Συνάντηση αντιπροσωπείας ΣΥΡΙΖΑ με τον Γ. Γραμματέα του ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ.

Συνάντηση πραγματοποιήθηκε χθες αντιπροσωπείας του ΣΥΡΙΖΑ αποτελούμενη από τους βουλευτές Ευγενία Ουζουνίδου, Θανάση Πετράκο, Βασίλη Χατζηλάμπρου και στελέχη του κόμματος, με τον Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ.) κ. Σταθόπουλο, προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση του ΣΥΡΙΖΑ για τους σχεδιασμούς του Υπουργείου  σε  ότι αφορά την υπαγωγή σε καθεστώς κινητικότητας-διαθεσιμότητας των υπαλλήλων του Υπουργείου.

Ο Γεν. Γραμ. κ Σταθόπουλος ενημέρωσε την αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ ως εξής:

Με ειδική Νομοθετική Ρύθμιση , οι υπάλληλοι που υπηρετούν στα ΤΑΣ και στην ΥΑΣΒΕ (υπηρεσίες αποκατάστασης σεισμοπλήκτων ανά τη χώρα) και αριθμούν περί τους 277 καθώς και οι αρμοδιότητες αυτών των υπηρεσιών, με τη διαδικασία της κινητικότητας εν ενεργεία, θα περάσουν στις αντίστοιχες Αποκεντρωμένες Περιφερειακές Διοικήσεις . Οι Ειδικές Υπηρεσίες (ΕΥΔΕ) της Κάρλας και της Ρόδου με την ίδια διαδικασία, θα περάσουν στις αντίστοιχες Αιρετές Περιφερειακές Διοικήσεις.

Καταργούνται 95 οργανικές θέσεις  αρκετές από τις οποίες είναι κενές. Οι υπάλληλοι που υπηρετούν σε όσες είναι ενεργές θα περάσουν σε καθεστώς  διαθεσιμότητας.

Για να συμπληρωθεί το νούμερο των 750- που είναι η αρχική απόφαση για τη συμμετοχή του Υπουργείου στην κινητικότητα-διαθεσιμότητα- 300 υπάλληλοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ανεξαρτήτως κλάδου προβλέπεται να ενταχθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας.

Ο κ. Σταθόπουλος τόνισε ότι μέχρι τις 15/9 θα πρέπει να εκπονηθούν οι σχετικές Νομοθετικές Ρυθμίσεις έτσι ώστε περί τα τέλη Σεπτεμβρίου να τεθούν υπό την έγκριση της Τρόικας.

Η αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ διαπίστωσε τραγική προχειρότητα των αποφάσεων και έλλειψη παντός είδους σχεδιασμού και στρατηγικής. Με τις παραπάνω προτάσεις κάθε άλλο παρά εκπληρούνται οι θέσεις της κυβέρνησης για εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών στην κατεύθυνση της αποτελεσματικότητας και εξυπηρέτησης του κοινωνικού συνόλου, αφού:

-Εντείνεται η γραφειοκρατία με την εμπλοκή περισσότερων πολιτικών παραγόντων όπως οι Γεν. Γραμματείς των Αποκεντρωμένων Περιφερειών και οι αντίστοιχοι Υπουργοί. Για παράδειγμα για την αντιμετώπιση της καταγραφής των ζημιών στον πρόσφατο σεισμό της Αμφίκλειας απαιτήθηκε η εντολή ενός Υπουργού για να ενεργοποιηθεί ο κρατικός μηχανισμός. Με το προτεινόμενο υποτιθέμενο «εκσυγχρονιστικό» σχήμα, θα απαιτείτο η εμπλοκή δύο Υπουργών (ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ. και Εσωτερικών και τριών Γεν. Γραμματέων των αντίστοιχων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων στις οποίες θα είχαν περάσει τα ΤΑΣ ). Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα  την εμπλοκή του συντονισμού των ενεργειών και μια αναποτελεσματικότητα ανεπίτρεπτη σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης.

