Μπύρα: Τί μας προσφέρει…

BEER-159x240Η πρώτη εικόνα στο μυαλό όταν σκέφτομαι μπύρα είναι καλοκαίρι, ζέστη και μία παγωμένη μπύρα στο χέρι κάτω από τον καυτό ήλιο!………….και μετά συνειδοτοποιώ ότι είναι χειμώνας ακόμα!
 

Ενώ μέχρι πρότεινος όλοι ξέραμε ότι το λευκό και το κόκκινο κρασί, σε μέτρια κατανάλωση, μπορεί να οφελείσει την υγεία του καρδιαγγειακού συστήμτος, νέες έρευνες από τον Αμερικάνικο Σύλλογο Διατροφής έρχονται να προσθέσουν στην λίστα και την μπύρα
Η μπύρα είναι ένα από τα πιο παρεξηγημένα ποτά σχετικά με τις θερμίδες της. Παχαίνει όμως η μπύρα; Είναι μύθος ή πραγματικότητα; Οι θερμίδες που έχει η μπύρα οφείλονται κυρίως στο αλκοόλ.

Η μπύρα έχει θρεπτική αξία λόγω της περιεκτικότητας της σε υδατάνθρακες, φώσφορο, αλάτι.
Η υπερβολική όμως κατανάλωση της μπύρας επιφέρει τις ίδιες βλαβερές συνέπειες στην υγεία μας όπως και υπόλοιπα αλκοολούχα ποτά.

Μπυρόβιοι και μπυρόβιες, καλά νέα στον ορίζοντα! Η μέτρια κατανάλωση οποιοδήποτε αλκοολούχου ποτού δείχνει να αυξάνει την «καλή χοληστερόλη» HDL, να μειώνει την «κακή» LDL, όπως επίσης και να μειώνει τον κίνδυνο θρόμβωσης του αίματος. Επίσης, η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ έχει συνδεθεί με την μειωμένη πιθανότητα εμφάνισης πέτρα στην χοληδόχο κύστη και μειωμένη πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη 2 (μή ινσουλινοεξαρτόμενου) καθώς και βελτιωμένη νοητική λειτουργία σε ενήλικες.
Συγκεκριμένα, η μπύρα λόγω της αυξημένης περιεκτικότητας της σε νερό, έχει συνδεθεί με μειωμένο ρίσκο εμφάνισης πέτρα στα νεφρά λόγς της διουριτικής της ικανότητας σε σχέση με άλλα αλκοολούχα ποτά. Επίσης, όσοι καταναλώνουν μπύρα φαίνεται να προστατεύονται περισσότερο από οστεοπόρωση και να εμφνίζουν μεγαλύτερη οστική πυκνότητα λόγω της υψηλής περιεκτικότητας της μπύρας σε πυρίτιο. Όπως και το κρασί, η μπύρα δεν περιέχει καθόλου λίπος και περιέχει ίχνη πρωτείνης (4%).

Η ενέργεια της μπύρας προέρχεται από τους υδατάνθρακες οι οποίοι βρίσκονται σε μορφή αμύλου.
Παρασκευάζεται από φυσικά συστατικά όπως κριθάρι, μαγιά, νερό και δημητριακά, αλλά και παρέχει στον οργανισμό πολλές βιταμίνες. Ακόμα οι φυτικές ίνες συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος αλλά και στη μείωση της χοληστερόλης.
Η μέτρια κατανάλωση μπύρας ,ένα ποτό ημερησίως, προστατεύει τα οστά. Όταν όμως καταναλώνονται παραπάνω μπορεί να έχουν αντίθετα αποτελέσματα, να εμφανίσουν δηλαδή μειωμένη οστική πυκνότητα.

Και μην ξεχνάτε ότι ο αλκοολισμός είναι καταστροφικός για τα κόκαλα.

Το κριθάρι και το λυκίσκο που περιέχονται στην μπύρα, είναι αντιοξειδωτικά στοιχεία και έχουν αντιγηραντική, αντικαρκινική δράση ενώ βοηθούν και στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων.

Επίσης η υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, μαγνήσιο, ασβέστιο αλλά και η χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο βοηθούν να μην εμφανιστεί πέτρα στη χολή και στα νεφρά.
Το λάθος με την μπύρα είναι δεν σταματάμε στο ένα ποτήρι.

Όπως και να χει λοιπό αγαπητοί αναγνώστες, κάτι ήξεραν οι αρχαίοι πρόγονοι μας όταν είπαν το σοφό « Παν μέτρο άριστον»!
Nα θυμάστε ότι το αλκοόλ μπορεί να έχει ευεργετικές ιδιότητες, περιέχει όμως και πολλές θερμίδες, γεγονός που μπορεί να σας παραπανήσει αν είστε στην προσπάθεια για μία πιο σωστή διατροφή! Η συνιστώμενη πρόσληψη είναι ένα κανονικό κουτάκι μπύρας την ημέρα για τις γυναίκες και δύο για τους άντρες!
Ένα ποτήρι μπύρα 250ml έχει 107 θερμίδες ενώ ένα ποτήρι κρασί 150ml έχει 115 θερμίδες. Επίσης δεν θα πρέπει να τη συνδυάζουμε με τροφές υψηλής θερμιδικής αξίας όπως πατατάκια, πίτσα.

Άρα, η μπύρα μπορεί να περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα διατροφής μας αρκεί να καταναλώνεται με μέτρο. Είναι καλύτερη επιλογή από άλλα βαριά οινοπνευματώδη ποτά.

Αναλυτικότερα, η ήπια κατανάλωση μπίρας:

• Μειώνει την κακή χοληστερίνη.
• Προστατεύει ενάντια στις παθήσεις του κυκλοφορικού συστήματος.
• Εξαιτίας της ουσίας λουπουλίνης που περιέχει, διαθέτει εξαιρετικές καταπραϋντικές ιδιότητες και δρα ενισχύοντας το νευρικό μας σύστημα. Μάλιστα, πρόσφατα επιστημονικά πειράματα απέδειξαν ότι σε καταστάσεις στρες, όσοι έπιναν μπίρα είχαν λιγότερη νευρική υπερένταση από αυτούς που δεν έπιναν.
• Συμβάλλει στην ανάπλαση των οστών και δρα αποτελεσματικά κατά της οστεοπόρωσης εξαιτίας του ασβεστίου που περιέχει, ενώ ο πλούτος σε μέταλλα και βιταμίνες συντελεί στην καταπολέμηση της αρθρίτιδας και των ρευματισμών.
• Μειώνει τον κίνδυνο του διαβήτη και έχει αποδεδειγμένη διουρητική ιδιότητα, ευνοώντας τη λειτουργία των νεφρών.
• Τέλος, η μαγιά της μπίρας βοηθά στην αποκατάσταση της χλωρίδας του εντέρου και έχει ευνοϊκά οφέλη για το δέρμα και τα νύχια.

Με τιμή.
Κριαράς Νικόλαος.
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
σε συνεργασία με τον Παπαγγέλου Αλέξανδρο.
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.
Master Practitioner skills for Eating Disorders and Obesity

newsdiet.gr

Σχολιάστε