Η πικρές αλήθειες στα μεγάλα ψέματα του Υπουργείου Παιδείας



Οι περισσότεροι μέσα στην κοινωνία αλλά και μέσα στον χώρο των εκπαιδευτικών διερωτώνται γιατί είμαστε αντίθετοι στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και γιατί είναι κακό αυτό;

Για όσους δεν το γνωρίζουν, ο λόγος που γίνεται η αξιολόγηση είναι να βρεθεί ένας τρόπος για να μειωθεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών ώστε να υλοποιηθεί η μνημονιακή δέσμευση της μείωσης των δαπανών στην εκπαίδευση.

Στην αξιολόγηση το υπουργείο βάζει ένα πλαφόν  στο πόσοι  επιτρέπεται να πάνε στην ανώτερη βαθμίδα  από γ για β βαθμό το 75% ή από β σε α το 15% δεν έχει σημασία αν αξίζουν όλοι ο αριθμός είναι κλειστός και αν  αξιολογηθούν  αρνητικά δυο φορές τότε απολύονται.

Αυτό που προωθεί το υπουργείο είναι η συνεργατική διαδικασία!!!!! μέσα από τον  ανελέητο ανταγωνισμό μεταξύ των εκπαιδευτικών

Ποιος  εκπαιδευτικός  θα βοηθήσει τον διπλανό του όταν ξέρει ότι ένας από τους δύο ή ένας από τους τρεις θα περάσει στην επόμενη βαθμίδα; Κοινωνικός κανιβαλισμός πάντα μέσα στο πνεύμα του σχολείου!!!!!

Ο άγριος ανταγωνισμός που υφίσταται ολόκληρη η κοινωνία θέλουν να τον περάσουν  στην εκπαίδευση είναι το χειρότερο που μπορούν να κάνουν

Αν υπάρχουν επίορκοι, κοπανατζήδες ή με ψυχολογικά προβλήματα ας μεταταχθούν άμεσα. Δεν μπορεί όμως να ζει με το άγχος της απόλυσης ο συκοφαντημένος και μαχόμενος Έλληνας εκπαιδευτικός  που μέσα στην τάξη στα σχολεία της Ελλάδας, χωρίς μέσα, προσπαθεί να κάνει το δάσκαλο, τον ψυχολόγο, τον γιατρό και να αντιμετωπίσει αυτή την πρωτοφανή κρίση που πλήττει τα παιδιά μας και τις οικογένειές μας. Που έχει ξεσπιτωθεί από το σπίτι του, που ζει με 600 ευρώ στα νησιά της Ελλάδας.

Με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών  αξιολογούν και τα σχολεία και ποια είναι τα καλά σχολεία, αυτά που έχουν καλές σχολικές επιδόσεις οι μαθητές τους, ας πάρουμε ένα σχολείο από  Φλώρινα ή από την περιφέρεια της Κοζάνης και να το συγκρίνουμε με τα καλά σχολεία των βορείων προαστίων και να δούμε τις επιδόσεις τους . Είναι προφανές ότι τα σχολεία των υποβαθμισμένων περιοχών θα κριθούν αρνητικά και θα κατηγοριοποιηθούν θα έχουμε σχολεία πολλών ταχυτήτων που θα βγουν στην αγορά για χορηγούς διαμορφωτές των προγραμμάτων σπουδών.
 
Μερικά  σχολεία ίσως θα κλείσουν, γονείς που έχουν τον τρόπο τους θα μπορούν να παίρνουν το παιδί τους με πλαστά πιστοποιητικά να το εγγράφουν σ ένα καλό σχολείο με καλές επιδόσεις ενώ οι άλλοι  δεν μπορούν είναι εκτός τειχών, τότε τα καλά σχολεία γίνονται καλύτερα και τα κακά χειρότερα, στην Ιρλανδία στην Αγγλία κλείνουν τα κακά σχολεία και φυσικά μεγαλώνει το χάσμα.

