Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας εγκαινιάζει μια νέα εποχή επικοινωνίας με τους πολίτες

aadetukfuyilfuipi

«Μαζί παίρνουμε καλύτερες αποφάσεις για τον τόπο μας»

Με σύνθημα “Μαζί παίρνουμε καλύτερες αποφάσεις για τον τόπο μας”, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας εγκαινιάζει μια νέα εποχή επικοινωνίας με τους πολίτες, αξιοποιώντας τη διαδικασία της διαβούλευσης και τα νέα μέσα επικοινωνίας.

Οι πολίτες της περιφέρειας καλούνται να γνωρίσουν την ηλεκτρονική διαβούλευση και τους νέους δικτυακούς τόπους της Περιφέρειας μέσα από τέσσερις ενημερωτικές εκδηλώσεις που γίνονται σε Κοζάνη, Γρεβενά, Φλώρινα και Καστοριά. Η πρώτη πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης στην Κοζάνη στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Στην πλατφόρμα ηλεκτρονικής διαβούλευσης opengov.pdm.gov.gr όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να μοιραστούν τις ιδέες και τις εμπειρίες τους μέσα από την ενότητα Ιδέες (http://opengov.pdm.gov.gr/ideas/), να συμβουλευτούν τα σύνολα δεδομένων που δημοσιοποιεί η περιφέρεια μέσα από την ενότητα Δεδομένα (http://opengov.pdm.gov.gr/data/), αλλά και να περιηγηθούν στις βασικές έννοιες της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης μέσα από την ενότητα Γλωσσάρι (http://opengov.pdm.gov.gr/glossary/).

Στους αναμορφωμένους δικτυακούς τόπους, που φιλοξενούνται στις ίδιες διευθύνσεις, οι πολίτες μπορούν να δουν με οργανωμένο τρόπο την πληροφορία που τους χρειάζεται, ενώ στο σύνολό του το σύστημα ανοιχτής διακυβέρνησης υπόσχεται μείωση της ταλαιπωρίας των πολιτών στις συναλλαγές τους με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Μέσω αυτού, εκτιμάται ότι θα μειωθεί ο αριθμός των δικαιολογητικών που μέχρι τώρα πρέπει να προσκομίζουν οι ενδιαφερόμενοι για μια σειρά από διαδικασίες, καθώς η Περιφέρεια θα τα «παραλαμβάνει» πλέον ηλεκτρονικά και υπηρεσιακά από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, τους Δήμους ή άλλες υπηρεσίες της δημόσιας διοίκησης.

“Θεωρώντας κρίσιμη την αναβάθμιση του λογισμικού της δημοκρατίας και κομβικό το ρόλο των πολιτών στη διαδικασία της λήψης αποφάσεων, κάνουμε το απαραίτητο βήμα για να φτάσουμε πιο κοντά στους πολίτες και να τους ακούσουμε” λένε τα μέλη της ομάδας, υλοποιώντας ένα έργο που από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων του έθεσε ως προτεραιότητα ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης. Μάλιστα, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας πρωτοπορεί και στο πλαίσιο της εξασφάλισης διαλειτουργικότητας με την κεντρική διοίκηση, ώστε να ταλαιπωρούνται όσο το δυνατόν λιγότερο οι πολίτες με γραφειοκρατικά ζητήματα.

Όπως επισημαίνει η ομάδα του έργου με επικεφαλής τον Εκτελεστικό Γραμματέα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας Παντελή Αργυριάδη και τη συνεργασία του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών του Μετσοβίου, στόχος είναι “να αναζητήσουμε νέους δρόμους για τη συμμετοχή και την εμπλοκή των πολιτών στα κέντρα λήψης αποφάσεων ”. Με τον τρόπο αυτό, θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις μέτρησης των παρεχόμενων υπηρεσιών και βελτίωσής τους μέσω και της ενεργού συμμετοχής των πολιτών και της αμεσότητας του τρόπου διοίκησης.

Η ηλεκτρονική διαβούλευση και η παρουσίαση των νέων δικτυακών τόπων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας αποτελούν μέρος μόνο του συνόλου των δράσεων στο πλαίσιο του έργου της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Σημαντικό τμήμα της διαδικασίας καταλαμβάνει, επίσης, η καταγραφή των υπηρεσιών, ώστε ο πολίτης μέσα από την υπηρεσία καταγραφής Υπηρεσιών και Διαδικασιών του Δημόσιου Τομέα να γνωρίζει ποιος παρέχει ποια υπηρεσία και μέσα από ποιες διαδικασίες, με στόχο πάντα την αμεσότητα, τη διαφάνεια και την απλοποίηση των διαδικασιών του δημοσίου.

Συνολικά, οι δράσεις ανοικτής ηλεκτρονικής διακυβέρνησης μπορούν να αναμορφώσουν την περιφέρεια. Στόχος είναι  η Δυτική Μακεδονία να γίνει ακόμα περισσότερο διαφανής και αποτελεσματική. Μια περιφέρεια με θεσμούς και υπηρεσίες που θα ενδυναμώνουν τους εργαζόμενους, τους πολίτες, τις επιχειρήσεις και τους επισκέπτες, καθώς θα ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους.

Κοινοποιήστε
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Email this to someonePrint this page

Ένα σχόλιο στο άρθρο “Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας εγκαινιάζει μια νέα εποχή επικοινωνίας με τους πολίτες

  1. Ο κακός της υπόθεσης...

    - Edit

    Απαντήστε

    Ότι κάνει ο δήμος κάνει και η περιφέρεια. Δίνουν δήθεν το βήμα στον πολίτη… Δεν θα δείξετε έτσι το άρωμα ανατροπής που περάσατε προεκλογικά… Δεν θα ανατρέψετε το σύστημα δίνοντας τάχα τον λόγο στους πολίτες… Να σας δω μετα σκουπίδια και το νερό, τί αέρα ανατροπής έχετε…

    Τα ίδια ισχύουν και για το Δήμο φυσικά.

Σχολιάστε