Τρίτη θέση για την Ελλάδα σε Διεθνή διαγωνισμό, με τη διάκριση από το Γυμνάσιο Αιανής Κοζάνης



FB13

Τι ειναι το προγραμμα INVOLEN

Το INVOLEN είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που προωθεί τη διαγενεακή μάθηση και την εκπαίδευση μέσα από το παιχνίδι χρησιμοποιώντας εργαλεία και μεθόδους των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), με σκοπό την επιμόρφωση εθελοντών για την προστασία της φύσης σε 5 ευρωπαϊκές χώρες (Ιταλία, Ελλάδα, Γαλλία, Ουγγαρία, και Σλοβενία). Το INVOLEN φέρνει σε επαφή δύο διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, τους εφήβους και τους μεγαλύτερους σε ηλικία, ενθαρρύνοντάς τους να συμμετέχουν σε εθελοντικές δραστηριότητες, με στόχο την προστασία και τη διατήρηση της ευρωπαϊκής οικολογικής κληρονομιάς, εστιάζοντας στις περιοχές του Δικτύου Natura 2000. Οι μεγαλύτεροι και οι νεότεροι ενθαρρύνονται να συνεργαστούν σε ομάδες και να σχεδιάσουν τα δικά τους διαδραστικά παιχνίδια μάθησης για την προστασία της φύσης στην περιοχή τους. Σε όλες τις χώρες του προγράμματος έχει ήδη ξεκινήσει μια καμπάνια προβολής της πρωτοβουλίας αυτής, στην οποία περιλαμβάνονται σχολικοί διαγωνισμοί για την ανάδειξη των καλύτερων παιγνιδιών σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Το INVOLEN στοχεύει στο να προωθήσει τον εθελοντισμό για την προστασία της φύσης, να αυξήσει το ενδιαφέρον για τη δια βίου μάθηση σε όλες τις ηλικίες, να συμβάλλει στις προσπάθειες διατήρησης των προστατευόμενων περιοχών του Δικτύου Natura 2000, να ενδυναμώσει τη συνοχή των κοινωνικών συνόλων που ζουν σε προστατευόμενες περιοχές ή κοντά σε αυτές, ενισχύοντας την επίγνωση της οικολογικής αξίας του τόπου τους, να γεφυρώσει το χάσμα γενεών, εξασφαλίζοντας οφέλη για μικρούς και μεγάλους, με τη συμμετοχή τόσο των σχολείων, όσο και της τοπικής κοινωνίας και να υποστηρίξει την ενεργό συμμετοχή των πολιτών.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τον ιστότοπο: http://www.involen.eu/el

IMG_2645Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός για τα Χωροευαίσθητα Παιχνίδια

Η προετοιμασία του Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού για τα Χωροευαίσθητα Παιχνίδια ξεκίνησε νωρίς μετά το SCM στο Σζομπαθέλι (Ουγγαρία) (Ιούλιος 2014) και ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2014.

Ένα ειδικό ιστολόγιο (https://involeneuropeancompetition.wordpress.com/) δημιουργήθηκε για να παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την πρόσβαση στο διαγωνισμό:  κριτήρια, απαιτήσεις, υλικό προς υποβολή, προθεσμίες και έντυπα στην αγγλική και σε όλες τις γλώσσες ων εταίρων ώστε να διευκολύνει την πρόσβαση στις πληροφορίες και την υποβολή υλικού.

Ο Διαγωνισμός άρχισε κατά τη διάρκεια των εθνικών εργαστηρίων (κυρίως τον Οκτώβριο του 2014) και διαδόθηκε σε ένα πλατύ διεθνές κοινό σε κάθε χώρα της σύμπραξης και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως διεθνή συνέδρια, ενώσεις ασχολούμενες με την προστασία της φύσης και την εκπαίδευση, σχολικά δίκτυα, ΜΚΟ κ.λπ. Οι ομάδες είχαν στη διάθεσή τους περίπου 6 μήνες για να παραδώσουν το τελικό υλικό τους, κατάλογο με ιστορίες των μεγαλύτερων, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν στα σενάρια των παιχνιδιών και των Χωροευαίσθητων Παιχνιδιών, συμπεριλαμβανομένης της αξιολόγησή τους για το πρόγραμμα και τη διαδικασία.

Συνολικά, τον Ιανουάριο, 30 ομάδες έκαναν εγγραφή στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό, ενώ μέχρι το τέλος του Διαγωνισμού, τον Απρίλιο του 2015, καταγράφηκαν 21 καταχωρήσεις παιχνιδιών.   Μέχρι τον Ιούνιο του 2015, όλες οι χώρες εξέλεξαν το καλύτερο Χωροευαίσθητο Παιχνίδι, με τη βοήθεια μιας Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που εξουσιοδοτήθηκε να αξιολογήσει το υλικό και τα παιχνίδια στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων αξιολόγησης. Μόνο ένας νικητής ανά χώρα μπορούσε να εκλεγεί για να ταξιδέψει στη Φλωρεντία ως φιναλίστ της εθνικής επιλογής για την Τελετή Απονομής Βραβείων του Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού, κατά τη διάρκεια του Διεθνούς Συνεδρίου «Καινοτομία και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: ΤΠΕ και διαγενεακή μάθηση».

