Η ΕΛΜΕ Κοζάνης για τις αλλαγές στα σχολεία



elme_kozanisΕθνικός Διάλογος
Στην τελευταία συνάντηση του Υπουργού Παιδείας με την ΟΛΜΕ, ο κ. Φίλης  τόνισε ότι ήταν δικαίωμα της ΟΛΜΕ να μη συμμετάσχει στο διάλογο, που παρά την απουσία της ολοκληρώθηκε. Για ποιον διάλογο όμως μιλάει ο κ. Υπουργός;

Στην ουσία αναφέρεται σε έναν ανύπαρκτο διάλογο και βέβαια είναι εμφανής η προσπάθειά του να διαστρεβλώσει την αλήθεια.
Συγκεκριμένα η ΟΛΜΕ είχε αποφασίσει να συμμετάσχει στο διάλογο και να καταθέσει τις απόψεις της στα θεσμοθετημένα όργανα (ΕΣΥΠ, Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης).
ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΑΥΤΑ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΑΝ.

Είναι προφανές ότι ο Υπουργός ήθελε να καταθέσει η ΟΛΜΕ τις απόψεις της στο «διάλογο» με τη διορισμένη επιτροπή του κυρίου Λιάκου. Μια διαδικασία δηλαδή, που μόνο παρωδία μπορεί να χαρακτηριστεί. Ήλπιζε  ότι η Ομοσπονδία θα τον διευκόλυνε στην τακτική του, αρνούμενη  τη συμμετοχή της στο διάλογο. Η υπεύθυνη στάση που επέδειξε η ΟΛΜΕ συνέβαλλε, ώστε να αποκαλυφθεί ο προσχεδιασμένος εμπαιγμός .
Γενικά η τακτική των παράλληλα λειτουργούντων επιτροπών διαλόγου, αποσκοπούσε στο να θολώσει τα νερά και λειτούργησε σε βάρος του πλουραλισμού και της εποικοδομητικής ανταλλαγής ιδεών, αφού δημιούργησε συνθήκες έλλειψης διαφάνειας. Έτσι συνέβαλε στην επιβολή, μέσω της σύγχυσης για τα διαφορετικά πορίσματα των επιτροπών, της κυβερνητικής πολιτικής.

Αλλαγές στα Γυμνάσια
Όσον αφορά στο ζήτημα της λειτουργίας των Γυμνασίων και της αναμόρφωσης του ωρολογίου προγράμματος από τη νέα σχολική χρονιά, οι αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας στοχεύουν στην απορρύθμιση της λειτουργίας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Μειώνονται οι εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας καθαρά για εξοικονόμηση διδακτικού προσωπικού και διακρίνονται (με ποιο κριτήριο και από ποιους;) τα μαθήματα σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα. Ο χαρακτηρισμός μαθημάτων ως δευτερευόντων είναι ένας επικίνδυνος παιδαγωγικά «ακροβατισμός» και οδηγεί στην υποβάθμιση αυτών των μαθημάτων στη συνείδηση μαθητών και γονέων. Αν στην παραπάνω απόφαση προστεθεί και η απόφαση του Υπουργού Παιδείας για εισαγωγή (προς το παρόν πιλοτικά) μίας ασαφούς περιγραφικής αξιολόγησης του μαθητή,  τότε οδηγούμαστε στη δημιουργία ενός υποβαθμισμένου σχολείου που δεν θα καλύπτει τις  εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.

Το κλίμα υποβάθμισης των Γυμνασίων ολοκληρώνεται με την «ελαστικοποίηση» των ειδικοτήτων. Είναι πιθανό στο εξής, να κληθούν εκπαιδευτικοί να διδάσκουν γνωστικά αντικείμενα, τα οποία δεν είχαν διδαχθεί κατά τη διάρκεια των βασικών τους σπουδών στα  Πανεπιστήμια.
Το θολό σκηνικό συμπληρώνεται από απουσία ξεκάθαρου πλαισίου προαγωγής και απόλυσης των μαθητών, ώστε να μπορεί το υπουργείο να επιδοθεί σε νέους πειραματισμούς.
Η κυβέρνηση κάτω από την πίεση των μνημονιακών δεσμεύσεων της, διαλύει τη Δημόσια Εκπαίδευση ενισχύοντας τις κοινωνικές ανισότητες. Αντί  το δημόσιο σχολείο να παρέχει στέρεες βάσεις εγκύκλιας παιδείας, αποδυναμώνεται  ο ρόλος του, «σαλαμοποιείται» η γνώση με βιαστικές και αντιεπιστημονικές «ιεραρχήσεις» και περικοπές ύλης (χωρίς να συνοδεύονται από τη συγγραφή καινούργιων εγχειριδίων),  αλλοιώνεται ο χαρακτήρας της δημόσιας εκπαίδευσης και προωθείται το «σχολείο της αγοράς».

Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής
Η κατάργηση της μείωσης ωραρίου στους υπεύθυνους των σχολικών εργαστηρίων, εκτός του ότι αποσκοπεί στην εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού (και μόνο), αποτελεί μια απαράδεκτη  μεθόδευση με αρνητικότατες συνέπειες στη διδασκαλία των Φυσικών επιστημών και της Πληροφορικής. Αντί να ενισχυθεί η εργαστηριακή υποδομή των σχολείων με τη δημιουργία και εργαστηρίων για το μάθημα της Τεχνολογίας, υπονομεύεται το βασικό θεμέλιο της διδασκαλίας των παραπάνω μαθημάτων, που είναι η σύνδεση Θεωρίας και Πράξης.

Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση
Στην ΤΕΕ, παρά το θετικό γεγονός της μείωσης του ωραρίου των υπευθύνων εργαστηρίων, η εισαγωγή τομέων στην Β’ Λυκείου και ειδικοτήτων μόνο στη Γ’ Λυκείου κινείται στην ίδια λογική εξοικονόμησης εκπαιδευτικού προσωπικού για την κάλυψη αναγκών. Επιπλέον, το 4ο έτος μαθητείας βαφτίστηκε πιλοτικό και αφορά μόλις δύο σχολεία και 50 μαθητές σε όλη την Ελλάδα.

Εφαρμογή Μνημονιακών Πολιτικών στην Εκπαίδευση
Όλες οι παραπάνω αποφάσεις γίνονται για διαχειριστικούς λόγους, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό που οι μνημονιακές απαγορεύσεις προσλήψεων επέφεραν, και της μη υλοποίησης των υπουργικών εξαγγελιών για μόνιμους διορισμούς. Με την απόφαση για τις ώρες των σχολικών εργαστηρίων εξαφανίζει περισσότερες από 600 θέσεις εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και αν σε αυτές συνυπολογισθούν και άλλες 1500-2000 θέσεις   λόγω των αλλαγών στο ωρολόγιο πρόγραμμα και της επικείμενης ενοποίησης των ειδικοτήτων,  εκατοντάδες συνάδελφοι θα υποχρεωθούν να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και σε ΙΕΚ, για να συμπληρώσουν ωράριο. Οι  προβλεπόμενες  προσλήψεις Αναπληρωτών αλλά και οι μεταθέσεις και αποσπάσεις θα μειωθούν δραματικά.

Συνάδελφοι συναδέλφισες,

Είναι βέβαιο ότι  το επόμενο διάστημα θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε εξελίξεις, που θα μεταβάλλουν το εργασιακό μας περιβάλλον και θα εντείνουν την εργασιακή μας ανασφάλεια.
Η κυβέρνηση δίνει μάχη για να μην γίνει αντιληπτή τόσο η αδυναμία της να εφαρμόσει μια πολιτική που θα δίνει ρεαλιστικές και υλοποιήσιμες απαντήσεις στα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης  όσο και η επιβολή των μνημονιακών δεσμεύσεων, που η ίδια αποδέχτηκε.

Για να το πετύχει αυτό, ακολουθεί πολιτικές που η ίδια, από τα έδρανα της αντιπολίτευσης καταδίκασε ως αντιδημοκρατικές και αντίθετες με την έννοια του κοινωνικού διαλόγου. Οι τακτικές των μεθοδευμένων και αποπροσανατολιστικών διαρροών, οι αντιφάσεις με στόχο να στρέψουν τον ένα εκπαιδευτικό εναντίον του άλλου, τον ένα κλάδο εναντίον του άλλου, έχουν τεθεί σε εφαρμογή και ως χρόνος υλοποίησης επιλέχθηκε αυτό ακριβώς το χρονικό διάστημα που προσφέρεται για τη δημιουργία τετελεσμένων γεγονότων.

Δεν μένει, όταν πυκνώσουν οι αντιδράσεις, ειδικά μετά το Σεπτέμβριο, που  το μνημόνιο θα αγγίξει τον πυρήνα των εργασιακών σχέσεων και των συνδικαλιστικών μας δικαιωμάτων, να χρησιμοποιηθεί και η τακτική συκοφάντησης των εκπαιδευτικών, που οι προηγούμενοι υπουργοί και κυβερνήσεις χρησιμοποίησαν.
Σε καμία περίπτωση όσα σχεδιάζονται και υλοποιούνται από το υπουργείο δεν έχουν τα ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΆ ΜΕΤΑΡΥΘΜΙΣΗΣ.

Αντίθετα είναι ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΡΩΝ, και συγκεκριμένα του εκπαιδευτικού προσωπικού, αφού οι υλικοί πόροι της εκπαίδευσης έχουν περάσει στους Δήμους με τις γνωστές σε όλους μας συνθήκες οικονομικής ασφυξίας, που δημιούργησαν. Έχει τεθεί σε λειτουργία η «εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ», με στόχο τη μείωση του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, και τη δημιουργία εκπαιδευτικών –  μπαλαντέρ, για την κάλυψη  κενών.

Η εργασιακή ανασφάλεια είναι προ των πυλών με άλλη μορφή, λιγότερο πομπώδη από τις διαθεσιμότητες και τις απολύσεις, περισσότερο αποτελεσματική, αφού θα «χτυπά» μεμονωμένα εκπαιδευτικούς και ειδικότητες, αφήνοντας τους υπόλοιπους να εφησυχάζουν, γιατί δεν ήρθε ακόμη η σειρά τους.

Συνεχίζουμε να διεκδικούμε ένα ποιοτικό δωρεάν δημόσιο σχολείο που να διασφαλίζει ένα καλύτερο αύριο για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                       Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΝΤΟΥΝΤΑΣ ΖΗΣΗΣ                                   ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.