνημονιακές υποχρεώσεις.

Τα 22 επιπλέον διόδια είναι η «προίκα» που η Κυβέρνηση δίνει στον επενδυτή μαζί με το ξεπούλημα για 40 χρόνια της Εγνατίας οδού και των καθέτων αξόνων. Αυτή την προίκα ο κ. Καρυπίδης δεν είχε κανένα δικαίωμα να τη φορτώσει για να την εξοφλούν από εδώ και στο εξής καθημερινά οι πολίτες της Δυτικής Μακεδονίας.

 Όφειλε να γυρίσει πίσω και να ενημερώσει το Περιφερειακό Συμβούλιο και να γίνει μια συλλογική προσπάθεια για να αποτρέψουμε όλοι μαζί το έγκλημα που ετοιμάζεται.

Με τα διόδια ο κ. Καρυπίδης απέδειξε για μια ακόμα φορά πόσο καλός είναι στο ρόλο του να παραπλανά (ή έτσι να νομίζει ο ίδιος) τους πολίτες.

Ελπίζουμε να μην το επιχειρήσει και με τα  άλλα θέματα που είναι ανοικτά ακόμα και για τα οποία ήδη ακούστηκαν βαρύγδουπες ανακοινώσεις.

Θα περιμένουμε, θα κρίνουμε και αναλόγως θα τοποθετηθούμε και θα αντιδράσουμε…

Γεωργία Ζεμπιλιάδου
Περιφερειακή Σύμβουλος
Επικεφαλής του Συνδυασμού «ΕΛΠΙΔΑ»

Απάντηση του Περιφερειάρχη: «Η «εφευρέτρια του ψέματος» Γεωργία Ζεμπιλιάδου ξαναχτύπησε…»

Μετά τις τελευταίες πολύ θετικές εξελίξεις για τη Δυτική Μακεδονία που φέρουν τη σφραγίδα του Περιφερειάρχη Θ. Καρυπίδη, όπως τα εγκαίνια και η λειτουργία της Πυροσβεστικής Σχολής, η απόφαση για άμεση μετεγκατάσταση των οικισμών Αναργύρων και Ακρινής, η άμεση καταβολή 20 εκ ευρώ από τον τοπικό πόρο, η αλλαγή της διακρατικής συμφωνίας με αποτέλεσμα τη διασφάλιση παροχής φυσικού αερίου στην περιοχή με 2 σταθμούς απομάστευσης και τα ανταποδοτικά οφέλη από τον TAP, η κυρία Ζεμπιλιάδου ξανάπιασε το πληκτρολόγιο και για ακόμη μια φορά προσπαθεί να αλλοιώσει την πραγματικότητα.

Για το φλέγον θέμα των διοδίων να υπενθυμίσουμε στην κυρία Ζεμπιλιάδου ότι ο Περιφερειάρχης Θ. Καρυπίδης ανέλαβε πρωτοβουλία, η οποία οδήγησε σε έκδοση κοινών θέσεων από πλευράς των Περιφερειαρχών της Β. Ελλάδας, με τις οποίες συμφωνούν και οι Δήμαρχοι των Δήμων από τους οποίους περνά η Εγνατία.

Και να ξαναθυμίσουμε στην κυρία Ζεμπιλιάδου την πρόταση των Περιφερειαρχών:
1.Να εφαρμοστεί αναλογικό σύστημα χρέωσης των διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, με μέγιστο αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο και στο μέλλον.
2.Να μη λειτουργήσει, ούτε να κατασκευαστεί νέος σταθμός διοδίων, μετωπικός ή πλευρικός, μέχρι την εφαρμογή του αναλογικού συστήματος χρέωσης.
3.Για τις εντός Περιφερειακών Ενοτήτων εσωτερικές μετακινήσεις να μην υπάρχει χρέωση.
4.Σε Περιφερειακές Ενότητες όπου λειτουργούν ήδη περισσότερα του ενός διόδια, οι τιμές να διαμορφωθούν στη βάση της αναλογικότητας, με αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο.
5. Να θεσπιστεί ειδική τιμολογιακή πολιτική για τους συχνούς χρήστες της Εγνατίας Οδού.
6. Να μη λειτουργήσουν διόδια σε δρόμους που δεν έχουν χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητοδρόμου.

Να σημειώσουμε εδώ, την απόφαση του 2014, της προηγούμενης συγκυβέρνησης για τη δημιουργία δύο διοδίων, ένα στον Αλιάκμονα και ένα στον Βενέτικο και να τονίσουμε στην κυρία Ζεμπιλιάδου πως ο Υπουργός κ. Σπίρτζης ταυτίστηκε απόλυτα, με τις θέσεις των περιφερειαρχών δηλώνοντας σχετικά «οι απόψεις μας συμπίπτουν και για το πώς πρέπει να διαμορφωθεί το αναλογικό σύστημα διοδίων, αλλά και για την ειδική μέριμνα που πρέπει να ληφθεί για τους μόνιμους κατοίκους και τις ειδικές κοινωνικές ομάδες. Η Εγνατία Οδός πρέπει να παίξει ένα σημαντικό αναπτυξιακό ρόλο, προκειμένου να πάμε σε μια άλλη λογική από αυτή που είχε επικρατήσει από τις δανειακές υποχρεώσεις της χώρας».

Κυρία Ζεμπιλιάδου,
Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης είναι επαναστάτης και στην Δυτική Μακεδονία και στην Αθήνα. Οι τεκμηριωμένες προτάσεις του, έχουν την πλήρη αποδοχή και από την ΕΝΠΕ και από την Κυβέρνηση και αυτό δείχνουν τα αποτελέσματα μέχρι τώρα. Αποδεχθείτε την πραγματικότητα και αποβάλλετε την εμμονή σας με την εξουσία.

Κυρία Ζεμπιλιάδου,
Η αλήθεια υπάρχει. Το ψέμα πρέπει να εφευρεθεί…
…Και από την μέχρι τώρα λειτουργία σας φαίνεται πως είστε «η εφευρέτρια του ψέματος» στη Δυτική Μακεδονία.

Σχολιάστε