Οι νικητές ήταν οι εξής: Η Ιταλική ομάδα με το παιχνίδι: Aegylon. Η Γαλλική ομάδα με το: Belnac adventures. Η Ελληνική ομάδα με το: Construction of a bird observatory at Polifitos Lake (Kozani) (Κατασκευή ενός παρατηρητηρίου πουλιών στην Λίμνη Πολύφυτου στην Κοζάνη). Η Ουγγρική ομάδα με το: The pasha’s chest. Η Σλοβενική ομάδα με το: Magic of nature

FB7Διεθνές Συνέδριο «Καινοτομία στην επαγγελματική εκπαίδευση: ΤΠΕ και διαγενεακή μάθηση» στην Ιταλία

Το Διεθνές Συνέδριο «Καινοτομία στην επαγγελματική εκπαίδευση: ΤΠΕ και διαγενεακή μάθηση» πραγματοποιήθηκε στις 24 και 25 Σεπτεμβρίου στο Auditorium Sant’ Apollonia στη Φλωρεντία, με την υποστήριξη της κυβέρνησης της Τοσκάνης. Τα θέματα του Συνεδρίου αφορούσαν τεχνολογικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές πτυχές: χρήση ΤΠΕ (Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών), εφαρμογών και Παιχνιδιών με Βάση την Τοποθεσία στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, διαγενεακή μάθηση, παραδείγματα επιστημονικής εκπαίδευσης που συνδέονται με το περιβάλλον, αλλά, επίσης, κοινωνική συμμετοχή στο σχολείο και στις τοπικές κοινότητες.

Η πρώτη ημέρα ξεκίνησε με τον χαιρετισμό από τον διευθυντή του ινστιτούτου IBIMET-CNR Αντόνιο Ράσκι και ακολούθησε η παρουσίαση του προγράμματος INVOLEN από τη Φούλη Παπαγεωργίου σχετικά με πτυχές της καινοτομίας, αποτελέσματα, πλεονεκτήματα και περιορισμούς.

Τέσσερις προσκεκλημένοι ομιλητές κάλυψαν τις καινοτόμες πτυχές της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης: Ο Ντέιβιντ Γκάνον, από το Πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν (ΗΠΑ), διευθυντής της πλατφόρμας του ARIS, η Άλμπα Λ’ Αστορίνα, για την επικοινωνία μεταξύ των ενδιαφερόμενων γύρω από το περιβάλλον (κυρίως σχολεία και έρευνα), η Ντα Φερρά Μπεσμά, επίτιμη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Paris 8, ειδική στον εθελοντισμό και σε διαγενεακά θέματα και η Ντιάνα Πρίντσε, εκ μέρους του Ντιέγκο Γκουέρι, προέδρου της WWF Λιβόρνου. Συνολικά, συμπεριλήφθηκαν 25 ομιλητές, που συμμετείχαν σε παράλληλες και ολομελείς συναντήσεις σε εργαστήρια (workshops).

Τη δεύτερη ημέρα έλαβε χώρα η Συνεδρία Αξιολόγησης και η Τελετή Απονομής Βραβείων για τον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό για το Καλύτερο Χωροευαίσθητο Παιχνίδι.
Η εκδήλωση άρχισε με μια μικρή εισαγωγή όσον αφορά στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού και τους κανόνες για την αξιολόγηση του καλύτερου παιχνιδιού.

Όλοι οι συμμετέχοντες στο Συνέδριο συνεργάστηκαν στην αξιολόγηση μέσα από τον σχηματισμό τριών επιτροπών: Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, Επιτροπή Εκπροσώπων και Επιτροπή Νεολαίας.

Στη συνέχεια, οι πέντε νικήτριες ομάδες από όλες τις συμπράττουσες χώρες έκαναν μια 25λεπτη παρουσίαση σχετικά με την εμπειρία τους από το Involen και τα παιχνίδια που υποβλήθηκαν στον Διαγωνισμό, ενώ στο μεσοδιάστημα οι επιτροπές έπρεπε να αξιολογήσουν το καλύτερο παιχνίδι.

Ύστερα από μια μακρά διαδικασία αξιολόγησης στην οποία εκφράστηκαν εποικοδομητικά επιχειρήματα ανάμεσα στα μέλη της Επιτροπής, οι τελικές αποφάσεις ανακοινώθηκαν από την Ειρήνη Κουκουρέλη και τον Ντέιβιντ Γκάνον, οι οποίοι προέδρευσαν με έξοχο τρόπο στην Τελετή Απονομής των Βραβείων.

Τα αποτελέσματα ήταν τα ακόλουθα:

1ος στην κατάταξη: Belnac adventures (Γαλλία), 2ος στην κατάταξη: Aegylon (Ιταλία), 3ος στην κατάταξη: Construction of a bird observatory at Polifitos Lake (Kozani) (Greece) [Κατασκευή ενός παρατηρητηρίου πουλιών στη λίμνη Πολύφυτου (Κοζάνη) (Ελλάδα)] και την 4η θέση μοιράστηκαν το The pasha’s chest (Ουγγαρία) και το Magic of Nature (Σλοβενία).  

Οι τρεις πρώτοι στην κατάταξη έλαβαν ένα κύπελλο και ένα πιστοποιητικό ως νικητές (1ος, 2ος, και 3ος στην κατάταξη) εκτός από το μετάλλιο και το πιστοποιητικό που έλαβε το κάθε μέλος.

Τα μέλη της 4ης ομάδας στη σειρά κατάταξης έλαβαν ένα πιστοποιητικό για τη συμμετοχή τους ως φιναλίστ στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό.   Στο τελευταίο μέρος του Συνεδρίου, οι εισηγητές από κάθε εργαστήριο παρουσίασαν μια σύνοψη από τα αποτελέσματα κάθε μέρους και ένα συνολικό συμπέρασμα δόθηκε επίσης από τη Φούλη Παπαγεωργίου.

Από την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία

4 σχόλια στο άρθρο “Τρίτη θέση για την Ελλάδα σε Διεθνή διαγωνισμό, με τη διάκριση από το Γυμνάσιο Αιανής Κοζάνης

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.