Πρωτοφανής (40%) η μείωση της κυκλοφορίας στις εθνικές οδούς!

egnatia_odos_neos_dromosΤου Δημήτρη Δελεβέγκου

Σε… είδος πολυτελείας τείνουν να μετατραπούν οι μετακινήσεις στους εθνικούς δρόμους, με την εκτίναξη της τιμής της βενζίνης και τα πολλαπλά απανωτά φορολογικά χτυπήματα στα εισοδήματα να έχουν περιορίσει τις «βόλτες» με αυτοκίνητο. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία που παρουσιάζει σήμερα το Capital.gr, η πτώση του κυκλοφοριακού φόρτου έχει υποχωρήσει έως και 40%, μέγεθος που δεν έχει καταγραφεί σε καμία χώρα-μέλος του ΟΑΣΑ μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς. Συνεχής η πτώση…

Σύμφωνα με τα δεδομένα κυκλοφοριακών όγκων που έγιναν γνωστά στο Capital.gr, στον υπό αναβάθμιση και κατασκευή αυτοκινητόδρομο 365 χιλιομέτρων από την Ελευσίνα έως την Τσακώνα (Ολυμπία Οδός), το διάστημα Απρίλιος 2010-Σεπτέμβριος 2011 οι μετακινήσεις μειώθηκαν από 20 έως 30%.

Σύμφωνα με την παραχωρησιούχο κοινοπραξία του έργου, η πτώση αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς προς στιγμήν δεν υπάρχουν ενδείξεις σταθεροποίησης.

Στο οδικό δίκτυο Μαλιακός – Κλειδί (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), το πρώτο εξάμηνο του 2011, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2009, οι διελεύσεις μειώθηκαν 40% για τα Ι.Χ. και 8% για τα βαρέα οχήματα.

Σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων, η κυκλοφορία μειώθηκε κατά 35%, ενώ ο κυκλοφοριακός φόρτος του 2011 μειώθηκε περίπου προς 10%, σε σχέση με τις ετήσιες διελεύσεις του 2010.

Αντίστοιχα στο σύνολο των οδικών αξόνων η πτώση της κυκλοφορίας διαμορφώνεται κατά μέσο όρο σε διψήφια ποσοστά.

Δεν ευνοήθηκαν τα ΚΤΕΛ

Καίτοι αναμενόταν η μείωση των μετακινήσεων με Ι.Χ. να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς των ΚΤΕΛ, οι οριζόντιες εισοδηματικές περικοπές και η εκτόξευση των ποσοστών ανεργίας φαίνεται ότι έχουν «ψαλιδίσει» συνολικά τις «επί πληρωμή» μετακινήσεις.

«Σε σύγκριση με το 2010, ο αριθμός των μετακινήσεων με ΚΤΕΛ έχει παραμείνει σταθερός. Δεν έχει δηλαδή αυξηθεί λόγω της μείωσης των μετακινήσεων με αυτοκίνητο, εξέλιξη που αποδίδεται στην πρωτόγνωρη ύφεση που πλήττει τα ελληνικά νοικοκυριά» σημειώνει στο Capital.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών Σοφοκλής Φάτσιος.

Ωστόσο, ανάρπαστα γίνονται τα φθηνά εισιτήρια που διαθέτει από 19 ευρώ ο ΟΣΕ για τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα και Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη και τμήματα της γραμμής Λάρισας – Βόλου & Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκα.

Λιγότερες οι μετακινήσεις και στην Αθήνα

Και στην Αθήνα μειώθηκαν οι μετακινήσεις, με τις διελεύσεις να υποχώρησαν σε χαμηλά μονοψήφια ποσοστά της τάξης του 2-5% σε κομβικές οδικές αρτηρίες (Λ. Κηφισού, Λ. Κηφισίας κτλ), σύμφωνα με την έκθεση του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας για το διάστημα Απριλίου-Μαΐου-Ιουνίου.

Τη δραματική πτώση του κυκλοφοριακού φόρτου «επιβεβαιώνουν» οι εξελίξεις στην αγορά υγρών καυσίμων, καθώς, κατά την τελευταία διετία, υπολογίζεται ότι έχουν βάλει λουκέτο περισσότερα από 1.200 πρατήρια βενζίνης, ενώ περίπου 500 βενζινάδικα υπολειτουργούν. Αντίστοιχα η μείωση της κατανάλωσης βενζίνης ξεπερνάει το 35%.

dimitris.delevegos@capital.gr
www.capital.gr

  
eve_kaplanoglou17
 

Σχολιάστε