Το μάρκετινγκ της Κοζάνης – Άρθρο της Ιωάννας Κωσταρέλλα από τον «Χρόνο»



Στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο συζητήθηκε το θέμα του στρατηγικού σχεδίου μάρκετιγνκ της Κοζάνης, το οποίο θα υλοποιηθεί από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας έναντι 42.435.,00 €.

Μέσα από τα πολύ γενικόλογα στοιχεία της σύμβασης, στην οποία αναπαράγονται τα γνωστά και τετριμμένα κλισέ για τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής, καταλαβαίνει κάποιος εύκολα ότι σε αυτό το στάδιο τουλάχιστον δεν έχει γίνει δουλειά εξειδικευμένα για την Κοζάνη.

Κι εδώ είναι η μεγάλη παρεξήγηση γύρω από το city branding και το city marketing, αφού οι περισσότεροι νομίζουν ότι εξαντλούνται σε ένα καλό σλόγκαν κι ένα αξιομνημόνευτο λόγκο. Τα σλόγκαν και τα λογότυπα, όμως, μπορεί να χρήσιμα και πρακτικά εργαλεία, αλλά δεν είναι η ίδια η στρατηγική.

Η στρατηγική εξυπηρετεί την ανάγκη της πόλης να διαφοροποιηθεί, αλλά μέσα από διαδικασίες που έχουν να κάνουν με τα βιώματα και τις εμπειρίες μέσα στην ίδια την πόλη. Με απλά λόγια αφορά σε τρία βήματα: τι θέλουμε εμείς να δείξουμε (brand identity), πως μπορούμε να διαφοροποιηθούμε (brand positioning) και πως αυτό θα γίνει αντιληπτό στο κοινό (brand image). Το πρώτο αφορά στη στρατηγική και είναι δουλειά του δήμου, ενώ τα υπόλοιπα έχουν να κάνουν με την εφαρμογή των εργαλείων του place marketing.

Δεν είναι, λοιπόν, εύκολα κατανοητή η επιλογή του δήμου Κοζάνης να επιλέξει να αναθέσει το συγκεκριμένο έργο σε μια ομάδα επιστημόνων, η οποία θα το κάνει αυτό πιθανότατα και για άλλες δέκα ελληνικές πόλεις και να μη στραφεί σε μια πιο παραγωγική διαδικασία που θα περιλαμβάνει την εμπλοκή δημιουργικών ανθρώπων της πόλης που και τη ζουν και έχουν τη γνώση να την αναδείξουν και μπορούν να συνδιαμορφώσουν τη στρατηγική της.

Ιωάννα Κωσταρέλλα
Ο Χρόνος

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.