Ερώτηση στη Βουλή του Χ. Κάτανα για τις απώλειες εσόδων από φόρους και τέλη κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα άνω των 1929cc



Κύριοι Υπουργοί,

Η οικονομική κρίση που μαστίζει την χώρα μας έχει επιφέρει τεράστιο πρόβλημα στους πολίτες – ιδιοκτήτες αυτοκινήτων υψηλού κυβισμού. Η επιβολή τεκμηρίων διαβίωσης και φόρου πολυτελείας στα οχήματα υψηλού κυβισμού αντί να επιφέρει αύξηση των εσόδων στα ταμεία του Κράτους, προκάλεσε κύματα καταθέσεων των πινακίδων κυκλοφορίας εκ μέρους των ιδιοκτητών προκειμένου να γλιτώσουν τους δυσβάσταχτους φόρους και τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας. Από το 2009 έως σήμερα υπολογίζεται ότι ο αριθμός των πινακίδων που κατατέθηκαν στις Εφορίες ανά την Ελλάδα είναι περίπου 750.000. Με δεδομένο ότι η πλειοψηφία αυτών των οχημάτων είναι υψηλού κυβισμού και λαμβάνοντας έναν μέσο όρο τελών κυκλοφορίας μαζί με τον φόρο πολυτελείας στα 800€, τότε το ποσό που απωλέσθηκε από τα κρατικά ταμεία αντιστοιχεί σε 600 εκατομμύρια ευρώ. Δίχως αλλαγή στον τομέα φορολόγησης και του επακόλουθου κόστους κτήσης αυτοκινήτων είναι εξαιρετικά πιθανό να συνεχιστεί αυτό το κύμα κατάθεσης πινακίδων και φέτος.

Επιπλέον, η θέση ενός τόσο μεγάλου αριθμού οχημάτων σε ακινησία προξένησε τεράστιο πλήγμα και στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Οι τιμές των μεταχειρισμένων καταποντίστηκαν και οι έμποροι ασφυκτιούν κάτω από το βάρος της τεράστιας μείωσης της αξίας του στόλου που κατείχαν. Το αποτέλεσμα ήταν να πωλούν οι Έλληνες τα αυτοκίνητά τους σε πολύ χαμηλές τιμές και αρκετά από αυτά στην συνέχεια να εξάγονται στο εξωτερικό όπου μεταπωλούνταν προς όφελος εκείνων των κρατών.

Η πολιτική του Δημοσίου απέναντι στα αυτοκίνητα ήταν τιμωρητική θεωρώντας τα ως είδος πολυτελείας και όχι ως εργαλείο δουλειάς και καθημερινότητας με στόχο την εξυπηρέτηση των υποχρεώσεων των οικογενειών και των επαγγελματιών. Ακόμη ένα παράδειγμα είναι τα οχήματα με κινητήρες Diesel τα οποία εκ των πραγμάτων χρειάζονται κινητήρες μεγαλύτερου κυβισμού λόγω φιλοσοφίας λειτουργίας του κινητήρα ώστε να είναι ασφαλή, τα οποία ενώ είναι εξαιρετικά σύγχρονα και μη ρυπογόνα, αντιμετωπίζονται ως πολυτελή.

Σε όλα τα παραπάνω οφείλουμε να λάβουμε υπ’ όψιν και τα απωλεσθέντα έσοδα του Κράτους από τον υπόλοιπο οικονομικό κύκλο, όπως είναι η συντήρηση και τα έσοδα από ΦΠΑ και φορολογία, τα έσοδα από τα καύσιμα, από τα διόδια και την πολλαπλασιαζόμενη αξία του χρήματος που κυκλοφορεί στην αγορά.

Ερωτάσθε:

i. Σε πόσα οχήματα ακριβώς έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας οι ιδιοκτήτες τους και τι ποσό εσόδων απώλεσε το Ελληνικό Δημόσιο από το 2009 έως σήμερα;
ii. Υπάρχει σχεδιασμός τροποποίησης του υφισταμένου τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας;
iii. Θα εφαρμοστεί το μέτρο της απόσυρσης;

Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΧΑΡΙΣΙΟΣ ΚΑΤΑΝΑΣ

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.