Όταν γεννιέται ένα παιδί φέρει μέσα του χωρίς να το θέλει τρεις μεγάλες ανισότητες το τόπο καταγωγής το μορφωτικό και οικονομικό επίπεδο των γονιών. Σκεφτείτε ένα παιδί που φέρει και τις τρεις αυτές ανισότητες και ένα άλλο που και τα τρία του πάνε καλά.

Το σχολείο είναι αυτό που θα αμβλύνει αυτές τις ανισότητες

Όχι όμως με 35% λιγότερες δαπάνες για την παιδεία, ούτε με το 20% των καθηγητών να μετακινούνται σε πέντε σχολεία για να καλύψουν το αυξημένο ωράριο, ούτε με 30 μαθητές στην αίθουσα ,  με ελλιπή ή ανεπαρκή θέρμανση και πολλές φορές υποσιτιζόμενους .

Στην αξιολόγηση οι εκπαιδευτικοί θα κρίνονται και με βάση αντικειμενικά κριτήρια όπως τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακά δημοσιεύσεις επιμόρφωση, αλλά έχουν κόψει την επιμόρφωση όπως έχουν κόψει τις εκπαιδευτικές άδειες για να κάνουμε μεταπτυχιακό. Μπορούμε να τα έχουμε όλα αυτά  κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μάλιστα από την τσέπη μας;

Την αξιολόγηση  θα την κάνει ο διευθυντής και ο σχολικός σύμβουλος.

Ο ρόλος των σχολικών συμβούλων και διευθυντών  δεν είναι τιμωρός για να εξαρτάται από αυτούς  η μισθολογική εξέλιξη και η απόλυση ενός εκπαιδευτικού.

Ο ρόλος τους  είναι να είναι δίπλα στον εκπαιδευτικό, επιστημονικοί  και παιδαγωγικοί σύμβουλοι.

Αυτό που επιδιώκουν είναι  εκτεταμένες πελατειακές σχέσεις μεταξύ προϊσταμένων και υφισταμένων

Αν θέλουν πραγματικά να βελτιώσουν και να αναβαθμίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία ας αρχίσουν, από τον διορισμό εκπαιδευτικών, από την κατάργηση της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ,  από την μισθολογική αποκατάσταση. Δεν χρειάζεται να ψάχνουν «αποδιοπομπαίους τράγους» στην διάλυση της Δημόσιας εκπαίδευσης.

Η αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μπορεί να προχωρήσει  
μόνο με την ελεύθερη και ειλικρινή συναίνεση των εκπαιδευτικών.

Με εκπαιδευτικούς με σκυμμένο το κεφάλι που αλληλοϋποβλέπονται δεν μπορεί να πάει μπροστά η ουσιαστική έννοια της γνώσης και της καλλιέργειας της ψυχής των παιδιών. Ο μαθητής δεν μπορεί να έχει ένα εκπαιδευτικό με σκυμμένο το κεφάλι να μη τολμά να κάνει καμία απεργία να μη συμμετέχει σε καμία συνδικαλιστική κινητοποίηση γιατί θα έχει μια αρνητική έκθεση που ενδεχομένως θα οδηγήσει σε απόλυση του.

Πρέπει να σταματήσει η αξιολόγηση έτσι όπως την προωθεί το υπουργείο παιδείας.

Η αξιολόγηση δεν είναι μια εξωτερική αποτίμηση της σχολικής πραγματικότητας, είναι εσωτερική υπόθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι μια συλλογική προσπάθεια για να απελευθερωθούν οι δημιουργικές δυνάμεις του κλάδου.

Κανείς εκπαιδευτικός αξιολογητής, κανείς εκπαιδευτικός συνεργός στις απολύσεις.
Τα στελέχη της εκπαίδευσης να αξιολογήσουν το υπουργείο και  να το θέσουν σε διαθεσιμότητα, η πολιτική του βλάπτει  σοβαρά τους εκπαιδευτικούς.

Στεφανίδου Κυριακή
Κοινωνιολόγος 2ο ΓΕΛ Πτολεμαΐδας
Γραμματέας ΕΛΜΕ Εορδαίας

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.