Μια πρώτη ματιά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

panelladikes_banner76576879Οι πλέον «προβληματικές» πανελλαδικές εξετάσεις των τελευταίων ετών, ολοκληρώθηκαν για ένα μεγάλο όγκο των υποψηφίων, με το μάθημα επιλογής όλων των κατευθύνσεων: Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.

Και ήταν «προβληματικές» οι φετινές εξετάσεις λόγω των αλλεπαλλήλων οδηγιών και των προβλημάτων που προκλήθηκαν εξ αιτίας ενός λάθους ή μιας ελλιπούς διατύπωσης στο μάθημα της Φυσικής.

Η αποτυχία των υποψηφίων, δηλαδή το ποσοστό που υπολογίζεται ότι έγραψε κάτω από τη βάση δεν αποκλείεται να ξεπεράσει το 80%.

Επειδή όμως αυτό το ποσοστό εμφανίζεται εντυπωσιακό, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι και στις προηγούμενες χρονιές, χωρίς τις «γκάφες» και τα «προβληματικά» ζητήματα, είχαμε ανάλογης έκτασης αποτυχία, είτε στη Φυσική είτε στα Μαθηματικά.

Ωστόσο, όπως παρατηρούν έμπειροι βαθμολογητές το σημαντικότερο χαρακτηριστικό των φετινών εξετάσεων, πέραν του «αλαλούμ» με τη Φυσική, ήταν το γεγονός ότι και στα άλλα μαθήματα, οι ερωτήσεις και τα θέματα ήταν πολλά και δύσκολα, ίσως δυσκολότερα από κάθε άλλη χρονιά. Φέτος, αναδείχθηκε ως υπ´αριθμόν ένα πρόβλημα η ποσότητα των ερωτήσεων που ήταν σαφώς δυσανάλογη με το τρίωρο που είχαν στη διάθεσή τους οι υποψήφιοι.

Πάντως, γενικά, οι κριτικές που δέχονται οι εξεταστές φέτος, δεν έχουν μόνο αρνητικά σχόλια. Αρκετοί κάνουν λόγο για θέματα επιστημονικά, σωστά, τα περισσότερα ήταν καλά διατυπωμένα και κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης, ανεξαρτήτως των δυσκολιών που είχαν. «Ας μη λησμονούμε» λένε πολλοί βαθμολογητές «ότι πρόκειται για πανελλαδικές εξετάσεις».

Οι ίδιοι εκπαιδευτικοί όμως επισημαίνουν ακόμη ότι μπορεί να είχαμε αγωνίες, δάκρυα και απογοητεύσεις κατά τη διάρκεια των εξετάσεων λόγω της δυσκολίας των θεμάτων, ωστόσο όταν θα βγουν τα αποτελέσματα θα υπάρχει αλλαγή διάθεσης καθώς οι υποψήφιοι θα δουν την πτώση των βάσεων.

Συγκεκριμένα οι βαθμολογητές μιλούν για πτώση των βάσεων σε πολυτεχνικές, φυσικομαθηματικές σχολές, λόγω της δυσκολίας των θεμάτων στη Φυσική αλλά και τα Μαθηματικά. Oμως η γενικότερη τάση των βάσεων αναμένεται να μην είναι ενιαία σε όλες τις σχολές, αλλά θα εμφανίζονται αυξομειώσεις. Από τις μειώσεις , ολίγων όμως μορίων, δεν θα ξεφύγει ούτε η ιατρική Αθηνών, γεγονός που, αν συμβεί, θα επιφέρει μια εξορθολογικότερη πορεία των βαθμολογικών βάσεων σε σχολές που για να εισαχθεί ένας υποψήφιος θα έπρεπε να είναι κάτι παραπάνω από…άριστος.

