Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες για την παραχώρηση συντήρησης και εκμετάλλευσης Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες



aneksartitoi ellines banner8758Το μείζον θέμα της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες, φέρνει με επίκαιρη ερώτησή του στην Βουλή, ο Γραμματέας της Κ.Ο. των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Κώστας Μαρκόπουλος.

Ο Βουλευτής Ευβοίας στην επίκαιρη ερώτησή του προς τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Κωνσταντίνο Χατζηδάκη, τονίζει ότι η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) έχει προκαλέσει  σφοδρές αντιδράσεις των τοπικών φορέων και των εργαζομένων της Εγνατίας Οδού Α.Ε. καθώς στόχος είναι η  πώληση της σε ιδιώτες οι οποίοι θα επωφεληθούν από την χρήση του μοναδικού ολοκληρωμένου και δημοσίου αυτοκινητόδρομου της χώρας, «εκτινάσσοντας» το κόστος των διοδίων, ενώ μακροπρόθεσμα θα χαθούν σημαντικά έσοδα από τα ταμεία του ελληνικού δημοσίου.

«Επιπλέον και βάσει του εφαρμοστικού νόμου του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου», υπογραμμίζει ο κ. Μαρκόπουλος,  «τα προς ιδιωτικοποίηση περιουσιακά στοιχεία του κράτους θα πρέπει να «παραχωρούνται καθαρά και χωρίς βάρη στον ιδιώτη επενδυτή», συνεπώς πιθανολογείται πως θα επιχειρηθεί, εκ μέρους της κυβερνήσεως, πώληση δημοσίου πλούτου σε «τιμή ευκαιρίας» ενώ ταυτόχρονα θα επιβαρυνθεί το Ελληνικό Δημόσιο με τις οφειλές της Εγνατίας Οδού που ανέρχονται στο ποσό ± 700 εκ. ευρώ».

Ο Γραμματέας της Κ.Ο. των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ καλεί τον κ. Χατζηδάκη να απαντήσει γιατί  παραχωρείται σε ιδιώτες η Εγνατία Οδός  ενώ είναι λειτουργικά υγιής, και έχει κατατεθεί εναλλακτικό σχέδιο εκ μέρους των εργαζομένων το οποίο διασφαλίζει την υγιή λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου.

Θέμα: Παραχώρηση συντήρησης και εκμετάλλευσης Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες

Σφοδρές αντιδράσεις των τοπικών φορέων και των εργαζομένων της Εγνατίας Οδού Α.Ε. έχει προκαλέσει η παραχώρηση της εταιρείας στο ΤΑΙΠΕΔ, με προφανή στόχο την πώληση της σε ιδιώτες οι οποίοι θα επωφεληθούν από την χρήση του μοναδικού ολοκληρωμένου και δημοσίου αυτοκινητόδρομου της χώρας, «εκτινάσσοντας» το κόστος των διοδίων, ενώ μακροπρόθεσμα θα χαθούν σημαντικά έσοδα από τα ταμεία του ελληνικού δημοσίου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού Α.Ε., η εταιρεία λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, έχει αναπτύξει υψηλότατη τεχνογνωσία και έχει καταθέσει εμπεριστατωμένη πρόταση με «επικαιροποιημένα οικονομικά στοιχεία με τα οποία αποδεικνύεται ότι, με την δημόσια διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου και με λογικό αντίτιμο διοδίων (το μισό σε σχέση με τις υφιστάμενες συμβάσεις), καλύπτεται το υψηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης της Εγνατίας Οδού».

Επιπλέον και βάσει του εφαρμοστικού νόμου του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου, τα προς ιδιωτικοποίηση περιουσιακά στοιχεία του κράτους θα πρέπει να «παραχωρούνται καθαρά και χωρίς βάρη στον ιδιώτη επενδυτή», συνεπώς πιθανολογείται πως θα επιχειρηθεί, εκ μέρους της κυβερνήσεως, πώληση δημοσίου πλούτου σε «τιμή ευκαιρίας» ενώ ταυτόχρονα θα επιβαρυνθεί το Ελληνικό Δημόσιο με τις οφειλές της Εγνατίας Οδού που ανέρχονται στο ποσό ± 700 εκ. ευρώ.

Κατόπιν των ανωτέρω,
Ερωτάται ο κος Υπουργός

1. Πως αιτιολογείται η σχεδιαζόμενη πώληση σε ιδιώτη της Εγνατίας Οδού ενώ η εταιρεία είναι λειτουργικά υγιής, και έχει κατατεθεί εναλλακτικό σχέδιο εκ μέρους των εργαζομένων το οποίο διασφαλίζει την υγιή λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου; Θα γίνει διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς και τους εργαζομένους; Θα διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας;
2. Θα γνωστοποιηθεί στο κοινοβούλιο ο πλήρης σχεδιασμός της κυβέρνησης σε σχέση με την επερχόμενη ιδιωτικοποίηση, το τίμημα που θα οριστεί θα διασφαλίζει τα συμφέροντα του Ελληνικού δημοσίου; Επιβεβαιώνεται η πιθανότητα ανάληψης των χρεών της Εγνατίας Οδού από το Ελληνικό Δημόσιο κατόπιν πιέσεων των ενδιαφερόμενων αγοραστών;

 

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.