Ομιλία Κουκουλόπουλου στη Βουλή για το φορολογικό

H Ελλάδα βρίσκεται σε μια νέα αφετηρία. Η αβεβαιότητα για την παραμονή της χώρας στη ζώνη του ευρώ έχει απομακρυνθεί αισθητά. Πρόκειται για πολυσήμαντη εξέλιξη αφού σχετίζεται και αφορά τα ζωτικά μας συμφέροντα.

Μπορεί το όραμα της Ενωμένης Ευρώπης να μοιάζει σήμερα πιο μακρινό από ό,τι πριν 20 χρόνια, εκεί όμως είναι η θέση μας.

Κρατήσαμε σε ευρωπαϊκή τροχιά τη χώρα γιατί εκεί μπορούμε να χτίσουμε μια νέα ευημερία σε πιο σίγουρα , πιο στερεά θεμέλια.

Κι αυτό μας αφορά όλους και κυρίως τη νέα γενιά.

Όλοι οι Έλληνες πολίτες πρώτα απ΄ όλους όμως εμείς, τα μέλη της Εθνικής Αντιπροσωπείας δεν έχουμε δικαίωμα να ξεχάσουμε ότι η πατρίδα στάθηκε όρθια χάριν στις πρωτοφανείς θυσίες του Ελληνικού λαού.

Είναι για αυτό που έχουμε χρέος στην αλήθεια και μόνο στην αλήθεια.

Εμείς καταθέτουμε τη δική μας αλήθεια.

1. Υλοποιούμε ένα πρόγραμμα που θεμελιώθηκε το Φεβρουάριο του 2012 και έχει ονοματεπώνυμο και μάλιστα απέχουμε αισθητά από το κεκτημένο εκείνης της  συμφωνίας. Οι διπλές εκλογές και άλλες αβελτηρίες  δεν ήταν  ανέξοδες, είχαν συγκεκριμένο τίμημα.

2. Όσοι με αβάσταχτη ελαφρότητα καλλιέργησαν μύθους περί ισοδύναμων μέτρων και άλλων δρόμων έχουν διαψευστεί. Η υφή του Ελληνικού προβλήματος και οι συγκεκριμένοι συσχετισμοί στην Ευρώπη δεν χωρούσαν άλλες επιλογές, δυστυχώς.

3. Η Ευρώπη πρέπει να αλλάξει ρότα και να απαλλαγεί από τους νεοφιλελεύθερους μύθους και τις λογικές των Τραπεζών. Όσοι εμφορούμαστε από αυτή την αντίληψη παλεύουμε και οικοδομούμε συμμαχίες μέσα στην Ευρώπη και όχι σε άλλες ηπείρους.

4. Η Ευρώπη πρέπει να αλλάξει, αλλά και η Ελλάδα πρέπει να αλλάξει. Απαιτούνται βαθιές τομές και ρήξεις με κατεστημένες νοοτροπίες και συμφέροντα προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος που οδηγεί στην εθνική μας ολοκλήρωση μέσα στην Ευρώπη. Να γίνουμε μια κανονική  χώρα. Αυτό είναι το διακύβευμα.

5. Κρατάμε στα χέρια μας μια ελπίδα για το μέλλον και είναι καθαρό τι πρέπει να κάνουμε. Είναι μια πρόκληση για το  πολιτικό σύστημα της χώρας που πρώτα αυτό πρέπει να αλλάξει.

Όσοι το τελευταίο διάστημα έκαναν λογαριασμούς με βάση την περαιτέρω συρρίκνωση μας   ας το ξανασκεφτούν.

Το πάρτι της διανομής των ιματίων του ΠΑΣΟΚ  έλαβε τέλος.

Είμαστε εδώ με απόλυτη επίγνωση του ρόλου μας και της θέσης μας, των αναγκών και των προτεραιοτήτων, των ευθυνών αλλά και του χρέους μας.   

Αυτές είναι δικές μας αλήθειες και με αυτή την οπτική συμμετείχαμε στη διαμόρφωση του Ν/Σ που σήμερα συζητάμε. Το Ν/Σ δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας γιατί έχει αποσπασματικό χαρακτήρα.