Αν όμως οι βάσεις στις σχολές θετικών επιστημών και στα πολυτεχνεία κατρακυλούν, δεν συμβαίνει το ίδιο σε άλλες επίσης περιζήτητες σχολές των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών. Φυσικά οι εκτιμήσεις των βαθμολογητών βασίζονται αποκλειστικά στις επιδόσεις των υποψηφίων, καθώς ουδείς γνωρίζει τις σχολές και τη σειρά με την οποία θα τις προτιμήσουν οι υποψήφιοι, γεγονός που ουσιαστικά καθορίζει την επιτυχία ή των αποτυχία των παιδιών. Οι εκτιμήσεις των καθηγητών, αναφέρονται σε μια γενικότερη εικόνα των βάσεων, με βάση πάντα τις μέχρι τώρα βαθμολογίες των γραπτών των υποψηφίων.

Πολλοί εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι το ισχύον σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων, δεν θα πρέπει να λησμονούμε, ότι δεν εντοπίζει τους καλύτερους μαθητές. Η επιτυχία είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων και όχι μόνον του αν κάποιος είναι καλός ή ακόμη και άριστος. Πολλές φορές-και αυτό αποδείχθηκε περίτρανα φέτος με τη Φυσική- η ψυχραιμία και ο αυτοέλεγχος μετρούν πολύ περισσότερο και συμβάλουν καθοριστικά στην επιτυχία ενός υποψήφιου.

Πιο συγκεκριμένα πάντως, στις ανθρωπιστικές και νομικές σπουδές του πρώτου επιστημονικού πεδίου, δεν αναμένονται μεγάλες διαφορές σε σχέση με πέρυσι, καθώς η επιλογή των θεμάτων δεν έκρυβε εκπλήξεις. ¸τσι, συμπεραίνεται πώς οι βάσεις σε νομικές και φιλολογικές σχολές θα είναι στα περσινά επίπεδα, ενώ στα παιδαγωγικά τμήματα αναμένεται μια κάποια πτωτική πορεία, αφού τα τελευταία χρόνια, η ζήτηση αυτών των τμημάτων, μετά τη μείωση των διορισμών, δεν είναι ίδια με άλλα, πριν από την οικονομική κρίση, χρόνια. Στο 2ο και 4ο πεδίο, όπως προαναφέραμε αναμένεται πτώση στις φυσικομαθηματικές σχολές και τα πολυτεχνεία, λόγω των χαμηλών επιδόσεων σε Φυσική και Μαθηματικά. Μεταφέρουμε πάντως, με επιφύλαξη εκτίμηση βαθμολογητών που υπολογίζουν ότι η πτώση σε ορισμένα τμήματα μπορεί να ξεκινά από τα 500 μόρια.

Στις ιατρικές και τις σχολές των επιστημών υγείας του τρίτου επιστημονικού πεδίου, δεν πρόκειται να συγκρατηθούν από τις καλύτερες επιδόσεις στη Βιολογία, αλλά εδώ η πτώση δεν πρόκειται να είναι ούτε εντυπωσιακή, ούτε θεαματική. Πάντως, ορισμένοι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι οι ιατρικές σχολές είναι πολύ πιθανόν να «πέσουν» κάτω των 19.000 μορίων.

Στο πέμπτο πεδίο των επιστημών οικονομίας και διοίκησης, φαίνεται ότι είναι νωρίς να γίνουν εκτιμήσεις, καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για το τελευταίο μάθημα: Αρχές οικονομικής Θεωρίας.

Ωστόσο η πλειοψηφία των μαθητών που επιλέγει τμήματα και σχολές του πέμπτου πεδίου και διαγωνίστηκε σε Φυσική και Μαθηματικά, ενδέχεται και εδώ να παρασύρει προς τα κάτω τις βάσεις.

Τώρα οι υποψήφιοι που ολοκλήρωσαν τις πανελλαδικές εξετάσεις, θα πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι πρέπει να δημιουργήσουν τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας, πηγαίνοντας στο λύκειο τους, για να μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά το μηχανογραφικό τους, στις ημερομηνίες που θα ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας.

Υπενθυμίζεται ότι στις 15 Ιουνίου, αρχίζουν οι πανελλαδικές εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα (ξένες γλώσσες, σχέδια και μουσική), μία ημέρα νωρίτερα , λόγω των εθνικών εκλογών.

Ο Χρόνος

 

  
eve_kaplanoglou17
 

Σχολιάστε