Κοζάνη: Το 50% των επιχειρήσεων βρίσκεται αντιμέτωπο με πρόβλημα επιβίωσης

kozani_apo_plateia_zoom_kosmosΠρόβλημα βιωσιμότητας αντιμετωπίζουν οι μισές επιχειρήσεις της Κοζάνης, ενώ το 2012, λόγω της έντονης επιδείνωσης των οικονομικών τους μεγεθών, η κατάσταση εκτιμάται πως θα χειροτερεύσει. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία έρευνας που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση του ΕΒΕ Κοζάνης και της Συνεταιριστικής Τράπεζας μετά την αξιολόγηση των οικονομικών δεδομένων επιχειρήσεων από τους κλάδους του εμπορίου, της μεταποίησης και των υπηρεσιών.

Παρουσιάζοντας την έρευνα που διενήργησε στον Nομό Κοζάνης, ο ειδικός επιστήμονας σε θέματα χρηματοοικονομικής διοίκησης και επενδύσεων, διευθυντής της εταιρείας χρηματοοικονομικών FBS, διδάκτωρ του ΑΠΘ Δημήτρης Καμπούρης, η οποία βασίστηκε σε μελέτη των οικονομικών στοιχείων της τριετίας 2009-2011, ανέφερε ότι τα στοιχεία καταδεικνύουν πως υπάρχει «σημαντική επιδείνωση του πιστωτικού κινδύνου των επιχειρήσεων της Κοζάνης», καθώς σχεδόν το 50% αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα βιωσιμότητας. Στις εμπορικές επιχειρήσεις ο κίνδυνος φθάνει στο 60%.

Τόνισε δε πως «η κρίση που βιώνει η χώρα μας δεν είναι μόνο δημοσιονομική και κρίση χρέους, είναι και κρίση του ιδιωτικού τομέα, επιχειρηματική και ταυτόχρονα είναι και θεσμική», ενώ επισήμανε ότι η κρίση που αντιμετωπίζει ο επιχειρηματικός κόσμος –και δη ο εμπορικός– είναι κυρίως κρίση ρευστότητας.

Ο κ. Καμπούρης τόνισε ότι κάθε επιχειρηματίας πρέπει να προχωρήσει καταρχήν σε διάγνωση της κρίσης, ώστε να μπορέσει μεθοδικά και αποτελεσματικά να προχωρήσει στη θεραπεία της. Σημείωσε ότι η θεραπεία του προβλήματος δεν μπορεί να είναι μόνο τα μέτρα που λαμβάνονται συνήθως, η περικοπή δηλαδή του προσωπικού και η περικοπή των εξόδων της επιχείρησης, αλλά μια σειρά μέτρων «μέχρι ο επιχειρηματίας να βρει το βιώσιμο και διατηρήσιμο μέγεθος. Eνα μέγεθος που θα επιτρέψει στον επιχειρηματία να έχει μια παρουσία μεσοπρόθεσμη στα επόμενα δύο χρόνια, γιατί όσοι επιβιώσουν αυτό τον χρονικό ορίζοντα, αυτοί είναι που θα παίξουν ηγετικό ρόλο στα επόμενα χρόνια. Αρκεί να δουν προηγουμένως τις αδυναμίες τους, αλλά και τις αδυναμίες που έχουν για να μπορέσουν να τις αντιμετωπίσουν».

Παράλληλα, ανέφερε ότι βασικός σκοπός του «management της κρίσης» είναι να βγάλει την επιχείρηση από την κρίση και να την καταστήσει μακροχρόνια βιώσιμη, με μέτρα και πολιτικές που στοχεύουν στα πεδία της διοίκησης, της οργάνωσης, της λειτουργίας και της χρηματοδότησης.

express.gr

Σχολιάστε