Βίντεο: «Δυστοπία, Ουτοπία και Αντανακλάσεις» – Μια ξεχωριστή εικαστική έκθεση



Μια ξεχωριστή εικαστική έκθεση με τίτλο «Δυστοπία, Ουτοπία και Αντανακλάσεις» πραγματοποιήθηκε το τριήμερο 2-4 Μαΐου 2014 στην πόλη της Κοζάνης, με δημιουργίες του καλλιτέχνη Κωνσταντίνου Γρηγοριάδη.

Η έκθεση φιλοξενήθηκε στο νέο -υπό ανακαίνιση- κτίριο της ΑΡΣΙΣ-Κοζάνης σε ένα ιδιαίτερο και ατμοσφαιρικό περιβάλλον και την επιμελήθηκαν η αρχιτέκτων Μπέτυ Τσιρέκα, η Βούλα Βασιλειάδου και η Κέλλυ Γρηγοριάδου, που παρουσίασαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την πρωτότυπη πολυδιάστατη πρόταση του εξαιρετικού εικαστικού.

Σύμφωνα με τον ίδιο τον καλλιτέχνη η πρακτική του «διερευνά και προσδιορίζει τις συνέπειες που αναδύονται  από τις ταχείες αλλαγές των επιστημονικών και τεχνολογικών εξελίξεων στην “κατασκευή”  του σύγχρονου σώματος, εαυτού και ταυτότητας. Βασισμένο στην ιδέα της αποδόμησης η οπτική γλώσσα και επικοινωνία αναφέρεται σε έναν μετακαταστροφολογικό, βιομηχανικό κόσμο, συνδυάζοντας χαρακτηριστικά πολυπολιτισμικών, μυθολογικών πτυχών. Προωθώντας μια διαφανή συνείδηση για την ολέθρια έκβαση του βιομηχανικού και μεταβιομηχανικού κόσμου, επιζητώ να κάνω ορατό τον φόβο του μέλλοντος, τις αντανακλάσεις μιας κατεστραμμένης ζωής καθώς και την υβριδικότητα της ύπαρξης σε ένα φανταστικό- εννοιολογικό χώρο και χρόνο.

 
Ο σύγχρονος κόσμος θολώνει την δυαδική υπόσταση του υλικού και πνευματικού. Η κατάρρευση  της δυαδικότητας σε υλικό και πνευματικό επίπεδο μεταλλάσσει τις υπάρχουσες έννοιες, το σχήμα και την υπόσταση στον μικρόκοσμο και μακρόκοσμο της υπαρξιακής πραγματικότητας. Σαν μια αλληγορία, η μετάσταση των τεχνολογικών προσαρμογών στην καθημερινότητα και τον άνθρωπο παράγει νέες πτυχές στην εξέλιξη ή στην οπισθοδρόμηση της νέας ταυτότητας. Η συμβίωση του οργανικού και μη οργανικού, της πραγματικότητας και μη πραγματικότητας, αντικατοπτρίζει τη δημιουργία μιας νέας ταυτότητας ή μη ταυτότητας. Στην μετανεωτερικότητα οι έννοιες του δυστοπικού ή ουτοπικού υπαρξισμού εξαρτώνται από την διαφορετικότητα της προοπτικής και της αντίληψης του υποκειμένου».

Η έκθεση συνδυάστηκε αρμονικά με παράλληλες μουσικές καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, που ειδικότερα για το Σάββατο 3 Μαΐου που επισκεφτήκαμε το χώρο, περιελάμβανε rock βραδιά με τους εξαιρετικούς μουσικούς Δημήτρη Γιαννόπουλο και Νίκο Διάφα -Guitar 2-.

Την επιμέλεια της παρουσίασης είχε η δημοσιογράφος -και μητέρα του καλλιτέχνη Κωνσταντίνου Γρηγοριάδη- Δέσποινα Αμαραντίδου.

Βιογραφικό
Ο Κωνσταντίνος Γρηγοριάδης (Ασφόδελος Λειμώνας) γεννήθηκε στην Κοζάνη το χειμώνα του 1985. Παράλληλα με τις σπουδές του στο ΑΤΕΙ Πολιτικών Έργων Υποδομής Θεσσαλονίκης ασχολήθηκε με την κατασκευή σκηνικών θεάτρου καθώς και με  δισδιάστατες και τρισδιάστατες εικαστικές εφαρμογές σε διάφορους χώρους και εκδηλώσεις πολιτισμού.
Παρακολούθησε Σεμινάρια Μοντέρνας Τέχνης στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης. Συμμετείχε στο 1ο Workshop Θεωρητικής και Πρακτικής Αποκατάστασης Κτιρίων Παραδοσιακής Αρχιτεκτονικής στον Πεντάλοφο Βοΐου Κοζάνης και παράλληλα πραγματοποίησε εκθέσεις σε διάφορα εικαστικά κέντρα της Βόρειας Ελλάδας.
Το 2011 ξεκίνησε τις σπουδές του στο Τμήμα Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Ουαλίας. Ταυτόχρονα συμμετείχε σε εκθέσεις σε διάφορες πόλεις της Μεγάλης Βρετανίας όπως το Μουσείο Επιστημών του Λονδίνου “Living Machines 2013”, το Εθνικό Μουσείο της Ουαλίας στο  Swansea “Go Green 2014”,  και διαφόρων εκθεσιακών κέντρων της Ουαλίας Mission Gallery, Elysium Gallery.. κτλ.
Έχοντας χρησιμοποιήσει και πειραματιστεί με όλα τα μέσα οπτικής επικοινωνίας (παραδοσιακές τεχνικές, δερματοστιξία, γλυπτική με μέταλλο, ξύλο, ανακυκλώσιμα και εναλλακτικά υλικά, μικτές τεχνικές και ψηφιακές εφαρμογές) συνεχίζει το ατελείωτο ταξίδι προς τη γνώση επεκτείνοντας τις δημιουργικές του τάσεις και στη σκηνογραφία.

Γιώργος Μαστρ.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.