Ο πλουσιότερος εγκληματίας όλων των εποχών σε αριθμούς – Είχε περισσότερα έσοδα από τους αμερικανικούς σιδηροδρόμους και… την Παραγουάη!

escobar_589_355

Το όνομα του Πάμπλο Εσκομπάρ αποτελεί ακόμη και σήμερα, 23 χρόνια μετά το θάνατό του, συνώνυμο των ναρκωτικών σε όλο τον κόσμο, ενώ πρόσφατα η ζωή του έγινε -μια ιδιαίτερα επιτυχημένη- σειρά του Netflix.

Στο πικ της δύναμής του, ο Κολομβιανός Πάμπλο Εσκομπάρ είχε μια περιουσία περίπου 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το 1989 λοιπόν, το περιοδικό Forbes εκτιμούσε πως ο μεγιστάνας της κοκαΐνης, ο επικεφαλής του διάσημου καρτέλ του Μεντεγίν ήταν ο 7ος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο. Αν ήταν ακόμη ζωντανός και έβγαζε χρήματα με τους ίδιους ρυθμούς, θα ήταν σήμερα στην 18η θέση της σχετικής λίστας.

Όπως σημειώσαμε νωρίτερα, η…. μηχανή που του έδινε λεφτά, ήταν αυτή του Καρτέλ του Μεντεγίν, ένα καρτέλ ναρκωτικών τόσο ισχυρό που θα μπορούσε να μπει στη λίστα “Fortune 500”. Τη λίστα δηλαδή που κατατάσσει τις εταιρείες παγκοσμίως ανάλογα με την οικονομική τους δύναμη. Για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, το καρτέλ είχε την κυριότητα ενός ολόκληρου νησιού στις Μπαχάμες. Το χρησιμοποιούσαν ως σημείο ανεφοδιασμού των αεροπλάνων που μετέφεραν την κοκαΐνη από την Κολομβία στις ΗΠΑ. Το αεροδρόμιο είχε διάδρομο προσγείως ενός χιλιομέτρου όπου τα μεγάλα αεροπλάνα προσγειώνονταν και έπειτα η κοκαΐνη μεταφερόταν σε μικρότερα αεροπλάνα τα οποία έκαναν τη διαδρομή μέχρι τη Νότια Φλόριντα.

Πέντε με επτά τέτοια δρομολόγια γίνονταν ημερησίως ενώ στα μέσα που χρησιμοποιούσε το καρτέλ για τη διακίνηση της παραγωγής του, περιλαμβάνονταν και δύο υποβρύχια!!!

Η ποσότητα κοκαΐνης που μεταφερόταν στην Αμερική καθημερινά ήταν 15 τόνοι. Αυτό σημαίνει ότι το ποσοστό του Καρτέλ του Μεντεγίν στην αγορά των ΗΠΑ έφτανε το 84% με 90%, κάτι που πρακτικά σημαίνει πως ήταν ένα πανίσχυρο μονοπώλιο σε μια αχανή αγορά. Το Καρτέλ του Μεντεγίν, σύμφωνα με τους υπολογισμούς, ήλεγχε περίπου το 80% της κοκαΐνης παγκοσμίως!

Η παραγωγή ενός κιλού κοκαΐνης κόστιζε στο καρτέλ περίπου 1000 δολάρια, η μεταφορά του κόστιζε επιπλέον 4000 δολάρια. Οι πιλότοι που αναλάμβαναν την μεταφορά από την Κολομβία στις ΗΠΑ, μπορούσαν να κερδίσουν μέχρι και 500 χιλιάδες δολάρια ανά πτήση.

Το ένα κιλό κοκαΐνης που κόστισε 5000 στο καρτέλ, στους δρόμους των ΗΠΑ πωλούνταν από 50 ως 70 χιλιάδες δολάρια. Αυτό σημαίνει, ότι το καρτέλ του Πάμπλο Εσκομπάρ είχε κέρδος 60 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως! Αυτό με τη σειρά του σημαίνει 420 εκατομμύρια την εβδομάδα και 22 δις δολάρια το χρόνο! Τα χρήματα ήταν τόσα πολλά που τους κόστιζε 1000 δολάρια περίπου την εβδομάδα για να αγοράσουν τα λαστιχάκια που κρατούσαν τους πάκους με τα χαρτονομίσματα. Πολύ γρήγορα ξέμειναν από χώρους για να αποθηκεύουν τα χρήματα -καθώς δεν μπορούσαν να τα βάλουν σε τράπεζες- και έτσι στράφηκαν στην αγορά αποθηκών όπου τα τοποθετούσαν, ενώ πολλά ακόμα θάβονταν σε διάφορα σημεία της Κολομβίας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 10% των εσόδων του καρτέλ χανόταν καθώς το έτρωγαν οι αρουραίοι ή καταστρεφόταν από νερό. Μιλάμε για περίπου 2.2 δις δολάρια το χρόνο, που απλά καταστρέφονταν και παρόλαυτα δεν αποτελούσαν οποιουδήποτε είδους πονοκέφαλο για τον Εσκομπάρ και το καρτέλ του. Φημολογείται μάλιστα ότι κάποια στιγμή ο Πάμπλο Εσκομπάρ έκαψε 2 εκατομμύρια δολάρια μετρητά για να… ζεστάνει την κόρη του.

Ας προσπαθήσουμε όμως να δούμε λίγο πιο αναλυτικά και συγκριτικά αυτούς τους αριθμούς. Το ετήσιο εισόδημα ενός Κολομβιανού σήμερα, είναι 5.194 δολάρια. Αυτό σημαίνει ότι ο Πάμπλο Εσκομπάρ έβγαζε το χρόνο, όσο κάτι περισσότερο από 4.000.000 Κολομβιανοί.

Το μέσο νοικοκυριό των ΗΠΑ έχει εισόδημα σχεδόν 52 χιλιάδες δολάρια. Ένα τέτοιο νοικοκυριό θα χρειαζόταν 1155 χρόνια με το ίδιο εισόδημα και χωρίς να ξοδεύει ούτε δολάριο, για να φτάσει τα έσοδα του Καρτέλ του Μεντεγίν, σε μια μόλις ημέρα!

Η περιουσία του Πάμπλο Εσκομπάρ, θα έφτανε σήμερα το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν, μιας χώρας όπως η Παραγουάη. Και αν αυτό δεν σας φαίνεται ιδιαίτερα εντυπωσιακό, τότε θα πρέπει να γνωρίζετε πως η Παραγουάη, έχει πληθυσμό 6.783.000. Αν το Καρτέλ του Μεντεγίν, θεωρούταν νόμιμη εταιρεία και συμπεριλαμβανόταν στη λίστα με τις 500 ισχυρότερες του κόσμου, θα βρισκόταν στη θέση 129 πάνω από την εταιρεία Σιδηροδρόμων των ΗΠΑ (Union Pacific) αλλά και από τα Starbucks αλλά και από το Facebook.

Από το newsit.gr

 


 

Σχολιάστε