Δεν ικανοποιεί το καθολικό αίτημα για δίκαιη κατανομή των βαρών

Δεν απαντά στην ανάγκη διεύρυνση της φορολογικής βάσης, και

Δεν υπηρετεί την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας.

Πλην ελαχίστων περιπτώσεων (πχ. απλούστευση με λιγότερες κλίμακες φορολογίας, ενδοομιλικές συναλλαγές) δεν αξιοποιεί τα προγεφυρώματα  που χτίσαμε με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ

Και έγινε πολύ δουλειά τα τελευταία χρόνια στο κρίσιμο θέμα της φοροδιαφυγής. Ας το γνωρίζουν όλοι και, κυρίως, όσοι νόμισαν ότι με τη λίστα Λαγκάρντ   ανακάλυψαν το όχημα στην εξουσία.

Το Μάιο του 2010 διαπράξαμε ένα ιστορικό λάθος. Αναλάβαμε μόνοι μας την ευθύνη για την επίλυση ενός προβλήματος που δεν ήταν μόνο δικό μας. Πληρώσαμε βαρύτατο τίμημα για αυτή την ανεπίγνωστη πράξη.

Ανάμεσα στα άλλα αδικήσαμε και το έργο μας που το γνωρίζουν ελάχιστοι πολίτες.

Για του λόγου το αληθές θα κάνω μια σύντομη αναφορά στα προγεφυρώματα που χτίσαμε στο κρίσιμο ζήτημα του φορολογικού συστήματος.
Καθιερώσαμε το λογιστικό προσδιορισμό του εισοδήματος ο οποίος είναι δικαιότερος διότι απεικονίζει την πραγματική κατάσταση της επιχείρησης. Αυτός ο προσδιορισμός του εισοδήματος δεν επηρεάζει τη βιωσιμότητα και τη λειτουργία των επιχειρήσεων, αντίθετα αυτές φορολογούνται για τα πραγματικά τους κέρδη και σε περίπτωση που προκύπτει ζημία αυτή αναγνωρίζεται φορολογικά. Με τον λογιστικό προσδιορισμό αλλά και από άλλες διατάξεις ενισχύεται η αρχή της εφαρμογής των συγκρουόμενων συμφερόντων. Δεν πρέπει οι διατάξεις να δημιουργούν ταύτιση συμφερόντων και  αυτό πρέπει να είναι γενική  και σταθερή κατεύθυνση.

Καταργήθηκε   ο ειδικός τρόπος φορολογίας, οι  ειδικές εξαιρέσεις καθώς και οι κλαδικές φοροαπαλλαγές και οι αυτοτελείς φορολογίες διαφόρων ομάδων. Όλοι  πρέπει να φορολογούνται με τους γενικούς κανόνες.

Αλλάξαμε νομοθετικά το περιβάλλον για αλλαγή φιλοσοφίας στους φορολογικούς ελέγχους. Οι δηλώσεις θεωρούνται  κατ αρχήν ειλικρινείς  και δεν θα είναι όλοι οι επιτηδευματίες  ανέλεγκτοι για να έχουν την αίσθηση  της φορολογικής ανασφάλειας. Προβλέπεται η επιλογή προς έλεγχο να γίνεται κεντρικοποιημένα μέσω δείγματος με ανάλυση κινδύνου. Έλεγχος σε αυτούς που πρέπει, έλεγχος σε βάθος και όχι έλεγχος χωρίς κριτήρια αρχές και κανόνες που σημαίνει ισοπέδωση και  αντί για περιορισμό καλλιέργεια της φοροδιαφυγής.  

Καθιερώσαμε την εθελοντική συμμόρφωση των φορολογουμένων με ενίσχυση  των κριτηρίων αυτοελέγχου. Για την ενίσχυση της προσπάθειας αυτής καθιερώθηκε και η υποχρέωση  και ευθύνη των ορκωτών λογιστών να χορηγούν φορολογικό πιστοποιητικό και των λογιστών φοροτεχνικών να βεβαιώνουν την ακρίβεια των υποβαλλομένων δηλώσεων.

