Οι Ελληνες στρέφονται στα ελληνικά προϊόντα, τα θεωρούν πιο ασφαλή και ποιοτικά

Σαφή προτίμηση στα ελληνικά προϊόντα, τα οποία συνδέει με την στήριξη της ελληνικής οικονομίας και τη μείωση της ανεργίας δείχνει ο Έλληνας καταναλωτής.

Επιπλέον, παρότι έχει περιορίσει τις αγορές του λόγω των περικοπών που έχουν υποστεί τα εισοδήματά του θα συνεχίσει να αγοράζει περισσότερο «ελληνικά».

Στα παραπάνω συμπεράσματα καταλήγει πανελλαδική έρευνα που διεξήγαγαν από κοινού το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας τη χρονική περίοδο Απριλίου και Μαΐου 2013, σε μια προσπάθεια να ανιχνεύσουν την αγοραστική συμπεριφορά και τις αντιλήψεις των καταναλωτών σχετικά με τα ελληνικά προϊόντα. Σύμφωνα με την έρευνα, επτά στους δέκα καταναλωτές απαντούν πως προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα, ενώ το ποσοστό αυτό ανεβαίνει σε 9 στους 10 όταν βρεθούν μπροστά στο ράφι του σούπερ μάρκετ και καλούνται να επιλέξουν μεταξύ ελληνικού και εισαγόμενου.

Μεγαλώνει το κίνημα υπέρ των Ελλήνων παραγωγών

Ενα μεγάλο ποσοστό (45%) προτιμάει τα ελληνικά προϊόντα από την αρχή της κρίσης (2008), ενώ εξίσου μεγάλο ποσοστό (37,2%) αγοράζει «ελληνικά» τον τελευταίο χρόνο, απόδειξη ότι μεγαλώνει το κίνημα υπέρ των Ελλήνων παραγωγών. Την ίδια στιγμή, η συντριπτική πλειονότητα (95%) επιθυμεί να υπάρχει επίσημο σήμα για τα προϊόντα ελληνική κατασκευής και να αναγράφεται καθαρά η χώρα προέλευσης, ενώ θέλει να βλέπει περισσότερα ελληνικά προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Οι καταναλωτές σε ποσοστό 57% θεωρούν ότι τα ελληνικά προϊόντα προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια, ενώ σε ποσοστό 61% υποστηρίζουν ότι έχουν καλύτερη ποιότητα. Το 94% απαντά πως θα συνεχίσει να αγοράζει «ελληνικά» και στο μέλλον, ενώ 88% επισημαίνει ότι επιλέγοντας ντόπιους παραγωγούς, στηρίζει την ελληνική οικονομία.

Περαιτέρω, ο Έλληνας καταναλωτής θεωρεί εξαιρετικά σημαντική την εξωστρέφεια των ελληνικών προϊόντων, την σπουδαιότητα της αγροτικής παραγωγής, την αξιοποίηση των παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας και την ανασυγκρότησης της εγχώριας παραγωγής. Να σημειωθεί ότι η έρευνα έγινε σε δείγμα 1.860 καταναλωτών σε πανελλαδικό επίπεδο με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Τον σχεδιασμό και τον συντονισμό της έρευνας είχαν ο καθηγητής Γεώργιος Μπάλτας και ο επίκουρος καθηγητής Προκόπης Θεοδωρίδης.

iefimerida.gr

Σχολιάστε