Ο Χ. Κάτανας για ζητήματα παραβάσεων για την κυκλοφορία ελληνικών και αλλοδαπών φορτηγών και λεωφορείων ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης



Κύριε Υπουργέ,

Κατά το Νόμο 3446/2006 προβλέπεται με το άρθρο 4, ότι:
 
1. Οι παραβάσεις της νομοθεσίας για την κυκλοφορία των ελληνικών και αλλοδαπών φορτηγών και λεωφορείων ιδιωτικής και δημοσίας χρήσης μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών αντίστοιχα και για την πραγματοποίηση εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών αναφορικά με τα ζητήματα που απαριθμούνται στο άρθρο 4Β και η κατάταξη των παραβάσεων ανάλογα με τη σοβαρότητά τους, προσδιορίζονται ειδικότερα με υπουργικές αποφάσεις που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 4Β.
 
2. Οι παραβάσεις κατατάσσονται ανάλογα με το βαθμό σοβαρότητάς τους στις εξής κατηγορίες:
ιδιαζόντως σοβαρή παράβαση, πολύ σοβαρή παράβαση, σοβαρή παράβαση και ελαφρά παράβαση.
 
3. Η σοβαρότητα μίας παράβασης καθορίζεται με βάση τα εξής κριτήρια:
  (α) την πιθανότητα να δημιουργήσει κίνδυνο θανάτου ή τραυματισμού, βλάβης στην περιουσία του παραβάτη ή τρίτων ή όχληση,
  (β) την πιθανότητα να προκαλέσει ζημία του περιβάλλοντος ή του οδικού δικτύου,
  (γ) τη δυνατότητά της να εμποδίσει τον έλεγχο τήρησης της νομοθεσίας οδικών μεταφορών από τα αρμόδια όργανα ή να αλλοιώσει τα αποτελέσματα του ελέγχου, (δ) τη δυνατότητά της να προκαλέσει διατάραξη της αγοράς των εθνικών εμπορευματικών και/ή επιβατικών μεταφορών.

Τα άρθρα 4,4α και 4β του παρόντος νόμου   τέθηκαν αντί του αρχικού άρθρου 4,  όπως αυτό είχε τροποποιηθεί με τους  ν. 3710/2008, 3897/2010 και 4150/2013,  δυνάμει  του  άρθρου 36 παρ.2 Ν.4313/2014,ΦΕΚ Α 261/17.12.2014.

Στο άρθρο 4Α του εν λόγω Νόμου καθορίζεται μια σειρά διοικητικών προστίμων τόσο προς τον οδηγό όσο και προς τον ιδιοκτήτη των φορτηγών και λεωφορείων και αυτοκινήτων ΙΧ.
 
Ερωτάσθε:

i. Γιατί από την τροποποίηση  του Νόμου (Δεκέμβριος 2014) δεν έχουν ακόμη εκδοθεί οι υπουργικές αποφάσεις για να καθοριστούν οι παραβάσεις σε κατηγορίες ανάλογα με τη σοβαρότητά τους, οι διοικητικές κυρώσεις εντός των ορίων του άρθρου 4Α ανάλογα με τη σοβαρότητα κάθε παράβασης, οι διοικητικές κυρώσεις που καταλογίζονται σε περίπτωση συρροής παραβάσεων και σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόσωπα που είναι υπόχρεα για την καταβολή των προστίμων, τα διοικητικά μέτρα που επιβάλλονται, οι ειδικές απαιτήσεις για τη σύνθεση των οργάνων ελέγχου και ο ελάχιστος εξοπλισμός που απαιτείται για τον έλεγχο;
ii. Γιατί δεν εφαρμόζεται και στις περιπτώσεις των παραβάσεων του Ν. 3446/2006 η μείωση των προστίμων κατά 50%, όπως ισχύει και στις άλλες παραβάσεις του ΚΟΚ;
iii. Γιατί  προβλέπεται αφαίρεση  των πινακίδων κυκλοφορίας του αυτοκινήτου (διότι με τον τρόπο αυτό τιμωρούνται οι επιχειρήσεις για παραβάσεις που έχουν διαπράξει οι υπάλληλοί τους); Προτίθεστε να καταργήσετε αυτήν την ποινή, διότι στην περίπτωση των φορτηγών δεν μπορεί να το οδηγήσει άλλος υπάλληλος, αφού έχουν αφαιρεθεί οι πινακίδες ενώ και στα Ι.Χ δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο άλλος μέλος της οικογένειας, ακόμη και εάν είναι ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου;

        
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΧΑΡΙΣΙΟΣ ΚΑΤΑΝΑΣ

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.