Καθιερώθηκε και λειτουργεί  με άλλη φιλοσοφία βοηθητικός τρόπος προσδιορισμού του  εισοδήματος των φορολογουμένων με βάση τα χρησιμοποιούμενα περιουσιακά στοιχεία (τεκμήρια δαπανών διαβίωσης), γιατί τα χρησιμοποιούμενα στοιχεία δείχνουν και τα εισοδήματα. Ιδιαιτερότητες και πιθανές διαφοροποιήσεις πρέπει να παρακολουθούνται και να βελτιώνονται.

Καθιερώθηκε  ο θεσμός της φορολογικής διαιτησίας.

Έγινε πράξη η ηλεκτρονική υποβολή και παρακολούθηση συναλλαγών και  γενικά κάθε  είδους οικονομικών πράξεων. Η συνέχεια και η ολοκλήρωση αυτού του περιβάλλοντος θα αλλάξει τον τρόπο που σκέφτονται όλοι όσοι θέλουν να κάνουν φοροδιαφυγή.

Καταργήθηκε το τραπεζικό απόρρητο  έναντι των φορολογικών αρχών. Κάτι που για πολλά χρόνια ήταν ταμπού. Αυτό και μόνο είναι απόδειξη της αποφασιστικότητας μας για την αληθινή έναρξη και την πάταξη της φοροδιαφυγής.

Καθιερώσαμε την υποχρέωση  των τραπεζών για αποστολή των στοιχείων όλων των πολιτών που εξήγαγαν κεφάλαια στο εξωτερικό άνω των 100.000 ευρώ.  Οι διαδικασίες ελέγχου που είχαν αρχίσει πρέπει να προωθηθούν για να εξαχθούν αποτελέσματα ως προς αυτούς που δεν έχουν φορολογηθεί για τα κεφάλαια αυτά.
Φορολογήθηκαν   αυστηρά οι εξωχώριες εταιρίες ακινήτων (offshore) με σκοπό να μεταβιβαστούν  τα ακίνητα στους πραγματικούς δικαιούχους  και να μην υποκρύπτονται πρόσωπα για την αποφυγή των φορολογικών τους υποχρεώσεων.

Καθιερώθηκαν κανόνες αποτροπής των συναλλαγών με επιχειρήσεις που εδρεύουν σε κράτη μη συνεργαζόμενα ή σε κράτη με ευνοϊκά φορολογικά καθεστώτα.

Καθιερώσαμε σαφή κριτήρια  για την φορολογία  της αδικαιολόγητης προσαύξησης περιουσίας. Τέθηκε σε εφαρμογή  διάταξη φορολογίας για τα περιουσιακά στοιχεία που κατέχονται αλλά δεν προκύπτουν και δεν δικαιολογούνται μέσω των δηλωθέντων εισοδημάτων, δηλαδή φορολογείται η περιουσία κινητή ή ακίνητη που δεν έχει δηλωθεί και ο φορολογούμενος δεν μπορεί να αποδείξει την πραγματική πηγή ή αιτία προέλευσής της ή ότι προήλθε από κληρονομιά ή άλλη  πηγή  φορολογούμενη ή απαλλασσόμενη.

Ιδρύθηκε  μονάδα μεγάλων φορολογουμένων (1200 περίπου μεγάλες επιχειρήσεις) που αποδίδουν το 20% των συνολικών φόρων, προκειμένου να εστιαστούμε  στη συμμόρφωση αλλά και κατεύθυνση των επιχειρήσεων που αποδίδουν μεγάλο μέρος των φορολογικών εσόδων.

Ιδρύθηκε επιχειρησιακή μονάδα που έχει αποκλειστικό έργο την είσπραξη  των ληξιπροθέσμων χρεών από μεγάλους οφειλέτες του Δημοσίου σε Πανελλήνια κλίμακα και αντιμετώπιση  όλων των ιδιαίτερα δύσκολων θεμάτων είσπραξης και κατασχέσεων περιουσιακών στοιχείων και λήψης κάθε μέτρου για την αντιμετώπιση των κατά σύστημα μη εξοφλούντων τους οφειλόμενους φόρους.
Θεσπίστηκε κυλιόμενο Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα κατά της Φοροδιαφυγής και θεσπίστηκε ο θεσμός του Οικονομικού Εισαγγελέα Έχει την εποπτεία, τη καθοδήγηση και το συντονισμό των ενεργειών των γενικών και ειδικών προανακριτικών υπαλλήλων, ιδίως δε υπαλλήλων του Σ.Δ.Ο.Ε., των Τελωνείων, της Ε.Λ.Υ.Τ. και των φοροελεγκτικών υπηρεσιών, εν γένει, του Υπουργείου Οικονομικών, κατά τη διενέργεια ερευνών, προκαταρκτικής εξέτασης ή προανάκρισης για την εξακρίβωση τελέσεως κάθε είδους φορολογικών και οικονομικών εγκλημάτων και οποιωνδήποτε άλλων συναφών.

