Οι Τυρρηνοί και η Τυρρηνία στην Ελληνική Μυθολογία και τους αρχαίους Έλληνες και Λατίνους συγγραφείς – Του Σταύρου Π. Καπλάνογλου

ytdtysk67s75sk675s6ikΕίδαμε στην προηγούμενη δημοσίευση το πρώτο μέρος με τις απόψεις και αναφορές αρχαίων Ελλήνων ιστορικών και φιλοσόφων για την Τυρρηνία και τους Τυρρηνούς. Στη σημερινή, παραθέτουμε απόψεις και άλλων Ελλήνων ιστορικών, αλλά και απόψεις ιστορικών της Ρωμαϊκής περιόδου και ακόμη, απόψεις γλωσσολόγων.

Με την έρευνα μας, μέσα από τις αναφορές της μυθολογίας, που μπορεί, βέβαια να μιλούν για ανύπαρκτα ή αλλοιωμένα γεγονότα, από το διάβα των αιώνων, συμπεραίναμε ότι όσα ονόματα αναφέρονται σε γεωγραφικά σημεία στον Ελλαδικό χώρο, δεν μπορεί παρά να είναι αληθινά, στο μεγαλύτερο τους μέρος, τουλάχιστον.

Ησίοδος:
Ο Ησίοδος υπήρξε ο δεύτερος, σε σπουδαιότητα, αρχαίος ποιητής,, μετά τον Όμηρο. Υπολογίζεται ότι έζησε γύρω στο 700 ή 800 π.Χ. Από τα γνωστότερα έργα του είναι τα “Έργα και Ημέραι” ,”Κατάλογος Γυναικών” , και η “Θεογονία”. Ο Ησίοδος αναφέρει για τα παιδιά (Λατίνος και Άγριος )που έκανε ο Οδυσσέας με την Καλυψώ στο νησί της. που έγιναν Βασιλείς των Τυρρηνών και όχι των Ρωμαίων.

Κλήμης ο Αλεξανδρεύς:
Ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς ή Κλήμης ο Αλεξανδρινός (Titus Flavius Clemens) ήταν διάσημος θεολόγος, στα τέλη του 2ου και αρχές 3ου αιώνα μ.Χ. Ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς αναφέρεται στην ιστορία των Κάβειρων και τον φόνο ενός αδερφού τους, από τους άλλους 3 και την μεταφορά της κύστη τους ,Δυτικά του Ολύμπου στην Τυρρηνία και την διδασκαλία της λατρείας του Διόνυσου στους Τυρρηνούς.

Διονύσιος της Αλικαρνασσού:
Ο Διονύσιος ο Αλικαρνασσεύς (Αλικαρνασσός, 60 π.Χ. – 7 π.Χ.) ήταν Έλληνας ιστορικός και δάσκαλος της ρητορικής. Ο Διονύσιος αναφέρει ότι η γλώσσα που ομιλείται στη Λήμνο είναι παρόμοια με των Ετρούσκων.

Νικολαος Ανδριωτης (1906-1976):
Ο Νικόλαος Ανδριώτης ήταν πανεπιστημιακός, γλωσσολόγος και φιλόλογος. Δίδαξε γλωσσολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1944-1969). Γράφει: “Οι Έλληνες, αφού πέρασαν σε περιοχές πάνω από τα σημερινά όρια της Ελλάδος την πρώτοελληνική περίοδο πληθαίνοντας, αριθμητικά, απλώθηκαν γεωγραφικά, σε βαθμό που να αρχίσει η γλώσσα τους να διαφοροποιείται, σε διαλέκτους γύρω από τον 2ον αιώνα π.Χ., στα σημερινά βόρεια σύνορά της χώρας, που έμελλε να ονομασθεί από αυτούς, Ελλάδα και να γίνει οριστική τους κοιτίδα επί 4000 χρόνια αδιάκοπα από τότε ως σήμερα”.

