Ελληνικό «άρωμα» και μυστήριο στις διεθνείς κινηματογραφικές αίθουσες το 2012 – Τα γυρίσματα έγιναν στη Σιάτιστα

 

Το παραδοσιακό φλιτζάνι και το «διάβασμα» της μοίρας στα κατακάθια του καφέ, οι παλιές εφημερίδες της Σιάτιστας, τα ιδιαίτερα αρχοντικά του τόπου, οι προκαταλήψεις και οι άνθρωποί του μέσα από τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες που έχουν διασωθεί εδώ και γενιές, θα αναβιώσουν εντός του 2012 στις κινηματογραφικές αίθουσες όλου του κόσμου, χάρη σε μια διεθνή συμπαραγωγή, σε σκηνοθεσία ενός νέου Ελληνα σκηνοθέτη, του Κώστα Κουτσολιώτα.
Τα γυρίσματα ολοκληρώθηκαν πριν από λίγο καιρό και το υλικό βρίσκεται ήδη στις «βαλίτσες» της ομάδας παραγωγής που περιλαμβάνει, εκτός από την ελληνική, αμερικανική, βρετανική, αλλά και πολωνική συμμετοχή.
«Η ταινία, που θα βγει στα ελληνικά και τα αγγλικά, με υπότιτλους και στις δύο γλώσσες, αποτυπώνει διάφορες πλευρές της ζωής στην ελληνική ύπαιθρο. Παιδιά μεταφέρουν φρούτα και λαχανικά από το μανάβικο στους ηλικιωμένους, οι γείτονες είναι πολύ δεμένοι μεταξύ τους, η οικογένεια έχει τεράστια σημασία, ενώ στην κινηματογραφική κάμερα αποτυπώνονται σημαντικές στιγμές της καθημερινότητας, όπως ένας παραδοσιακός γάμος. Την ίδια στιγμή ζωντανεύουν και στοιχεία από τη σύγχρονη ζωή στη Σιάτιστα, όπως, για παράδειγμα, τα σημερινά ίντερνετ καφέ, όπου συγκεντρώνονται οι άνθρωποι της νέα γενιάς» εξηγεί η υπεύθυνη παραγωγής της ταινίας «Ο χειμώνας – The winter» Κέιτι Κέιμοσι.
Για έναν περίπου μήνα, το δυναμικό της παραγωγής συνεργάστηκε στενά με τους κατοίκους της Σιάτιστας, που προσέφεραν κάθε δυνατή βοήθεια. «Η υπόθεση της ταινίας εκτυλίσσεται στο σπίτι του σκηνοθέτη, του Κώστα, που είναι Σιατιστινός. Από εκεί και πέρα, ο κόσμος ένιωθε ότι είχε δίπλα του έναν δικό του άνθρωπο» λέει η δήμαρχος Βοΐου Παναγιώτα Ορφανίδου.
Σημειώνει δε ότι ο καθένας, θέλοντας να συμβάλλει στην όλη προσπάθεια, παραχωρούσε οτιδήποτε θεωρούσε πως μπορεί να είναι χρήσιμο.
«Πολλοί ήταν οι κάτοικοι που έπαιξαν σε δευτερεύοντες ρόλους, γυναίκες παραχωρούσαν φορεσιές και στολές για να γίνουν τα γυρίσματα του παραδοσιακού γάμου, άλλοι έδιναν παλιά έπιπλα για τα γυρίσματα μέσα στο σπίτι και κάποιοι τρίτοι έδιναν, πρόθυμα, αντικείμενα και οικοσκευές που κρατούσαν στις ιδιωτικές τους συλλογές. Ο δήμος παραχώρησε οχήματα για τις απαραίτητες μεταφορές και κάθε είδους τεχνική υποστήριξη. Ακόμη και τα παιδιά του μουσικού σχολείου της Σιάτιστας συμμετείχαν, παίζοντας κλαρίνο και νταούλι στη σκηνή του γάμου» αναφέρει η κ. Ορφανίδου.
Το σενάριο της ταινίας, ενός θρίλερ φαντασίας, που έγραψε ο ίδιος ο σκηνοθέτης μαζί με τη σύντροφό του, την υπεύθυνη σχεδιασμού παραγωγής Ελίζαμπεθ Σουτς, περιγράφει ένα υπερφυσικό μυστήριο που ακολουθεί το χαρακτήρα του Νίκου Γουναρά, ενός νέου ρομαντικού Ελληνα συγγραφέα στο Λονδίνο. Ο Νίκος αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και επιστρέφει στην Σιάτιστα. Εχει, όμως, να επισκεφθεί το σπίτι από τότε που ήταν μικρό παιδί και έτσι δεν γνωρίζει τις φήμες που έχουν δημιουργηθεί. Σύμφωνα με αυτές, το σπίτι είναι στοιχειωμένο από τα φαντάσματα προηγούμενων γενεών που φτάνουν μέχρι και το 1600 και οδήγησαν τον ίδιο τον πατέρα του στην τρέλα. Ο πρωταγωνιστής, τον οποίο υποδύεται ο πρωτοεμφανιζόμενος ηθοποιός και φωτογράφος Θεόδωρος Αλμπάνης, καλείται να αποκαλύψει το μυστήριο του θανάτου του πατέρα του και να ανακαλύψει την πραγματικότητα.
Στην παραγωγή συμμετέχουν ¸λληνες ηθοποιοί, όπως η Εφη Παπαθεοδώρου, ο Βαγγέλης Μουρίκης, η Τιτίκα Σαριγκούλη και η Γιολάντα Τσιαμπόκαλου.
Για την ομάδα του «Χειμώνα», το 2012 ξεκίνησε με ευχαριστίες στην επίσημη ιστοσελίδα του προς όλους εκείνους που, όπως λέει, «βοήθησαν για να γίνουν πραγματικότητα τα γυρίσματα στην Ελλάδα και να ολοκληρωθεί μια ανεξάρτητη παραγωγή».
Για τους κατοίκους της Σιάτιστας, ήταν μια ενθουσιώδης εμπειρία και για τους γονείς του Κώστα Κουτσολιώτα, που μένουν στην περιοχή, μια μεγάλη αίσθηση υπερηφάνειας που το παιδί τους «γύρισε» στην πατρίδα του μια διεθνή παραγωγή.
Για τους υπολοίπους, η όλη προσπάθεια είναι μια απόδειξη ότι υπάρχει ελπιδοφόρο ελληνικό ανθρώπινο δυναμικό που δραστηριοποιείται στο χώρο του διεθνούς κινηματογράφου.
Ο Χρόνος

 


 

Σχολιάστε