Άρχισε και πρέπει να συνεχιστεί η αναδιοργάνωση των οικονομικών υπηρεσιών, η συγκέντρωση των δυνάμεων των ελεγκτικών υπηρεσιών, η  οργάνωση σε νέες σταθερές  και σύγχρονες βάσεις.

Τέλος έχει μεγάλη σημασία να ολοκληρωθούν συγκεκριμένες ενέργειες που ξεκινήσαμε όπως:  

Η δημιουργία  πλήρους περιουσιολογίου. Στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών  πρέπει να συγκροτηθεί ένα πλήρες  περιουσιολόγιο όλων των φυσικών προσώπων κατόχων Α.Φ.Μ.  Η καταγραφή του συνόλου και στη συνέχεια η παρακολούθηση της μεταβολής της περιουσίας των πολιτών πρέπει να προχωρήσει και να γενικευτεί σε όλα τα περιουσιακά στοιχεία κινητά ή ακίνητα, εσωτερικού ή εξωτερικού.  Δηλαδή, περιουσιολόγιο, στο οποίο περιλαμβάνονται εκτός της ακινήτου περιουσίας, αυτοκινήτων, σκαφών κ.λπ., και η κατοχή μετοχών, αμοιβαίων κεφαλαίων, μερίδια και σε συμμετοχές σε εταιρείες, καταθέσεις, ομόλογα και  εμπράγματα ή ενοχικά δικαιώματα σε κινητά μεγάλης αξίας.      

Απαιτείται  και πρέπει να προωθηθούν προς ψήφιση έτοιμα σχέδια       διατάξεων με σκοπό τον  εξορθολογισμό και εκλογίκευση των ακραίων περιπτώσεων προστίμων, αφενός για να εισπράττονται και  αφετέρου να υπάρχει μία σύνδεση παράνομης πράξης και ύψους ποινής με  το ποσοστό της αξίας ή του φόρου που επιχειρήθηκε να αποκρυβεί. Επίσης να μην επιβάλλονται πρόστιμα για τυπικές παραβάσεις.

Όπως επίσης επιβάλλεται

–  Να υπάρξει ρητή ρύθμιση για την αποδοχή του αποτελέσματος των      βιβλίων και του λογιστικού προσδιορισμού  με κατάργηση του εξωλογιστικού προσδιορισμού και των αυθαιρεσιών του ελέγχου.   Οποιεσδήποτε διαφορές να προστίθενται ή να αφαιρούνται από τα αποτελέσματα.
Να καθιερωθεί ένας  ενιαίος φόρος ακίνητης περιουσίας με προοδευτική κλίμακα
Να θεσμοθετηθούν διαδικασίες  και  κίνητρα καθώς και αντικίνητρα στην προσπάθεια ενεργότερης  συμμετοχής των πολιτών στον έλεγχο της φοροδιαφυγής, στη  έκδοση και λήψη αποδείξεων, για να εμφανιστούν τα έσοδα και ο αναλογών φόρος προστιθεμένης αξίας.
Το σύνολο των ρυθμίσεων αυτών πρέπει να τεθεί  σε ένα ενιαίο σύνολο  και σε μια συμφωνία που θα οδηγήσει σε ένα φορολογικό πλαίσιο  το οποίο τουλάχιστον στους βασικούς του άξονες να μην  θα αλλάξει για μια δεκαετία.