Paul Kretschmer ( 1866 – 1956)
Ήταν Γερμανός γλωσσολόγος, που μελέτησε την πρώιμη ιστορία και αλληλεξαρτήσεις των ινδοευρωπαϊκών γλωσσών και έδειξε πώς επηρεάστηκαν από μη-Ινδο-Ευρωπαϊκές γλώσσες, όπως η ετρουσκική . Ο καθηγητής μιλά για τους Πελασγοτυρρηνούς και αναφέρει ότι ήταν οι άμεσοι και πραγματικοί Προέλληνες, από τους οποίους προέρχεται η προελληνική γλωσσική κληρονομιά. Διατήρησαν και μετέδωσαν στους Έλληνες τη γλώσσα και αυτοί κατόπιν, πέρασαν και στην Ιταλία και σχημάτισαν τους Πρώτοιταλούς, δηλαδή τους Ετρούσκους.

Ιωάννης Κακριδής:
Καθηγητής της Κλασικής Φιλολογίας, δημοτικιστής και υπέρμαχος του μονοτονικού συστήματος, ο οποίοςεκδιώχθηκε από την πανεπιστημιακή του έδρα κατά τη διάρκεια της Κατοχής. Δίδαξε επί σειρά ετών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Υπάρχει ένα πολύτομο έργο του ,με αναφορές στην Ελληνική Μυθολογία. Εκεί επισήμανε, μεταξύ άλλων, δυο ενδιαφέρουσες αναφορές στην Τυρρηνία.
Η μια παραπέμπει στον Θεόπομπο τον Χίο (378/377 π.Χ ( Που ήταν αρχαίος Έλληνας ιστορικός και ρήτορας )και το έργο του

“Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΘΑΚΗ ΣΤΗΝ ΤΥΡΡΗΝΙΑ”.
Εκεί μιλά και για την παρουσία του Οδυσσέως, στην Τυρρηνία, όπου ίδρυσε την πόλη Γορδυνία [πόλη που ο χάρτης του D’ISLE του 1708 παρουσιάζει]. Βρέθηκε εκεί, απογοητευμένος όπως λέει από την Πηνελόπη που έμαθε ότι τελικά, δεν του έμεινε πιστή κατά την απουσία του.

“Ο ΗΡΑΚΛΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΒΟΔΙΑ ΤΟΥ ΓΗΡΥΟΝΗ”:
Μια δεύτερη αναφορά, γίνεται στους άθλους του Ηρακλή .όπου αναφέρεται στα βόδια, του φόνου του Γηρυόν,η μετά την σύγκρουση τους που έγινε στο ποτάμι του Ανθεμούντα, που περνά νοτίως της σημερινής Θέρμης Θεσσαλονίκης και στη διαδρομή, που ακολούθησε προς την νότιο Ελλάδα περνώντας από την Μυγδονία,(περιοχή Κιλκίς Λυγκίστη(περιοχή Φλώρινας ), Τυρρηνία (περιοχή λοιπής Δ.Μακεδονίας ) για να πάει στην Πελοπόννησο.

ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΩΜΑΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ:
Παρουσία των Τυρρηνών αναφέρθηκε στο 2ο μ.Χ. αιώνα από τους Ρωμαίους κοντά στην λίμνη Ασκάνια, που βρίσκεται στην περιοχή της Προύσας της Μ.Ασίας.

ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ
: Αναφορές για Τυρρηνούς υπάρχουν και το 1260 π.Χ. που επιτέθηκαν στην Αίγυπτο και τις ακτές τής Μ Ασίας, για να τις λεηλατήσουν και αποτελούσαν μέρος ομάδων πολλών λαών, που ονομάσθηκαν “Λαοί της Θάλασσας”. Μάλιστα, αναφέρθηκε ότι υπάρχουν εγχάρακτες παραστάσεις που φέρουν το σήμα ΤΡS σήμα που έμοιαζε στην μια όψη του νομίσματος της Τύρισσα του 2 αιώνα π.Χ.

Για περισσότερα στο Βίντεο που ακολουθεί:

 


 

Σχολιάστε