Φιλοπρόοδος Σύλλογος: Σινεμά Δευτέρα βράδυ «Ανεμοδαρμένα Ύψη»



Φιλοπρόοδος Σύλλογος Κοζάνης
Δευτέρα 23-3-2015, ώρα 22:00 μ.μ.,στο κινηματοθέατρο ”Ολύμπιον”
«Ανεμοδαρμένα Υψη» (Wuthering Heights-1939)

Σκηνοθεσία: Γουίλιαμ Γουάιλερ
Ηθοποιοί: Λόρενς Ολίβιε, Μερλ Όμπερον, Ντέιβιντ Νίβεν, Φλόρα Ρόμπσον, . Τζέραλντιν Φιτζέραλντ

Μέσα σε μια χιονοθύελλα στη βραχώδη Αγγλία, ο Λόκγουντ ένας ταξιδιώτης, βρίσκει καταφύγιο στα Ανεμοδαρμένα Ύψη, το σκοτεινό, μελαγχολικό κτήμα του ηλικιωμένου και μυστηριωδους Χίθκλιφ. Ο Χίθκλιφ, θα τον φιλοξενήσει σε ένα δωμάτιο που στο παρελθόν υπήρξε γαμήλια κρεβατοκάμαρα. Αργά τη νύχτα όμως, ο Λόκγουντ θα διαπιστώσει ότι το παράθυρο του δωματίου έχει ανοίξει από τη χιονοθύελλα και καθώς επιχειρεί να το κλείσει αισθάνεται το παγωμένο χέρι μιας γυναίκας να ζητά βοήθεια… Λίγο αργότερα, η οικονόμος του σπιτιού θα ενημερώσει τον Λόκγουντ ότι η γυναίκα που είδε δεν είναι άλλη από την Κάθι Έρνσοου, ο μεγάλος ανεκπλήρωτος έρωτας του Χίθκλιφ, που απεβίωσε πολλά χρόνια πριν…

Θρυλικό αριστούργημα της κλασσικής περιόδου, (γνωστό και ως ‘’Ο πύργος των καταιγίδων’’) που μεταφέρει στο σινεμά τα πρώτα 16 από τα 34 κεφάλαια του βιβλίου της Έμιλι Μπροντέ. Ο παραγωγός Σάμιουελ Γκόλντγουιν, επιλέγει τον κορυφαίο Γουίλιαμ Γουάιλερ να σκηνοθετήσει την ταινία, οι σχέσεις τους όμως δεν ήταν και οι καλύτερες. Ο Γκόλντγουιν πίστευε ότι το βιβλίο ήταν πολύ σκοτεινό για να γίνει ένα κινηματογραφικό ρομάντζο και ανέθεσε στον Τζον Χιούστον να ξαναγράψει το σενάριο, ο τελευταίος ωστόσο δεν έκανε τίποτα γιατί πίστευε ότι το σενάριο άγγιζε την τελειότητα. Η τελική φανταστική σκηνή του Χίθκλιφ και της Κάθι ήταν αφορμή της μεγάλης ρήξης του Γουάιλερ με τον Γκόλντγουιν, καθώς ο πρώτος τη θεωρούσε περιττή, κάτι που έκανε τον δεύτερο να πει: Εγώ δημιούργησα τα «Ανεμοδαρμένα Υψη», ο Γουάιλντερ ήταν απλά ο σκηνοθέτης!

Ωστόσο ούτε οι σχέσεις των ηθοποιών μεταξύ τους υπήρξαν οι καλύτερες. Ο πρωταγωνιστής Λόρενς Ολίβιε παραπονιόταν για την εμμονή του Γουάιλερ να κάνει πολλές λήψεις, θεωρώντας τον εξουθενωτικό, πολλά χρόνια αργότερα όμως θα παραδεχτεί ότι οι πολλές λήψεις τον έκαναν καλύτερο ηθοποιό και ότι ωφέλησαν την ερμηνεία του στο φιλμ. Οι σχέσεις του πρωταγωνιστικού ζευγαριού Ολίβιε-Ομπερον επίσης δεν ήταν οι καλύτερες. Όπως και η σχέση μεταξύ Όμπερον- Νίβεν, που υπήρξαν ζευγάρι στη ζωή και είχαν χωρίσει πριν από δύο χρόνια. Επιπλέον ο Νίβεν πίστευε ότι ο ρόλος του στο φιλμ ήταν δευτερεύων. Η Βίβιαν Λι είχε ενδιαφερθεί για το ρόλο της Κάθι, οι παραγωγοί ωστόσο πίστευαν ότι η Λη δεν ήταν γνωστή στην Αμερική (η ειρωνεία ήταν ότι τον ίδιο χρόνο η Λι κέρδισε το ρόλο της Σκάρλετ Ο’Χάρα στο ‘’Όσα παίρνει ο άνεμος’’ όπως και το όσκαρ, σε αντίθεση με την Όμπερον που ούτε καν υποψήφια ήταν). Επίσης το ρόλο του Χίθκλιφ είχαν διεκδικήσει σπουδαίοι ηθοποιοί της εποχής όπως ο Ρόναλντ Κόλμαν, ο Ντάγκλας Φέρμπανκς Τζούνιορ και ο Ρόμπερτ Νιούτον.

Η ταινία δε γνώρισε αμέσως εμπορική επιτυχία όταν προβλήθηκε. Απέφερε κέρδη όταν επαναπροβλήθηκε μερικά χρόνια αργότερα. Ωστόσο τιμήθηκε με το Βραβείο Κριτικών της Νέας Υόρκης ως η Καλύτερη Ταινία για το 1939 και έλαβε οκτώ υποψηφιότητες για Όσκαρ, Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, σκηνοθεσίας, πρώτου αντρικού, δευτέρου γυναικείου ρόλου, σεναρίου, μουσικής, καλλιτεχνικής διεύθυνσης και φωτογραφίας, κερδίζοντας τελικά το τελευταίο για τη θαυμάσια υποβλητική φωτογραφία του Γκρέγκ Τόλαντ. Θεωρείται η καλύτερη μεταφορά του βιβλίου στο σινεμά ανάμεσα στις δεκάδες που έγιναν από το 1920 μέχρι και το 2012, με δεύτερη πιο αξιόλογη τη σουρεαλιστική εκδοχή από τον Λουις Μπουνιουέλ το 1954.

Αυτή τη Δευτέρα 23 Μαρτίου και ώρα 22.00 το βράδυ στην επάνω αίθουσα του Κιν/φου «ΟΛΥΜΠΙΟΝ».

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.