Είναι πρόκληση για την Εθνική Αντιπροσωπεία . Είναι πρόκληση για τα τρία κόμματα που στηρίζουν την Κυβέρνηση να οδηγηθούμε συντεταγμένα σε ένα Εθνικό Φορολογικό Σύστημα.
Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ θέλουμε να είναι σαφές ότι αναλαμβάνουμε πρωτοβουλία για την άμεση έναρξη του διαλόγου με όλους τους κοινωνικούς εταίρους για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καιρών και στην απαίτηση των πολιτών.
Αυτή η λογική που ανέπτυξα δεν οδηγεί φυσικά σε υποβάθμιση της συζήτησης για το παρόν φορολογικό Ν/Σ.
Οφείλουμε να βλέπουμε μακριά αλλά επίσης να είμαστε συγκεκριμένοι.
Δεν μπορεί να τα παραπέμπουμε όλα σε μια «άλλη πολιτική».

Με αυτή τη λογική καταψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ δύο φορές την άρση του τραπεζικού απορρήτου και προσπαθεί να δικαιολογηθεί σήμερα λέγοντας αναλήθειες.
Η ψηφοφορία του Ιουνίου του 2011 για την άρση  του τραπεζικού  απορρήτου ήταν  ονομαστική επί  του  συγκεκριμένου  άρθρου και όσοι το καταψήφισαν πρέπει να δώσουν εξηγήσεις.
Δεν  μπορούν να κρύβονται πίσω από τη λεγόμενη λίστα Λαγκάρντ  και να παριστάνουν τους τιμητές στα κανάλια όσοι δεν στήριξαν αυτή την επιλογή.
Γιατί η άρση τραπεζικού  απορρήτου  είναι που έκανε εφικτό τον έλεγχο καταθέσεων εντός και εκτός Ελλάδας για ποσά που υπερβαίνουν τα 20 δις. ευρώ.
Εμείς γνωρίζουμε ότι το παρόν Ν/Σ υπηρετεί συγκεκριμένους  δημοσιονομικούς  στόχους αναγκαίους  για την εξέλιξη του προγράμματος και την ασφαλή εκταμίευση των δόσεων του δανείου της χώρας, για αυτό το ψηφίζουμε. Ως δημοσιονομικό αποτέλεσμα  εξ΄ άλλου το είχαμε ήδη ψηφίσει την 7η Νοεμβρίου.
Δεν αρκεστήκαμε όμως σε αυτό.

