Η προσφορά του εκθεσιακού θεσμού στον καταναλωτή, τον έκθετη και την τοπική οικονομία – Γράφει ο Σταύρος Καπλάνογλου



qergherhqe4543hq51

Άρθρο του Σ.Π. Καπλάνογλου Πρώην Πρόεδρου του ΕΒΕ Κοζάνης

Όταν 32 χρονιά πριν το Επιμελητήριο της Κοζάνης πήρε την πρωτοβουλία και με την συνεργασία του Νομαρχιακού Συμβουλίου και την βοήθεια του απεφάσισε να οργανώσει και να καθιερώσει ένα νέο θεσμό που θα βοηθούσε την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας στα Κοίλα Κοζάνης διεκδικώντας από την πρώτη στιγμή τον χώρο του Κτηνοτροφικού Σταθμού Κοίλων πολλοί αμφέβαλαν για την χρησιμότητά του , ακόμη και σήμερα υπάρχουν άνθρωποι που αναρωτιούνται αν η συγκεκριμένη έκθεση αποτελεί ένα σοβαρό γεγονός η είναι ένα πανηγύρι.

Ξεκινώντας θα έλεγα και μόνο το γεγονός ότι έχει φτάσει στην ώριμη ηλικία των 32 ετών έχοντας μάλιστα τις σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις 4.000 τ.μ. (2.600 τ.μ. στεγασμένου και 1.400 τ.μ. υπαίθριου ) που πέρα από διοργάνωση των εκθέσεων χρησιμοποιούνται και σαν χώροι διεξαγωγής συνεδρίων σεμιναρίων και διαφόρων εκδηλώσεων πολιτιστικού και πολιτικού χαρακτήρα κάτι που είχε προταθεί από την πρώτη έκθεση που είχε γίνει το 1984 στο διπλανό σχολείο,και το ότι υπάρχει ακόμη σε μια εποχή δύσκολη που λόγω του μνημονίου και των απαιτήσεων των τοκογλύφων τα πάντα αμφισβητούνται, δείχνει ότι η αρχική ιδέα δεν ήταν κακή

Για να συνειδητοποιήσουμε για πιο λόγο η έκθεση έφτασε εκεί που είναι σήμερα να δούμε

Τι προσφέρει στην οικονομία της περιοχής
Σε τι ωφελείτε ο έκθετης επιχειρηματίας που συμμετέχει σε αυτή
Σε τι ωφελείτε ο καταναλωτής που την επισκέπτεται .

ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
1 Γνωρίζουν τα προϊόντα του τόπου τους έτσι όταν τα δουν και αντιληφθούν την ποιότητα τους τα καταναλώνουν βοηθώντας τους επιχειρηματίες να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.
2 .Η παρουσίαση πολλών ομοειδών επιχειρήσεων των προϊόντων τους , τους δίνει την δυνατότητα να συγκρίνουν ποιότητα και τιμές και την κατάλληλη στιγμή αμέσως ή λίγο αργότερα να κάνουν τις προμήθειες τους
3 .Ο χώρος της έκθεσης δίνει στον καταναλωτή την δυνατότητα να γνωρίσει τον παραγωγό επιχειρηματία και να λύσει απορίες που έχει γιά διάφορα προϊόντα αλλά και να αποκτήσει εμπιστοσύνη για αυτόν μια το πρόσωπο ή ο τρόπος που θα απαντήσει σε ερωτήσεις δείχνουν και την ευπιστία του
5 Πολλές φορές σε προβλήματα που έχουμε λόγω των περιορισμένων πιθανόν γνώσεων μας,αδυνατούμε να δούμε κάποια αντιμετώπιση πέρα από το στενό κύκλο αυτών που γνωρίζουμε, μια επίσκεψη σε ένα τέτοιο χώρο με την πληθώρα των επιχειρήσεων που υπάρχουν μπορεί να μας δώσουν εναλλακτικές λύσεις.
6 Σε όλες σχεδόν τις εκθέσεις διάφορες υπηρεσίες αλλά και υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης έχουν παρουσία οπότε μας δύναται η ευκαιρία να ενημερωθούμε
σε θέματα που μας αφορούν.
7 Όλες οι επιχειρήσεις στην διάρκεια της λειτουργίας της έκθεσης διαθέτουν πολλά προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό ομοειδών επιχειρήσεων που βρίσκονται σε αυτή έτσι μας δίνεται η ευκαιρία να κάνουμε συμφέρουσες αγορές άμεσα.
8 Όλα αυτά στο χώρο της έκθεσης γίνονται σε πολύ λίγο χρόνο και χωρίς μετακινήσεις που θα ήταν απαραίτητες να γίνουν προκειμένου να επισκεφθούμε την κάθε μια επιχείρηση στον τόπο της
9 Σε όλες σχεδόν τις εκθέσεις υπάρχουν παράλληλες εκδηλώσεις από διάφορα πολιτιστικά σωματεία ή και από μεμονωμένους καλλιτέχνες
Ευκαιρία για ανθρώπους που έχουν και μικρά παιδιά να την επισκεφθούν για να διασκεδάσουν και αν είναι λίγο μεγαλύτερα μάλιστα και συμμετέχουν στους χώρους των πολιτιστικών σωματείων να τα καμαρώσουν