– Αποδομείται  το υπάρχον δίκτυο αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών και το δίκτυο αποκατάστασης σεισμοπλήκτων σε μια χρονική στιγμή που είναι σε εξέλιξη το πρόγραμμα αποκατάστασης από σεισμούς και πυρκαγιές στη Δυτική Ελλάδα ενώ συγχρόνως υπάρχει έντονη σεισμική δραστηριότητα σε όλη τη χώρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αλλά και στόχο την απαξίωση του ρόλου του δημόσιου τομέα, ώστε να περάσει στα χέρια των ιδιωτικών εταιρειών το θέμα της αποκατάστασης, με τη θεσμοθέτηση της ιδιωτικής ασφάλισης των κτιρίων, σύμφωνα και με  πληροφορίες που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.

Και βέβαια ο κ. Γεν. Γραμ. δεν κατάφερε να εξηγήσει στην αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ γιατί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δέχθηκε να μειωθεί κατά 25%  (450 επί 1900 υπηρετούντων)  η δύναμη της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων (Γ.Γ.Δ.Ε.), η οποία σημειωτέον έχει την αρμοδιότητα της αποπεράτωσης έργων συνολικού προϋπολογισμού 11,98 δις ευρώ (ΕΣΠΑ, λοιπά συγχρηματοδοτούμενα έργα, Εθνικό Πρόγραμμα).

Επίσης δε μπόρεσε να εξηγήσει γιατί ανατράπηκε η απόφαση της 23/4/2013 του Κυβερνητικού Συμβουλίου με επικεφαλής τον Πρωθυπουργό,  η οποία διατηρούσε τα υπό κατάργηση σήμερα σχήματα  ή καλύτερα δεν είπε καθαρά ότι όλα γίνονται κατ επιταγή της Τρόικας.

Ακόμα  δεν ανέφερε ότι η ανατροπή της παραπάνω απόφασης  του ίδιου του Κυβερνητικού Συμβουλίου, με πολύ πρόσφατη απόφασή του (26/8/13)  περιλαμβάνει την περαιτέρω μείωση των οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης από 17  σε 11, των τμημάτων των Διευθύνσεων από 76 σε 62 , συγχώνευση της Διεύθυνσης Λιμενικών έργων με τη Διεύθυνση Αεροδρομίων, συγχώνευση της Διεύθυνσης Ύδρευσης και Αποχέτευσης  με τη Διεύθυνση Αντιπλημμυρικών και Εγγειοβελτιωτικών Έργων, κατάργηση των προβλεπόμενων από το προηγούμενο οργανόγραμμα Υπηρεσιών Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών Βόρειας και Δυτικής Ελλάδας, κ.τ.λ.  Συγχρόνως καταργεί όλες τις προβλεπόμενες ΕΥΔΕ κατασκευής Δημοσίων Έργων μετατρέποντας τες σε απλές Διευθύνσεις.

ΟΙ παραπάνω αποφάσεις αποτελούν σοβαρή αρνητική εξέλιξη διότι:

Συρρικνώνονται σημαντικά και αυθαίρετα σημαντικές μονάδες επιπέδου Διεύθυνσης  χωρίς να προκύπτει μεταφορά αντίστοιχου μεγέθους αρμοδιοτήτων και επιχειρησιακού αντικειμένου.
Ενοποιούνται Διευθύνσεις που διαχειρίζονται διαφορετικές κατηγορίες έργων (λιμάνια με αεροδρόμια, έργα ύδρευσης-αποχέτευσης με αντιπλημμυρικά, κ.τ.λ.)
Τίθενται εν αμφιβόλω η υλοποίηση των κοινοτικών προγραμμάτων ευθύνης Γ.Γ.Δ.Ε.
Τέλος  η μείωση του αριθμού των Διευθύνσεων ώστε σε κάθε μια από αυτές να αναλογεί μεγαλύτερος αριθμός υπηρετούντος προσωπικού , είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσει την αιτιολογία για το επόμενο κύμα απολύσεων στο Δημόσιο. 

Σχολιάστε