Συμμετείχαμε στη διαμόρφωση του και είμαστε ικανοποιημένοι γιατί πετύχαμε συγκεκριμένες βελτιώσεις:
1. Αποσύρθηκε η πρόταση για φορολόγηση μισθωτών και συνταξιούχων με συντελεστή 45% άνω των 25.000 ευρώ.  Η τελική κλίμακα φορολόγησης διαμορφώθηκε ως εξής :
0 –   25000        22%
25 – 42000        32%
42000 και άνω     42%
2. Βελτιώθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό οι προβλέψεις για τα επιδόματα που χορηγούνται στις οικογένειες με παιδιά ιδιαίτερα μάλιστα για τις τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες.
3. Οι εργαζόμενοι με μπλοκάκια αντιμετωπίζονται φορολογικά ως μισθωτοί (εντάσσονται στην αντίστοιχη κλίμακα, αφαιρούνται από το εισόδημα οι ασφαλιστικές εισφορές). Επίσης μετά το 2013 δεν θα καταβάλλουν τέλος επιτηδεύματος. Το 2013 το καταβαλλόμενο τέλος θα διατηρηθεί στα σημερινά επίπεδα.
4. Εντάχθηκαν στις εκπτώσεις οι ασφαλιστικές εισφορές και για τις λοιπές κατηγορίες (πέραν αυτής με τα μπλοκάκια).  Είχε συμφωνηθεί, απεσύρθη και επανήλθε ως τροπολογία μετά την επιμονή μας.
5. Οι νέοι και οι άνεργοι χωρίς όριο ηλικίας που ξεκινούν για πρώτη φορά επαγγελματική δραστηριότητα θα φορολογούνται από 01.01.2013 και για τρία χρόνια με το 50% της φορολογικής κλίμακας επιχειρηματικής δραστηριότητας (δηλαδή με 13% αντί 26%), για το μέρος του εισοδήματος έως 10.000.
6. Συλλογή αποδείξεων.  Το Ν/Σ κατατέθηκε με την πλήρη κατάργηση των αποδείξεων.  Αντιδράσαμε έντονα με έμφαση σε ειδικές μάλιστα κατηγορίες όπως οι ιατρικές δαπάνες.  Στην τροπολογία που κατατέθηκε χθες επανέρχεται το μέτρο μερικώς και συνεχίζουμε την προσπάθεια για να συγκεντρώνουν όλοι αποδείξεις.
7. Σε ό,τι αφορά τις ενδοομιλικές συναλλαγές στηρίξαμε όλη τη διάταξη όπως ήταν επόμενο αφού είναι δική μας προεργασία.  Προτείναμε επιπρόσθετα να μπει τέλος στο δυϊσμό της ευθύνης παρακολούθησης και ελέγχου σ΄ αυτόν τον κρίσιμο τομέα για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής (Υπ. Οικονομικών – Υπ. Ανάπτυξης).  Η τροπολογία που κατατέθηκε χθες καλύπτει τη θέση μας σε γενικές γραμμές.
Επίσης προτείνουμε και περιμένουμε απαντήσεις σε ότι αφορά:
1. Την επαναφορά του τρόπου φορολόγησης των επιχειρήσεων Κοινωνικής Οικονομίας και των Συνεταιριστικών Οργανώσεων στις αρχικά συμφωνηθείσες διατάξεις που άλλαξαν με την κατάθεση του Ν/Σ.
2. Τη βελτίωση της διάταξης που αφορά τους επενδυτές φωτοβολταϊκών συστημάτων. Η διάταξη ως έχει επιβάλλει ουσιαστικά διπλή φορολογία και δημιουργεί σε συνδυασμό  με την έκτακτη εισφορά που επιβλήθηκε απόλυτο αδιέξοδο σε όλους τους επενδυτές και  τέλος  
3. Προτείνουμε την επαναφορά ισχυουσών  διατάξεων για τους συγγραφείς και εισηγητές σε σεμινάρια. Η διάταξη που περιλαμβάνεται στο Ν/Σ ακυρώνει στην πράξη μια ολόκληρη κοινωνική και πολιτισμική δραστηριότητα.
Άφησα τελευταία την τροπολογία που έχουμε καταθέσει εμπρόθεσμα για τη στήριξη των ευπαθών ομάδων με ιδιαίτερη έμφαση στα ΑμεΑ και στους άνεργους καθώς και στο κρίσιμο ζήτημα της αλλαγής του ορίου  συνταξιοδότησης από τα 65 στα 67.
Θα υπάρξει εκτενής αναφορά στη δευτερολογία μου.
Θέλω ωστόσο να πω ότι όλες οι πτέρυγες αλλά και οι Υπουργοί πρέπει να ακούτε τι λέει το ΠΑΣΟΚ. Δεν είναι παράκληση ούτε πολύ περισσότερο απειλή.
Απλά εμείς πάθαμε και μάθαμε
Γνωρίζουμε καλύτερα από τον καθένα και τις προτεραιότητες της χώρας και τις ανάγκες των πολιτών.
Δεν εισακουστήκαμε πριν δύο μήνες όταν προτείναμε την καθολική επιστροφή του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Τα αποτελέσματα υπήρξαν τραγικά.
Τα ασθενέστερα στρώματα είναι σε αδιέξοδο, τα δάση μα απορφανίζονται από τα δέντρα, το περιβάλλον πλήττεται και τα έσοδα του κράτους μειώθηκαν δραματικά.
Το είπαμε δυνατά και καθαρά και δεν εισακουστήκαμε. Το επαναφέρουμε  και σήμερα. Υπάρχει ακόμα χρόνος να διορθώσουμε το λάθος.
Να επιστραφεί όλος ο φόρος του πετρελαίου θέρμανσης στους καταναλωτές.
Το ίδιο καθαρά και δυνατά προτείνουμε την τροπολογία μας που δίνει ανάσα σε 500.000 συμπολίτες μας. Η πρόταση είναι υπεύθυνη και δημοσιονομικά τεκμηριωμένη  Αποτελεί ένα ελάχιστο δείγμα κοινωνικής ευαισθησίας.
Από την πλευρά μας διατηρούμε το δικαίωμα που απορρέει από το γεγονός ότι η πρόταση μας συγκεντρώνει όλες τις τυπικές και ουσιαστικές προϋποθέσεις για να ψηφιστεί.

Σχολιάστε