Νηπιαγωγείο και Δημοτικό στη ΖΕΠ ενέκρινε το Υπουργείο Παιδείας!

zep-kozani_erg._katoikiesΜια σημαντική απόφαση – έγκριση της υλοποίησης δύο νέων πρότυπων σχολικών βιοκλιματικών μονάδων στο χώρο της Ζώνης Ενεργούς Πολεοδομίας Κοζάνης (Ζ.Ε.Π.) έλαβε χθες το Υπουργείο Παιδείας. Πρόκειται για το 22ο 2/θέσιο Νηπιαγωγείο Κοζάνης και για το 19ο 12/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης. Όπως έγινε χθες γνωστό από το Υπουργείο Παιδείας, η Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννα Διαμαντοπούλου, υπέγραψε την έγκριση κτηριολογικών προγραμμάτων των δύο αυτών σχολείων, ενώ στην ανακοίνωση σημειώνεται επίσης ότι: «Τα σχολεία θα είναι πρότυπου χαρακτήρα, βιοκλιματικά σχεδιασμένα, ανοιχτά στην κοινωνία και θα καλύπτουν την ανάγκη για αυξημένους εσωτερικούς χώρους διαλλείματος (δεδομένων των δυσμενών καιρικών συνθηκών)».

Πρόκειται για μια πολύ σημαντική εξέλιξη, που έρχεται να δώσει μια λύση σε ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων της ΖΕΠ, που ζητούσαν χρόνια τώρα μετά την εγκατάστασή τους στην περιοχή τα δύο σχολικά αυτά συγκροτήματα. Επιπλέον, ο βιοκλιματικός χαρακτήρας που θα δοθεί σε αυτά τα δύο συγκροτήματα πρόκειται να τα καταστήσει πρότυπες σχολικές μονάδες πανελλαδικά. Μιλώντας στον «Π.Λ.» η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης κ. Σοφία Ιορδανίδου, χαιρέτησε αυτή την πρωτοβουλία λέγοντας πως: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που αποφασίστηκε επιτέλους η ανέγερση των δύο αυτών σχολείων, που θα αποσυμφορήσουν όλη την περιοχή».

Αυτά τα δύο σχολεία θα βρίσκονται στον ίδιο αύλειο χώρο, στο ίδιο δηλαδή σχολικό συγκρότημα αλλά σε διαφορετικά οικήματα. Και τα δύο σχολεία θα είναι πρότυπα, βιοκλιματικά, ολοήμερα, ενώ προβλέπεται να είναι και ευζωνικά, με όλους τους απαραίτητους βοηθητικούς χώρους που προβλέπονται από το σχεδιασμό τους. Ειδικότερα για το νηπιαγωγείο, θα είναι διθέσιο, ολοήμερο και προβλέπεται να έχει γύρω στους 50 μαθητές. Θα εξυπηρετήσει αποκλειστικά και μόνο τις ανάγκες των κατοίκων της ΖΕΠ, διότι σε αυτό το χώρο εγκαταστάθηκαν ήδη αρκετές οικογένειες.  Η πρόταση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών του συγκεκριμένου σχολείου θα είναι για 4 οργανικές θέσεις, δύο δάσκαλοι πρωινού κύκλου και δύο απογευματινού, ενώ προβλέπονται και δύο θέσεις καθαριστριών.

Αυτό που τόνισε, επιπρόσθετα η κ. Ιορδανίδου, είναι πολύ ενθαρρυντικό γεγονός ότι μάλλον η κατασκευή των κτηρίων δεν θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, αλλά θα χρηματοδοτηθεί μέσω του ΥΠΑΝ, ενώ οι επιπλέον λεπτομέρειες θα γίνουν γνωστές το επόμενο διάστημα. Επίσης, από την ώρα που θα γίνει η ανάθεση σε εργολάβο, χρειάζονται 15-17 μήνες για την κατασκευή τους. Δηλαδή, σε μέγιστο διάστημα δύο χρόνων τα σχολεία θα είναι έτοιμα, λειτουργικά για να υποδεχτούν τους μαθητές τους. Σε ότι, αφορά το 19ο Δημοτικό σχολείο, θα είναι 12/θέσιο και θα καλύψει της ανάγκες της περιοχής αλλά και του γειτονικού χωριού του Αργίλου. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά η κ. Ιορδανίδου: «Αναμένεται να είναι ένα από τα καλύτερα σχολεία της Ελλάδας, ένα σχολείο – πρότυπο, βιοκλιματικό, με πλήρη ευρυζωνικότητα, στελεχωμένο εκπαιδευτικό δυναμικό, αίθουσες, ηλεκτρονικούς υπολογιστές κ.λπ.»

Δρομολογούνται και άλλες σχολικές μονάδες

Εντωμεταξύ δρομολογείται η κατασκευή ενός νέου σχολικού κτηρίου – νηπιαγωγείου, στην περιοχή του Αγίου Αθανασίου, η ανέγερση του οποίου ξεκίνησε το φθινόπωρο και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάιο – Ιούνιο. Το νηπιαγωγείο θα καλύψει τις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής του Αγίου Αθανασίου και θα αποσυμφορήσει τις ανάγκες των νηπιαγωγείων: 3ο, 20ο , 12ο , ίσως και το 9ο. Θα δώσει μια ανάσα σε πολλά νηπιαγωγεία που αντιμετώπιζαν πολλά προβλήματα. Φαίνεται ότι η οικιστική ανάπτυξη της Κοζάνης συνεχίζει προς εκείνες της περιοχές, όπου και παρατηρείται πληθυσμιακή συγχώνευση.

Επίσης, όπως επεσήμανε η κ. Ιορδανίδου, αναμένεται ένα ακόμη νηπιαγωγείο επί της οδού Ολύμπου, ενώ σε χώρο οικοπέδου απέναντι από το 18ο Δημοτικό Σχολείο, στην περιοχή Παναγίας Φανερωμένης, εγκρίθηκε και θα ξεκινήσει σε άγνωστο όμως χρονικό ορίζοντα και το Ειδικό Σχολείο Κοζάνης, μια εξέλιξη αρκετά σημαντική.

prlogos.gr

  
eve_kaplanoglou17
 

Σχολιάστε