Στην Περιφέρεια τα αεροδρόμια Κοζάνης – Καστοριάς

Εξαιρούνται οι αερολιμένες Καστοριάς και Κοζάνης, που θα παραχωρηθούν στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας από το σχέδιο του υπουργείου υποδομών και ανάπτυξης για τη νέα εθνική στρατηγική για τα αεροδρόμια.Eως το τέλος του έτους αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για την αποκρατικοποίηση έως και 22 περιφερειακών αερολιμένων από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), που προβλέπεται από το Μνημόνιο.

Αυτό περιλαμβάνει η νέα εθνική στρατηγική για τα αεροδρόμια, που δημοσιοποίησε την Πέμπτη ο υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης.

Oπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Γιάννης Εμίρης, έως και 22 περιφερειακοί αερολιμένες θα ενταχθούν σε δύο ή τρεις συστάδες αεροδρομίων, με στόχο την παραχώρηση της εκμετάλλευσής τους σε ιδιώτες επενδυτές, οι οποίοι θα αναλάβουν και επενδύσεις, άνω των 200 εκατ. ευρώ, που απαιτούν οι αερολιμενικές υποδομές.

Σύμφωνα με το υπουργείο και το ΤΑΙΠΕΔ, στη λίστα των προς αξιοποίηση αερολιμένων δεν θα βρίσκεται το «Ελ. Βενιζέλος» (η τύχη του οποίου βρίσκεται στην επερχόμενη διαπραγμάτευση Δημοσίου και Hochtief για την επέκταση της συγκεκριμένης σύμβασης), καθώς και το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που συνδέεται με την κατασκευή του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι.

Μάλιστα, όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, εξετάζεται η κατασκευή του Καστελίου να μην προχωρήσει με το υπάρχον σχήμα -δηλαδή της σύμβασης παραχώρησης- αλλά να ενταχθεί σε κάποια συστάδα αεροδρομίων. ¼πως συμπλήρωσε, αυτή η απόφαση θα ληφθεί στο αμέσως διάστημα.

Τα μικρά αεροδρόμια που θα δεν αποκρατικοποιηθούν, θα ενταχθούν σε μία κρατική ανώνυμη εταιρία που θα τα λειτουργήσει είτε μόνη της είτε παραχωρώντας το μάνατζμεντ σε ιδιώτη.

Πάντως, όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης, η κυριότητα, ο έλεγχος και η εποπτεία όλων των αερολιμένων θα παραμείνει στο Δημόσιο, αφού με επερχόμενο σχέδιο νόμου η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) θα μετατραπεί σε ρυθμιστική αρχή αερολιμένων.

Ο Χρόνος

Σχολιάστε