ΕΚΘΕΤΕΣ
1 Σίγουρα ένας επιχειρηματίας που συμμετέχει με περίπτερο στην έκθεση
έχει την δυνατότητα παρουσίασης και επίδείξης της δυναμικότητα τις παραγωγικής δυνατότητας,και τις προοπτικές της σε μεγάλο αριθμό υποψήφιων πελατών σε σύντομο χρόνο και ασυγκρίτως με λιγότερες δαπάνες αναλογικά
2 Η μαζική άμεση επικοινωνία με εν δυνάμη καταναλωτές δημιουργεί σχέση εμπιστοσύνης καθιστώντας τους αυριανούς πελάτες ή διατηρή την εμπιστοσύνη σε ήδη υπάρχοντες Η προσωπική επαφή με τους πελάτες είναι ανεκτίμητη,
3.Η εμφάνιση σε τέτοιους χώρους στους δύσκολους καιρούς του μνημονίου όπου δυστυχώς πάρα πολλές επιχειρήσεις έκλεισαν,η σωστή παρουσίαση της επιχείρησής μας δείχνει την δυναμικότητα της μια υφίσταται κάτω από τις γενικώς δύσκολες συνθήκες των καιρών αυξάνοντας την εμπιστοσύνη και στα προϊόντα της
4. Η συμμετοχή σε μια έκθεση ανταγωνιστών χωρίς την δική μας ομοειδή επιχείρηση
μας φέρει σε μειονεκτική θέση απέναντι τους για ευνόητους λόγους
αλλά και η παρουσία μας επιπλέον μας δίνει την δυνατότητα επαφής με τον ανταγωνισμό
και την δυνατότητα να δούμε τον τρόπο που κινούνται, και να εντοπίσουμε δικές μας αδυναμίες
5 Οι χώροι αυτοί είναι οι ιδανικοί για έρευνα σε σύντομο χρόνο των απαιτήσεων των χιλιάδων πελατών για διάφορα προϊόντα
6 Για κάποιες επιχειρήσεις που είτε από λάθος τους στην συμπεριφορά είτε από άλλους λόγους που έχουν να κάνουν με την ποιότητα των προϊόντων τους είτε από παρεξήγηση έχουν χάσει την πελατεία τους να την επανακτήσουν και να μάθουν συγχρόνως για τις αδυναμίες τους

ΤΟΠΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Όπως σε προηγούμενο άρθρο έχουμε πει η έκθεση των Κοίλων ξεκίνησε το 1984 στην προσπάθεια του ΕΒΕ να αντιμετωπίσει καταστάσεις τις μεταλιγνιτικής περιόδου που θα εμφανιζόταν το 2010 λόγω του τελους των αποθεμάτων των λιγνιτικών κοιτασμάτων

Η μεταλιγνιτικη περίοδος ήρθε δυστυχώς παρά την εμφάνιση νέων κοιτασμάτων
Τα δυσμενή δυσάρεστα συμπτωματα εμφανισθηκάν και για άλλους λόγους όπως η εφαρμογή διαφόρων μνημονίων, η φημολογούμενη αλλά και συνεχώς εμφανιζόμενη στο τραπέζι ολοκληρωτική ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ , η χρησιμοποίηση άλλων διαφοριτικών μορφών ενέργειας π’ισω απο τίς οποίες βρίσκονται μεγαλα συμφέροντα

Απο τότε οι καλλιεργούμενες εκτάσεις που απαλλοτριώθηκαν από την ΔΕΗ διπλασιάστηκαν έχοντας επεκταθεί και στη ΠΕ Φλώρινας οι επιχειρήσεις βιοτεχνικές και εμπορικές εξαφανίζονται με γοργό ρυθμό και η ανεργία η μεγαλύτερη στην Ελλάδα που φθάνει μάλιστα στους νέους σε κάποιες περιοχές στο 70% και στο σύνολο των εργαζομένων της περιοχάς ανω του 30%

Οι μόνες εναλλακτικές λύσεις που απέμειναν είναι του πρωτογενή τομέα με νέες καλλιέργειες όπου γίνεται μια σημαντική προσπάθεια ιδίως στην καλλιέργεια των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών αλλά και η ενίσχυση προβολής των προϊόντων των βιοτεχνιών που απέμειναν μέσω της προβολής των κυρίως

Η καλύτερη προβολή σίγουρα είναι η παρουσίαση όλων των προϊόντων ΓΕΩΡΓΙΚΏΝ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΏΝ είναι η παρουσία τους στην Εμποροβιοτεχνική & Γεωργική Έκθεση Δυτ. Μακεδονίας – χωρίς να εγκαταλείποντε και οι άλλες μορφές προβολής τους

Βασική επιδίωξη της έκθεσης αυτής αποτελεί η παρουσίαση των τοπικών προϊόντων καθώς και η ενίσχυση της εξωστρέφειας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, επιθυμία όλων μας πρέπει να είναι η έκθεση να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη εμβέλεια και να εξελίσσεται συνεχώς και μονίμως σε ανάπτυξης και προβολής της περιοχής.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.